Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 augustus 2015, 09:14   #1
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Finasteride, pijnlijke borsten

Hoi allemaal, ik gebruik sinds een maand of 8 finasteride 2,5 mg per dag om zo haaruitval als gevolg van Alopecia Androgenetica tegen te gaan.
In het begin had ik vooral last van pijnlijke spieren, maar dat is na verloop van tijd weggegaan. Maar sinds een paar weken heb ik last van pijnlijke gespannen borsten. Ik ben 50 jaar en weet dat 1 op de 7 vrouwen borstkanker kan krijgen. Nu ben ik sinds mijn gevoelige borsten ook bang dat het hormonaal niet helemaal goed gaat en de kans op borstkanker verhoogd wordt. Maar ik kan er op internet niet veel over terugvinden. Wel bij mannen maar niet bij vrouwen. Heeft iemand van jullie ervaring met finasteride en de bijwerkingen? Ik moet trouwens zeggen dat ik (nog) niet veel merk van verminderde haaruitval. Ik weet niet hoe lang ik het moet slikken voordat ik effect zie, maar had gehoopt dat dit nu toch wel zichtbaar zou zijn... Heeft een van jullie hier ook ervaring mee?

Groetjes Brook
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2015, 20:36   #2
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Er zijn niet zo heel veel vrouwen die fina slikken daarom kan je er waarschijnlijk zo weinig over vinden.
artsen mochten het niet aan vrouwen voorschrijven. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Iedereen reageert anders op medicijnen maar internet staat natuurlijk vol van bijwerkingen van fina.
Het kan wel 3 jaar duren voordat het aanslaat. En je zichtbaar resultaat hebt.
Dat is ook bij iedereen verschillend.
Ik vind het nogal een heftig medicijn. Wat heb je aan haar op je hoofd als je straks toch borstkanker of i.d. mocht krijgen?
Misschien is het beter om een overweging te maken om te kiezen voor een haarwerk of wil je dat nog niet?
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 19:55   #3
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Finasteride

Hoi Jenna,
Dank voor je reactie. Ik wist niet dat Finasteride er zo lang over doet, 3 jaar! voordat je resultaat hebt. Ik slik het nu een maand of acht en merk nog geen verschil. Nog steeds veel haaruitval en steeds dunnere haren. Ik vind het lastig om een keuze te maken. Op het moment dat ik pijnlijke borsten heb dan weet ik zeker dat ik zal stoppen met finasteride. Maar als ik dan weer naar het steeds dunner wordende haar kijk dan word ik daar zo ongelukkig van dat opeens alle bezwaren lijken te verdwijnen. Dus ik ben vrees ik nog lang niet zo ver dat ik een haarstukje accepteer..
Heb jij een haarstukje? Of slik jij medicatie?

Groetjes
Brook
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2015, 00:42   #4
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Hoi Brook,mijn zus heeft 2 jaar terug borstkanker gehad,en toen mijn zus haar haar verloor door de chemo,ging er bij mij een knop om.ik had voor mij zelf besloten te stoppen met alle hormoon pillen.ik had een mooi haarstuk bij tophaar gekocht en mijn haar is nu veel dunner zonder alle medicatie,maar weet je, ik heb nu meer rust.ik heb mooier haar met mijn haarstuk dan dat ik ooit zal krijgen met medicatie.Ik voel mij er veel beter bij!Liefs Millie.
__________________
Sinds september 2013 gestopt met androcure 10
Sinds Maart 2015 gestopt met de diane35
Sinds november 2013 een gedeeltelijk haarwerk van Europees haar,waar ik erg blij mee ben!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2015, 00:06   #5
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik gebruik Finasteride al een poos, samen met Minoxidil, en aanvankelijk dacht ik soortgelijke klachten te hebben (spierproblemen) maar nadat ik een poosje gestopt was vielen de haren bij dotten uit mijn hoofd en met de spierpijn ging het ook niet beter.

Dus liever spierpijn mét haar op m'n kop dan zonder. De spierpijn had vermoedelijk meer met fibromyalgie te maken.
Sinds de Finasteride is mijn haardos echt een stuk vooruitgegaan.
De Minox was al erg goed, maar ik kreeg toch weeer kortere haren op mijn kruin dus ik zocht iets aanvullends en ik ben nog steeds erg tevreden.

Heb wel de neiging om te vergeten. 's Avonds geen probleem maar 's middags vergeet ik het een op de twee keer.,
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo


Laatst gewijzigd door Cory; 21 september 2015 om 00:11
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2015, 17:16   #6
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Hoi Coby,

Hoe kom je aan de topische fina? Of maak je hem zelf?
Denk je dat het beter werkt als de spiro?
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.