Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback > Archief: afgehandelde Suggesties

 
 
Discussietools Weergave
Oud 20 juli 2005, 19:42   #31
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hallo Henk,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Haarmannetje,

Om als afgezant uit de ivoren toren te reageren op je eerste posting, waarom verwacht je dat de Webmaster een discussie zou aangaan?
En wat voor extra waarde geeft dat aan Haarweb voor jou.
In feite niets, maar het gaat mij om het principe. Voorheen speelde dit totaal niet bij mij. HaarWeb is voor mij een plaats om antwoorden te vinden op vragen omtrent de reden waarvoor ik hier in de eerste plaats ben: AGA. Echter, ik merkte iets op middels een topic en ja hoor... daar kwam Webmaster uit het fort met harnas, helm en speer en ook een behoorlijke dosis woede om vervolgens mij als een strenge leraar de les te lezen en verdere discussie onmogelijk te maken door mijn topic te sluiten en uiteindelijk te verwijderen. Dat heeft mij geprikkeld om hier verder over door te gaan, want ik vind zo'n actie echt niet kunnen. Kun je je daar nu echt niet in verplaatsen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Dat je het vervelend vind om een aantal dagen op antwoord te wachten, dat kan ik me voorstellen.
Maar hoe je het ook wend of keert, niemand is verplicht een pm te beantwoorden.
Dit meen je toch niet serieus? Natuurlijk zijn jullie daar wel toe verplicht! Jullie zijn HET aanspreekpunt bij problemen omtrent HaarWeb. En bovendien, in mijn specifieke geval, Webmaster heeft in mijn en door hem gesloten topic zelf voorgesteld dat we verder zouden praten via PM, dus dan mag ik toch al helemaal wel reactie verwachten, vind je niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Dat we eventjes geen nieuwe leden aannemen is ook vervelend. Maar je kunt zelf ook wel begrijpen, dat als er geen goede reden voor zou zijn dat we dit zeker niet zo zouden doen.
Ja, uiteraard, maar daar gaat het nu al niet eens meer om, Henk.
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:00   #32
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
@Haarmannetje

Haarmannetje,

Webmaster heeft in zijn post een aantal vragen beantwoord.

De thread is simpelweg verwijderd omdat we de zaak op dit moment nog intern willen houden.

Als je in het vervolg niet binnen een korte tijd antwoord krijgt op een vraag, probeer het dan bij een andere lid van het management i.p.v. meteen via het forum.
ugh is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:01   #33
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje

-knip-

In feite niets, maar het gaat mij om het principe. Voorheen speelde dit totaal niet bij mij. HaarWeb is voor mij een plaats om antwoorden te vinden op vragen omtrent de reden waarvoor ik hier in de eerste plaats ben: AGA. Echter, ik merkte iets op middels een topic en ja hoor... daar kwam Webmaster uit het fort met harnas, helm en speer en ook een behoorlijke dosis woede om vervolgens mij als een strenge leraar de les te lezen en verdere discussie onmogelijk te maken door mijn topic te sluiten en uiteindelijk te verwijderen. Dat heeft mij geprikkeld om hier verder over door te gaan, want ik vind zo'n actie echt niet kunnen. Kun je je daar nu echt niet in verplaatsen?

-knip-
Tsja, of je 'm nou mag of niet. Hij betaalt de rekeningen van de haarweb server, en het is zijn site, dus is hij de baas. Verder doen alle moderators hier volgens mij vrijwillig hun werk, en kan je niet verwachten dat ze al hun tijd gaan besteden aan PM's. Ik heb zo iets van, als het je niet bevalt, huur een eigen server, zet er forum software op en begin haarweb2.nl. Zo moeilijk is het niet
nobody is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:10   #34
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nobody
Tsja, of je 'm nou mag of niet. Hij betaalt de rekeningen van de haarweb server, en het is zijn site, dus is hij de baas. Verder doen alle moderators hier volgens mij vrijwillig hun werk, en kan je niet verwachten dat ze al hun tijd gaan besteden aan PM's. Ik heb zo iets van, als het je niet bevalt, huur een eigen server, zet er forum software op en begin haarweb2.nl. Zo moeilijk is het niet
Dat heeft niets wel of niet iemand mogen te maken. Ik ken Webmaster niet persoonlijk, dus daar kan ik geen uitspraken over doen . Ik neem aan dat hij een aardig persoon is, omdat hij, inderdaad, de moeite neemt om iets moois als HaarWeb te realiseren. Dat heb ik al zo vaak gezegd, maar daar gaat het niet om.

Maar ik vind het argument van vrijwilligerswerk echt nergens op slaan. Als ik vrijwilligerswerk doe op een kinderboerderij, dan wordt er toch net zo goed van mij verlangt dat ik de geitjes op tijd te eten geef? Als ik dat niet doe kan ik toch niet aankomen met: "ja, maar ik ben maar vrijwilliger!"? Maar goed, we mogen van mening verschillen. Ik eis ook niets (dat PM's moeten worden beantwoord en wel zo snel mogelijk), ik zeg alleen hoe ik erover denk.

En dat laatste kan ik ook niet goed begrijpen. Natuurlijk is Webmaster de baas, maar er is niets mis mee om iemand, ook de baas, aan te spreken op zijn of haar gedrag en/of beleid.
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:12   #35
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.150
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Hallo Henk,


In feite niets, maar het gaat mij om het principe. Voorheen speelde dit totaal niet bij mij. HaarWeb is voor mij een plaats om antwoorden te vinden op vragen omtrent de reden waarvoor ik hier in de eerste plaats ben: AGA. Echter, ik merkte iets op middels een topic en ja hoor... daar kwam Webmaster uit het fort met harnas, helm en speer en ook een behoorlijke dosis woede om vervolgens mij als een strenge leraar de les te lezen en verdere discussie onmogelijk te maken door mijn topic te sluiten en uiteindelijk te verwijderen. Dat heeft mij geprikkeld om hier verder over door te gaan, want ik vind zo'n actie echt niet kunnen. Kun je je daar nu echt niet in verplaatsen?
Tuurlijk, niemand vind het leuk als zijn thread wordt gesloten en verwijderd.
Daar kan ik me wel in verplaatsen. Op dat moment leek het ons echter beter om hem te verwijderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dit meen je toch niet serieus? Natuurlijk zijn jullie daar wel toe verplicht! Jullie zijn HET aanspreekpunt bij problemen omtrent HaarWeb. En bovendien, in mijn specifieke geval, Webmaster heeft in mijn en door hem gesloten topic zelf voorgesteld dat we verder zouden praten via PM, dus dan mag ik toch al helemaal wel reactie verwachten, vind je niet?
Nee tuurlijk niet, je kunt niemand verplichten. Je weet ook nooit de echte reden waarom iemand niet (direct) antwoord. Ik kan me situaties voorstellen waarbij het beantwoorden van een pm tot een lagere prioriteit behoort.
Ik ben het met je eens dat wij (niet alleen de Webmaster) het aanspreekpunt zijn. Maar jij had niet echt een probleem, jij constateerde alleen iets.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja, uiteraard, maar daar gaat het nu al niet eens meer om, Henk.
Dat snap ik.
Henk is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:15   #36
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Haarmannetje,

Webmaster heeft in zijn post een aantal vragen beantwoord.

De thread is simpelweg verwijderd omdat we de zaak op dit moment nog intern willen houden.
Ja, Ugh, die post was zeer bevredigend inderdaad . Maar laten we er nu maar met zijn allen over ophouden. We hebben allemaal onze eigen mening en ik heb de illusie verloren () dat het ooit gaat veranderen. In ieder geval zal mijn suggestie/feedback daar dan niets aan bijdragen.

In ieder geval doe je er hier wel even heel simpel over. Als Webmaster mijn topic heeft verwijderd om die simpele reden, dan kon hij dat toch gewoon op een respectvolle en vriendelijke manier laten weten? Waarom dan meteen zo autoritair en bedreigend? Slaat nergens op als je het mij vraagt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Als je in het vervolg niet binnen een korte tijd antwoord krijgt op een vraag, probeer het dan bij een andere lid van het management i.p.v. meteen via het forum.
Daar heb je een punt!
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:22   #37
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
In ieder geval doe je er hier wel even heel simpel over. Als Webmaster mijn topic heeft verwijderd om die simpele reden, dan kon hij dat toch gewoon op een respectvolle en vriendelijke manier laten weten? Waarom dan meteen zo autoritair en bedreigend? Slaat nergens op als je het mij vraagt.
De reden ligt iets ingewikkelder dan dat het nu gebracht wordt.
Maar zoals eerder gezegd het heeft momenteel absoluut geen meerwaarde omdaarover uit te wijden.
Dat de webmaster zo reageert heeft misschien ook een reden, misschien ook niet ook niet, dat weet ik ook niet.
Maar het zal vast wel ergens op slaan!

Dit alles probeerde ik in mijn eerste en 2e post ook duidelijk te maken, helaas is me dat niet zo goed gelukt.
Maar ik hoop dat er nu alsnog duidelijkheid is over je vragen Haarman!

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:22   #38
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hoi Henk,

Langzaam aan kom ik, jawel, tot een inzicht. Het besef komt tot mij dat ik het inderdaad niet geheel goed heb aangepakt, achteraf gezien. Als Webmaster nu gewoon een fatsoenlijke reply had gepost met een vriendelijke en respectvolle toon, zou het in beginsel al goed en opgelost zijn geweest vermoed ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Tuurlijk, niemand vind het leuk als zijn thread wordt gesloten en verwijderd.
Daar kan ik me wel in verplaatsen. Op dat moment leek het ons echter beter om hem te verwijderen.
Prima, daar zullen jullie je redenen voor hebben, maar waarom is het dan zo moeilijk voor Webmaster om dat dan netjes te melden? Waarom moet het met zoveel tiranie en bedreiging? Ik vond zijn manier van reageren volledig misplaatst en DAT is (denk ik) ook de eigenlijke reden geweest waarom ik er over door ging zeuren en ook dit topic geopend heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Nee tuurlijk niet, je kunt niemand verplichten. Je weet ook nooit de echte reden waarom iemand niet (direct) antwoord. Ik kan me situaties voorstellen waarbij het beantwoorden van een pm tot een lagere prioriteit behoort.
Ik ben het met je eens dat wij (niet alleen de Webmaster) het aanspreekpunt zijn. Maar jij had niet echt een probleem, jij constateerde alleen iets.
Ja, een goed punt!
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:27   #39
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
De reden ligt iets ingewikkelder dan dat het nu gebracht wordt.
Maar zoals eerder gezegd het heeft momenteel absoluut geen meerwaarde omdaarover uit te wijden.
Dat de webmaster zo reageert heeft misschien ook een reden, misschien ook niet ook niet, dat weet ik ook niet.
Maar het zal vast wel ergens op slaan!
Maar het gaat mij al lang niet meer om de reden, ik werd enorm opgefokt door de manier waarop. Ik vind niet dat er een reden is om zo te reageren. Ik heb het idee dat ik mij altijd netjes gedraag hier en dat ik ook wel eens wat nuttige bijdragen lever. Ik vind niet dat er een reden is om mij zo vanuit het niets af te snauwen om vervolgens weer niets van je te laten horen.
Haarmannetje is offline  
Oud 21 juli 2005, 00:56   #40
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik krijg het gevoel dat er gelukkig weer wat meer begrip begint te groeien op dit forum. Maar ondertussen blijft het probleem bestaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
(gericht aan Haarmannetje) Maar jij had niet echt een probleem, jij constateerde alleen iets.
Ik heb er persoonlijk nog steeds een probleem mee dat mensen die nu het forum voor een eerste keer zouden willen betreden de mededeling 'Sorry, registration has been disabled by the administrator' krijgen.

Ik herinner me nog mijn eigen eerste ergernis toen ik na stevig googlen op een pagina van haarweb kwam en zag dat ik me aan moest melden ... dat is al een hindernis. Pas toen ik voor de zoveelste keer op een pagina van Haarweb stuitte melde ik me daadwerkelijk aan ... ik meen zelfs dat ik in 2003 ook al eens op Haarweb was gestuit toen ik op het punt stond minoxidil te gaan proberen, maar toen vond ik het kennelijk te veel moeite me aan te melden. Ik heb er overigens alle begrip voor, het is gewoon een noodzakelijkheid om het hier leefbaar te houden.

Maar is het werkelijk niet mogelijk om van die melding iets van te maken in de trend van 'Het is tijdelijk niet mogelijk om u aan te melden. We werken eraan om registratie snel weer mogelijk te maken. Wij vragen uw geduld hiervoor en we hopen u zeer spoedig alsnog te kunnen verwelkomen op ons forum.' Of om dit op de startpagina op te nemen als het technisch niet mogelijk is die engelstalige kreet aan te passen ...

Misschien is het zelfs simpel mogelijk om het onvolprezen haarwoordenboekje los te halen uit de forumarchitectuur en er een link naar te verplaatsen, zodat de mensen toch een heel belangrijke informatiebron tot hun beschikking hebben.
AnthonieH is offline  
Oud 21 juli 2005, 01:01   #41
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ja, Anthonie... mensen, laat er geen misverstand ontstaan, ik ben ook nog steeds van mening dat de procedure die is ingezet subtieler, tactischer en socialer moet zijn, dus met een betere mededeling zoals Anthonie hierboven aandraagt. Zoals het nu is, is het veel te bot en kortaf.

Dat dus en de manier waarop Webmaster reageert (in de zeldzame gevallen wanneer hij dat doet) op normale leden... twee punten van kritiek van mij die op dit moment nog altijd gelden in mijn beleving.
Haarmannetje is offline  
Oud 21 juli 2005, 01:08   #42
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Het is ook nog eens engels.
Not that i have any problems with that, however i know that some fellow hairloss sufferers will agree with me that they aren't that good in understanding english.
And AntonieH's suggestion is a preferable solution to the crude message that you will get now when trying to register on this forum.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline  
Oud 21 juli 2005, 08:29   #43
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH

-knip-

Ik krijg het gevoel dat er gelukkig weer wat meer begrip begint te groeien op dit forum. Maar ondertussen blijft het probleem bestaan.Ik heb er persoonlijk nog steeds een probleem mee dat mensen die nu het forum voor een eerste keer zouden willen betreden de mededeling 'Sorry, registration has been disabled by the administrator' krijgen.

-knip-
Dit is een standaard bericht van de forum software. En het is inderdaad niet echt moeilijk om die aan te passen. Al vraag ik me af waarom er niet gewoon gebruik gemaakt wordt van ip bans of eventueel ip-range bans net als op de meeste forums om rare snuiters buiten de deur te houden. Verder ben ik ook wel eens een "lurk only" periode van 7 dagen tegengekomen voor nieuwe gebruikers op dit soort forums waar je de eerste 7 dagen alleen kan lezen, en pas daarna kan posten. Lijkt me allemaal een stuk beter dan de zaak op slot gooien. Maarja, zoals ik al eerder schreef bepaalt de eigenaar van de site de regels, en daar moeten we het mee doen.
nobody is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:32   #44
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hallo mensen,

Als ik deze thread zo doorlees is het een aardige warboel van suggesies geworden. Ik zal ze even proberen op een rijtje te zetten, en op alle suggesties een korte reactie geven.

1. Haarmannetje: de webmaster had mijn thread niet mogen verwijderen.
Volgens mij ben je al op deze suggestie teruggekomen, toch Haarmannetje? Het was noodzakelijk dat de thread verwijderd werd, omdat we niet wilden dat de troll die hier het forum aan het verzieken was gevoed werd om door te gaan met zijn idiote gedrag.

2. Vele mensen: de registratiefunctie voor nieuwe leden had niet uitgeschakeld mogen worden.
Ja het is vervelend dat de registratiefunctie voor nieuwe leden tijdelijk is uitgeschakeld, daar is volgens mij niemand het mee oneens. We hadden alleen te maken met een zeer hardnekkige 'forum troll', waarbij alle normale maatregelen niet meer werkten. De grip op het forum leek hierdoor compleet te verdwijnen. Vandaar dat de registratiefunctie even is uitgeschakeld. Op dit moment wordt er gewerkt aan nieuwe maatregelen om deze troll aan te pakken. Als deze maatregelen getroffen zijn, wordt het forum weer opengesteld voor nieuwe leden (dat zal al op zeer korte termijn gebeuren).

3. AntonieH: de registratiefunctie opzich is al een hindernis: HaarWeb moet ook voor niet-leden te lezen zijn.
Goed idee, dat ben ik het met je eens. Dat is dan weer een drempel minder. Het probleem is echter dat je je een hoop problemen op de hals haalt als je het forum voor iedereen toegankelijk maakt. Zo zal het forum veel beter geïndexeerd worden door Google, waardoor het aantal bezoekers explosief zal toenemen. Dit zal de huidige server niet aankunnen. We zullen dan dus moeten overstappen op een grotere server, en dat kost meer geld. We moeten dus eerst geld gaan verdienen met HaarWeb (bijv. dmv giften of advertenties), en dan kunnen we dit soort dingen gaan overwegen. Maar in ieder geval goeie suggestie, bedankt.

4. AntonieH: de mededeling die nu wordt gegeven als mensen zich proberen te registreren, kan duidelijker en uitgebreider.
Mee eens. Door alle consternatie is deze denk ik niet aangepast aan de situatie. Ik denk dat de registratiefunctie zeer snel weer zal worden ingeschakeld. Maar als dit toch nog wat langer gaat duren dan verwacht of als er nog eens zo'n situatie zich voor zal doen, is een betere tekst in mijn ogen ook wel wenselijk ja.

5. Ycelik: de forumberichten zijn nu in het Engels, dat zou standaard Nederlands moeten worden.
Goed idee, ook hier wordt al druk aan gewerkt. Er is op dit moment al een Nederlandstalige versie van het forum beschikbaar, waarvan de kwaliteit echter nog wat aan de magere kant is. Als de Nederlandstalige versie is geperfectioneerd, zal deze worden ingevoerd op HaarWeb.

6. Haarmannetje en Guoy: Er moet een taart gebakken worden voor Alev.
Leuk idee. Haarweb is er dóór en vóór de leden, dus ik stel voor dat jullie deze zelf voor hem/haar bakken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 21 juli 2005 om 15:39
Tiuri is offline  
Oud 21 juli 2005, 20:13   #45
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Als ik de webmaster was, had ik allang advertentieruimte verkocht. Natuurlijk wel op z'n manier dat het niet storend is. Maar ik denk dat je er flink mee kunt verdienen.
Robert18 is offline  
 

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.