Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 16 september 2013, 14:23   #61
ikkeltje336
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 116
beste lelijk,
ik snap heel goed hoe moeilijk je het hebt, maar je bent niet alleen!!!!!!!
En als je denkt dat anderen er zo makkelijk over gaan dan heb je het mis.ERG MIS!!!!Ik wil je niet kwetsen, maar ik zit even diep als jij!!!Ik MOET een pruik dragen omdat de weinige sprieten, voor mij niet meer toonbaar zijn. En voor mij is dat(draag een pruik sinds 2 maanden) nog elke dag een gevecht. IK WIL GEEN PRUIK !!!!IK WIL HAAR!!! zegt een stem in mijn hoofd maar komt het daarmee terug? Nee, dus moet ik ermee dealen of ik hou het hier niet meer vol.Kan ik dat? Na twee maanden durf ik eerlijk bekennen"neen". Maar elke dag hoop ik dat ik stilletjesaan tot aanvaarding kom. Ik draag een pruik MAAR wordt ook begeleid door een psycholoog.
Omdat ik gek ben? Nee, omdat als ik die pruik opzet ik "een pruik" zie en GEEN ikkeltje. EN DAT MOET VERANDEREN DAN KAN IK WEER GELUKKIG WORDEN. Is dat gemakkelijk?Nee.Ik weet dat er een dag zal komen dat ik een pruik draag en zal zeggen: ik ben ikkeltje, ik draag een pruik maar ben geen pruik ik ben een mens en ben oké zoals ik ben.Ook jij moet daar geraken, net zoals wij allemaal.Maar je moet of je nu wil of niet in actie schieten. Iedereen meent het hier goed met je maar zet de eerste stap!!!
ikkeltje336 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2013, 14:37   #62
ikkeltje336
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 116
Nog iets belangrijks: Van het weekend belde ik een vriend. Ik moet bekennen dat ik tot nu toe tegen niemand van mijn vrienden had durven zeggen dat ik een pruik droeg. Ik ben hun al 2 maanden ontlopen. Het past niet, ben ziek... Ik dacht nu is het genoeg geweest ik bel mijn beste vriend. Iemand die zelf zijn eigen haar begint te verliezen en erg met zijn uiterlijk bezig is. Ik heb durven zeggen dat ik aan een haarziekte leed, dat ik hierdoor weinig buitenkwam en ik was bang dat het idee alleen al dat ik een pruik droeg hem zou afschrikken. Weet je hoe hij reageerde: Dat is erg. Heb er in het begin ook onder geleden. Maar er zijn mooie pruiken, koop je een mooie pruik, daar is niets mis mee.Ik zei:"maar een vrouw zonder haar raakt toch niet van straat?". Waarop hij zei: "ik zou daar niets mee inzitten, je kan er toch niets aan doen".Dat deed deugd om dat te horen. uit zijn mond!!!Ik weet en voel wanneer hij iets meent en hij meende het!!!!
Op dat moment kreeg ik even het gevoel: ik ben ikkeltje en ben oke met pruik, mensen in mijn omgeving aanvaarden me ook zo.
Maar helaas dat gevoel was van korte duur, want vanmorgen had ik het toch weer moeilijk. Maar er zal een tijd komen dat ik het kan aanvaarden, net als jij.Kop op!!
ikkeltje336 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2013, 19:18   #63
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lelijk Bekijk bericht

Ik kan kaal worden niet aan. Ik ga liever dood.

Daar geloof ik toch helemaal niks van, jij spreekt jezelf op dit punt totaal tegen.

Jij wilt in no time weer een lange en dikke bos haar hebben. (Wie nou niet? )

Dood gaan doe je maar in je eigen tijd buiten dit forum om!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2013, 20:10   #64
ikkeltje336
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 116
Sorry, hakuna, maar wees toch niet zo bot in je opmerkingen!!!
Wat lelijk hier duidelijk aangeeft is hoe zwaar dat haarprobleem op haar weegt.En bij die uitspraak zie je hoe zwaar het is en dat ze dringend de koe bij de horens moet vatten. Het kan!!!
Die laatste uitspraak vind ik echt gemeen en echt niet kunnen.
Uit alle berichten van lelijk is te zien dat ze nog in een ontkenningsfase zit.
Ze ziet dat een probleem zich manifesteert maar het mag er niet zijn. Ik heb ook lang in die fase gezeten tot je zegt: en nu is het genoeg ,ik doe er wat aan.Daar staat ze nu voor en wij kunnen enkel een
duwtje in de rug geven.Foei Hakuna voor zo'n krasse uitspraak!!!Het zou verwijderd moeten worden!!!
ikkeltje336 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2013, 20:23   #65
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeltje336 Bekijk bericht
Sorry, hakuna, maar wees toch niet zo bot in je opmerkingen!!!
Wat lelijk hier duidelijk aangeeft is hoe zwaar dat haarprobleem op haar weegt.En bij die uitspraak zie je hoe zwaar het is en dat ze dringend de koe bij de horens moet vatten. Het kan!!!
Die laatste uitspraak vind ik echt gemeen en echt niet kunnen.
Uit alle berichten van lelijk is te zien dat ze nog in een ontkenningsfase zit.
Ze ziet dat een probleem zich manifesteert maar het mag er niet zijn. Ik heb ook lang in die fase gezeten tot je zegt: en nu is het genoeg ,ik doe er wat aan.Daar staat ze nu voor en wij kunnen enkel een
duwtje in de rug geven.Foei Hakuna voor zo'n krasse uitspraak!!!Het zou verwijderd moeten worden!!!
Als je goed kijkt en leest heb ik bij die laatste regel er ook een bijgezet. (smile betekend zoiets als ''niet gemeend'')

Maar alleen maar huilie, huilie doen daar is TS ook niet mee geholpen. Naast dat wij hier de afgelopen dagen veel tijd en energie insteken reageerd TS alleen maar op berichten en teksten zoals het haar uitkomt en walst ze letterlijk over alle andere adviezen en suggesties heen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2013, 20:44   #66
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Als je vrijwillig tijd in iemand steekt mag je niet verwachten dat iemand je raad volgt, bot reageren lijkt me dan ook niet gewenst noch behulpzaam.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2013, 00:49   #67
Filosofieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2013
Berichten: 25
A

Wat een drama...en **** om te lezen.
Ik heb vier jaar geleden een burn out meegemaakt, die niks met mijn haar te maken had, maar eerder met werk en slaapproblemen, en het verhaal van Lelijk is daar gewoon een echo van.
Eerlijk gezegd: dat is wat er gebeurd als je het opgeeft en geen enkele oplossing aanvaardt. Dan zit je vast....

Medicijnen, haarwerken, vitaminen, transplantaties of sjaals, ten spijt blijf je het erg vinden van je Aga. Ik heb een beeldschoon haarwerk en zelfs mijn vrienden die ik nog niks had verteld zien niet dat het een haarwerk is. Maar ze weten het nu wel en ik draag het voorlopig alleen als ik zin heb in megahaar. .

Ik weet niet of klemmetjes het systeem zijn, andere dingen zijn misschien meer comfy, maar medicijnen mag ik nu niet en kaalscheren is nog wat drastisch, maar ik zweer dat ik er alles afscheer voor ik het zover nog eens laat komen.

Depressief zijn is een hel waar je jezelf in duwt. En waar niemand je uit kan halen, hoe hard dat ook is.

Een ding is zeker: je kan haren tellen zo af en toe om te kijken of een bepaald medicijn aanslaat (of een trektest laten doen bij een dermatoloog veel sneller).

Maar hoe vaak tel je de minuten en uren die je,daarmee kwijt bent? Want die krijg je verdorie nooit meer terug!

Ook een ding: je kan hier zeggen dat je liever dood wil zijn dan je haar kwijt wil. Besef dat elke keer dat je dat tegen vrienden of familie zegt, je hen eigenlijk,zegt dat je hen niet graag genoeg ziet om voor te willen leven.

P.S. Ik heb even niet gepost vanwege een zware reorganisatie op ons werk. Vandaag was er uitsluitsel en voor mij was dat positief, vele anderen waaronder een collega van 50 met drie studerende kinderen viel zonder werk. Heeft eens goed geweend, en nu gemaild hoe dat allemaal zit met LinkedIn. Respect. En of ik een broske heb, roze haar of gewoon dunne blonde sprieten? Ik denk niet dat hij dat zich nog zal herinneren van vandaag.

Zoals je zelf al zei, je bent je werk echt niet kwijt door je haar, maar door je depressie. Het is die depressie, niet je haar, die je alles afpakt. Ik hoop dat je er hulp voor zoekt!
Filosofieke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2013, 14:39   #68
Lelijk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 37
Sorry ik ga nog even niet inhoudelijn in op de vorige berichten. Ben ik nog wel van plan ik heb het gelezen.

Ik heb ein-de-lijk na dagen janken met de telefoon in mijn hand de moed gehad mijn huis'arts' te bellen. Deze stap heeft me dus eigenlijk maanden gekost om te doen zoals jullie weten. De assistente weigerde mij een doorverwijzing....

Ik moest per-se een afspraak maken om langs te komen.... Alweer. Ik ga niet nog een keer bij zo'n mislukte doctor (lees huisarts) langs om daar als een beschaamde aap te zitten janken. Ik ben al bij de (vorige) huisarts geweest, mislukte dermatoloog hier, Intermedica. Wat denkt mevrouw nog iets nieuws te vinden behalve nog meer kale plekker misschien? Nee ze wil gewoon geld vangen voor een consult!!!! Ik kan dit psygisch niet meer aan. Dus geen doorverwijzing....

Dermatoloog in Zwolle gebeld. Die weigeren mij te helpen zonder doorverwijzing...

Huisarts weer gebeld en gedreigd een steen door de ruit te flikkeren. Ik wordt nu over 2 uur teruggebeld. Waarschijnlijk met de mededeling een andere huisarts te zoeken. Helaas was zij de allerlaatste in mijn plaats die mij aan wilde nemen. De rest van vol, te ver weg, of wilde ivm onderlinge 'afspraken' geen patienten overnemen. Ik heb dus geen mogelijkheid meer van huisarts te switchen. De vorige keer heb ik 4 uur lang al alles afgebeld en dat was in een veel betere gemoedstoestand dan dat ik nu ben

Ik zal de doorverwijzing wel niet krijgen. Het houd voor mij dan op. Geen medische zorg terwijl ik vandaag tot 13:00 op mijn bed lag, de deur niet uitkom en helemaal kapot ga. ik ben 3/4 van mijn haar kwijt en ik verlies nu meer haren dan ooit! Ik stofzuig mijn fucking bed!!!!!!! Misschien dat ik als bloedvlek op de stoep de pijn van haaruitval voor de vrouw eens op de kaart kan zetten en wie weet komt er dan aandacht voor het probleem en worden vrouwen met deze problemen wel serieus genomen. En niet zoals ik 'Je word kaal. Koop maar een pruik'. Want voor mensen zoals ik is dan geen oplossing. Dit leven is voor mij geen leven meer maar hel
Lelijk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2013, 16:49   #69
Lelijk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 37
Ik krijg geen doorverwijzing van de huisarts.
Lelijk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2013, 18:42   #70
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lelijk Bekijk bericht
Ik krijg geen doorverwijzing van de huisarts.

Veel gehoorde klacht op dit forum , jij bent niet de enige.

Dan is een andere huisarts of zelf zoeken naar ene dermatoloog de enige optie.

En met niks doen gebeurd er ook niks. Je weet wel..Actie = Reactie dit geldt vooral met haarproblemen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2013, 18:53   #71
Lelijk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 37
Heb je mijn post wel gelezen?

Geen andere huisarts neems mij aan. Ik kan het niet aan. De dermatoloog wil mij niet helpen. Zonder doorverwijzing krijgt hij geen geld natuurlijk...
Lelijk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2013, 21:59   #72
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Pas wel op met al die vitaminen slikken. Vooral teveel vitamine A kan zelfs haaruitval veroorzaken ipv goed te doen.
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2013, 22:36   #73
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Is er niemand in je mgeving die je kan begeleiden in dit proces, die vriend van je waar je laatst bij was bijvoorbeeld.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 04:44   #74
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lelijk Bekijk bericht
Nu weet ik ook 100% zeker dat ik nooit een parter zal vinden. Wie wil er een dikke, kale vrouw zonder wimpers, baan of toekomstperspectief? Ik blijf zelf ook liever eenzaam dan met een man samen te zijn die ik afstotelijk vind. Leeg van mij he?

Nou er zijn genoeg dikkere en oudere kalende mannen (met veel geld) die maar wat graag kennis willen maken met een flinkere vrouw die ook kalend is, en zonder wimpers.

Probeer het maar eens op een datingsite, zekers weten (100%) dat de mannen alleen al serieus reageren op jou profiel zonder je nog resterende haren in het echt gezien te hebben.

Zelfs hier kun je al op de nodige respons rekenen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2013, 08:30   #75
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Best Lelijk, wwat jij doet is self fulfilling prophecy. Je zal wel geen doorverwijzing krijgen en door je gedrag kom je niet eens verder dan de assistent.

Dingen kunnen je overkomen zoals je haaruitval maar je arts bedreigen is iets wat je zelf aanstuurt. Je schreeuw om geholpen te worden zal niet beanwoord worden als je zo communiceert met mensen. Je beheerst de nederlandse taal prima en probeer dat korte lontje te bedwingen en je zult zien dat mensen ook anders op je reageren.

Het is niet het uiterlijk wat er toe doet om een leuke date te vinden maar of je je zelf leuk vindt, of je een levensgenieter bent, of je liefdevol kunt zijn. Schreeuwende mensen die vinden dat zij rechten hebben zijn zelen aantrekkelijk voor wie dan ook.

Dik,kaal, bochel op je rug, pukkels en een scheef gebit, het maakt niet uit
als je als persoon maar lekker in je vel zit. Mensen pikken dat namelijk op en vinden dat veel belangrijker. Schoonheden die een naar karakter hebben zullen ook nooit iemand aan zich kunnen binden.

Dus maak je eens minder zorgen om je haar maar begin bij de basis, waarom ben je zo boos en wat kan je daar zelf aan doen.
agatha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.