Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2002, 15:30   #1
Danmaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2002
Berichten: 8
Cool even voorstellen

Hoi allemaal

Ik ben Danmaar, 31 jaar en heb last van hirsutisme, grappig is dat , ik weet nu een paar weken dat het zo heet.

Ik dacht echt altijd dat ik samen met mijn moeder en mijn zussen de enigste waren.....

Dat blijkt dus niet het geval te zijn en ik zoek dus mensen met wie ik ervaringen en frustraties kan delen......

Ik heb het voornamelijk op mijn kin en keel......

Na 15 jaar 'plukken'(scheren was slecht dat zou de haargroei stimuleren) had ik er schoon genoeg van en ben me gaan scheren. Wat een openbaring ik hield ineens minstens 2 uur per dag over......
Nu een jaar later heb ik echter ook genoeg van scheren want soms is dat wel 2 keer per dag nodig.

Jawel morgen is het zover, dan heb ik mijn eerste behandeling om door middel van licht er voorgoed een einde aan te maken.
Nadeel is wel dat ik me niet mag scheren en geen make up op mag
Dat niet scheren daar kom ik wel overheen een dikke laag make up op en gaan!! ( die make up haal ik er wel af als ik eenmaal binnen ben)

En als ik dan al die berichten lees over pigmentvlekken, daar hebben ze me ook voor gewaarschuwd, toch nog maar even zonnebrand factor 50 gaan kopen dadelijk want het wordt zonnig van de week..........

Als ik dit berichtje terug lees klinkt het allemaal vrij opgewekt maar geloof me das allemaal schone schijn......

Ik hoop hier op dit forum wat lotgenoten te treffen waarmee ik van gedachten en frustraties kan wisselen........

Ik wacht af..........Danmaar
Danmaar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2002, 16:37   #2
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi Danmaar,
Welkom op dit forum!
Mag ik even een misverstand uit de weg ruimen? Misschien een opluchting voor jou: je mag je gewoon scheren voor de behandeling. Sterker nog, dat is de enige manier waarop je tussentijds je haargroei in bedwang mag houden. Sterker nog: als je met flitslamptechniek wordt behandeld, dan MOET je de haren van te voren d.m.v. scheren verwijderen, anders doet de behandelaar dat kort voordat ze gaat beginnen. Die zonnebrandcreme is een noodzaak, want anders trekt het pigment uit je huid teveel licht weg bij de volgende behandeling.
Succes!
Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2002, 11:53   #3
Danmaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2002
Berichten: 8
Thumbs up eerste behandeling

Nou ik ben weer thuis......

Viel me reuze mee. De terugreis was het vervelendste van de hele behandeling. Zonder make up en met haar op mijn kin.......

De behandeling viel me reuze mee, het was niet pijnlijk, alleen vervelend. En na een kwartier stond ik alweer buiten, nadat ze me allervriendelijkst een vette rekening in meegaf. €250,- Voor mijn kin en mijn bakkebaarden. Maar ik heb het er voor over.

Volgens mijn verzekering krijg ik er 75 % van vergoed, tot een bedrag van €900,-. Dus dat valt wel mee.....

Je ziet er nu overigens niets van terwijl ik dacht dat ik met een vuurrode kin het pand zou verlaten.

Nou achteraf valt alles dus mee, en vraag ik me af waarom ik er in godsnaam niet eerder aan ben begonnen.....
Danmaar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2002, 21:53   #4
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hallo Danmaar,

Inderdaad de behandelingen vallen reuze mee, mits goed uitgevoerd. De pijn is niet noemenswaardig groot te noemen.

Wat het frusterend echter is inderdaad het prijskaartje wat eraan vastzit......en alleen voor je gezicht (wat eigenlijk het goedkoopst is) wordt het vergoed........de reden dus ook dat ik er na drie behandelingen nu mee gestopt ben...dit terwijl ik het liefst ook verder wil, maar de behandelingen voor bv je benen zijn ontzettend duur....ik denk dan ook dat als de behandelingen goedkoper waren geweest er veel meer mensen behandeld zouden worden...dat geld voor zo'n groot probleem als je hirsutisme toch mag noemen nog een rol speelt in deze maatschappij die bulkt van het geld :-(
Het tweede frusterende is maar dat is persoonlijk, het geduld wat je moet opbrengen voordat je resultaat ziet wat je "wilt" zien! Eerst denk je...aaaahh mooi dit ziet er goed uit, maar na een aantal weken komen er steeds weer meer haartjes terug, vandaag ook de meerdere behandelingen......dit aspect is voor mij best tegengevallen. Eerst word je heel positief en opgewekt door het resultaat waarna je (lees ik) weer terugvalt in negatieve gedachten over je overbeharing omdat je weer veel haartkes ziet groeien :-(
Desalnietemin is het nemen van de stap om me te laten behandelen ook een positieve stap vooruit geweest. En hoop dat dat ook voor jou geldt, maar zo te lezen zit dat wel goed!

Groetjes Diana!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2002, 22:26   #5
Linnie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2002
Berichten: 5
Hoi Danmaar..

ik snap er niks van. Ik had net een bericht voor jou getypt, en nu ben ik het kwijt.. dan maar opnieuw...

Nou, ik heb dus ook veel last van overbeharing in mijn gezicht.
vooral mijn hals, kin, bovenlip en bakkenbaarden.
Ik ben ook 31 jaar, en heb 2 behandelingen achter de rug van flitslamptechniek. Helaas zonder resultaat.. Mijn haren zijn te licht. Ik had ook geen rode huid na de behandeling, wat meestal wel hoort.
Ik ben nu bezig met elektrische epilatie, maar ik denk dat ik ermee stop, want ik kan het gewoon niet meer opbrengen. Het doet pijn en ik kan er tussendoor niet van afblijven! (plukken)
Als ik een wens mocht doen, dan wenste ik dat ik "haarloos" door het leven kon (behalve op mijn hoofd)
Ik zie weer vreselijk tegen de zomer op. Maar dat zal ik niet alleen zijn. Ik ben blij met dit forum. Kan ik af en toe mijn hart luchten.

groetjes, Linda.
Linnie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2002, 11:46   #6
Danmaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2002
Berichten: 8
Angry hoelang?????

Ik heb een vraag, hoelang duurt het voordat de haren, die behandeld zijn met de flitslamp, wegblijven.
Het lijkt mij namelijk dat ze toch meteen uit moeten vallen of in ieder geval na een paar dagen, maar ik zie geen resultaat na een week???????
Danmaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2002, 11:55   #7
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hoi Danmaar,

Dat varieert van een paar dagen tot twee weken. Bij mij vielen ze pas na twee weken uit. Maar stel je daar zelf niet bij voor dat ze er met bosjes uitvallen. Je ziet er enkele zelf uitvallen of liever gezegd voel je ze zelf loszitten als je eraanzit. En dan kun je ze dus gewoon uitrekken zonder dat je tegenwerking krijgt. Wel voorzichtig doen natuurlijk, niet dat je andere haren eruit gaat trekken die gewoon vast zitten. Maar je heoft het niet zelf te doen, want eruitvallend oen ze vanzelf wel, maar dus niet met honderden tegelijk

Groetjes Diana!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2002, 11:58   #8
Danmaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2002
Berichten: 8
Voor Linda

In eerste instantie dacht ik dat je mijn zus was, dezelfde naam ......

Ik moet haar trouwens eens vertellen over dit forum.
Ook zij is informatie aan het inwinnen om er vanaf te komen.

Das balen trouwens dat jou haren te licht zijn voor de behandeling, mijn haren zijn zwart dus daar ben ik in dit geval weer gelukkig mee.....

Mijn moeder heeft zich ook electrisch laten epileren. Ja ook mijn moeder heeft hirsutisme........

Dat heeft bij haar zo'n 2 jaar geduurd en toen is ze er maar mee opgehouden. Dit is al een tijdje geleden en toendertijd heb ik voor mezelf al gesteld dat ik dat nooit zou doen, 2 jaar lang elke week weer.....

Maar ja als ik geen keus zou hebben zou ik het nu toch wel laten doen, ik heb er zo schoon genoeg van!

Eerst woonde ik alleen met mijn vriend samen, ik heb het hem nooit verteld, en we hebben het er nooit over, maar ik kan me niet voorstellen dat ie het niet ziet????

Nu woont echter zijn dochter van 16 ook bij ons en het eerste wat ik dus smorgens doe is scheren! Voordat ik heb gecheckt of het niet te zien is ga ik de slaapkamer niet uit.
Stel je voor dat zij het ziet!!!!!!!

Collega's van me vroegen of ik een weekendje mee weg ging, nou hardstikke leuk, maar dat KAN dus niet.
Hoe kan dat zonder dat ze er achter komen.....

Ik hoop toch dat er voor jou een oplossing komt hoor Linda,
en ik zou toch doorzetten met dat epileren.....
Danmaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2002, 12:10   #9
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi Danmaar!

Bij mij duurde het ongeveer drie weken voordat de eerste haartjes uitvielen, maar het kan inderdaad variëren. Je kunt dit checken door -voorzichtig, niet trekken- een haar beet te pakken met een pincet. Hij moet er dan zo uitglijden...

Wat betreft weggaan met vreemden: ik doe dat wel gewoon. Vaak kijken mensen wel, natuurlijk en komt er een gesprek op gang waarin je kunt laten blijken dat je er erg veel last van hebt.
Dat leidt erg vaak tot veel begrip en blijkt ook dat mensen het hekemaal niet zo belangrijk vinden.. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het zelf dan ook minder erg vindt, maar ik weiger me leuke dingen te laten ontzeggen door zoiets!

Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.

Laatst gewijzigd door Wendy; 20 mei 2002 om 00:08
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2002, 22:08   #10
Linnie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2002
Berichten: 5
Hoi Danmaar!

Wat vervelend zeg dat je er niet met je vriend over praat. Weet hij dan ook niet dat jij je scheert?
En dat je zo stiekem moet doen omdat de dochter van je vriend bij jullie woont lijkt me ook verschrikkelijk.

Is je moeder van de overbeharing af, na die 2 jaar? Of is het allemaal voor niets geweest.... Ik ben benieuwd..
Ik ben maandag weer geweest. Mijn huidtherapeute schaft een nieuw apparaat aan voor elektrische epilatie, zij zegt dat die ook minder pijnlijk moet zijn..

Hoe is het met jouw behandeling afgelopen? Vallen er al haartjes uit? Was je gezicht ook rood na de behandeling of niet...??

groetjes, Linda...
Linnie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2002, 18:14   #11
Danmaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2002
Berichten: 8
Nou Linda, bij mijn moeder is het grotendeel van de haren weg, alleen wat er nog zit begint nu grijs te worden en kan dus ook niet meer weggelaserd worden. Toevallig belde we elkaar van de week en heb ik het haar gevraagd. Ze was erg blij dat ik voor de lichtbehandeling heb gekozen, want ze was zelf nu ook informatie aan het inwinnen erover. Alleen omdat haar haar nu grijs is kan ze nu ook niet meer met licht behandeld worden en blijft ze dus maar plukken.....

Heb van de week een paar keer gecontroleerd en jawel er zijn al haartjes die loszitten.......

Ik ben zo benieuwd.......en je zag niks aan mijn gezicht na de behandeling.....

Hebben jullie van de week ook dat programma Ton gezien op sbs6??

Zou toch over overbeharing gaan, nou ik vond het tegenvallen hoor. Tuurlijk is het lastig voor die meid, maar dat kwam niet erg goed over bij mij.
Toevallig dat ik het zag hoor, ik kijk bijna geen tv, maar m'n vriend en ik zaten op zijn dochter te wachten.....

Op een gegeven moment maakte hij er wel een opmerking over in de trent van dat heb jij toch ook, maar ik kon op dat moment geen serieus gesprek met hem aangaan omdat die meid zo thuis zou komen.

Balen, maar goed hij weet het dus en maakt er geen probleem van denk ik dan maar.....

Misschien dat ik hem nu toch een keer ga vertellen dat ik me ervoor laat behandelen.....

Groetjes Danmaar
Danmaar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2002, 18:48   #12
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi Danmaar,
Ik heb het programma gezien, sterker nog ik heb er zelf aan meegedaan. Ik ben het met je eens dat gezien de andere twee onderwerpen het item over hirsutisme misschien wat tegenviel, maar wat had je dan verwacht? Bovendien waren de andere twee vrouwen slachtoffer van de medische wetenschap, terwijl vrouwen (maar ook mannen) die overbeharing "gewoon" hebben meegekregen van de natuur.
Het programma is niet zozeer gemaakt voor mensen die uit ervaring weten wat hirsutisme is, als wel voor mensen die niet beseffen wat voor last het kan zijn.
Als dit voor jou een handvat kan zijn om er met anderen over te praten, dan is het programma toch al geslaagd?
Gezien de kijkcijfers (1.2 miljoen) is het wel duidelijk dat er heel veel mensen last van hebben... Ik kan me namelijk niet voorstellen voorstellen dat al die mensen hebben gekeken om zich te vergapen aan andermans ellende.
Nogmaals, het gevecht met onbegrip uit je omgeving moet je zelf aangaan daar biedt niemand een oplossing voor!
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2002, 10:28   #13
Petra01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2002
Berichten: 24
Lightbulb 'Ton'

Mijn eerste reactie was dezelfde als die van Danmaar. Ik had een vriendin gevraagd het voor me op te nemen, zodat ik het in alle rust eens kon bekijken. Maar donderdagavond bood ze aan om het bij haar te komen kijken. Zij weet ervan, en heeft zelf ook iets lichamelijks waar ze ontzettend mee zit, dus we hebben samen gekeken. Wij wachten, wachten, wachten, en uiteindelijk kwam er flits flits iemand voorbij. En dat gehamer op dat ze zo graag model wilde zijn, maar dat dat niet kon vanwege haar probleem. Van jou vond ik het wel goed, Wendy. Moedig dat je van zo dichtbij foto's hebt laten nemen!

Maar toen ik er nog eens over nadacht, kwam ik tot dezelfde conclusie als Wendy. Kijk, wij zijn er zo mee bezig dat niets ons nog verbaast. Maar voor mensen die helemaal niet weten dat zoiets voorkomt, was dit volgens mij wel confronterend. Ook zonder dat er erg diep op ingegaan wordt, snap je als 'buitenstaander' wel dat zoiets een diepgaande invloed heeft op je leven. Wij reageren toch ook met afschuw op het verhaal van de vrouw wiens borsten verminkt zijn?

De slechte presentatie ligt meer aan de aard van het programma dan aan de bereidwilligheid van de 'slachtoffers' en behandelende instanties.

Overigens heb ik in mijn omgeving nog geen reacties gehoord; die 1,2 miljoen kijkers wonen schijnbaar niet in mijn buurt.

Ik ben nu al zo'n vier maanden aan het praten op dit forum, maar actie ho maar. Schijnbaar is het regelen van een gesprek met de kliniek toch een erg hoge drempel. Wie heeft daar ervaring mee?

Groet,
Petra
Petra01 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2002, 11:52   #14
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi!
Ik durf nauwelijks meer te reageren , maar voor mij was de eerste stap om die afspraak te maken ook erg groot. Ben je bang dat je teleurgesteld wordt? Heb je misschien te hoog gespannen verwachtingen? Dan is zo'n gesprek juist verhelderend, want -als het goed is- en dat zeg ik met nadruk, moeten die mensen jou precies vertellen wat er voor jou mogelijk is. Ik vond die stap erg moeilijk, maar ben dolblij dat ik 'm genomen heb...
Ook al voldoe ik dan niet aan de standaard van 5 behandelingen, mensen zeggen nu: "Ik zie iets, maar ik weet niet wat...., je ziet er goed uit!"

Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2002, 12:50   #15
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hai Allemaal!

Weer een tijdje geleden voor mij om hier te reageren , maar was ff uitverteld. Krijg het idee dat alles al wel zo'n beetje verteld is.
Kom ik meteen bij het tv-programma Ton uit. Ik heb het zelf (nog....ik kom ng bij je kijken hoor Wendy ) niet gezien, maar de reacties van jullie kan ik me voorstellen en had ik ook wel verwacht. Immers wij hopen toch stiekem, als zo'n programma zich aandient, dat we de oplossing gaan horen voor het probleem. Helaas, helaas, dit is niet het geval. En de rest wat we dan te horen krijgen zijn we al zo mee bekend, dat het bij ons overkomt als een programma waar we niks aan hebben. Zoals Petra en wendy al gezegd hebben, maar voor buitenstaanders kan het wel heel nuttig zijn. En dat is ook goed voor ons. Wij willen toch dat de buitenwereld het gaat accepteren. Nou dat kan alleen maar als er bekendheid aan gegeven wordt en tv is daar nu eenmaal het beste medium voor.

Petra, de drempel om een afspraak bij de kliniek te maken was voor mij juist niet zo groot. Veel groter waren de drempels ervoor, om ermee naar de huisarts te gaan en het aan bv mijn ouders te vertellen. Ik heb hier wel een verklaring voor. Als je naar een kliniek gaat weten ze meteen waar je voor komt en hoef je het dus niet uit te leggen, het spreekt voor zich, bij een huisarts echter en bij kennissen/familie/vrienden begin je blanco en is het gevaar van onbegrip er. Misschien kan het je helpen als je iemand mee neemt naar de kliniek die je bijstaat? Ik zeg maar wat. De eerste keer toen ik er ff langsging om eeen eerste afspraak te maken voor een intakegesprek was mijn zusje er toevallig bij maar dat maakte me wel minder zenuwachtig en werd het er iets luchtiger door. Voor de rest ben ik alleen gegaan maar de sfeer is ook heel gemoedelijk en ontspannen bij mijn kliniek hoor net als de huidtherapeuten. Ze maken het niet onnodig zwaar en doen er ook niet al te moeilijk over. Tijdens de drie behandelingen die ik tot nu toe gehad heb, van 1 uur, heb ik de leukste en onnozelste gesprekken met de vrouw die me behandelt, zodat je zo af en toe weleens vergeet waarvoor je er eigenlijk bent.
Nog een kleine noot van mijn kant: wat de mensen in de kliniek ook zeggen, ik denk dat ik toch met redelijke zekerheid kan zeggen dat je minstens op 5 a 6 behandelingen moet rekenen voor een bevredigend resultaat. Zorg dus dat je geduld hierop ingesteld is ;-).....anders kun je erg gefrusteerd raken ...like me ;-)

Groetjes Diana!
Diana is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.