Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 augustus 2018, 18:44   #1
Sherlockholmes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2014
Berichten: 25
Geslacht:
18 jaar, HULP VOORDAT HET TE LAAT IS (foto’s)

Goedendag,

Vanaf mijn 14e jaar begon het allemaal, ik merkte dat ik kaal begon te worden en vooral opmerkelijk bij mijn kruin. 4 jaar geleden had ik hierover ook een post gemaakt op deze website maar heeft me uiteindelijk niet veel verder gebracht. 4 jaar later... Daar zit ik dan wanhopig voor wat er nu gaat gebeuren. Ik zag het al aankomen maar niet dat het zo snel moest gaan... Nu wil ik graag hulp over wat mijn mogelijkheden verder zouden kunnen zijn. Zou ik beginnen aan finasteride + minoxidil zodat het niet nóg erger word dan dat het nu al is? Ik ben radeloos en ben niet van plan volledig kaal te zijn voor mijn 20ste. Ik ben inmiddels al naar de dermatoloog geweest, die gaf mij een shampoo voor roos maar dit heeft mij niet veel geholpen. Wat me ook opviel is dat ik allerlei bultjes/puistjes over bijna heel mijn hoofdhuid heb

foto’s
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (147,4 KB, 231x gelezen)
Bestandstype: jpg E90DD4AE-15B9-4072-A54C-6F1F73B976EF.jpg‎ (138,4 KB, 220x gelezen)
Bestandstype: jpg D05D428A-1D34-437C-BC4E-83F3CFC4C2C5.jpg‎ (140,8 KB, 200x gelezen)
Bestandstype: jpg CC251B65-53CD-4F87-8CB3-DF593CF875F7.jpg‎ (153,6 KB, 175x gelezen)
Sherlockholmes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2018, 23:40   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Vervelend, Sherlock! Heel goed dat je de stap naar een dermatoloog al hebt gezet, maar jammer dat je bij hem/haar niet verder bent gekomen dan een antiroosshampoo. Was het een shampoo met ketoconazol er in?

Je hoofdhuid oogt inderdaad onrustig met bultjes. Onrustige talgklieren, wellicht als laatste naweeën van je puberteit en de hormoonveranderingen die daarmee samen hingen.

Ik zou het wel heftig vinden om op jouw leeftijd al aan finasteride te beginnen. Misschien moet je je eerst richten op het rustiger krijgen van je hoofdhuid. Toch stug doorzetten met de antiroosshampoo, misschien je hoofdhuid regelmatig wassen met appelazijn (daar zweer ik de laatste tijd bij), beetje op je dieet letten (minder vet en snelle suikers), zwemmen in zeewater, met mate wat zon op je bol ... alles wat je kunt om lief te zijn voor je huid.

Misschien valt het uiteindelijk mee en kun je je haar accepteren zoals het is. En als je dan toch een stap zet naar heftiger middelen, raadpleeg dan je dermatoloog en begin met minoxidil.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2018, 16:01   #3
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Een dermatoloog met interesse in haaruitval

Ik zou eerst eens op dit web te rade gaan naar een dermatoloog die een klik heeft met haaruitval. Veel dermatologen denken alleen maar in zalfjes etc.

Ik heb een dermatoloog wel eens moeten uitleggen wat FDA geaccepteerde geneesmiddelen zijn zoals Finasteride en Minoxidil..

In het Erasmus MC te Rotterdam hebben ze of hadden ze een speciale afdeling hiervoor. Zij hebben jaren geleden ook de ondersteunende studie gedaan voor Minoxidil. Ook je huisarts weet je misschien wel te helpen.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2018, 17:47   #4
mm11mm11
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2014
Berichten: 16
Geslacht:
Zorgen dat je bultjes verdwijnen en scheermesje kaal gaan man, staat je wel goed!
mm11mm11 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2018, 09:03   #5
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Vervelend, Sherlock! Heel goed dat je de stap naar een dermatoloog al hebt gezet, maar jammer dat je bij hem/haar niet verder bent gekomen dan een antiroosshampoo. Was het een shampoo met ketoconazol er in?

Je hoofdhuid oogt inderdaad onrustig met bultjes. Onrustige talgklieren, wellicht als laatste naweeën van je puberteit en de hormoonveranderingen die daarmee samen hingen.

Ik zou het wel heftig vinden om op jouw leeftijd al aan finasteride te beginnen. Misschien moet je je eerst richten op het rustiger krijgen van je hoofdhuid. Toch stug doorzetten met de antiroosshampoo, misschien je hoofdhuid regelmatig wassen met appelazijn (daar zweer ik de laatste tijd bij), beetje op je dieet letten (minder vet en snelle suikers), zwemmen in zeewater, met mate wat zon op je bol ... alles wat je kunt om lief te zijn voor je huid.

Misschien valt het uiteindelijk mee en kun je je haar accepteren zoals het is. En als je dan toch een stap zet naar heftiger middelen, raadpleeg dan je dermatoloog en begin met minoxidil.
Anthonie ik heb jouw advies met succes opgevolgd. Had ook last van een droge hoofdhuid. Ik heb appelciderazijn nu paar keer gebruikt en heb er bijna geen last meer van!! Top. Dank je wel voor deze advies!
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.