Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 20 februari 2008, 22:20   #256
vlaamse reus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 14
Ghul shampoo was bij mij een ramp : meer jeuk, niks verbetering.
Gebruikte 1 keer Selsun en het was zo goed als weg. (de roos bedoel ik).
Slik nu ook geruime tijd Grote Klis-tabletten die ik bestel via de apotheek, na 1 potje, kwam er stilaan verbetering. Ben nu de hele winter zo goed als vrij van seb exzeem.
Enkel pijn-koortswerende middelen (Ibuprofen bvb) geven opflakkering.
Regelmatig huid 's avonds onderhouden met Locobas repaircrème.

Heb ook Hennep-olie ontdekt : http://www.phoenixtears.ca/

Ik heb nog niet alles gelezen en het zou me verbazen of het in de benelux verkrijgbaar is, maar het geneest uitwendig ook huidkanker, waarom niet seb. exzeem???
Ben nog verder op zoek naar meer gegevens....
Wie meer weet, mag natuurlijk al posten..
vlaamse reus is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2008, 05:54   #257
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Is exceem een soort schimmel?
seb. eczeem (roos) wordt veroorzaakt door een schimmel.

eigenlijk hadden ze het beter seb. roos kunnen noemen want ik vind eczeem vrij verwarrend.

er zijn namelijk nog een heleboel andere soorten eczeem. Zo kunnen bepaalde stoffen ook eczeem veroorzaken > irritatief (overgevoelig) of allergisch contact eczeem.
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2008, 11:47   #258
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valencia. Bekijk bericht
seb. eczeem (roos) wordt veroorzaakt door een schimmel.

eigenlijk hadden ze het beter seb. roos kunnen noemen want ik vind eczeem vrij verwarrend.

er zijn namelijk nog een heleboel andere soorten eczeem. Zo kunnen bepaalde stoffen ook eczeem veroorzaken > irritatief (overgevoelig) of allergisch contact eczeem.
SE is volgens mij inderdaad een beetje een buitenbeentje als het gaat om soorten exceem. Het probleem is dat nog niet bewezen is wat nou precies SE veroorzaakt. De verklaring die ik het meeste hoor en lees is dat het een allergische reactie van het immuunsysteem is (dat dan door genetische afkomst of predisposition - ben ff het Nederlandse woord kwijt - anders is dan bij mensen zonder SE) op de aanwezigheid van de schimmel Malassezia furfur.

Maar er speelt van alles mee; dieet, omgeving en klimaat spelen ook allemaal mee. Bovendien is ook nog eens geen enkele huid hetzelfde, waardoor sommige producten bij de een goede resultaten boeken en bij de ander juist voor verergering zorgen.
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2008, 15:14   #259
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Waar is teatree oil goedkoop?

Teatree oil of theeboomolie kan goed helpen tegen seborroïsch eczeem. Waar kun je teatreeoil goedkoop krijgen, van welk merk en hoeveel procent teatree-olie zit er dan in?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2008, 15:16   #260
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Bij een of andere drogisterij, Etos, Kruidvat etc. De Tuinen zal het zeker weten wel hebben.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2008, 15:52   #261
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Bij een of andere drogisterij, Etos, Kruidvat etc. De Tuinen zal het zeker weten wel hebben.
Bedankt, weet je ook iets over prijzen in verhouding tot de inhoud?

Kruidvat verkoopt flesjes van 10 ml voor 2 euro. Maar er staat niet op hoe geconcentreerd het is. En dat staat ook niet op andere producen van het merk Kruidvat, waar teatree oil in zit.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2008, 16:53   #262
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Bedankt, weet je ook iets over prijzen in verhouding tot de inhoud?

Kruidvat verkoopt flesjes van 10 ml voor 2 euro. Maar er staat niet op hoe geconcentreerd het is. En dat staat ook niet op andere producen van het merk Kruidvat, waar teatree oil in zit.
Geen idee. Misschien dat ze dat daar weten. Ik weet wel dat Tee Tree erg sterk is, dus veel is er niet van nodig.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2008, 20:17   #263
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
SE is volgens mij inderdaad een beetje een buitenbeentje als het gaat om soorten exceem. Het probleem is dat nog niet bewezen is wat nou precies SE veroorzaakt. De verklaring die ik het meeste hoor en lees is dat het een allergische reactie van het immuunsysteem is (dat dan door genetische afkomst of predisposition - ben ff het Nederlandse woord kwijt - anders is dan bij mensen zonder SE) op de aanwezigheid van de schimmel Malassezia furfur.

Maar er speelt van alles mee; dieet, omgeving en klimaat spelen ook allemaal mee. Bovendien is ook nog eens geen enkele huid hetzelfde, waardoor sommige producten bij de een goede resultaten boeken en bij de ander juist voor verergering zorgen.
Ik denk dat daarom veel mensen er last van blijven houden....

Alleen de mensen met seb. eczeem (roos) zullen baat hebben bij een anti schimmel middel.

De overige personen hebben een andere vorm van eczeem en zullen zeep, geurstoffen en bepaalde voedingsmiddelen moeten ontwijken.

Het probleem is alleen dat veel mensen daar niet toe bereid zijn.

Huisartsen en dermatologen snappen er in ieder geval niets van.
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2008, 21:02   #264
Jasmijntje
HaarWeb lid
 
Jasmijntje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2008
Berichten: 4
Hallo,

IK ben nieuw hier, kwam per toeval op deze site, maar ja wat heet toeval.
Sinds ongeveer een jaar ben ik overgestapt op volledig 100% natuurlijke verzorgingsproducten en dus ook shampoos. Ik kan echt zeggen dat het me goed doet, in de wetenschap dat je zo min mogelijk rotzooi op je lichaam smeert. Want het is nogal wat wat ik hier allemaal lees over seborroisch eczeem etc... Volgens mij komt het allemaal van die rommel die ze er steeds meer in lijken te stoppen. Wat betreft die roos e.d...... is er een goeie natuurlijke shampoo 100% BDIH keurmerk (zeg maar het eco keurmerk maar dan voor cosmetica) dat is antiroosshampoo van Harmonie, de Ambachtelijke (zie hun site) hierin zit o.a. Cade-olie (juniperus oxicedrus) etherische olie uit teer van jeneverbes en cassia olie, dit is een natuurlijk antibacterieel middel, een soort plantaardig teer wat goed is tegen roos, seborroe etc..... lees het maar eens na. Shampoo van Hauschka is ook goed, maar deze heeft geen specif. antiroosshampoo, welliswaar wel een hoofdlotion, dit heet Neem-haarlotion, hierin zit berk, kliswortel etc. en zonder conserveermiddelen.
Dit is ook heel verkwikkend voor een jeukerige hoofdhuid met allerlei 'kwalen'. Wat ik hier ook las is appelciderazijn, dit is idd goed voor de huid, bevat veel kalium. Inwendig is appelcider heilzaam maar ook voor de huid. Azijn is zowiezo antibacterieel, het is voor heel veel dingen toepasbaar.

Verder zou ik echt die hormonen middeltjes niet aanraden, het middel is vaak erger dan de kwaal en lokt wellicht nog meer meer allergische reacties uit. Daarbij lijkt me te vaak haarwassen heel slecht, dwz iedere dag is niet goed, en daarbij, hoe vaker je je haar wast hoe sneller het vet wordt. De natuurlijke zuurgraad wordt zo verstoord en zorgt ook weer voor allergieen e.d. Ik hoop dat ik hierbij mag bijdragen aan goeie tips, zoals er idd al vele op deze site zijn gegeven. En last but not least, kijk ook eens bij: "Ik eis een lichaam zonder gif".
Jasmijntje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2008, 12:18   #265
carmenlita
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 13
Hoi

Die van het kruidvat is inderdaad goedkoop.Ik heb deze geprobeerd.
Helaas kun je die niet vergelijken met de olie van de tuinen.
Deze is veel geconcentreerder en werkt beter.
Prijsverschil is wel groot.Ongeveer 2 euro en 11 euro
carmenlita is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2008, 19:04   #266
keltos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2007
Berichten: 6
ebay
keltos is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 16:05   #267
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Zijn er hier mensen die ook regelmatig last hebben van gevoelige plekjes op hun hoofd. En dan meer het gevoel of dat het een blauwe plek is?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2008, 17:19   #268
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
seborroisch eczeem nieuwsgierig

Beste mensen.... Tom Dawson is op de goede weg.
Wie meer wilt weten over de inhoud werking seborroisch eczeem zie hieronder
http://images.google.nl/imgres?imgur...NL239%26sa%3DN


en

http://images.google.nl/imgres?imgur...NL239%26sa%3DN

en
http://www.pgbeautyscience.com/breakthroughs-xiv.html


Ik ben erg benieuwd naar voeding relatie darmen. zelf denk ik mogelijk lekkende darm (dikke darm)
(ik weet dat er een relatie is, maar wat zou het mogelijk kunnen zijn)

één van de vetten van je talgvet is de voeding voor M. Globosa
Is het talgvet anders van samenstelling dan bij normale mensen?

Doorboort het oliezuur wat het gist M.Globosa produceert alleen onze huid waardoor de onze huid gaat schilferen? Of als je dit oliezuur zou aanbrengen op een gezonde huid, wat zou er dan gebeuren?

Wat is de meest minst gunstige factor in temperatuur en luchtvochtigheid van M.Globosa. zodat het traag groeit.?

dat zijn vragen die me nog bezighouden. Graag een antwoord als iemand het weet.
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!

Laatst gewijzigd door Joellie; 29 februari 2008 om 17:30
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2008, 22:29   #269
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Zo te lezen heb jij je al goed in het onderwerp verdiept, maar voor mij is het niet erg duidelijk wat je bedoeld.
Bijvoobeeld:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joellie Bekijk bericht
Ik ben erg benieuwd naar voeding relatie darmen. zelf denk ik mogelijk lekkende darm (dikke darm)
(ik weet dat er een relatie is, maar wat zou het mogelijk kunnen zijn)
Wat bedoel je eigenlijk? Dat mensen met sebboroisch eczeem mogelijk een lekkende (dikke) darm hebben ofzo?

Ik ben heel benieuwd wat je bedoeld, want het klinkt wel interessant!
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2008, 10:31   #270
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
seborroisch eczeem

Hoi Geelblauw,

ja, maar het zijn vermoedens... Ik ben mensen tegengekomen die eraf zijn gekomen met een anti candida dieet. en vervolgens het nemen van de juiste probiotica. Bij een hevige candida infectie kan je darmwand gaan lekken.
Op zijn engels Leaky Gut syndrom.

Volgens mij heb je dan ook continue meer trek in snoep en zoetigheid. dit had ik zeker wel. Er is ook candida bij mij geconstateerd. terwijl dit nu wel weg is. kan ik nog wel een lekkende darm hebben. Ook vermoed ik dit omdat ik een tijdje onder behandeling stond van een chinese arts die mij Radix Polygoni Multiflori 100%.tabletten ( je moet alleen die 100procent hebben want anders werkt het niet) gaf. dit is varkensgras maar denk wel de vruchten ervan. Tijdens dit gebruik ben je 100 procent oke. Dit smeert o.a. ook de darmen maar geeft ook bescherming aan je lever.

Veel symptonen van mensen met SD zijn.
- prikkel jeuk in neus - verstopt - slijmvlies ontsteking
- soms niezen
- bij ernstige SE depressie (tijdelijk)
- etc. diarree?? Zelf niet.
- lichte reumatische klachten
- vermoeidheid

mogelijke oorzaken moeheid..
Infecties
Metabole stoornissen ( kan veel oorzaken hebben)
Hematologische en oncologische aandoeningen
Nuromusculaire aandoeningen

Het kan ook aan andere zaken liggen die ik ben tegengekomen op forums.
- Lever eitwit problemen
- galblaas ( gal )
- Kalium gevoeligheid - zit ook in hoge mate in bananen.
- etc

Eet maar eens Knoflook met spitkool en aardappelen (bevat ook veel kalium maar gaat eruit bij koken) met kip. je zult zien dat je bijna of geen SE zult hebben de volgende dag. Spitskool heeft een licht antibiotische werking. knoflook is anti bacterieel etc.

Of eet spagetti bolognaise en je bent aan de beurt. alcohol, suiker,
verzadigde vetzuren, rode paprika, tomaten, pepers, bananen. tofu, bonen. etc.

Maar om zeker te zijn van de lekkende darm wil ik een test gaan doen op een lekkende darm binnenkort.
Ik doe nu al vanaf juni een anticandida dieet. telkens als ik de probiotica neem wordt het erger. Dus vandaar dat ik het laat checken.

Ik ga ervan uit dat Propecia 8 jaar geleden de boosdoender bij mij is geweest. Het begon bij mij tijdens die periode in mijn gehoorgang. Propecia kan je darmflora net zoals veel andere medicijnen overhoop leggen. Het blijft echter wel een vermoeden. Want propecia kan ook andere verstoringen brengen in je lichaam. Overigens valt mij op dat er opvallend veel mensen die dutasteride / propecia hebben gebruikt last hebben van dit SE. Natuurlijk is dit wel het haarwebforum maar in verhouding tot andere forums komt dit wel goed aan de orde hier. Vermoedens zijn er ook omdat er een nauwe verbondenheid ligt in de werking van medicijnen voor Alopecia/kaalheid en SE.

Wat interessant is is om af te turven bij welke voeding SE optreedt en kijken wat de geneme deler is. Dit natuurlijk wel als er geen zon is en als het ook niet koud is met een normale luchtvochtigheid van rond de 55 procent. dus ook geen airconditionair..
Het zou leuk zijn als mensen de moeite nemen om hun voedingspatroon te plaatsen en te melden bij welke zaken ze geen of wel eczeem krijgen.

Ik vermoed dat zolang je niet weet wat de oorzaak is dat je het beste de ontstekingswaarden zolaag mogelijk houdt in het lichaam.. (dit heb ik ook van forums) dus een goede verhouding van omega 3 en 6 in het lichaam. Hier ben ik momenteel ook mee bezig om dit uit te zoeken. i.s.m een dieet

http://www.naturally-healed.com/2.html deze jongen heb ik ook contact mee gehad. heeft redelijk succes. maar kan meer rendement halen als hij de groene bonen eruithaalt. Maar dit geeft ook aan dat voeding een belangrijke relatie is.

kortom je moet starten waar je denkt waar het aan ligt. Ik denk dat het een leaky gut is. Maar mocht dat niet zo zijn dan blijf ik doorgaan met zoeken.

groeten! Hoe denk jij erover?
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!

Laatst gewijzigd door Joellie; 4 maart 2008 om 10:33
Joellie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.