Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 oktober 2015, 16:09   #1
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Minox en Fin resultaten, 6 maanden

Hoi allemaal,


Om even alle twijfelaars uit de wereld te helpen, dit zijn de resultaten van Finasteride(1.25mg proscar dagelijks) en Minoxidil(1x dagelijks) sinds Maart:

[img=http://s17.postimg.org/k3oh5ns6z/IMG_20151002_WA0023.jpg]

[img=http://s17.postimg.org/kf5xif8mz/Snapchat_3402654331916693675.jpg]

Inhammen zetten nog wel door, maar je kan in ieder geval zien dat het positief effect heeft. Enneh, still getting my dick up. Bijwerkingen zitten imo ook tussen je oren.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 05:01   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik begrijp (of zie) dat foto 1 daarvoor is en foto 2 na de medicatie.
Na 6 maanden is dat zeker niet verkeerd bedankt voor het delen!
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 09:33   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat ziet erg goed uit! Mooi dat het zo goed bij je werkt en waarschijnlijk zul je het de komende maanden verder zien verbeteren en daarna blijft het hopelijk jarenlang stabiel.

Mooi ook dat je geen bijwerkingen ervaart. De kans daarop is minder groot dan je na lezen van internetfora wellicht zou denken. Maar dat het altijd tussen de oren zou zitten is ook weer niet waar. Hou het gewoon nuchter in de gaten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 11:11   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Wow.... ziet er toch heel mooi uit! Na een vrij korte periode ook. Zit wellicht nog meer verbetering in ook inderdaad. Blijf posten!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2015, 16:16   #5
bird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Goed resultaat! Mooi om ook van deze positieve verhalen te lezen.

Ook mooi dat je geen bijwerkingen hebt, ookal gaat het misschien wat ver om te beweren dat het dan bij iedereen tussen de oren zit
__________________
01-01-2014: Minoxidil 5%
27-08-2015: 1 mg Finasteride
15-04-2016: 1.25mg Finasteride
bird is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2015, 20:46   #6
totalo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Ziet er goed uit voor 6 maanden tijd. Was foto 1 het nulpunt voordat je begon met finasteride en minox? Of gebruikte je toen al andere dingen?
Zelf gebruik ik nu ongeveer 2 maanden 1,25 mg fina en 1x per dag 1ml minox en ik moet zeggen dat mijn kruin juist heel veel last heeft gehad van shedding en nog steeds erg dun is, maar dat mijn inhammen juist wel dicht aan het groeien zijn. Hopen dat het op mijn kruin net zo door zet als bij jou.
totalo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2015, 23:01   #7
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door totalo Bekijk bericht
maar dat mijn inhammen juist wel dicht aan het groeien zijn. Hopen dat het op mijn kruin net zo door ze.
Dat is dan wel bijzonder en ik hoop het ook voor je. Bij de meesten is het toch andersom
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2015, 00:45   #8
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Jup, bij mij zet het bij de inhammen tot dusver nog wel door namelijk. Alleen maar donshaartjes.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2015, 20:53   #9
Tonimarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2015
Berichten: 10
Geslacht:
Mooi resultaat .
Mijn huidarts heeft mij ook finistaride voorgeschreven , ma na overleg met huisarts toch vanaf gezien .
Reden .
Ik heb verleden jaar een depressie gehad en ben er nog een beetje gevoelig voor .
Volgens hem zijn er bij hem genoeg klanten die het innemen of ingenomen hebben en na een tijd depressieve gevoelens hebben .
Ik zou het zo graag willen nemen , maar wil ook niet constant met depressieve gevoelens rondlopen .
Ik weet niet of er een andere remedie voor me bestaat.
Tonimarie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2015, 16:07   #10
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tonimarie Bekijk bericht
Mooi resultaat .
Mijn huidarts heeft mij ook finistaride voorgeschreven , ma na overleg met huisarts toch vanaf gezien .
Reden .
Ik heb verleden jaar een depressie gehad en ben er nog een beetje gevoelig voor .
Volgens hem zijn er bij hem genoeg klanten die het innemen of ingenomen hebben en na een tijd depressieve gevoelens hebben .
Ik zou het zo graag willen nemen , maar wil ook niet constant met depressieve gevoelens rondlopen .
Ik weet niet of er een andere remedie voor me bestaat.
Een andere remedie om haaruitval te stoppen? Helaas, iets met dezelfde effectiviteit als finasteride ga je niet vinden.

Of er een remedie is om die depressieve gevoelens te verminderen? Ja, maar dat is voor iedereen anders. Ga sporten, relax wat meer, oefen op buikademhaling, ...
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2015, 15:43   #11
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Als je bang bent voor bijwerkingen ga je ze sowieso krijgen. Maar dat ligt voor 100% aan je mindset.

Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Oh shit wat als ik 'm straks niet meer omhoog krijg? Boem, meteen daarna steken in mijn ballen. Als ik lekker bezig ben heb ik nergens last van. Je maakt jezelf gewoon ziek.

Overigens hebben bij meerdere onderzoeken de mensen die een placebo slikten evenveel last van bijwerkingen gehad. Alleen werden ze nog wel kaal.

Ik raad het je wel af ja, als je depressief bent. Niet omdat het medicijn het zou verergeren, maar omdat je dat waarschijnlijk dan zelf zult doen.

(Ik spreek hier overigens alleen vanuit mijn eigen perspectief)
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 14:31   #12
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Hoe gaan jullie om met een shedding fase? Ik had na zes maanden goede resultaten geboekt, maar nu ben ik weer in een shed fase terecht gekomen. Niet erg, want ik weet dat het straks wéér een stuk voller zal zijn, maar op het moment loop ik er dus bij als een of andere patient.

Scheren jullie je kop kaal? Twee maanden een pet op? Wat doen jullie?

Ik zit er persoonlijk over na te denken om gewoon te scheren. Want het is ook echt enorm irritant dat bijvoorbeeld mijn toetsenbord of telefoon onder het haar zit.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 22:46   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dudewhereismyha Bekijk bericht
Hoe gaan jullie om met een shedding fase? Ik had na zes maanden goede resultaten geboekt, maar nu ben ik weer in een shed fase terecht gekomen. Niet erg, want ik weet dat het straks wéér een stuk voller zal zijn, maar op het moment loop ik er dus bij als een of andere patient.

Scheren jullie je kop kaal? Twee maanden een pet op? Wat doen jullie?

Ik zit er persoonlijk over na te denken om gewoon te scheren. Want het is ook echt enorm irritant dat bijvoorbeeld mijn toetsenbord of telefoon onder het haar zit.
Is het zo erg? Dat je toetsenbord vol ligt? Hoe kan dat? Gebruik je geen gel of zit je continu in je haar te frummelen?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2015, 00:21   #14
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dudewhereismyha Bekijk bericht
Hoe gaan jullie om met een shedding fase? Ik had na zes maanden goede resultaten geboekt, maar nu ben ik weer in een shed fase terecht gekomen. Niet erg, want ik weet dat het straks wéér een stuk voller zal zijn, maar op het moment loop ik er dus bij als een of andere patient.

Scheren jullie je kop kaal? Twee maanden een pet op? Wat doen jullie?

Ik zit er persoonlijk over na te denken om gewoon te scheren. Want het is ook echt enorm irritant dat bijvoorbeeld mijn toetsenbord of telefoon onder het haar zit.
Zit de shed bijwerking niet tussen de oren dan? (cynisch, maar niet kut bedoeld)

Bijwerkingen zijn zeker reeel bij gebruik van dit snoepgoed. Als je er (in eerste instantie) van bent gevrijwaard mag je van geluk spreken.

Ik heb ook een shedding gehad. Zoveel mogelijk een pet op en anders flink veel microfibers.
__________________
03-2015 HT FUE Esteworld
04-2015 Finasteride
04-2015 Regenepure DR
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2015, 00:20   #15
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Haha ja oke leuk. Tussen de oren want je haar zit op je hoofd enzo.

Maar even serieus, waarom zou het 'tussen de oren' zitten dan? Ik zie toch echt dat ik zo'n 400 haren per dag verlies. Die heb ik ongeveer geteld. Anderhalve week terug was dat echt maar zo'n vijftig of zo. Ik kijk nu ook ook met gel in mijn haar op mijn schedel. Eerst was dat niet zo. Integendeel zelfs. Dus het is echt wel een shed. Het zijn ook allemaal de zelfde lengte/kleur/dikte haren die uitvallen. Ze zijn allemaal net wat dunner en korter dan m'n echte gezonde haren.

Ik ben wel van Minoxidil foam naar vloeistof gestapt. Zou dat deze rui hebben kunnen veroorzaakt? Lijkt me sterk toch?

Werken die microfibers een beetje? Ook met regen? Ik ben bang dat mensen een keer die fibers zien zitten en me dan 'betrappen'. Dan scheer ik liever een paar maandjes mn haar kort denk ik.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.