Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 mei 2003, 22:32   #1
elpa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Berichten: 20
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap

Sinds een maand ben ik gestopt, omdat mijn vriendin en ik graag een kindje willen en ik begrepen heb dat finasteride schadelijk kan zijn voor de ongeboren vrucht. Helaas zie ik nu wel een verslechtering van mijn haar optreden. Klopt het dat finasteride inderdaad schadelijk kan zijn of is dit een fabeltje? Kan iemand mij hier meer over vertellen? Is er anders een alternatief middel voor finasteride dat niet schadelijk is?

Graag een reactie.

Elpa
elpa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2003, 22:58   #2
couvre
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2002
Locatie: netherlands
Berichten: 24
Hi elpa,

Het schijnt dat Saw Palmetto dezelfde werking heeft als Finasteride alleen is dit niet wetenschappelijk bewezen. Je kunt het proberen. Het is oorspronkelijk ook een medicijn voor je prostaat. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Groetjes Mark
couvre is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2003, 14:34   #3
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Saw palmetto is ook schadelijk voor het ongeboren kind. Het kan evenals finasteride schadelijk zijn voor zijn/ haar geslachtsorganen. Vandaar dat vrouwen tijdens hun zwangerschap ook zeker niet in aanraking mogen komen met finasteride. Dat saw palmetto ook schadelijk is voor zwangeren staat in de gebruiksaanwijzing van dit product.
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2003, 13:58   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
re

Hoe staat het eigenlijk in de gebruiksaanwijzing?
Staat er ook in dat er een gevaar aanwezig is wanneer je saw
palmetto slikt als man. Ik bedoel zijn er ook risico's wanneer het in je zaad aanwezig is.
Bij fina en duta hoor ik verschillende verhalen. De ene keer lees ik dat onderzoek heeft uitgewezen dat het totaal ongevaarlijk is om als man duta of fina te slikken bij het verwekken van een kind.
En dat het pas gevaarlijk kan worden als het zaad bij de foetus komt wanneer die in zijn of haar ontwikkelingsfase is.
En de andere keer lees ik dat het beter is om een half jaar van te voren te stoppen met fina of duta. Om misvormingen tegen te gaan.
Wie weet hier meer van?
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2003, 17:19   #5
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi vrienden

11 % van de Dutasteride wordt geabsorbeerd in je zaad. Ook al zeggen de artsen dat het geen kwaad kan, NEEM geen risico !!

Stop minstens een maand of 6 van tevoren als je Fina gebruikt en een jaar als je Duta ( 0.5 mg ) gebruikt i.v.m. de extreem lange halveringstijd.

Dit is mijn advies


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2003, 20:30   #6
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
re.

Hoi Rocco,

Ik ben het met je eens dat je met zulke dingen eigenlijk niet voorzichtig genoeg kunt zijn, maar hoe kan het dan dat GSK
niets zegt over de risico's van bevruchting terwijl de man nog duta in zijn lichaam heeft.
Terwijl ze wel uitdrukkelijk waarschuwen voor het feit dat vrouwen geen duta mogen aanraken. En vrouwen en kinderen geen duta mogen gebruiken? Ze zullen toch geen risico's willen lopen wat betreft rechtzaken.
Ze geven overigens aan dat er na zes maanden na het stoppen met duta bij een gebruik van 0.5 er zo goed als geen duta meer aanwezig is in het lichaam.

Met vriendelijke groet,

Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2003, 00:52   #7
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi Henk

Volgens Glaxo is Duta veilig bij het verwekken van een kindje. In de bijsluiter van Duta staat dat de veranderingen in/aan de zaadcellen niet(!) noemenswaardig zijn. Er zouden ook 3 gezonde meisjes en 2 gezonde jongens zijn verwekt tijdens de Duta proefperiodes.

Je moet gewoon geen risico nemen, 6 maanden voor Duta is meer een indicatie, ga dan liever voor 8 of 10 maanden als je geen jaar wil wachten.



Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2003, 09:16   #8
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
duta

Hoi Rocco,

Weet niet of het voor mij van toepassing zal worden.
We hebben al een jongetje en weten nog niet of en wanneer we er 1 bij willen. Maar mochten we ooit beslissen van wel dan zal ik zeker die zes maanden stoppen.
Ik heb nu net duta besteld. Heb lang getwijfeld. Als ik geen ht had gedaan had ik mijn hoofd al lang kaal geschoren.
Maar wil toch nog even duta uitproberen. Ik heb nog wel overal dunne haartjes tussen staan. Mijn hoofd kaal scheren kan altijd nog.
Maar zal duta en fina net zo sterk weer zijn als voorheen als je een maand of 8 stopt en dan weer begint?
Groetjes Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2003, 20:29   #9
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
De reden dat ze het niet in de bijsluiter hebben gezet is omdat de hoogst gemeten waarde in de sperma vele malen lager was als de ondergrens, van helemaal niet schadelijk naar een heel klein beetje schadelijk. Daarom hebben ze dat niet in de bijsluiter gezet. Wat overigens wel iets zegt. Normaal wordt bij een medicijn echt alles in de bijsluiter gezet om evt toekomstige claims compleet uit te sluiten.
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2004, 18:36   #10
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
ZWANGER!

Mijn vriendin is per ongeluk zwanger geworden. We zijn natuurlijk heel blij ook al was dit niet gepland, alleen slik ik wel duta!! We maken ons hier heel erg zorgen over. We zijn inmiddels bij de huisarts geweest, maar die kende het medicijn niet. Ze gaat overleegen met het ziekenhuis. Ik weet dat het niet echt bewezen is dat het mis kan gaan maar toch!!!
Weet iemand er meer van?

groeten Pupuh
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2004, 21:14   #11
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Gefeliciteerd! Wat betreft de risico's, ik ben geen dokter, maar
volgens mij is de kans héél klein dat er wat mis kan gaan.
Mocht je kindje een meisje zijn dan is er helemaal niks aan de hand, maar bij een jongen kan het zijn dat de geslachtsorganen niet goed ontwikkelen. Maar nogmaals volgens mij is die kans heel klein. Verstandig dat je het overlegt hebt met je huisarts.
Laat ons straks even weten wat het ziekenhuis er van zegt.
Ik ben benieuwd.
Groetjes.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2004, 21:51   #12
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Dank je wel!

Vrijdag moeten we de dokter bellen. Ik denk zelf dat ze er niet veel van weten maar ik hou jullie op de hoogte.

groeten Pupuh
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2004, 23:14   #13
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Pupuh, als eerste Gefeliciteerd!

Wat betreft duta... Laat bij je vriendin zowieso een bloedonderzoek doen. En neem de eventuele bijsluiter mee van je dutasteride, hierin staan alle grondstoffen vermeld. Misschien dat de artsen hier iets aan hebben.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2004, 11:36   #14
BobvK
Registered User
 
Geregistreerd: 28 september 2002
Berichten: 34
Voordat ik met finasteride begon besprak ik het gevaar van finasteride voor de mannelijke foetus met mijn dermatoloog. Nu ben ik geen dokter, maar ze zei me dat alleen in een bepaalde fase van de ontwikkeling van de foetus, er zich geen finasteride in het bloed van de moeder dient te bevinden, omdat er dan een kans bestaat dat de geslachtsdelen van de mannelijke foetus zich niet goed ontwikkelen. Zij adviseerde me dan ook geen onbeschermde sex te hebben met zwangere vrouwen in die fase, al zei ze niet welke fase het precies betrof. Het bevruchten van een vrouw wanneer je finasteride slikt, zou geen kwalijke gevolgen hebben volgens haar. Vraag het zeker na.
BobvK is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2004, 12:11   #15
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Dank je wel allemaal. We gaan zeker de komende 8 mnd een condoom gebruiken. We willen geen enkel ricico meer nemen. Ik ben nu wel iets meer gerustgesteld. We zullen overleggen met de dokter vrijdag voor een bloedonderzoek. Ik hou jullie op de hoogte,

groetjes Pupuh
pupuh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Het delen van Proscar niek1224 Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 januari 2017 02:02
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 11:02
AA invloed op zwangerschap? Evi AA bij kinderen 11 12 juni 2005 16:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.