Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 maart 2016, 19:30   #1
1forthemoney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2010
Berichten: 7
De werking van DHT na je 25ste?

Beste lotgenoten,

Een aantal jaar geleden heb ik mij hier aangemeld, maar sindsdien heb ik mij eigenlijk nooit beziggehouden met mijn haarverlies.

Ik ben 26, (bijna 27 alweer) jaar oud en heb de laatste twee jaar vooral last van haarverlies bij de kruin. Mijn kruin voelt warm en soms geïrriteerd aan. Mijn inhammen zijn sinds mijn 15de nauwelijks dunner geworden / teruggetrokken (NW 2). Dit is ook de reden dat ik pas laat heb doorgekregen dat mijn haar op de kruin aanzienlijk verslechterd is.

De laatste maanden heb ik veel dunner haar op mijn kruin, waardoor ik eraan zit te denken om maatregelen te nemen. Ik weet het een en ander af van de middelen die werken; finasteride schrikte mij, vanwege de bijwerking ,het meest af.

Mijn vraag: hoe belangrijk is DHT voor je lichaam, nadat je de pubertijd al geruime tijd bent gepasseerd? De reden waarom ik bang ben voor finasteride, is omdat ik het gevoel heb dat DHT zeer belangrijk is voor mijn lichaam.

Nu lees ik verhalen dat DHT na je 25ste nauwelijks nog van belang is. Klopt dit? Ik ben alweer bijna 27 en ik merk nu dat ik meer borsthaar / kleine haartjes op mijn rug krijg. Dit boeit mij verder weinig, alleen vind ik dit uiteraard niet mooi ogen. Is DHT hier soms (mede-)verantwoordelijk voor soms?

Bedankt!
1forthemoney is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2016, 02:19   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
DHT is tot zover ik gehoord hebt, nodig voor de ontwikkeling van mannelijke baby's. Het kan een rol spelen bij de ontwikkeling in je pubertijd.

Persoonlijk vind ik DHT onbelangrijk voor mijn lichaam, eerder storend, het doet mij persoonlijk meer kwaad dan goeds door, zeg maar een foutje in de schepping, dat sommige mannen kaal maakt.

Als je haaruitval voorkomen wilt, kun je het beste snel met medicatie beginnen, hoe eerder hoe beter. Het spijt me voor dat, zoals je schreef dat middelen zoals finasteride jou wegens de bijwerkingen afschrikt.

Ik heb het ook genomen en ben zelfs overgestapt naar sterkere medicatie voor sterker effect, voel me er prima bij en heb geen last van vervelende bijwerkingen.

DHT kan verantwoordelijk zijn voor lichamelijke beharing, althans zo denk ik.
Goeie reden om die DHT pijl omlaag te slaan minder haar omlaag, meer haar omhoog.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 7 maart 2016 om 02:25
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2016, 18:18   #3
1forthemoney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2010
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
DHT is tot zover ik gehoord hebt, nodig voor de ontwikkeling van mannelijke baby's. Het kan een rol spelen bij de ontwikkeling in je pubertijd.

Persoonlijk vind ik DHT onbelangrijk voor mijn lichaam, eerder storend, het doet mij persoonlijk meer kwaad dan goeds door, zeg maar een foutje in de schepping, dat sommige mannen kaal maakt.

Als je haaruitval voorkomen wilt, kun je het beste snel met medicatie beginnen, hoe eerder hoe beter. Het spijt me voor dat, zoals je schreef dat middelen zoals finasteride jou wegens de bijwerkingen afschrikt.

Ik heb het ook genomen en ben zelfs overgestapt naar sterkere medicatie voor sterker effect, voel me er prima bij en heb geen last van vervelende bijwerkingen.

DHT kan verantwoordelijk zijn voor lichamelijke beharing, althans zo denk ik.
Goeie reden om die DHT pijl omlaag te slaan minder haar omlaag, meer haar omhoog.
Kan dit ook verklaren waarom mannen die fina gebruiken doorgaans een grotere kans hebben om een meisje bij de geboorte te krijgen i.p.v een jongen?

Mijn vriend heeft ook finasteride gebruikt (voor een jaar) en hij geloof sterk in het feit dat mannen die fina gebruiken een grotere kans op een meisje hebben (XX-cel noemde hij het). In de tijd dat hij fina heeft gebruikt, is zijn vrouw bevallen van een dochter. Hij wou altijd al een jongen en is nu gestopt met de medicatie..
1forthemoney is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2016, 21:54   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik zou niet weten of finasteride meer voor meisjes bij de geboorte zorgt, het lijkt me sterk, maar wie weet?

Wel weet ik dat vrouwen, bevrucht door mannelijke finasteride gebruikers, daarvan ook jongetjes kunnen baren.

Misschien kan een andere forumgenoot hier een beter antwoord op geven.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2016, 23:23   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Volgens mij doet DHT nog wel meer hoor als slechts de mannelijke trekken vormen in een lichaam. Hormonen veranderen weer in andere hormonen en zijn weer nodig voor het goed functioneren van het lichaam zus en zo... Het is best lastige materie en heb er af en toe wat over gelezen maar hoe het zit kan ik je niet na vertellen. Ik weet niet of je met DHT blokkeren helemaal blij moet zijn. Wel voor het feit dat het goed doet voor DHT gevoelige haren natuurlijk maar het liefst zou ik het niet meer slikken hoor!

Dat DHT wel iets te maken heeft met de aanmaak van sperma is duidelijk, maar of het bepalend is voor het geslacht van je toekomstige kind betwijfel ik eigenlijk. Zelfs nadat ik zelf een dochter heb geproduceerd...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2016, 19:35   #6
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@topicstarter

Wat betreft navolgeling geslacht, ik denk dat gebruik van fina daar weinig mee te maken heeft.

Hoe belangrijk DHT na 25 is? Officieel ben je volgroeid op je 28e. Maar zo rond 25 ben je eigenlijk al volwassen. Je wordt rijper als het ware door DHT tot je 28e, meer in hoofd. Voor de rest is breedte van je lichaam(spier en botten) ook op je 28e voltooid. Minder DHT betekend ook minder spiersterkte, minder
lichaamshaar, minder baardhaar, etc.

Je bent officieel volgroeid op 28e, maar op 25 scheelt het niet veel van 28 zeg maar. Check anders even op internet naar wat DHT allemaal in jou lichaam doet. Check de website van DBB, Nederlandse bodybuildingsforum, onder de sectie aas. In de online bibliotheek zal je heel wat infor over DHT vinden die wellicht wat ruimere beschrijving geeft.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2016, 23:11   #7
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Ik moest toch even lachen met "persoonlijk vind ik DHT onbelangrijk voor mijn lichaam."
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2016, 14:13   #8
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
Hallo Yannickua,

Wat kan volgens jou het
gevolg zijn van langdurig
geen DHT in het lichaam?

Graag wel antwoorden.
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2016, 15:51   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Ik moest toch even lachen met "persoonlijk vind ik DHT onbelangrijk voor mijn lichaam."
Gaat idd nergens over. We weten hier niet eens 0,01% over dht...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2016, 00:56   #10
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonaldB Bekijk bericht
Hallo Yannickua,

Wat kan volgens jou het
gevolg zijn van langdurig
geen DHT in het lichaam?

Graag wel antwoorden.
In ieder geval geen schadelijke gevolgen die nefast zijn voor de ontwikkeling en/of werking van het lichaam, gezien finasteride en dutasteride beide goedgekeurd zijn door alle DA agentschappen.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2016, 23:34   #11
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@RonaldB

Van duta heb ik het niet onderzocht maar van fina(althans 1mg) weet ik het zeker. Het blokkeert niet je gehele DHT productie, deels. Is misschien wel belangrijk om erbij te vermelden. 5mg, sommigen nemen zelfs 6 mg voor de zekerheid, blokkeert het algehele productie van DHT. Meestal wat oudere mannen met prostaatproblemen gebruiken daarom 5mg.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.