Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juni 2013, 00:02   #1
Depressief22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Berichten: 24
Anticonceptie pil

Hallo allemaal

Door alle ophef over de Diane35 en Yasmin pil is het voor artsen niet meer gebruikelijk als 1e keus een van deze pillen voor te schrijven.
Maar ook als gebruiker zal het geen fijn idee zijn om dagelijks zo'n risicovolle pil te moeten slikken.

Welke anticonseptiepil is anti androgeen, maar verhoogd de kans op trombose veel minder dan de Daina35 en Yasmin?
Ik ben zelf eens gaan uitzoeken wat voor andere opties er zijn.
Wat ik heb kunnen vinden: Zoely en Qlaira.
Beide twee nieuwe pillen, die natuurlijker zouden zijn.
Zoely bevat nomegestrolacetaat/oestradiol. Qlaira bevat estradiol / dienogest.

Het vreemde is wel dat in de bijsluiter als bijwerking bij beide pillen staat haaruitval en acne.
Wie heeft ervaring met 1 van deze pillen en kan meer vertellen over het effect op haargroei?

Alvast bedankt.
Depressief22 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2013, 18:27   #2
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.. ze zijn nieuw..ik was ook een tijdje aan de yasmin na microgynon omdat ik dacht dat het mis daar aan lag allemaal… na 8 maanden yasmin te hebben geslikt, zwol ik op, verdween mijn libido en had ik explosieve aggresieve aanvallen zomaar voor de kleinste dingen. Mijn haar ging wel de goede kant op! Echter moest ik stoppen door alle andere bijwerkingen. Ik ben ook bang dat mijn haar weer gaat uitvallen. Ik ben nu 3 maanden gestopt ongeveer en voel me heerlijk. Mijn haar valt zeker meer uit als ik ongesteld ben. Maar ik denk dat het tijdelijk is en ga er niet om stressen. Voor mij geen enkele pil meer. Wat een ellende! Steeds meer mensen komen er achter wat voor een negatieve invloed het heeft op alles in je lichaam, dus een nieuwe pil beginnen? Godzij dank zetten ze eindelijk erop dat het haaruitval kan veroorzaken!!!!! IK ben boos dat ik dit nooit eerder heb geweten. Ik heb het idee dat het haar van vele jonge vrouwen door de pil al in de overgangsfase terecht komt door hormoonschommelingen. Dat hier geen enkel duidelijk onderzoek naar is, is echt te belachelijk voor worden. Haaruitval is het ergste niet, het is de psyche van de vrouw die er zo intens door wordt aangetast dat een normaal leven leiden heel erg moeilijk wordt. Daar mag niet mee gespot worden dus echt laat die anticonceptie voor wat het is en verzin andere manieren om niet zwanger te worden zonder hormonen!
__________________
Aangezien ik nog niet kaal ben:

December:
Yasmin sinds 3 maanden (deze nu sinds mei de deur uitgegooid wat een rotzooi! hoop dat mijn haar het aankan, want je hoort vreselijke verhalen na het stoppen van. Ik merk al meer haaruitval dan voorheen tijdens mijn menstruatie, maar wie weet valt het allemaal mee)

Start Biotine 5000
Start foliumzuur 800
Start Silicea 15 ml per dag.

Mei 2013:
Zink tabletten op dagen dat ik geen vlees eet

Oktober 2014:
Volledig pil vrij (inclusief vitaminepillen etc. vrij)
Borstel mijn haar niet meer droog
Volledige natuurlijke shampoo en conditioner
Raak mijn haar nauwelijks nog aan
Ik was het 2x in de week

Mijn haar is zeker voor 70% herstelt, krult weer volledig en er groeien nog nieuwe haren terug.
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2013, 20:47   #3
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Interessant ik lees even mee. Ik hoop dat er iemand wat meer over kan vertellen.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 07:22   #4
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
[QUOTE=Depressief22;

Welke anticonseptiepil is anti androgeen, maar verhoogd de kans op trombose veel minder dan de Daina35 en Yasmin?
Ik ben zelf eens gaan uitzoeken wat voor andere opties er zijn.
Wat ik heb kunnen vinden: Zoely en Qlaira.
Beide twee nieuwe pillen, die natuurlijker zouden zijn.
Zoely bevat nomegestrolacetaat/oestradiol. Qlaira bevat estradiol / dienogest.

.[/QUOTE]

Wat ik ervan weet: in ieder geval de eerste en tweede generatie pillen (Qlaira is tweede generatie), en dan daarvan de pillen die een progestageen met weinig androgene eigenschappen hebben, zoals gestodeen, desogestrol of drospirenon. Slecht progestageen (tav haaruitval) is norgestomaat en levonorgestrol. Ik moet nog uitzoeken welke pillen je dan exact overhoudt. Begrijp ik dat jij dit al gedaan hebt en alleen Zoely en Qlaira overhoudt?
Ik slik overigens Yasmin en ben om dezelfde reden dit uit gaan zoeken.
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2013, 21:07   #5
tobje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2011
Berichten: 32
Mercilon is ook een goede pil tegen haaruitval.
tobje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.