Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 mei 2015, 23:36   #1
FATIMAZOHRA85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2011
Berichten: 11
bijwerking minoxidil extra haargroei op gezicht etc

Hoi dames
Wie heeft er ook vervelende bijwerkingen van de minoxidil gekregen
Extra haargroei in het gezicht en voller wenkbrauwen.
En zijn de bijwerkingen verdwenen na het stoppen van de minoxidil en hoe lang na het stoppen verdwenen de bijwerkingen.
Ik heb precies 6 weken de minoxidil 5% gebruikt 1 maal daags 1 ml
Ivm (volgens de dermatoloog) een combinatie van TA en AGA

Ik ben inmiddels 2 weken gestopt vooral omdat ik hele dikke borstelige wenkbrauwen heb gekregen terwijl ik altijd hele mooie natuurlijke wenkbrauwen had zonder te epileren, wil er nu niet aan beginnen omdat ik bang ben dat ik de nieuwe ( minoxidil haren) dan juist blijf activeren of is dat gek. De wenkbrauw haren zijn ook langer waardoor het heel slordig en borstelig word.

Ik ben bang dat het voor altijd zo blijft :traan: :traan:

Ander gezichtshaar heb ik ook gekregen dat verwijder dmv ontharingscrème Pffff.
Hoop dat jullie je ervaringen met me kunnen delen en me gerust kunnen stellen dat het weer normaal word.
Nu na 2 weken bemerk ik nog geen verschil.
FATIMAZOHRA85 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2015, 16:35   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Zijn bijwerkingen die je vaker hoort. Zodra je stopt verdwijnt het effect geleidelijk uit het lichaam en na verloop van tijd is alles weer zoals het was voordat je begon met Minoxidil. Heel lastig als je bijwerkingen ondervindt maar het is vaak een keuze maken dan. Of je gaat ervoor om je hoofdhaar te behouden met bijwerkingen of je stopt ermee en je hebt weer netgens last van, behalve haaruitval... Blijven lastige dingen...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2015, 17:39   #3
FATIMAZOHRA85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2011
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Zijn bijwerkingen die je vaker hoort. Zodra je stopt verdwijnt het effect geleidelijk uit het lichaam en na verloop van tijd is alles weer zoals het was voordat je begon met Minoxidil. Heel lastig als je bijwerkingen ondervindt maar het is vaak een keuze maken dan. Of je gaat ervoor om je hoofdhaar te behouden met bijwerkingen of je stopt ermee en je hebt weer netgens last van, behalve haaruitval... Blijven lastige dingen...

Bedankt voor je post ik vind het idd heel lastig maat heb toch besloten om te stoppen, nu inmiddels 2 weken.

Heb jij enig idee hoe lang het ongeveer duurt voordat alles weet "normaal" word.
Ik maak me vooral druk over mijn wenkbrauwen omdat overtollig haar wel verdwijnt,hoop ik dan.
Maar wbt mijn wenkbrauwen die kunnen niet ineens korter worden die moeten uitvallen en dan opnieuw groeien in mijn oorspronkelijke lengte. Ik weet niet hoe lang dat proces gaat duren totdat ze in de oorspronkelijke lengte terug gegroeid zijn.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meerdere dames dit hebben meegemaakt.
FATIMAZOHRA85 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2015, 13:19   #4
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Ik gebruik al 2 jaar de 2% variant en ik heb nergens last van. Mss een optie? 2x per dag 1 ml 2%.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 23:51   #5
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennaa Bekijk bericht
Ik gebruik al 2 jaar de 2% variant en ik heb nergens last van. Mss een optie? 2x per dag 1 ml 2%.
;-) Zo is het Jenna, 2 procent is natuurlijk niet voor niets de aanbevolen dosering voor vrouwen.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2015, 23:55   #6
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik kreeg babyhaar bij mijn slapen van de Minox. Ook werd ik wat pafferig in het gelaat. Uiteindelijk is het de vraag wat belangrijker is , het haar op het hoofd of ik haar op het gezicht.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2015, 13:12   #7
NDB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Hallo Fatima & Polydox,

Ik lees dat jullie beiden de 5% gebruik(t)en....

Mag ik vragen welk merk minox jullie gebruiken, versie 5%? De mijne maakt mijn haar zo vettig, echt geen gezicht, en het is al zo dun geworden bovenop dat ik vettig haar echt kan missen.

Ik vond de 2% zo makkelijk in gebruik (gebruikte het sinds april dit jaar), maar nu zei de dermatoloog dat 2% te zwak is voor mijn probleem en ik moet overschakelen naar de 5%, die ben ik nu gaan halen (zelfde merk als de 2%), maar heel vettig...
NDB is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2015, 21:48   #8
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook overstappen op de 5%. De 2% werkt niet afdoende meer en heb nu veel haaruitval. Ik gebruik de 2% van foligain en denk dat ik daarvan de 5% ga bestellen.
Vind het een fijn merk.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2015, 15:29   #9
NDB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Hallo Jennaa,

Heb na een tip van Dzinee ook de 5% Foligain N5 besteld en ben hier wel tevreden mee, alleszins veel beter dan de 5 % van een ander merk dat ik gekocht had.

Ik doe mijn best, maar er komt toch steeds een groot deel van de vloeistof op mijn haar terecht, maar bij de Foligain droogt dit gewoon op en nadien zie je er niets meer van...
NDB is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.