Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juni 2003, 20:46   #1
Nicky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2003
Berichten: 30
Geslacht:
Question Finasteride bij vrouwen

Hallo allemaal,

Ik wil jullie graag iets vragen.....
Dr. Boersma (jullie al bekend las ik) wil mij Finasteride voorschrijven. Nu weet ik dat dit medicijn officieel alleen voor mannen is en experimenteel gebruikt wordt door een aantal vrouwen. Kan iemand mij iets meer vertellen over dit medicijn en dan vooral over de bijwerkingen die het schijnt te hebben. Ik twijfel namelijk over de werking van Finasteride bij vrouwen en ik vraag me af of dr. Boersma werkelijk zo kundig is als hij zich voordoet. Bij Laser Aesthetic te Haarlem raden ze dit medicijn af voor vrouwen. Kortom: ik weet niet meer wat ik moet geloven, zijn er vrouwen en/of mannen die mij kunnen helpen??????

groetjes van Nicky
Nicky is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2003, 15:25   #2
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Hai Nicky,

Kijk even onder Medicijnen/Haargroeimiddelen. Hier staat een boel info op over Finasteride en Dhr. Boersma.

Gr. en sucses Do.
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2003, 20:53   #3
Nicky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2003
Berichten: 30
Geslacht:
Do, ben jij misschien bekend met dr. Boersma? Mag ik je vragen wat jij van hem vindt? Welke medicijnen gebruik jij áls je medicijnen gebruikt en wat vind je van finasteride voor vrouwen?

Groeten van Nicky
Nicky is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2003, 21:33   #4
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Re

Hai Nicky,

Ik gebruik GEEN medicijnen. Iedereen moet doen wat hij/zij graag wil doen maar persoonlijk vind ik dat je niet met je hormoonhuishouding moet gaan rotzooien, dat is het me persoonlijk niet waard.

Fina wordt wel door vrouwen gebruikt (niet veel maar er zijn er een aantal) en naar mijn weten ook alleen maar voorgeschreven aan vrouwen door Dhr. Boersma, wat ik op zich heel typerend vind, en je moet het ook nog eens bij een Belgische apotheek ophalen. Wat wel bekend is dat Fina voor een boel problemen kan zorgen als je zwanger bent, dus daar zul je ten alle tijde rekening mee moeten houden.

Ik persoonlijk ken de heer Boersma niet maar ben wel bekend met zijn praktijken. Denk niet dat het er veel toe doet hoe ik over Dhr. Boersma denk omdat je toch zelf die keuze moet maken.
Ik raad je dan ook echt aan om de medicijnenrubriek goed door te lezen, of de zoekmachine te gebruiken (intypen: Boersma en/of Fina en/of Finasteride. Je zult zien dat je honderden berichten te zien krijgt.
Anders stel deze vragen in die rubriek en vraag zoveel mogelijk reacties (er zitten een aantal mensen bij die ONTZETTEND veel weten over dit onderwerp, hier de nodige ervaringen mee hebben, als ook met Dhr. Boersma).

Heel veel sucses en groetjes.

Do.
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2003, 20:50   #5
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
fina en vrouwen

Voor zover ik weet is finasteride NIET geschikt voor vrouwen. ALleen vrouwen die ZEKER geen kinderen willen kunnen het gebruiken. Kijk anders eens op www.propecia.nl.
VErder moet finasteride aangeraden worden door haarklinieken, omdat het gewoon werkt(bij mannen zowiezo).
Ik kan me niet voorstellen dat BOersma zomaar fina voorschrijft.

Jorn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2003, 13:51   #6
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Boersma heeft toch een haarkliniek!!!!! en of je het nu gelooft of niet hij schrijft Fina voor aan vrouwen (op de vereniging zitten 2 vrouwen die dit van hem voorgeschreven kregen)
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2003, 17:19   #7
Nicky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2003
Berichten: 30
Geslacht:
Unhappy

Do, weet je toevallig ook wie die vrouwen zijn? Want ik zou graag met hun in contact willen komen om te horen hoe hun ervaringen zijn met Finasteride. Ik moet morgen naar Boersma om Finasteride te bestellen, maar ik twijfel gigantisch of ik het wel moet doen.

Groetjes Nicky
Nicky is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2003, 17:28   #8
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Re

Hai Nicky,

Helaas kan ik je om privacyredenen niet de namen geven van de desbetreffende personen. Nogmaals als je op "medicijnen" een oproep had geplaatst had je nu waarschijnlijk al een paar antwoorden gehad van "ervaringsdeskundigen".

Zolang als je iets niet zeker weet zou ik er niet aan beginnen, maar goed dat is mijn mening en hoeft zeker niet de jouwe te zijn.

Heel veel sterkte en wijsheid.

Gr. Do.
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2003, 09:26   #9
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
fia en vrouwen

Als hij fina voorschrijft dan heeft hij dit wel besproken met de vrouwen. De gevolgen van het gebruik van fina zijn nu eenmaal niet gering. Vrouwen die nog kinderen willen hebben kunnen beter geen fina slikken. APothekers die fina bereiden moeten ook oppassen om niet in contact te komen met fina...............


JORn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.