Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juli 2007, 23:04   #1
TinneV
HaarWeb lid
 
TinneV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 52
tweede keer...

Eej,

'k zit voor de moment in een dipje. Jullie hadden waarschijnlijk al wel meerdere posts van mij gelezen waarin in vertelde dat ik weer al mijn haar had. Ik was blij... totdat ik daarnet door mijn haar ging en een raar plekje voelde. Een kaal plekje van ongeveer 1cm diameter.

Ik heb er altijd rekening mee gehouden en had niet verwacht dat de klap zo groot zou zijn, 'k zit er toch wel mee in. Ik schrijf dit nu met tranen in m'n ogen, misschien omdat ik nu besef dat dit wel eens voor m'n hele leven kan zijn...

Ik hoop dat het teruggroeit, maar het is afwachten en dat vind ik juist zo moeilijk, ik weet niet wat ik moet verwachten...Gaat het nog verder uitvallen? Gaat het terugkomen? Die vragen zitten vooral in m'n hoofd...

Vrijdag trouwt mijn broer... Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde hij het, ik droeg toen nog een haarwerk, het eerste wat toen in me opkwam was 'hopelijk kan ik zijn trouw vieren met mijn eigen echte haar'. Ik was supperblij toen ik in Februari eindelijk weer 'gewoon' door het leven kon gaan... Maar nu ben ik ook nog blij dat ik zijn trouw met mijn eigen haar kan vieren... en dan ontdek ik ineens vandaag een plekje

Ik ben blij dat ik mijn gevoelens eens eventjes heb kunnen neerpennen...

Groetjes,
Tinne
TinneV is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2007, 23:10   #2
aurelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: Linter,Vlaams-Brabant
Berichten: 68
hey,

ik vind het echt héél jammer voor je. En ik kan goed begrijpen hoe je je voelt. Het is telkens een grote ontgoocheling wanneer je opnieuw een plekje ontdekt, maar je mag de hoop niet opgeven. Véél moed! x
aurelie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2007, 16:48   #3
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Heey Tinne!

Dat zijn inderdaad de helaas bekende tegenslagen van AA.
Probeer er hoe moeilijk het ook is niet teveel over in te zitten!
Wie weet groeit het weer aan!

Hou ons op de hoogte!
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2007, 18:07   #4
TinneV
HaarWeb lid
 
TinneV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 52
Hey Aurelie & Lies,

Bedankt voor jullie reactie...

Ons mama heeft gisterenavond, net nadat we het ontdekte, er iets opgesmeerd dat de laatste keer heeft geholpen (iets wat jeuk opwekt). Dat kleine plekje jeukt nu verschrikkelijk en dat is irritant... Ik hoop dat het iets uithaalt....

Tot één van de dagen...

Groetjes,
Tinne
TinneV is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2007, 20:12   #5
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik heb gisteren ontdekt dat het bij mij ook weer terug is... is deze keer toch echt een flinke poos wegeweest (tja weer zwanger geweest he, dan heb ik altijd een geweldige haardos) maar nu is het weer terug met meteen 3 plekken waarvan 1 al zo'n 4 vierkante cm is.

Balen maar niks aan te doen he... hopen dat het gauw weer voorbij is.
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2007, 19:36   #6
snertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Locatie: Oud-Beijerland
Berichten: 15
He bah meiden. Dat is echt super balen.

Tinne, ik hoop dat je ondanks deze tegenslag wel kunt/zult genieten van je broers bruiloft.
snertje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2007, 13:57   #7
TinneV
HaarWeb lid
 
TinneV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 52
Hey,

Gisteren was het de bruiloft van mijn broer en schoonzus...

's Morgens ging ik naar de kapper en die kon me over dat plekje vertellen dat het niet meer actief was, hij zag dit doordat er geen rode puntjes naaststonden... Ik ben heel blij met zijn uitleg, want nu voel ik me toch wat geruster...

Bedankt voor jullie lieve woorden!

Groetjes,
Tinne
TinneV is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2007, 16:09   #8
aurelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: Linter,Vlaams-Brabant
Berichten: 68
hey,

ik ben blij voor je, want dan heb je toch al met een beter gevoel kunnen genieten van de bruiloft van je broer. Het kan best zijn dat het met dat ene plekje blijft en dat je binnekort de nieuwe haartjes al terug ziet staan. Zo is dat bij mij toch vaak. Ik hoop met je mee! x
aurelie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2007, 20:09   #9
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
ahhh tinne, wat ontzettend klote om het maar even zo cru te zeggen!
hopelijk heeft de kapper/dokter gelijk! en is er weinig aan de hand.
iig niet gaan dippen!
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2007, 22:03   #10
TinneV
HaarWeb lid
 
TinneV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 52
Het is weeral enkele daagjes geleden dat ik nog eens wat heb laten weten...

Het gaat ondertussen heel goed met me, ik heb dat kale plekje nog, maar ik zit er niet meer echt van in de put. Afgelopen woensdag ben ik naar de dermatologe geweest. Ze heeft alles onderzocht en er zijn geen andere kale plekjes en als ze aan m'n haar trok had ze ook geen haar vast en dit was een goed teken. Ze bevestigde ook wat mijn kapper zei, dat het niet meer actief was.
Ze heeft dan corizone erin gespoten, dit zou een zestal weken werken en dan gaat ze dat opnieuw doen. Ze vertelde dat ze voor deze behandeling koos omdat het zo'n klein plekje was en ook omdat ik het niet zag zitten om nog is met dat 'bijtend' product te werken. Daarvan heb ik nooit echt goed resultaat gehad en dat deed veel te veel pijn.

Ik hoop dat het binnen enkele weken weer zal groeien en dat die cortizone dus zijn werk heeft gedaan. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Groetjes,
Tinne
TinneV is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 07:18   #11
wilma k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 32
tweede keer

Hoi,

Wat ontzettend klote voor je,
ben je blij dat je wat hebt en begint het weer, ik (her)ken het.

ik heb het vanaf mijn 17 de en eerst gewoon kale plekjes, daarna groeide het weer goed en was het tot mijn 21 ste normaal en toen viel het totaal uit op mijn hoofd en toen ik zwanger raakte, groeide het weer en heb ik ff zonder haarwerk gelopen, na de zwangerschap werd het weer minder aan 1 kant en heb ik er tijdelijk weer 1 op gehad. Toen werd ik weer zwanger en het groeide weer even goed, maar je kunt natuurlijk niet je hele leven zwanger blijven Ik merkte in tijd wel dat mijn wenkbrouwen uitvielen en maar niet weer kwamen, die heb ik nog niet weer en heb ze laten tatoueren . December 2005 begon het aan de achterkant met een grote plek en in januari 2006 heb ik weer een haarwerk aangeschaft en daar loop ik nu nog mee. Ik heb ondertussen ook bijna geen wimpers meer en ik heb nu dus lijntjes om mijn ogen, geen mens die het ziet Dus bij mij is het ook al de derde keer, ik heb nu wel wat haar op mijn hoofd , maar als ik met mijn handen erdoor ga , dan zit er wel altijd wat aan, dus zal wel weer uitvallen

Hoop voor je dat het goed uitpakt en het blijft zitten waar het nu zit, helaas is dat tot nu toe bij mij niet zo.

Groetjes Wilma
ps: bedankt voor je reactie op mijn verhaal alopecia totalis

Laatst gewijzigd door wilma k; 13 augustus 2007 om 07:21
wilma k is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2007, 12:24   #12
wilma k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 32
tweede keer

Hallo,
Ik schreef laatst dat ik bang was dat mijn haar ook weer uit ging vallen,maar ben vanmorgen bij de huisarts geweest en die zei dat de alopecia momenteel bij mij niet actief was, is nog wat difuus haar, maar groeit wel door volgens hem, ben erg blij met het bericht. Zal wel altijd in mijn achterhoofd houden dat het weer uit kan gaan vallen, maar volgens hem moet ik genieten van de momenten dat ik wel mijn eigen haar heb. En er verder niet aan denken aan wat kan gaan komen, dat is dan van latere zorg. Hij heeft nog gelijk ook.

Groetjes Wilma
wilma k is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
na een keer wassen arnotjes Medicijnen/haargroeimiddelen 5 31 oktober 2005 10:48
ik besef het voor de 1ste keer: ik lijd ook aan TTM. carolinia TTM - Algemeen 1 21 april 2005 14:12
eerste keer dat ik dit aan iemand vertel.. Tinkerbel85 TTM - Algemeen 4 14 januari 2005 11:09
Minder haren na een tweede HT Francis Chirurgische behandelingen 6 15 februari 2004 23:09
minoxidil 4 keer per dag ipv 2 keer? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 4 28 juli 2003 16:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.