Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 11 januari 2011, 20:57   #1
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
heb ik aga, wat kan ik verwachten ?




http://www.facebook.com/album.php?id...88535&aid=3528
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 21:02   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik absoluut niets mis zie. Kun je zelf aangeven wat er volgens jou precies loos is?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 21:06   #3
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Dit is toch geen NW0 ?

Op deze foto zie je het niet zo goed, maar in fel licht zie je aan de randen dunner wordt.
Vroeger had ik een lagere haarlijn bij me inhammen, en mijn vader is kaal, dus ik ben bang voor doemscenarios.

Laatst gewijzigd door Kasper90; 11 januari 2011 om 21:36
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 23:04   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Wat bedoel je met aan de randen dunner? Inhammen? Of echt aan de rand van je haar? In ieder geval zie ik in beide gevallen niets...
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 23:13   #5
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Op de meeste rechtse foto zie je het heel klein beetje, maar in fel licht zie je het duidelijk

Maar dit is geen aga ? Ik heb echt het idee dat ik met enorme inhammen rondloop
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 23:58   #6
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Yup klopt, het is misschien 70% de dikte maargoed dat hebben veel meer mensen. En die worden ook niet kaal ofzo. En dat je vader kaal is hoeft ook niet veel te zeggen. Wat is de rest van je familie geschiedenis? Ooms, opas, neven, achter ooms / neven?

Je hebt erg goed haar verder. Weet niet hoe oud je bent, maar ik zou me geen zorgen maken.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 00:17   #7
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Vaders kant, vader opa kaal, moederskant geen kaalheid

ik ben 20
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 01:25   #8
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Je klinkt heel redelijk. Is dit iets waar je heel erg over inzit of ben je er wel relaxed onder (het gewoon niet leuk vinden bedoel ik)?

1) ga naar je huisarts en vraag of het zo (AGA) is of niet. Als je echt depressief bent dit als een apart probleem zien en dit ook bij de huisarts aankaarten. Maar je klinkt helemaal niet zo...dus dat zel wel meevallen.

De goedkoopste en meest effectieve oplossing is dat je het accepteert. Dit is vaak wel een heel moeilijke....veel mensen haten de gedachtengang alleen al. Maar hele volksstammen zijn gelukkig met een kalend of kaal hoofd. Dus kaal worden staat dit zeker niet in de weg...
Verder bespaar je ook het risico op bijwerkingen, die bij een aantal middelen regelmatig gemeld worden en dan ook nog wel richting libido soms of een pafferig gezicht (Minoxidil)....

Met je regime ga je er volgens mij niet komen....Vandaar het volgende.

2) Ik geloof wel dat je inhammen aan het vormen bent, maar niks ernstigs nog. Maar...inhammen zijn wel verdomd moeilijk terug te winnen. Dus zelf heb ik, bij bevestiging van een arts, wel dat ik er meteen werk van zou maken als je het wilt proberen tegen te houden.

Een huisarts zal denk ik of niks doen of finasteride en of minoxodil voorschrijven. Ik zou dit niet zomaar opvolgen. Met name de finas niet.

El cheapo eerste lijns aanpak:
Shampoo met Piroctone Olamina (4 euro, niveau for men antiroos power, die je wel een maand of twee drie mee denk ik).
5% minoxidil van Kirland of Spectral UHP. 8 euro per maand.

Of dit gaat helpen.....ik betwijfel het een beetje. Maar zeker het proberen waard.

Je hebt meer succes denk ik met een goede shampoo (Spectral bijvoorbeeld, zit een hele lading aan DHT remmers en haargroeiers in...blijft een shampoo...) en Spectral DNC of DNC-L. Nanominox MS werkt denk ik beter, maar ik vertrouw dit voor geen meter. Spectral is overigens ook niet ideaal met steeds wijzigende samenstellingen.... Deze combi kost je zo 40 euro per maand of meer..Maar ook van Spectral regelmatig berichten van hergroei aan de voorkant en slapen.

Anderen kennen misschien alternatieven. Ik ben niet ervaren, dus mijn kennis is slechts van veel lezen vrees ik...Als het AGA mocht zijn, dan ben je er in elk geval ruim op tijd bij want je hebt nog heel veel haar.

Succes.
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 01:40   #9
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Ik ben er best relaxed over, ik heb net me haar geknipt en met kort haar kan ik het veel beter bedekken, dus tip voor mensen inhammen neem kort haar:


Maar ik weet dat kaal me niet staat, heb het een keer gemillimeterd, en dat was niks. Dus daarom ben ik om echt kaal te worden.

Minodoxil lijkt me een goeie om mee te beginnen, mss ascj19 ?
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 01:53   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Kasper,
Dit is een NW1, oftewel een volwassen mannelijke haarlijn, geen AGA.
En als aan moeders kant geen kale opa's en ooms zijn, is de kans dat jij AGA krijgt ook gering.
Verder zie ik ook een jaloersmakend dikke haardos, dus...
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 02:21   #11
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Inhammen zijn wel degelijk tegen te houden. Je ziet vaak genoeg hergroei verhalen met mensen met (echte) terugtrekkende haarlijnen. Jij bent er echt, enorm goed mee bezig als je nu al haaruitval gespot hebt. Ik ben het met Hanna eens dat, ik zou je ook een NW1 noemen. Dat is meestal nog niet eens kaalheid genoemt. NW2 is pas een 'echte' volwassen haarlijn. Iets waar de meeste van ons enorm blij mee zouden zijn. Maar goed, licht er ook aan hoe laag je haarlijn was in de eerste plaats volgens mij.

Je regime is best goed trouwens. Zeker volhouden. Waar heb je je hennepzaad gekocht trouwens? Als je iets moet toevoegen is het na mijn mening Finasteride. Houdt het process van kaalworden tegen door de hormonen te blocken. En het is ook ENORM veel minder werk dan steeds klooien met Minoxidil (spreek uit ervaring ).

Ook, mocht je kaalheid later echt gaan ontwikkelen, kan je altijd nog Minoxidil toevoegen. Maar goed, ik vind het sowieso niet nodig bij jou.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 11:21   #12
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Ik zie hier echt géén AGA in. Werkelijk geen spoortje. Ook geen 'inhammen' o.i.d., dit volgens mij gewoon de vorm van jouw haarlijn.

Maar als je twijfelt zou je je huisarts een doorverwijzing naar een dermatoloog kunnen vragen, die kan AGA dan vaststellen of uitsluiten.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 11:32   #13
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkieConFlirki Bekijk bericht
Ik zie hier echt géén AGA in. Werkelijk geen spoortje. Ook geen 'inhammen' o.i.d., dit volgens mij gewoon de vorm van jouw haarlijn.
Nee dat weet ik, dit noem jij een "voorhoofd".
Beter voorbeeld dan dit kunnen we niet krijgen, maar dirkie, die noemt men nu inhammen.


@ kasper90, je hebt idd inhammen gekweekt, of dit verder gaat...niemand kan het zeggen. Dit is al lichtelijk NW2- qua diepte. Je hebt natuurlijk gigantisch dik haar en daarnaast ook een redelijk laag voorhoofd waardoor je inhammen gaan opvallen doordat ze dieper lijken. Ik begrijp wel heel goed wat je bedoelt. Ik zou het gewoon in de gaten blijven houden, maar zal me niks verbazen als je over 10 jaar ook nog steeds met deze haarlijn rondhuppelt.

Laatst gewijzigd door norwood2; 12 januari 2011 om 11:35
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 11:38   #14
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Citaat:
Nee dat weet ik, dit noem jij een "voorhoofd".
Beter voorbeeld dan dit kunnen we niet krijgen, maar dirkie, die noemt men nu inhammen.
Nee. ´t Is maar goed dat ik die discussie de vorige keer ben gestart, want dit noemt ´men´ dus juist géén inhammen. Als men zegt inhammen, dan bedoelt men namelijk beginnende AGA, waar hier volgens mij geen sprake van is.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 11:41   #15
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkieConFlirki Bekijk bericht
Nee. ´t Is maar goed dat ik die discussie de vorige keer ben gestart, want dit noemt ´men´ dus juist géén inhammen.
Ik quoteer deze quote even, zodat je hem later niet gaat wissen en/of aanpassen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat kan ik verwachten???? Tinus AA - Algemeen 40 1 april 2009 10:20
Alopecia: Nagels aangetast, wat kan ik verwachten? Maus74 AA - Algemeen 4 17 september 2008 14:08
Wat kan ik bij een dermatoloog verwachten? petertjuhh AGA - Algemeen 1 7 september 2008 12:41
Wat kan ik gaan verwachten (finasteride)? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 2 17 augustus 2003 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.