Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 december 2003, 17:39   #1
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
Lightbulb check-up

met mezelf gaat het voor de moment tamelijk goed, van men hoofdhaar kan ik zo goed als afblijven, tis al ongeveer 1cm lang ma kga het na de feestdagen er nog één keer afdoen zodat alles zeker mooi is ingegroeid. van men wenkbrauwen kan ik nog altijd moeilijk afblijven, maar het is niet dat ik alles kaalpluk, ik neem enkel de stompeltjes die terug groeien weg( het valt dus niet supersuper hard op, ma je ziet het wel een beetje), FOEI FOEI ik!!!!

hoe is het bij iedereen zowat gesteld? veel terugvallen of gaat het goed? het is omdat ik graag wil weten hoe het momenteel met iedereen gaat dat ik deze thread heb geschreven!!

hopelijk alleen maar antwoorden waarin staat dat het goed is!!!!

nog veel succes en sterkte aan iedereen die zijn veldslag met het haar, net als mij, nog steeds niet heeft gewonnen!!!

dikke kus voor iedereen

eline xXx
eline is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2003, 20:31   #2
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Effe checken!

Hoi Eline,
Wat lief van je dat je wilt weten hoe het met ons gaat...

Met mij gaat het goed, ruim 4 maanden plukvrij en 4,5 maand zwanger nu.
Ik groei aan alle kanten, hahahaha, van top tot teen!!!

groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2003, 19:01   #3
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
Hoi Eline en anderen,

wat lief dat je vraagt hoe het met ons gaat en wat fijn om al van 2 mensen te lezen dat het goed gaat!
Ik heb helaas minder goed nieuws... Met mijn TTM gaat het slecht, ik heb veel spanningen gehad de laatste tijd en gisteren hebben mijn vriend en ik besloten uit elkaar te gaan (na een relatie van 3,5 jaar...), best heavy...
Aan de andere kant begint m'n TTM wel steeds meer een plekje in m'n leven te krijgen en heb ik het nu aan meer mensen verteld. Begin volgend jaar zal ik een intakegesprek hebben, waarna ik in therapie zal gaan (oa voor TTM).
Veel gebeurtenissen dus, die nu nog voor veel spanning zorgen, maar die na verloop van tijd hopelijk voor meer rust in mijn leven zullen gaan zorgen.

Ik schrijf niet zoveel meer op het forum, maar lees nog zeer regelmatig en hou alle ontwikkelingen bij, hoor . Als ik er aan toe ben zal ik ook weer wat meer gaan schrijven.

Veel liefs en succes voor iedereen!!!
simone

Laatst gewijzigd door sim; 7 december 2003 om 19:12
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2003, 19:10   #4
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
sim, wat erg dat het niet mocht baten voor jou en je vriend. het zal niet makkelijk zijn om dat te verwerken. hopelijk wordt je ttm daardoor niet erger. maar op het einde van iets slecht komt altijd terug een nieuw mooi begin! hopelijk mag alles terug beter worde voor jou!

en veel succes als je met je therapie gaat starten! en verwen jezelf op tijd om teveel spanningen te voorkomen he!

eline
eline is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2003, 19:14   #5
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
Dank voor je lieve reactie Eline!
Ik zou net op de bank gaan met een groot stuk chocola, een kop thee en de TV aan... Mezelf verwennen dus !
liefs, sim
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2003, 23:08   #6
roosje
HaarWeb lid
 
roosje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Locatie: prov utrecht
Berichten: 55
hallo Eline en Simone en de rest

Eline, je vroeg hoe het met ons allemaal gaat...
nou, van deze kant iets positiefs: ik ben al 10 dagen plukvrij!!!
Joepie, niet één haartje.
Ik kan wel zeggen dat ik me nu lekker ontspannen voel en na de laatste bijeenkomst hier thuis, heb ik zoiets van: ik ga er voor!
Na het zien van Madelief dr weelderige haardos dacht ik: dit wil ik ook. Dat had ik eerder ook wel als ik iemand zag, maar juist bij haar, omdat ik weet hoe het eerst was. Nu heb ik zoiets van bij mij moet en gaat het allemaal goedkomen.
Ik weet, ik moet veel geduld hebben en echt volhouden. Elke minuut ben ik er mee bezig om het echt niet te doen. Naar beneden die hand, of alleen maar friemelen en niet trekken.

En Sim...ik voel met je mee, het lijkt me vreselijk voor je na al die jaren. Heel veel sterkte toegewenst joh...

Groetjes allemaal van roosje
roosje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2003, 17:33   #7
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
OOOOOHHHHHH NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

mensen mensen, laat me even iets veranderen. ik zei dat het met men haar goed gaat, nu ja, daar is van het weekend even grote verandering ingekomen!!!!!! komen men ouders net af met de opmerking dat ik een kale plek op het midden van men hoofd heb... ik had zelf nog eens niet opgemerkt, dus heb waarschijnlijk in men slaap ligge plukken.

zonder twijfelen heb ik meteen de tondeuse gepakt, dit is wel de laatste keer dat het eraf is gegaan. ik ben er momenteel echt depressief door, en dat net nu men exaams begonnen zijn...
ik, tja oh, ik weet het even niet meer. ik moet dringend tegen mezelf gaan zeggen van NEE NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hopelijk komt er voor mij ook eens licht aan het eind van deze donkere tunnel

een depri-eline
eline is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2003, 20:55   #8
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Red face Goed he Roosje!

Roosje :10 dagen plukvrij, echt goed! En dat door na het zien van mij . Ik ben blij voor je. Je weet dat het een lange weg gaat worden, maar dat het de moeite waard is..... Blijf ervoor gaan en heb je even moeilijk laat het even weten, maar ga niet plukken, want dat lost in ieder geval niets op! Succes!
Groetjes Madelief

Eline, wat zonde en jammer en een telleurstelling....... Toch denk ik dat voor jou ook aan het einde van de tunnel (welliswaar een hele lange tunnel........) licht zal zijn. Probeer weer positief ertegenaan te gaan, maar op het moment dat je daar ook klaar voor bent. Vechten tegen TTM is vaak/heeeeeeeel vaak: vallen en opstaan, maar ooit zul je kunnen opstaan en niet meer hoeven te vallen......... Ik heb ook een heeeeeeeeele lange weg afgelegd, maar kan nu na 24 jaar zeggen dat ik bijna een jaar trek-vrij ben en mijn god wat doet dat goed, wat werkt dat bevrijdend. Veel sterkte en succes.
groetjes van Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2003, 11:27   #9
ernestina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Soest
Berichten: 152
Thumbs down het kan beter...

Hoi Elineke en anderen,

Met mij gaat het wat minder op het ogenblik. Er zijn allerlei gebeurtenissen geweest die ervoor gezorgd hebben dat ik mij niet op en top voel. In de afgelopen 3 maanden ben ik mijn baan verloren, is mijn schoonvader overleden en ben ik begonnen aan mijn avontuur in Nijmegen. De arbeidsmarkt is krap, ik zie er niet uit en de feestdagen komen eraan. Niet echt een leuk vooruitzicht.

Zoals gezegd, het kan beter...

Ernestina
ernestina is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2003, 16:47   #10
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
voor ernestina

ernestina,
ik word helemaal aangedaan door het lezen van u berichtje.
dat een toffe lieve meid als jij zoveel in één klap moet verwerken!!! maar wat je werk betreft, je zal heus wel iets vinden. tegenwoordig zitten er veel mensen in hetzelfde schuitje wat werk betreft. maar er zal zeker wel iets boven water komen voor jou!!!
en wat je zegt met "ik zie er niet uit", bedoel je dan je haar (dat van mij is er ook terug af) of dat je er in het algemeen niet uitziet (van vermoeidheid ofzo)?...

lieve groetjes van Eline
eline is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2003, 22:16   #11
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Kop op Ernestina.....

Je kunt het! Heb je het gevoel bij de start in Nijmegen dat je er voor de volle 100% voor wilt gaan? Misschien moet je nu even niet alles tegelijk goed willen doen. Het is heeeel vervelend dat je er nu niet goed uitziet, maar als je erin slaagt het nu aan te pakken dan komt daar verandering in. Als je er weer beter uit gaat zien kun je de wereld weer beter aan, kijk je tegen alles weer wat positiever aan...., maar goed dit wist je natuurlijk allemaal wel , maar ik wil je graag dat pos. setje even geven, zodat je motivatie nog meer versterkt wordt. Ik wil iedereen graag die positieve ervaring mee geven, want dat doet zo goed!
He zet 'm op, heel veel sterkte en succes en laat je af en toe even horen hoe het je vergaat in de therapie.
Groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2003, 13:00   #12
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
soms wens ik dat ze in belgie ook eens een onderzoek deden naar ttm...

we zijn echt zo'n apeland op dat gebied, ni te doen!!!

khoop dat ernestina er voldoening uit kan halen en dat het voor de andere mensen van het onderzoek ook goed mag aflopen.

eline
eline is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2003, 13:25   #13
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Ernestina, vergeet even je baan (ik weet het, makkelijk gezegd maar probeer het) en richt je helemaal op Nijmegen dan zit je vast volgend jaar met kerst er op en top bij.

Kom op!!!

Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2003, 10:10   #14
ernestina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Soest
Berichten: 152
Elineke, Madelief en Edith

Bedankt voor jullie berichtjes.

In het algemeen zag ik er niet goed uit. Inderdaad vermoeid en zo. Nu ik twee weken thuis ben geweest, ben ik ook wat meer uitgerust. Ook mijn bezoekjes aan de zonnestudio hebben goed gedaan.

Verder krijg ik meer ervaring in het solliciteren en ga me daardoor elke keer zelfverzekerder voelen! Hopelijk wordt de stress vooraf daardoor ook minder; achteraf blijft de stress hetzelfde. Dat verdomde wachten op de uitslag....
Misschien zou het goed zijn om mijn baan even te laten voor wat het is, maar ik heb een ww-uitkering aangevraagd en heb dus een sollicitatieplicht.

Ik hoop jullie binnenkort (nog) betere berichten te kunnen vertellen!

Ernestina
ernestina is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2003, 14:34   #15
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
ik had me voorgenomen na vorige week maandag mijn haar er NIET MEER af te doen, maar ik denk dat het anders zal zijn; mijn kale plek in het midden van mijn hoofd groeit heel traag terug (nu staat er nog altijd niet echt super super veel, stompeltjes) en na een tijd zal het verschil veel te groot worden en te hard opvallen vrees ik

gho, tis ni makkelijk ...

eline
eline is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.