Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 23 november 2004, 22:03   #16
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik heb ook een toen ik 15/16 jaar was maandenlang Roaccutane geslikt, maar ik kan je zeggen dat het een gevaarlijk middel is. Het helpt erg goed tegen acne, maar de bijwerkingen zijn niet te zuinig. Een bijwerking die ik ervan heb gekregen en wat ik ook de rest van mijn leven meedraag is drogere lippen en drogere ogen.
Die ultradroge lippen, ogen en handen zijn de reden waarom ik er toen mee stopte. Heel het jaar door had ik winterlippen. en door droogte geirriteerde handen. Die bijwerking is echter wel verdwenen, een tijdje nadat ik ermee stopte.

Ik ben bijna stellig zeker dat R. voor mij toen gewerkt heeft (het heeft immers tot mijn 27e-28e, nu dus) geduurd voor ik weer zwaar last van AGA begon te krijgen. Maar goed... ik raad het niet aan want ook ik ben uit mezelf gestopt omwille van de bijwerkingen. Men heeft intussen trouwens ook achterhaald dat het middel ZWARE (!!) depressies kan veroorzaken. Roaccutane wordt nog steeds genoemd als een mogelijke oorzaak in de zaak van die tiener die zich in de nasleep van 9/11 nog eens dooddepressief met een cessna vliegtuigje te pletter vloog tegen een of ander gebouw. Balans : 1 dode (de tiener) en een beetje verf van de muren van het gebouw.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 23:01   #17
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zucht
Die ultradroge lippen, ogen en handen zijn de reden waarom ik er toen mee stopte. Heel het jaar door had ik winterlippen. en door droogte geirriteerde handen. Die bijwerking is echter wel verdwenen, een tijdje nadat ik ermee stopte.

Ik ben bijna stellig zeker dat R. voor mij toen gewerkt heeft (het heeft immers tot mijn 27e-28e, nu dus) geduurd voor ik weer zwaar last van AGA begon te krijgen. Maar goed... ik raad het niet aan want ook ik ben uit mezelf gestopt omwille van de bijwerkingen. Men heeft intussen trouwens ook achterhaald dat het middel ZWARE (!!) depressies kan veroorzaken. Roaccutane wordt nog steeds genoemd als een mogelijke oorzaak in de zaak van die tiener die zich in de nasleep van 9/11 nog eens dooddepressief met een cessna vliegtuigje te pletter vloog tegen een of ander gebouw. Balans : 1 dode (de tiener) en een beetje verf van de muren van het gebouw.
Pfff als ik dit van te voren had geweten dan was ik nooit aan de roacutane gegaan :S slecht ingelicht door de huisartse.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 23:55   #18
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Pfff als ik dit van te voren had geweten dan was ik nooit aan de roacutane gegaan :S slecht ingelicht door de huisartse.
Nou... gezien de verschijnselen bij mij weer weg gingen ben ik er nog niet zo kwaad om. Volgens mij heeft het AGA bij mij toch wat tegengehouden.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2004, 23:51   #19
Kamos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 9
Mmmm...

Maar als finasteride de inflammation niet stopt, wat het van wat ik begrijp wel zou moeten doen omdat finasteride dht vermindert waardoor dus ook de inflammation zou moeten verminderen, dan zou je zeggen dat dht en inflammation van elkaar los staan... toch?
Kamos is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 09:08   #20
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamos
Maar als finasteride de inflammation niet stopt, wat het van wat ik begrijp wel zou moeten doen omdat finasteride dht vermindert waardoor dus ook de inflammation zou moeten verminderen, dan zou je zeggen dat dht en inflammation van elkaar los staan... toch?
finasteride is ook in staat de inflammation te stoppen. Zonder DHT is er geen inflammation.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 09:10   #21
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Maar fina vekloot wel je hormoonhuishouding en DHT is nog niet eens een slecht hormoon
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 09:14   #22
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
Maar fina vekloot wel je hormoonhuishouding en DHT is nog niet eens een slecht hormoon
wat goed is en wat slecht is is natuurlijk niet objectief te zeggen. DHT is betrokken bij haaruitval, goedaardige prostaatvergroting en prostaatkanker. Ook wat andere processen, maar laat iedereen voor zichzelf beoordelen of het goed of slecht is.

En jij roept altijd dat fina de hormoonhuishouding "verkloot". Ik zeg liever dat je een subtiele verandering aanbrengt waardoor haaruitval en prostaatkanker voorkomen kunnen worden.

Als Pietje wordt geboren met aanleg voor kaalheid, en Pietje wil niet kaal worden, dan zal Pietje toch iets moeten doen he.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 20:10   #23
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Is dat echt zo, als er geen DHT is dan is er geen inflammation. Waar bazeer jij dit op. Ik denk eigenlijk dat o.a. ook de so called 'stress hormonen' ook inflammation kunnen veroorzaken
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 22:19   #24
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
wat goed is en wat slecht is is natuurlijk niet objectief te zeggen. DHT is betrokken bij haaruitval, goedaardige prostaatvergroting en prostaatkanker. Ook wat andere processen, maar laat iedereen voor zichzelf beoordelen of het goed of slecht is.

En jij roept altijd dat fina de hormoonhuishouding "verkloot". Ik zeg liever dat je een subtiele verandering aanbrengt waardoor haaruitval en prostaatkanker voorkomen kunnen worden.

Als Pietje wordt geboren met aanleg voor kaalheid, en Pietje wil niet kaal worden, dan zal Pietje toch iets moeten doen he.
Jij slikt in godsheeresnaam duta wat zo'n beetje dht compleet verwijderd en jij zegt dat het een beetje aanpast, zelfs fina neemt dht voor het grootste gedeelte weg terwijl dht een goed hormoon is, mits je niet vatbaar bent voor haaruitval
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2004, 00:10   #25
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Is dat echt zo, als er geen DHT is dan is er geen inflammation. Waar bazeer jij dit op. Ik denk eigenlijk dat o.a. ook de so called 'stress hormonen' ook inflammation kunnen veroorzaken
Boris, die opmerking van Laurens is simpelweg gebaseerd op de meest recente theorie over genetische haaruitval. Het is een proces van twee hoofdschakels:
1) DHT hecht zich aan de follikels
2) Het immuunsysteem valt te desbetreffende follikels aan (inflammation)

Stress heeft daar niets mee te maken. Haaruitval door stress is altijd diffuus over de gehele behaarde hoofdhuid en heeft te maken met een tekort aan bepaalde vitaminen, zoals met name de vitamine B's. Stress zorgt voor die tekorten.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2004, 00:12   #26
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
Jij slikt in godsheeresnaam duta wat zo'n beetje dht compleet verwijderd en jij zegt dat het een beetje aanpast, zelfs fina neemt dht voor het grootste gedeelte weg terwijl dht een goed hormoon is, mits je niet vatbaar bent voor haaruitval
DHT an sich is een goed hormoon, dat klopt. En voor een aantal heeft het wegnemen ervan grote gevolgen, maar voor velen ook niet. Als je na twee weken gebruik van finasteride of dutasteride nog geen last hebt van bijwerkingen, dan reageert je lichaam kennelijk goed op de hormoonveranderingen en hoef je je ook geen zorgen te maken.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2004, 20:23   #27
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
ja maar haarmannetje, ik heb juist last van diffuse haaruitval. Er is vrijwel geen sprake van inhammen.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 20:48   #28
pdh
pdh
 
Geregistreerd: 2 oktober 2004
Berichten: 11
Roaccutane

Beste lezers,

Ook ik heb in mijn jeugd roaccutane gebruikt tegen de acne! Dat hielp echt heel erg goed! Helaas heb ik er ook erg droge ogen en lippen aan overgehouden tot op de dag van vandaag! Lenzen dragen is er voor mij bijvoorbeeld niet meer bij!
Onlangs heb ik een half jaartje in de USA doorgebracht en daar begon de ellende met jeuk op mn hoofd en erge haaruitval. Deze haar uitval lijkt nu veel minder, maar omdat mijn haar heel kort is, is er moeilijk iets over te zeggen!
Inmiddels heb ik Propecia voorgeschreven gekregen van de Dermataloog en dat ga ik nu proberen! Wat me opvalt is dat veel mensen die last hebben van haaruitval ook veel acne hebben gehad en roaccutane hebben gebruikt. Zou hier een link zijn?
Daarnaast heb ik nog een andere vraag, klopt het dat je naast Propecia ook iets moet gebruiken om de imflammation tegen moet gaan, omdat het anders geen zin heeft
pdh is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 00:08   #29
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Inflammation - kaalheid

Mensen die last hebben van AGA zonder een inflammation worden vaak niet helemaal kaal, maar blijven ergens steken. Nu vroeg ik me af als je last hebt van inflammation word je dan helemaal kaal op het gebied waar je er last van hebt?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2008, 22:04   #30
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Ik heb net als vele flink last van inflammation (dikke jeuk op sommige momenten).
Aangezien ik de laatste tijd steeds meer aankom ben ik op zoek naar een dieet waarmee ik dus ook afval e ntegelijkertijd wat aan mijn inflammation doe.
Zijn er mensen mee bekend (hoeft niet persee echt een dieet te zijn, maar ook gewoon een ander eetpatroon). Zijn hier boeken over?
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Rk 19 pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 1486 19 augustus 2004 13:46
Weinig last tijdens lichamelijke inspanning/ontspanning Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 9 28 juli 2004 16:31
Hoe kom ik aan Nizoral? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 30 9 juli 2004 18:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.