Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 maart 2006, 13:55   #1
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
percentage(s) kalende mannen

Net als meerdere mensen hier heb ik het artikel in het AD van zaterdag 4 maart gelezen over kaal worden op jonge leeftijd. (kan het artikel helaas niet meer terugvinden)
Hierin wordt gezegd dat ongeveer 1 op de 3 mannen voor zijn 50e te maken krijgt met kaalheid. In het artikel werd naar mijn mening ook de indruk gewekt dat een wijkende haarlijn hetzelfde zou zijn als kaalheid. Hier ben ik het niet mee eens, als enige vorm van imhammen kaalheid zou moeten betekenen zou 80% van de mannen voor hun 30e kaal worden! Ik ben niet van mening dat inhammen hetzelfde betekenen als AGA.

Verder zou 90% van de mannen na het 50e levensjaar te maken krijgen met kaalheid, in ernstige en minder ernstige mate.

Dit botst met dit artikel, dat al op haarweb stond:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1521
Hierop is niet gereageerd.

Ik ben benieuwd hoe andere haarwebleden over deze percentages denken, voor Europese mannen dan.
Ikzelf denk dat de percentages uit het artikel van het AD veel te laag liggen. Als ik zo om me heen kijk denk ik dat:
-80% van de mannen voor hun 30e enige vorm van inhammen krijgt
-dat ongeveer 35% voor hun 30e te maken krijgt metAGA.
-dat ongeveer 65% van de mannen voor hun 50e te maken krijgt met AGA
-dat 95% van de mannen na hun 50e te maken krijgen met AGA

Ben benieuwd naar jullie gedachtes hierover, groet Leonn
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2006, 14:09   #2
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Het valt mij op dat steeds meer jongemannen last krijgen van AGA. Ik schat dat ongeveer 80% van de mannen voor hun 30e levensjaar te maken krijgen met enige vorm van AGA.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2006, 16:21   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Het valt mij op dat steeds meer jongemannen last krijgen van AGA. Ik schat dat ongeveer 80% van de mannen voor hun 30e levensjaar te maken krijgen met enige vorm van AGA.
Ik denk dat je dat verkeerd inschat. Je bent nu nog ergens in de 20, je kunt dan toch onmogelijk uitspraken doen over hoe jong kaalheid vroeger begon en hoe zich dat verhoudt tot nu?

Om dit te weten zul je een vergelijkend onderzoek moeten doen: dus een steekproef nemen van mannen en berekenen hoe groot het percentage kalenden is in iedere leeftijdsgroep. Precies hetzelfde onderzoek moet je herhalen over 20 of 30 of 50 jaar (wat je wilt), en dan ga je vergelijken.

Zo'n onderzoek is echter nooit gedaan dus niemand zal er wat zinnigs over kunnen zeggen. Als je zegt dat je nu meer jongens denkt te zien die kaal worden dan vroeger ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat je er nu meer op let.

Wat wel zou kunnen is dat een dermatoloog of huisarts de ervaring kan hebben dat er nu meer jongeren op bezoek komen met haarproblemen, maar deze toename kan ook een culturele of maatschappelijke oorzaak hebben.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2006, 16:36   #4
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Dat ben ik met je eens Tiuri, maar ben ook benieuwd wat jouw mening is over de percentages die ik genoemd heb?
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2006, 22:04   #5
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik denk dat je dat verkeerd inschat. Je bent nu nog ergens in de 20, je kunt dan toch onmogelijk uitspraken doen over hoe jong kaalheid vroeger begon en hoe zich dat verhoudt tot nu?

Om dit te weten zul je een vergelijkend onderzoek moeten doen: dus een steekproef nemen van mannen en berekenen hoe groot het percentage kalenden is in iedere leeftijdsgroep. Precies hetzelfde onderzoek moet je herhalen over 20 of 30 of 50 jaar (wat je wilt), en dan ga je vergelijken.

Zo'n onderzoek is echter nooit gedaan dus niemand zal er wat zinnigs over kunnen zeggen. Als je zegt dat je nu meer jongens denkt te zien die kaal worden dan vroeger ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat je er nu meer op let.

Wat wel zou kunnen is dat een dermatoloog of huisarts de ervaring kan hebben dat er nu meer jongeren op bezoek komen met haarproblemen, maar deze toename kan ook een culturele of maatschappelijke oorzaak hebben.
Het is maar een schatting van MIJN omgeving, mijn uitspraak baseert zich niet op feiten.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2006, 00:36   #6
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
als 1 op de drie mannen last krijgt van een vorm van kaalheid dan ben ik binnen mijn vriendengroep wel zwaar de lul.
1 persoon heeft licht dunnend haar en de ander NW1 en de rest normaal.
leeftijd van mijn vrienden is 23-24 jaar. ik heb inhammen, flink, en dat valt dan reuze op.

ikzelf ben dus de enigste met flinke inhammen en bij het uitgaan valt me op dat er weinig zijn met inhammen.


ik denk dat ook meespeelt dat vroeger de haardracht anders was. meer lang haar waardoor AA minder opvalt. tegenwoordig is het redelijk kort haar is wat mannen hebben en dus iemand met vormen van kaalheid meer opvallen.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Engelse mannen Guoy AGA - Algemeen 18 6 mei 2009 08:39
Artikel over kalende mannen in AD Padu AGA - Algemeen 19 18 maart 2006 07:40
hoeveel % gebruikt fina/duta van de kalende mannen (20-30jr)? foobar Medicijnen/haargroeimiddelen 6 1 januari 2005 19:04
Extreem weinig kalende mannen in Florida Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 11 16 juli 2004 11:05
Testosteron gehalte bij mannen... pindakaas Van alles en nog wat... 3 29 januari 2004 18:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.