Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juni 2004, 16:12   #31
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Michael verwoordt het misschien wat onbeschaafd (), maar hij heeft wel gelijk. Ik vind het eigenlijk zelfs een beetje laf om te spreken over zelfmoord, enkel vanwege je haaruitval. Er zijn mensen die dagelijks veel meer moeten lijden en dan bedoel ik ook pijnlijk lijden en die toch doorgaan en doorgaan. En dan wil er iemand zich van het leven beroven alleen omdat hij kaal begint te worden net zoals zo'n 40% (en het percentage stijgt) van de mannen ook? Geloof mij, ook ik heb wel eens momenten dat ik echt loop te balen, maar ik laat mij echt niet in een slachtofferrol stoppen door mijn eigen haar. Wat denken die haarzakjes wel niet... ik ben toch veel groter .

Ik probeer als volgt te leven: ik verzorg mijn haar en hoofdhuid zo optimaal mogelijk en vervolgens doe ik de dingen die ik wil doen. Daarnaast blijf ik op zoek naar betere oplossingen (bijvoorbeeld via dit forum) en als uiteindelijk De Oplossing beschikbaar komt dan heb ik geluk gehad en zal ik dat zeer zeker gebruiken. Maar in de tussentijd weet ik dat ik er niets aan kan doen en dat accepteer is.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 16:41   #32
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael
Scheer die shit zooi er gewoon af
Heb je misschien ook een oplossing voor diegenen die hun haar niet meer kunnen afscheren (wegens littekens)? Iemand die me hiervoor een oplossing kan aanbieden (wat dan ook), ben ik eeuwig dankbaar!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael
(denk aan al die wijven die je nog niet hebt geneukt)
Nou, ik hoor hier veel over uitstraling spreken, maar je uiterlijk bepaalt voor een groot gedeelte je uitstraling. Natuurlijk is het wel zo dat je zelfvertrouwen en de manier waarop je je voelt hierin mede bepalend zijn - maar uiterlijk is een belangrijk aspect.
Ik weet nu niet hoe het met Eminem zit, maar vrouwen knappen op mijn hoofd af, hoor! En als de vrouwen zelf niet geïnteresseerd zijn... je kan ze toch moeilijk verkrachten, hé (enfin, je snapt wel wat ik bedoel...).
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 17:23   #33
michael
HaarWeb lid
 
michael's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Berichten: 43
Het zijn niet de mooiste mannen die de meesten vrouwen krijgen hoor. Mooi zijn is voor vrouwen, daarvoor dragen zij ook lingerie en niet wij. Mannen moeten het hebben van macht, geld en aanzien. Ik heb zat vrienden die er goed uitzien maar die nooit een vrouw regelen. Vrouwen vallen meer op mannen met humor, uitstraling en persoonlijkheid. Als je kaal word en met een gebogen hoofd door het leven gaat dan vind je nooit een chick. Daarvoor zeg ik scheer je kop kaal en hou je hoofd omhoog. Ik kijk naar mijn eigen oom, die was op zijn 25 al bijna kaal, dat zag er echt niet uit. Maar nu heeft hij zijn kop kaal geschoren en ziet er drie keer beter uit en neukt zich helemaal suf (sorry voor mijn taalgebruik)
__________________
-Als je haar maar goed zit-
michael is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 17:34   #34
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Francis nogmaals, Ik heb begrepen dat je een oplossing zoekt om je haartransplantaties ongedaan te maken en je littekens op te vullen.Ik heb uit veel hoeken gehoord dat dit werkelijk een echte topchirurg is op het gebied van jou probleem.Sinds kort is hij ook actief met het opvullen van littekens in het donorgebied, hopenlijk heb je er wat aan.
http://www.torontohairdoctor.com
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 17:36   #35
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Michael, dat de mooiste vrouwen vooral geld kiezen boven alles moet ik je zeker nageven, maar helaas ben ik niet rijk.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 18:19   #36
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Jeetje zeg, wat een negatief beeld van vrouwen weer. Niet iedere vrouw gaat voor roem, geld, macht en aanzien. Je hebt ook nog lieve meisjes in de wereld, die puur gaan voor persoonlijkheid en liefde en rara, dat zijn vaak ook hele mooie meisjes.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 21:02   #37
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
zucht

jongens, jullie verhalen zijn ook mijn verhalen. ik heb ademloos zitten lezen, vooral die stukken over zelfmoord, zo herkenbaar. Maar tussen doen en niet doen staat altijd de liefde van mijn ouders en broer en vriendin. Ik ben er eerlijk gezegd ook te bang voor, maar er zijn avonden dat ik het niet erg zou vinden om de volgende dag niet meer wakker te worden. De (naderende) kaalheid hangt als een zwarte wolk boven alles wat je doet, echt ELK aspect van je leven wordt erdoor verneukt. Ik zou echt zo gelukkig zijn als ik dit probleem niet had, dan zou ik echt alles aankunnen. Aan een sociaal leven stel ik me niet meer bloot. In tegenstelling tot sommige berichten, alle vrouwen zijn oppervlakkig, zeker in het begin. Ik kan echt niet versieren, want ik ben zeer verlegen. Gelukkig zag ik er vroeger niet verkeerd uit, dus dat was een mazzeltje. Als mijn haartjes nat zijn en/of ik sta onder een lamp, springen de tranen in mijn ogen van frustratie. Een wondermiddel verwacht ik ook niet echt, Fina was immers ook maar per ongeluk ondekt.
Mijn broer is ook kaal, maar dat was zijn eigen schuld (bodybuilding en ..)
Hij had haren als spijkers, maar die kale kop kan hem ECHT niks schelen en hij heeft meerdere vriendinnen ! Bij mij is het pas zichtbaar geworden op mijn 25e en ik ben nu 33 dus er zijn er onder jullie die het nog slechter hebben. Ik hoop echt dat Eminem, Francois en de rest van jullie nog effe onder ons blijven !
Frodo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 21:06   #38
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael
(denk aan al die wijven die je nog niet hebt geneukt
Hahaha, hoe bedoel je, zeggen waar `t op staat...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 21:13   #39
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Frodo, maar hoe zag het er bij jou uit op je 25ste? Had je toen bijvoorbeeld al inhammen? En hoe is het nu op je 33ste? Ik kan mij eigenlijk daarnaast niet voorstellen dat je geen vriendin hebt vanwege je haaruitval. Het moet de onzekerheid zijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 21:31   #40
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Jeetje zeg, wat een negatief beeld van vrouwen weer. Niet iedere vrouw gaat voor roem, geld, macht en aanzien. Je hebt ook nog lieve meisjes in de wereld, die puur gaan voor persoonlijkheid en liefde en rara, dat zijn vaak ook hele mooie meisjes.
Even een kort verhaaltje:
Een twee-tal jaar geleden (tussen mijn eerste en tweede HT) leerde ik via via zo'n heel mooi lief meisje kennen. Echt een schat van een meisje... heel lief, mooie persoonlijkheid - geen fotomodel, maar toch wel zeer mooi. Ik kon enorm goed met haar opschieten en we zaten op heel wat vlakken op dezelfde golflengte. We konden uren met elkaar praten -behalve over haar, dat durfde ik niet- en voor mij was ze echt dé ideale vrouw. Ik was dan ook smoorverliefd op haar - eindelijk eens een meisje die wat aandacht aan mij schonk!
Toen ik uiteindelijk haar liet merken dat ik wel wat meer voelde dan alleen maar vriendschap, dan klapte ze opeens helemaal dicht. Ze heeft me toen wel op een aardige manier duidelijk gemaakt dat ze heel graag met me omging, maar dat er ook niks meer dan dat was. Nou, ik ben er zeker van dat ze afknapte op mijn stomme kop - en als ik geen HT laten doen had, was ik misschien nu met haar samen. Daar ben ik echt 100% zeker van!

Nu zou je kunnen zeggen; "och, een meisje die je laat vallen voor je uiterlijk, is het niet waard" - maar ik begrijp haar wel volledig eigenlijk. Waarom zou ze met mij verdergaan terwijl ze ook met een mooie jongen zou kunnen daten - een jongen waarmee ze even goed kan opschieten én die er bovendien dan ook nog eens normaal uitziet (en ik zeg hier opzettelijk niet "goed uitziet" maar wel "normaal uitziet").

Wat ik eigenlijk alleen maar probeer duidelijk te maken is dat haar wel degelijk een rol kan spelen in je sociale leven - en daar kan je zelf jammergenoeg niks aan veranderen...

@ Eminem: Bedankt voor de link! Dr. Jones was me ondertussen (door dit forum) reeds bekend. Bverotti (mede-forummer) werkt trouwens samen met deze dokter...
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 22:01   #41
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
antwoord haarmannetje

Hoi Haarmannetje,

Afgaand op foto's van toen had ik redelijk tot goed haar op mijn 25e. Het jeugdige dons bij de haarlijn en de slapen was wel verdwenen en ik had/heb een a-symmetrische haarlijn, links een normale en rechts een grote inham. Ondanks 6 jaar Fina is zijn de inhammen vergroot en is "overall" het aantal haren per cm2 afgenomen. Het verval is in 1996 ingezet en ik dobber naar de waterval. IK heb overigens wel een vriendin, die kickt op een geschoren Beckham en kortharige Brad Pitt. Maar ik ben gewoon een lieve jongen
Het valt me wel op dat vrouwen op straat sinds een paar jaar gewoon dwars door me heen kijken. Dat is geen verbeelding, want het is wel eens anders geweest. IK hoef niet knap te zijn, ik wil er normaal uitzien.

Hoe zit het met jouw leeftijd/haarsituatie ?
Frodo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2004, 23:45   #42
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Francis, ik vind het vervelend voor je met dat meisje. Je hebt het telkens over het niet normaal uitzien van je hoofd (haar) dankzij de HT. Maar wat ik mij dan afvraag, hoe moet ik het voor mij zien dan? Wat is er zo vreemd aan je HT? Bedoel je dat het meisje op je afknapte vanwege die zichtbare HT, of vanwege het feit dat je kaal/kalend bent alleen al? Als die HT zo'n probleem is, waarom laat je die geïmplanteerde haren dan niet meer verwijderen?

Frodo, dus jij hebt al wel een vriendin? Waar maak jij je dan nog druk over ? En hoezo dat vrouwen dwars door je heen kijken? Verbeeld jij je dat niet gewoon? Niet iedere vrouw valt op iedere man... smaken verschillen.

Hoe het mij mij gesteld is? Oke, hier komt het verhaal. Een twee-/drietal jaren geleden stond ik in de gang onder een felle lamp. Een vriend van mij stond halverwege op de trap en keek dus bovenop mijn kruin. Hij zei opeens: "hey, je wordt kaal!" Ik schrok mij kapot en sindsdien ben ik er ontzettend veel mee bezig (van je vrienden moet je het hebben ). Toen ik de eerst volgende keer naar mijn kapper ging vroeg ik uiteraard of zij iets kon zien en ze zei dat ze niets anders zag dan wat ze altijd al heeft gezien (ze knipt me al vanaf ongeveer mijn 16de en ik was toen net 20 jaar). Het enige wat ze zag waren inhammen en toen schrok ik weer uiteraard. Want geloof het of niet, dat was mij nog nooit opgevallen. Ik heb mijn haar altijd wat langer gehad (voor ook), zodat het gewoon niet zichtbaar was denk ik. Maar verder zei ze dat die vriend dat waarschijnlijk zei omdat ik onder een felle lamp stond en ik nogal een rode en strakke hoofdhuid had (destijds), wat nu gelukkig niet meer zo is mede dankzij de Rozemarijn shampoo. Ze zei dat het daardoor meer opvalt omdat het er feller doorheenschijnt en dat is ook wel zo. Nu het gewoon weer wat meer rustig is en een normale kleur heeft zie ik mijn hoofdhuid zelf ook niet meer goed (of in ieder geval minder) als ik een spiegel erboven hou.

In ieder geval zijn mijn inhammen wel groter geworden in de loop van de afgelopen twee jaar, maar nog steeds is alles normaal gesproken nog mooi bedekt als mijn haar droog is. Ik heb namelijk vrij veel haar. De haren zelf zijn wel fijn (heb ik altijd al gehad), maar omdat het er veel zijn, lijkt het dik. Zelfs nu nog hoor ik regelmatig dat ik een mooie volle bos heb en dan denk ik: "oh nee, wat moet ik straks zonder!" Maar goed, aan de andere kant zien mensen kennelijk wel dat ik inhammen heb, want dat heb ik wel eens te horen gekregen zo bijvoorbeeld met vrienden onder elkaar, die overigens zelf ook allemaal kalend zijn (in meer of mindere mate). We maken er wel leuke opmerkingen over, zo van: "over tien jaar zijn we allemaal kaal." Ik denk overigens ook dat ik daarom een andere instelling heb dan sommigen hier die zelfs zitten te denken aan zelfmoord. Het ligt denk ik veel aan de manier waarop de omgeving op je reageert. Wanneer je telkens door je kaalheid in de zeik gezet wordt, ga je natuurlijk anders denken dan wanneer je er met elkaar om kunt lachen.

Stress zorgt bij mij altijd voor een ontlading in de hoofdhuid, die daardoor strak wordt en geïrriteerd (roodheid, jeuk enzovoort). Maar nu sinds ik Rozemarijn Shampoo gebruik wordt dat echt steeds minder. Ik ben nu vrijwel van de jeuk en de roodheid af. Door die slechte kwaliteit van de hoofdhuid zijn de haren bovenop ook van slechtere kwaliteit dan aan de zijkanten en achterkant, maar nu na reeds 1,5 maand gebruik van Rozemarijn Shampoo zie ik dat ook nu bovenop steeds meer mooie haren tevoorschijn komen. En dat is ook waar ik op uit ben. Als ik kaal word, dan word ik maar kaal (tenzij er een wondermiddel beschikbaar komt), maar ik wil wel graag dat in ten onder ga in glorie . Dus alles zo goed mogelijk verzorgen wat er nog is. Dan snel een vriendin scoren nu het nog kan () en dan maakt het me niet meer uit .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2004, 00:06   #43
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
6 jaar finas!

He frodo, heb je na 6 jaar finas geen goede resultaten geboekt? Heeft het dus ook niet voor stabilisatie gezorgd, wat ze wel beweren in bepaalde onderzoeken (van 5 jaar en langer)! Hoe is je ervaring er verder mee?
Alvast bedankt cees
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2004, 13:32   #44
Franky430
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 17
Hoi Eminem,

Ik begrijp heel goed dat je zelfmoord wilt plegen. Ben nu bijna 28 en sinds mijn 22e sterk kalend. In het begin was het me zelfs niet opgevallen totdat ik een opmerking kreeg van iemand die me vroeg of ik kaal werd of dat ik mijn haar anders had gekamd. Toen begon ik te beseffen dat mijn ergste nachtmerrie waarheid werd. Sindsdien begon ik meer en meer kaal te worden met als gevolg dat ik mijn haar naar voren ging kammen om de kale plekken te bedekken, echt geen zicht. Ik werd hier verschrikkelijk depressief van en kreeg bovendien verschrikkelijk veel opmerkingen omtrent mijn kapsel. Ik had net zoals jij een verschrikkelijke woede binnen mij en wou ook zelfmoord plegen. Uiteindelijk vonden mijn ouders dat ik hieronder te sterk leed en hadden ze me aangeraden een haarwerk te dragen. Ik moet zeggen dankzij het feit dat ik er snel genoeg bij was en mede door het feit dat ik de kale plekken goed wist te bedekken, heeft niemand tot nu toe kunnen vaststellen dat ik een haarwerk draag. De eerste keer toen ze me zagen met dat haarwerk verschoten ze dat ik ineens een mooi (normaal) kapsel droeg maar dat ging snel voorbij. Ik had natuurlijk schrik dat ze gingen merken dat ik een haarwerk droeg maar dat was niet het geval. In het begin voelt dat raar aan, zeker wanneer je voor de eerste maal bij de kappers moet gaan om je haarwerk te laten plaatsen maar dit went wel. Ik draag het nu anderhalf jaar en ben wel veel rustiger geworden van binnen. Maar ook een haarwerk heeft zijn negatieve kanten zo ga ik ook niet meer uit en zit elk weekend eenzaam naar TV te kijken of te computeren omdat ik bang ben dat op een fuif of zo mensen aan mijn haar gaan trekken of over mijn haar wrijven en ze dan duidelijk gaan merken dat ik een haarwerk draag. Uiterlijk kan je het niet zien maar wanneer je door mijn haar wilt gaan of je hand erop legt dan kan je het wel voelen omdat dit vastgeklemd zit op de weinige echte haren die ik nog over heb. Gaan zwemmen is ook gevaarlijk, nochtans het stevig vastzit durf ik toch het risico niet te nemen. Daarnaast durf ik ook niet op een meisje af te stappen, ze zal denken dat ik een mooie haardos heb maar totdat ze met haar vingers er door gaat of iets dergelijks en de waarheid aan het licht zal komen. Op dat moment denk ik dat ze me vierkant zal uitlachen en zal ik nog dieper wegzinken. Hieronder lijd ik nu het meeste dat ik geen vriendin heb en waarschijnlijk ook nooit één zal hebben. Echt verschrikkelijk dat je geen normaal leven meer kunt lijden. Net zoals jij vind ik het verschrikkelijk dat ze hun geld en tijd in zaken steken zoals het veranderen van geslacht enz. Nochtans nu ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik vroeger beter mijn haar verschrikkelijk kort had gezet en dan zullen de mensen in het begin misschien lachen en opmerkingen geven maar dit gaat voorbij en uiteindelijk zijn ze je dan gewoon met je kale kop. Nu is er voor mij geen weg terug aangezien iedereen mij kent met een volle haardos en de overgang naar kale kop is te drastisch tenzij ik verander van werk en daar begin met een kale kop maar ik weet nu al dat ik dit niet zal kunnen en blijf daarom ongelukkig en eenzaam.
Franky430 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2004, 14:54   #45
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik zou het gewoon kaalscheren of milimeteren, doe dat haarwerk weg als het je belemmert. Bedenk dat 40% van de mannen met kaalheid te kampen krijgt. Je bent niet de enige, en je omgeving zal er heus wel begrip voor hebben. Bedenk dat het enige dat gebeurt is dat je minder haar op je hoofd krijgt. dat is op geen enkele manier een feitelijke belemmering in je leven. Goed misschien wat minder sjans, maar sjans en aantrekkelijkheid worden ontzettend bepaald door je uitstralling. Als je lekker in je vel zit straal je dat ook uit. Dus maak je niet te veel zorgen over je haar en ga lekker dingen doen die je graag doet, je krijgt er vanzelf weer zin in. Onthoud ook dat over een jaar of vijf waarschijnlijk echt goede haargroeimiddelen en HT mogelijkheden op de markt zijn, de strijd is nog niet verloren.

Ga voorlopig de Vin Diesel look en be happy.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.