Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 maart 2007, 13:06   #1
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Haarweb=obsessie

Hallo iedereen,
Ik ben nu al een dik half jaar denk ik lid van haarweb.nl en ben 17 jaar oud.
Toen ik 14 was las ik ergens dat wanneer je vader kaal was je dit ook zou worden, hiervan schrok ik toen zo erg dat ik me er al op die leeftijd mee bezig ging houden want mijn dikke zwarte krullen en haarlijn verliezen voor mijn 50ste? NOOIT! Omdat ik sinds een jaar geleden op sommige plekken op mijn lichaam haar begon te krijgen wat ik niet mooi vond ging ik weer wat research doen... Net als bij mij kaalword-angst kwam ik hierbij ook op haarweb terecht en besloot ik een account aan te maken om wat tips te vragen en eens na te kijken of dat erfelijkheid echt zo een grote rol speelde. Ik heb er veel info gevonden dus eerst was ik deze site ontzettend dankbaar !
Maar langzaam raakte ik een beetje verslaafd aan de site en ging ik allemaal de eerste kleine beginsellen van AGA opzoeken:
Overmatig haarverlies: na het douchen begon ik te letten op de haren die in het putje lagen en vond het er best veel.
Kleine lichte haartjes bij de haargrens: tot mijn schrik zag ik ook deze bij mij haargens
Inhammen: nooit echt op mijn inhammen gelet maar sinds ik hier zo veel foto's vind van jongens met inhammen ben ik erop gaan letten en lijkt het wel alsof die van mij ook groter zijn aan het worden!
Mijn moeder verklaard me voor gek en zegt dat mijn haar nog even dik is als normaal en dat ook mijn haarlijn niet veel is veranderd. Ik weet niet meer wat ik nu moet denken... Gaat mijn haarconditie nu echt achteruit of zit het 'tussen de oren'. Ik ben een type dat meestal vrij snel onzeker is en veel te veel piekert over bepaalde dingen.
Ik ben eigenlijk dagelijks met AGA bezig en het maakt me gek... Bij sommige jongens vind ik inhammen enz wel passen. De jongens die altijd kort hun haar hebben, breed lichaam en echt een puur Nederlands uiterlijk maar bij mij past het gewoon niet... Ik weet niet of iemand dat begrijpt, ik weet zowieso niet of iemand deze hele post kan begrijpen maar ik moet dit gewoon even van me afscrhijven en mischien heeft iemand tips voor me...
Bij voorbaat dank
M
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2007, 15:00   #2
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee INT,

Ik weet niet waar je de info vandaan hebt gekregen dat als je vader kaal is jij dat ook wordt, maar dit klopt niet helemaal he. De kans dat het via je moeders kant komt is stukken groter. Ga maar eens voor de grap een slijterij binnen en check een fles Jim Beam. Moet je eens kijken naar de "six generations of Distillers" Je zult dan dit plaatje zien. Er is inmiddels een 7e aan toegevoegd zie ik. Heh? Is mijn fles zo oud?

En lichaamshaar moet je gewoon afscheren als je het niet leuk vindt. Daar hebben ze tegenwoordig zelfs speciale scheerapparaten voor. Speciaal voor mannen!

En als je wilt weten of je AGA hebt of niet moet je even naar de huisarts gaan. Je komt een beetje over als een hypochonder, dus wat dat betreft moet je niet raar opkijken dat je je AGA inbeeld. Ik wist niet dat je pas 17 was. Post anders even een foto van je "inhammen". Wij kunnen je vast ook wel gerust stellen.

Guoy
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2007, 15:47   #3
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Hee INT,

Ik weet niet waar je de info vandaan hebt gekregen dat als je vader kaal is jij dat ook wordt, maar dit klopt niet helemaal he. De kans dat het via je moeders kant komt is stukken groter.

Guoy
Dit wordt vaker beweert, maar volgens mij klopt er weinig van.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2007, 16:16   #4
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23 Bekijk bericht
Dit wordt vaker beweert, maar volgens mij klopt er weinig van.
genetica voor dummies

AGA is X chromosomaal bepaald (dat en een aantal fenotypische factoren)
en is dominant. (X is aga, x is geen aga)
Bij mannen uit het zich (genetisch) al bij 1 X (logisch, want mannen zijn XY) bij vrouwen zijn er 2 XX voor nodig (voor volledige AGA)

moeder: Xx
vader: XY

JIJ:
XY = kaal
xY = niet kaal

kans dat een vrouw Xx heeft, is 2 maal zo groot als dat ze XX of xx heeft, vandaar dat ik er vanuit ga dat 'moeders' dit hebben als standaard

Kans dat jij kaal bent (als je pa kaal is):
X Y
X XX XY
x Xx xY

je ziet...de X die er voor zorgt dat je kaal wordt, komt enkel door je moeder, je vader geeft je alleen een Y mee (anders was je nl. geen man )

Bij vrouwen werkt het alsvolgt:

Een vrouw heeft 1 actieve X chromosoom, en 1 inactieve X chromosoom (de X chromosoom bevat meer DNA dan het Y chromosoom, en aangezien mannen en vrouwen toch ongeveer evenveel nodig hebben, wordt het grootste gedeelte van het inactieve X chromosoom geblokkeerd, een klein deel wordt niet geblokkeerd, omdat dit info bevat die veel op het Y chromosoom bij mannen lijkt)
Elke vrouwelijke lichaamscel, schakelt dus 1 X chromosoom @ random uit.
De helft van de vrouwelijke haarcellen bevat dus x en de andere helft X.
Hierdoor uit het zich veeel minder bij vrouwen (en hebben vrouwen alleen, op genetisch gebied, last van volledige AGA bij een XX chromosomenpatroon)

Hoop dat je het begrijpt (en dat ik het goed heb uitgelegd )

Maar vergeet niet dat er nog 1001 andere eigenschappen zijn die voor AGA zorgen, en dat het zéér onwaarschijnlijk is dat AGA door 1 gen wordt bepaald. desalniettemin kun je wel uitgaan van deze vergelijking
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2007, 16:33   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zonder moeilijke chromosomentheorie kan ik uit eigen waarneming mededelen dat 't 100% zeker van moeders kant af komt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2007, 16:47   #6
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zonder moeilijke chromosomentheorie kan ik uit eigen waarneming mededelen dat 't 100% zeker van moeders kant af komt.

Dat kan ik in mijn geval ook met zekerheid zeggen. Werkelijk niemand aan mijn vaderskant heeft AGA. Maar als ik naar mijn moederskant kijk....
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2007, 18:26   #7
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 28-04-1982 Bekijk bericht
Dat kan ik in mijn geval ook met zekerheid zeggen. Werkelijk niemand aan mijn vaderskant heeft AGA. Maar als ik naar mijn moederskant kijk....
Nou klinkt mischien een beetje ego en ik begrijp dat jullie me proberen te helpen maar deze feiten wist ik allemaal al, ik ken de thread 'genen en de rol van de famillie' ondertussen uit mijn hoofd .
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2007, 03:56   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Tip nr. 1: kijk nooit meer in een spiegel
Tip nr. 2: vertrouw je moeder
Tip nr. 3: sluit de computer af
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2007, 08:56   #9
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Tip nr. 1: kijk nooit meer in een spiegel
Tip nr. 2: vertrouw je moeder
Tip nr. 3: sluit de computer af
wanneer ga je tip 3 uitvoeren?
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2007, 13:59   #10
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Unhappy

Vandaag weer eens zo een dag... Na dat het een tijdje wat beter ging...
Na de hele dag naar oude videoclips hebben liggen kijken waar allemaal mooie mannen met prachtige haardossen in voorbij komen voel ik me rot... Dat zijn dan mannen van rond de 30 en die zien er uit alsof ze nooit beter uit hebben gezien!
Vervolgens ben ik weer de foto-zolder opgedoken en zie dan foto's van mijn vader... Op 28-jarige leeftijd al een NW 2a en op 35-jarige leeftijd een NW 4! Dit in combinatie met een grote hoeveelheid lichaamsbeharing zorgde ervoor dat hij in plaats van 25 wel 40 leek! En ik ben gewoon oooh zoo bang dit ook te krijgen ! Het is gewoon het tegenovergestelde uiterlijk van wat ik mooi vind! Mooi lang haar, geen of niet te veel lichaamsbeharing! Een echt rockers-uiterlijk! Dat uiterlijk heb ik nu wel nog! Maar er zijn al zoveel factoren die erop wijzen dat ik mischien toch mijn vader na ga! We hebben dezelfde wenkbrauwen, haarkleur en nu denk ik dat ik later ook al net zo behaard als hem ga worden! Haar is zooo bepalend voor iemand uiterlijk en zeker bij mij! Ik vroeg aan mijn vriendin wat ze het mooist aan me vond en dan krijg je het antwoord: je haren! (en je ogen) en dan denk ik van: neeej!! Je moest eens weten! Als ik bij vrienden kijk die ook allemaal vette kapsels hebben en dan zie ik hun vader die nog gewoon hun haren hebben denk ik: waarom is het zoo oneerlijk! Ik wil niet zo uitzien als mijn vader! Zo een uit balans geraakte DHT verhouding! Dat heeft bij mijn vader zijn uiterlijk verpest (want kwa gezicht is hij totaal niet lelijk!) en ik wil niet dat dat het ook bij mij gaat doen! Ik weet jullie reacties nu al 'INT je bent pas 17 en je ziet nu toch nog altijd goed uit? Waarom verdoe je je tijd hier dan?' Nou mischien als jullie foto's van mijn vader zien zullen jullie het begrijpen... Is er niets dat je mannelijke hormonen kan remmen behalve middelen als fina enzo? Als dit zou kunnen zou ik me zo minder druk maken om mijn uiterlijk... Nou ja bedankt voor het lezen en benieuwd wat jullie te zeggen hebben...
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2007, 14:03   #11
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Hier komt nog eens bij dat mijn vader de enige is in zijn familie... Zijn broer werd pas later kaal na zijn 30ste ongeveer en heeft een gemiddelde lichaamsbeharing... Hun vader had ook een gemiddelde lichaamsbeharing en werd niet kaal. Wat mij nu bang maakte is dat ik ook net iets meer haar op mijn armen heb als mijn neef (zoon van mijn broers vader) en ook iets dikkere wenkbrauwen... Het zijn gewoon allemaal van die kleine dingetjes die allemaal in die verschrikkelijke richting wijzen...:-(
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2007, 14:08   #12
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Heel begrijpelijk wat je schrijft ,ik herken het totaal. Ik ben 42 en heb het er zelfs moeilijk mee ,(omdat bij mij men haar ook duidelijk heel bepalend is voor men uiterlijk. En wat ik nog het ergst vanal vind ,is dat minox me dit aangedaan heeft

Laatst gewijzigd door Dundee; 9 april 2007 om 14:10
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2007, 14:55   #13
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Hier komt nog eens bij dat mijn vader de enige is in zijn familie... Zijn broer werd pas later kaal na zijn 30ste ongeveer en heeft een gemiddelde lichaamsbeharing... Hun vader had ook een gemiddelde lichaamsbeharing en werd niet kaal. Wat mij nu bang maakte is dat ik ook net iets meer haar op mijn armen heb als mijn neef (zoon van mijn broers vader) en ook iets dikkere wenkbrauwen... Het zijn gewoon allemaal van die kleine dingetjes die allemaal in die verschrikkelijke richting wijzen...:-(

Als dit op je 17e echt een obsessie gaat worden terwijl je nog niet eens last hebt van AGA dan wordt het toch eens tijd voor een bezoekje aan de huisarts.

Die zal je waarschijnlijk wel doorsturen naar de psycholoog of psychiater.

Kom op man, geniet van het leven en zeur niet zo! Het komt zoals het komt. Word je kaal dan is dat zo en dan kun je altijd nog kijken wat te doen. Word je niet kaal dan heb je geluk. De tijd zal het leren. Het heeft geen zin om nu al te stressen!

Zet die computer uit en ga lekker naar buiten. Het is prachtig weer.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2007, 15:08   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Heel begrijpelijk wat je schrijft ,ik herken het totaal. Ik ben 42 en heb het er zelfs moeilijk mee ,(omdat bij mij men haar ook duidelijk heel bepalend is voor men uiterlijk. En wat ik nog het ergst vanal vind ,is dat minox me dit aangedaan heeft
Misschien een rare vraag, maar als het allemaal door minox komt, waarom ben je dan ooit eraan begonnen? Ik bedoel, je begint toch niet met minox terwijl er helemaal niks loos is?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2007, 15:41   #15
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Toch wel ...mijn haar werd diffuus dunner ,je begon er hier en daar al door te zien ,onder het licht en in de zon bv ,en ook men inhammen waren wat groter geworden ..vandaar dat ik minox beginnen gebruiken ben . Ik weet niet wat echt de oorzaak hiervan was ,heb wel een depressie en stress periode achter de rug ,veel gedronken toen ...scheiding etc... ,maar kaalheid zit wel in de familie.

Na 2 maanden minox kreeg ik er dan plots een allergische reactie op ,met daarop volgend 2x acute eczeem ,ik ben 60% van men haar hierdoor verloren....duizende haren . Men hoofd is nu genezen op nog een paar plekjes na ,die nog wat droog zijn ,waar de laatste dode huidschilfers afgekomen zijn, en het is sinds(eind januari) dat ik definitief gestopt ben met minox en dus men hoofd behandeld heb. Heb minox maar 2 maand gebruikt. Ik vraag me af of de haren door die aanslag nog gaan terugkomen , volgens de dokter wel ??? ,maar september laat ik toch sowieso een HT ,doen ,want geloof er niet meer in ,en het stond toch al te dun naar mijn zin ook .
Dundee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.