Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 januari 2012, 17:23   #1
Twente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 4
FUE behandeling bij Esteworld.

Ik heb begin januari een FUE behandeling gehad bij Esteworld in Istanbul. Mij is door Esteworld gevraagd mijn ervaringen te delen op dit forum en dat doe ik graag. Ik ben nu een week of drie verder en ben tevreden over de behandeling.
Ik heb besloten geen foto's te delen. Niet omdat ik niet trots ben op het resultaat maar omdat ik aan mijn privacy hecht.

Mijn eerste stap naar een behandeling was het bekijken van de verschillende opties, waaronder het zoeken naar klinieken in Nederland, Duitsland, Belgie en Turkije. Omdat de prijs van een behandeling belangrijk voor me is ben ik gaan kijken naar klinieken in Turkije en probeerde ik me een beeld te vormen van de kwaliteit. In die zoektocht heb ik veel aan dit forum gehad.

Ik had voor prijs/kwaliteit het beste gevoel bij Esteworld. Met hun heb ik dan ook contact opgenomen met mijn vragen. Ik was tevreden over de manier waarop er met mij gecommuniceerd werd en hoe mijn vragen beantwoord werden. Na enkele malen telefonisch contact en na het beoordelen door Esteworld van foto's van mijn haar heb ik besloten de behandeling te ondergaan.

Over de behandeling zelf lees ik al veel posts. Daarom wil ik iets meer vertellen over de mensen bij Esteworld. Het heeft mij namelijk gerustgesteld en vertrouwen gegeven hoe ik benaderd werd. Er is persoonlijke begeleiding en voldoende ruimte voor vragen. Daarnaast waren mijn begeleiders erg sociaal en geinteresseerd. Een ingreep is natuurlijk nooit leuk, maar ik denk met veel plezier terug aan de gesprekken die ik gevoerd heb. De chauffeur die je van en naar het hotel rijdt vind het leuk om over de stad te vertellen en grappen te maken, maar ook met mijn persoonlijke begeleider en met de mensen die mij daadwerkelijk behandelden heb ik interessante gesprekken gevoerd.

Met de behandeling ben ik zeer tevreden. Er zijn ongeveer 3000 grafts geplaatst. Het eruit halen van de grafts duurde ruim 3 uur, het opnieuw plaatsen een uur of 4. In totaal ben ik 11 uur in de kliniek geweest. Wat me, naast de verdoving, nog het meest pijn deed was het scheren van mijn haren voorafgaand aan de behandeling (geen fysieke pijn)
Een dag na de behandeling heb ik zelfs al 5 uur in Istanbul rondgelopen. De stad is een echte aanrader. Ik had een hotel in het toeristisch centrum vanwaar ik lopend naar de Aya Sofia kon, Topkapin palace, de bazaar, enz.
Ik heb nauwelijks pijn gehad tot een week na mijn behandeling. Daarna moest ik volgens het schema van Esteworld stoppen met pijnstillers (ook jeukstillers) Daarna heb ik enkele dagen hoofdpijn gehad maar dat heeft me niet belemmerd om bijv. gewoon te gaan werken. Na een dag of vijf was de hoofdpijn weer weg. Nu een week of 3 na de behandeling groeien mijn nieuwe haren, zijn de korstjes weg, wordt de huid steeds minder rood en hoop ik nog steeds stiekem dat de nieuwe haren bij mij niet uitvallen (tegen beter weten in).

Laatst gewijzigd door Twente; 21 januari 2012 om 17:26
Twente is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 17:35   #2
Pinocan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Berichten: 158
Je verhaal klinkt goed. Istanbul is inderdaad een geweldige stad. Ik raad het iedereen aan om hier 1 keer heen te gaan, maar dan wel voor vakantie en niet HT.

Ik heb zelf ook een HT in Istanbul gehad en in Belgie.
1 ding weet ik zeker nu en dat is dat je geen 3000 grafts in 4 uur kan plaatsen. Dit is heel secuur werk. Bij mij heeft het meer dan 10 uur geduurd verdeeld over 2 dagen.

Ik zal je voor je duimen.
__________________
2500 grafts >> 12 Juli 2010 in Istanbul
3000 grafts >> 16 en 17 Januari 2012 bij Dr. de Reys
Pinocan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 17:45   #3
Twente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 4
Het plaatsen gebeurde overigens door 3 mensen tegelijk en een 4e die de 3 'plaatsers' ondersteunde. Zou het op die manier sneller kunnen gaan?

Dank voor het duimen
Twente is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 17:56   #4
ritchie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Locatie: amsterdam
Berichten: 26
zit hier nu op 2 weekjes ongeveer alleen bij mijn zijn de haartjes voor 70% allemaal alweer verdwenen
ritchie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 18:51   #5
se7enty6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 132
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinocan Bekijk bericht
Je verhaal klinkt goed. Istanbul is inderdaad een geweldige stad. Ik raad het iedereen aan om hier 1 keer heen te gaan, maar dan wel voor vakantie en niet HT.

Ik heb zelf ook een HT in Istanbul gehad en in Belgie.
1 ding weet ik zeker nu en dat is dat je geen 3000 grafts in 4 uur kan plaatsen. Dit is heel secuur werk. Bij mij heeft het meer dan 10 uur geduurd verdeeld over 2 dagen.

Ik zal je voor je duimen.
Ben ik met je eens dat ze niet zomaar in 4 uur 3000 grafts gaan uithalen. Dit gebeurt meestal met een motorisch machine dat ook vaak de haren aantast zonder de wortel erbij te nemen. Je hebt er geen gevoel van dat je juist handelt. Ook voor het plaatsen ben ik echt geen voorstander dat dit door meerdere mensen gebeurt( hetzelfde lot ondervonden in turkije bij Hasan findik). Dit verlaagt nl de precieziewerk, de snelheid, richting aangeving van de graft per elk medewerker. ik ben een voorstander dat dit door een, max 2 personen gebeurt.

Al bij al wens ik je veel succes en hoop dat het goed komt. Esteworld heeft wel een goede reputatie maar turkije kennende en door mijn en andermans ervaring hou ik me daar weg. Wel is Istanbul een superaanrader voor vakantie.

Succes met je herstel.
__________________
_________________

20-11-2010: 2200 grafts fue ht --> Hasan findik(zeer teleurstellend)
20-01-12: 1200 grafts fu ht --> Dr Rudi Reys
se7enty6 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2012, 20:57   #6
dennis1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2009
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twente Bekijk bericht
Ik heb begin januari een FUE behandeling gehad bij Esteworld in Istanbul. Mij is door Esteworld gevraagd mijn ervaringen te delen op dit forum en dat doe ik graag. Ik ben nu een week of drie verder en ben tevreden over de behandeling.
Ik heb besloten geen foto's te delen. Niet omdat ik niet trots ben op het resultaat maar omdat ik aan mijn privacy hecht.
Beetje slappezakke excuus zeg,

Je kan je gezicht toch afschermen ?

ziet niemand wie je bent.

Wilde ook naar Esteworld. maar begin nu toch ook wel flink me twijfels te krijgen zeg.

Ben blij dat ik die tien procent nog niet over gemaakt hebt

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 24 januari 2012 om 22:20 Reden: quote hersteld
dennis1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2012, 22:23   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennis1972 Bekijk bericht
Beetje slappezakke excuus zeg,

Je kan je gezicht toch afschermen ?

ziet niemand wie je bent.

Wilde ook naar Esteworld. maar begin nu toch ook wel flink me twijfels te krijgen zeg.

Ben blij dat ik die tien procent nog niet over gemaakt hebt
Wil je je beslissing dan nemen aan de hand van foto's van 3 weken na de behandeling? Dan weet je nog helemaal niet hoe het eindresultaat gaat zijn. Om je een beeld te vormen van resultaten moeten die eigenlijk toch wel een jaar oud zijn. Het verschil van persoon tot persoon, maar vaak kun je na een maand of 6 toch wel zien welke kant het op gaat.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2012, 17:53   #8
Twente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennis1972 Bekijk bericht
Beetje slappezakke excuus zeg,

Je kan je gezicht toch afschermen ?

ziet niemand wie je bent.

Wilde ook naar Esteworld. maar begin nu toch ook wel flink me twijfels te krijgen zeg.

Ben blij dat ik die tien procent nog niet over gemaakt hebt
Iedereen moet voor zichzelf besluiten hoe je wilt communiceren over je HT. Ik denk dat er veel meer mensen zijn op haarweb lezen dan mensen die op haarweb posten. Ik wil graag mijn ervaring delen en dat heb ik gedaan. Ik heb ervoor gekozen geen foto's te posten, en dat ga ik niet veranderen omdat iemand het een 'slappezakke' excuus vind.
Ik ben tevreden over de ingreep bij Esteworld, ieder moet voor zichzelf een keuze maken of en waar je de ingreep wilt ondergaan. Mijn advies; maak geen keuze alleen op basis van prijs, maar ook op basis van kwaliteit en je gevoel. Als je twijfels hebt, niet doen! Dus Dennis, veel succes!
Twente is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2012, 17:57   #9
dennis1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2009
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twente Bekijk bericht
Iedereen moet voor zichzelf besluiten hoe je wilt communiceren over je HT. Ik denk dat er veel meer mensen zijn op haarweb lezen dan mensen die op haarweb posten. Ik wil graag mijn ervaring delen en dat heb ik gedaan. Ik heb ervoor gekozen geen foto's te posten, en dat ga ik niet veranderen omdat iemand het een 'slappezakke' excuus vind.
Ik ben tevreden over de ingreep bij Esteworld, ieder moet voor zichzelf een keuze maken of en waar je de ingreep wilt ondergaan. Mijn advies; maak geen keuze alleen op basis van prijs, maar ook op basis van kwaliteit en je gevoel. Als je twijfels hebt, niet doen! Dus Dennis, veel succes!
Ik had ook helemaal geen twijfels
Totaal niet.
Tot dat er hier een aantal mensen gingen praten over het aantal verplaatste grafts per dag.
Zelfde verhaal bij jou 3000 grafts in drie uur eruit gehaald en in 4 uur terug geplaatst.
Heb geen ervaring ermee , heb ook nooit een haarstransplantatie gedaan bij iemand. dus ik vraag gewoon is dit aantal echt haalbaar in die tijd ???

zou me aardig genaait voelen als er word gezegd ja zijn 3000 of 3500 grafts geplaats. en achteraf zou ik hier horen van leden dat het meer op 1500 lijkt.

Weet niet als ik iets koop waar dan ook verwacht ik wel dat ik krijg wat ze zeggen.
Ales ik 12 iphones koop en betaal ervoor verwacht ik er ook 12 en geen 6
dennis1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2012, 21:53   #10
sjimanski
FUE
 
Geregistreerd: 8 januari 2012
Berichten: 12
Hallo,
Ik heb 1 maand geleden ook een HT gehad.
2500 grafts geplaatst in 2 dagen van 8.00 tot 17.00 uur.
Als je wilt dat dit goed gebeurt kun je deze tijd er zeker voor uittrekken.
Het terugplaatsen gebeurde ook door 2 mensen en gingen zeer zorgvuldig te werk.
Ik ben zeer tevreden over aesthetic clinic in veldhoven en raad deze ook iedereen aan. Zie mijn verslag 2500 graftics bij aeshetic clinics in veldhoven.
sjimanski is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2012, 23:14   #11
broncho
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2008
Berichten: 23
idd ik heb ook mijn twijfels aan al die turkse klinieken veel beloven en zeer goedkoop.maar sommige hebben echt telleurstellende resultaten en als ze goeie resultaten hebben zijn het dan mensen die ze inhuren voor sluikreclame te maken op deze of andere site,s.nu ik zeg niet dat deze hier zo is maar er zijn er hier toch al enkele door de mand gevallen vind ik toch.
liever iets meer betalen en goeie resultaten behalen.
broncho is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2012, 20:08   #12
Twente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door broncho Bekijk bericht
idd ik heb ook mijn twijfels aan al die turkse klinieken veel beloven en zeer goedkoop.maar sommige hebben echt telleurstellende resultaten en als ze goeie resultaten hebben zijn het dan mensen die ze inhuren voor sluikreclame te maken op deze of andere site,s.nu ik zeg niet dat deze hier zo is maar er zijn er hier toch al enkele door de mand gevallen vind ik toch.
liever iets meer betalen en goeie resultaten behalen.
Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest dat Esteworld mij heeft gevraagd over mijn ervaringen te schrijven. Dan kun je naar mijn mening niet naar sluikreclame verwijzen.

Maar goed, zoals ik al eerder zei; kies op basis van prijs, kwaliteit en gevoel. En als je twijfels hebt, doe het niet. Ik vind het alleen wel jammer dat ik tevreden ben met mijn resultaat en dat dat in twijfel wordt getrokken omdat ik in Turkije ben geweest. Waarom zou daar geen goede kliniek kunnen zitten? Net zoals dat er in NL ook slechte klinieken kunnen zitten. Hoe dan ook, ik ben nog steeds zeer tevreden
Twente is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2012, 14:46   #13
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
3000 grafts in 4 uur is nonsens ...en er zijn er hier nog uit diezelfde kliniek die zulke claims maken en waarop de foto dan optisch blijkt dat er pak minder geplaatst werden. Zelfs als men met 2 tegelijk uitneemt. Ik heb zelf 3 fue behandelingen ondergaan dus kan er wel over meespreken.

Voor 3000 grafts heb je 2 dagen nodig en dan nog moet het een ervaren kliniek zijn.

Met de prijzen van prohair en de reys in gedachten zou ik toch niet naar turkije trekken. Ferudini is dan wel weer serieus duur geworden al ben ik zeker dat er wel te onderhandelen valt.
Falcone is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
esteworld, fue, haar, haartransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.