Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2005, 21:22   #1
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Gevolgen van stoppen met medicijnen?

Al ruim een jaar ben ik met propecia bezig, en ongeveer drie kwart jaar met minoxidil. Volgens velen momenteel de beste aanpak, maar ik heb eigenlijk nooit echt het gevoel gehad dat het werkt. Niettemin nam ik het altijd trouw, want wie weet hoe de situatie zou zijn zonder de medicijnen.
Half augustus ben ik echter op vakantie geweest naar Turkije, en daar was ik wat minder zorgvuldig en heb ik het wel eens een paar dagen overgeslagen. Ik was ergens wel bang dat daardoor het hele effect dat ik 'opgebouwd' had in één keer weg zou zijn, maar dat viel mee en zo ben ik er eigenlijk ook na de vakantie niet meer verder mee gegaan. En zo heb ik nu al anderhalve week geen propecia en geen minoxidil genomen. Ik merk echt geen verschil, maar ben natuurlijk als de dood dat alsnog alles kan gaan uitvallen. Volgens mij zou dat dan echter al lang gebeurd moeten zijn.
En als dat zo is, dan kan ik dus meteen de conclusie trekken dat beide medicijnen bij mij gewoon compleet niet gewerkt hebben. Geen idee wat mijn gedachten daar eigenlijk bij zijn.
Belangrijkste is in ieder geval: kan alsnog mijn haar opeens gaan uitvallen? of zit ik daarvoor al écht te lang zonder die medicijnen? (If not, dan zou ik uit angst wel weer eens kunnen beginnen...)
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2005, 22:47   #2
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
Je kunt na anderhalve week niet zeggen dat de medicijnen geen effect hebbben gehad.
Het duurt een tijdje voordat je lichaam zich weer heeft aangepast aan de oude situatie,voor de medicijnen zeg maar.Als blijkt dat de medicijnen jouw haaruitval hebben afgeremd/gestopt dan zul je dat binnen,ik schat 1 a 2 maanden merken.Dus ja,jouw haren kunnen nog uit gaan vallen.
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 11:03   #3
bas739
HaarWeb lid
 
bas739's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 103
It is effective only for as long as it is taken; the hair gained or maintained is lost within 6-12 months of ceasing therapy (Rossi, 2004).
__________________
- -

Intern:
Propecia! per 10-12-2005

Extern:
Nix... ik was met Rozemarijn van Weleda

Gel die ik gebruik:
Molding paste van KMS - Goed spul!
Dure variant van Hema Candelilla was

en verder;
Sporten maw fit blijven
Draag wel es mooi petje
bas739 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2005, 22:29   #4
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Hmm je moet het dagelijks gebruiken maar wanneer je dat niet doet dan merk je dat pas na weet ik hoeveel maanden. Geldt dat ook voor de minoxidil?
Dus als ik nu na 2 weken weer begin is er in feite niets aan het handje. Damn wat twijfel ik nu weer. Was een heerlijk gevoel, geen gedoe met medicatie en geen verergerde haaruitval. Maar het doemscenario van een hevige uitval opeens, nee daar wil ik niet aan. Ik begin dus weer. Met tegenzin.
De makers doen er goed aan dat imago in stand te houden! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar werkelijke onderzoeken daarnaar!
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2005, 22:49   #5
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
die medicijnen zijn een en al onzin, echt waar jongen. Je slikt allerlei troep naar binnen en wat krijg je ervoor terug: Hoogstens 10 haartjes, of de executie wordt hoogstens met een jaar uitgesteld.

Het is het niet waard.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2005, 22:53   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
die medicijnen zijn een en al onzin, echt waar jongen. Je slikt allerlei troep naar binnen en wat krijg je ervoor terug: Hoogstens 10 haartjes, of de executie wordt hoogstens met een jaar uitgesteld.

Het is het niet waard.
Sja wat betreft hergroei stelt de huidige generatie haargroeimiddelen inderdaad wat teleur, maar voor behoud van wat je hebt is het een uitstekende oplossing.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2005, 22:55   #7
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Sja wat betreft hergroei stelt de huidige generatie haargroeimiddelen inderdaad wat teleur, maar voor behoud van wat je hebt is het een uitstekende oplossing.

Ja maar het is toch een hoop gekloot. Ik heb ook echt alles op mijn kop gesmeerd de afgelopen 12 jaar>>> resultaat 0,0. Nu gebruik ik enkel toppik...
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2005, 08:59   #8
drumstick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 48
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
die medicijnen zijn een en al onzin, echt waar jongen. Je slikt allerlei troep naar binnen en wat krijg je ervoor terug: Hoogstens 10 haartjes, of de executie wordt hoogstens met een jaar uitgesteld.

Het is het niet waard.
Voor jou werkt het niet,.. voor anderen duidelijk wel want er zijn genoeg mensen die hun haar behouden of/en wel deglijk haar terug krijgen,...

Hij kan het op z'n minst proberen... Het is niet omdast het boj jou niet aanslaat dat het voor niemand werkt he...
drumstick is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 20:08   #9
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Toch weer even omhoog halen want ik ben op het moment weer een beetje radeloos.

Na de reacties op mijn openingspost dat het manden kon duren voordat het effect van de medicijnen weg was, ben ik toch maar weer overstag gegaan en heb de medicijnen weer genomen. Maar, tot mijn grote schik verloor ik in die dagen ineens meer haar dan ooit tevoren!! Echt, het was gewoon angstaanjagend, en ik ben eigenlijk accuut weer gestopt. Een paar dagen later werd daardoor de haaruitval weer 'normaal' en zo is het nu nog steeds. Ik heb nu echt werkelijk geen idee hoe ik op die medicijnen reageer. Ik weet wel dat ik niet teveel moet fokken met mijn hormoonhuishouding, maar wat moet ik hier nu van denken?! Het kan toch geen shedding of iets geweest zijn?! What the fuck kan die extreme haaruitval veroorzaken? Wat moet ik doen?!
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 21:39   #10
beautiful once
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Sja wat betreft hergroei stelt de huidige generatie haargroeimiddelen inderdaad wat teleur, maar voor behoud van wat je hebt is het een uitstekende oplossing.
Toch is dit wat mij betreft sterk persoonsgebonden. Ik vind het niet zo leuk om het hier zo openlijk te verkondigen - omdat ik inmiddels besef dat ik Guus Geluk ben als het gaat om de werking van finasteride - maar bij mij slaat het medicijn dus geweldig aan. Ik beleef dus echt een halleluja-jaar als het om mijn haar gaat.
__________________
Regime:

1/4 5 mg Finascar (generieke Proscar) p/ dag (vanaf 8 juni 2005)
Rooscure 2x per week (vanaf 22 september 2005)
beautiful once is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 20:21   #11
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Toch weer even omhoog halen want ik ben op het moment weer een beetje radeloos.

Na de reacties op mijn openingspost dat het manden kon duren voordat het effect van de medicijnen weg was, ben ik toch maar weer overstag gegaan en heb de medicijnen weer genomen. Maar, tot mijn grote schik verloor ik in die dagen ineens meer haar dan ooit tevoren!! Echt, het was gewoon angstaanjagend, en ik ben eigenlijk accuut weer gestopt. Een paar dagen later werd daardoor de haaruitval weer 'normaal' en zo is het nu nog steeds. Ik heb nu echt werkelijk geen idee hoe ik op die medicijnen reageer. Ik weet wel dat ik niet teveel moet fokken met mijn hormoonhuishouding, maar wat moet ik hier nu van denken?! Het kan toch geen shedding of iets geweest zijn?! What the fuck kan die extreme haaruitval veroorzaken? Wat moet ik doen?!
Iemand?! Ik ben zo bang dat ik de verkeerde beslissingen neem!
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 22:53   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Iemand?! Ik ben zo bang dat ik de verkeerde beslissingen neem!
En door die angst begin je, stop je, begin je weer en stop je nog eens ...

Met aga wordt je uiteindelijk toch kaal tot op het punt dat genetisch geprogrammeerd is en de uitval die je ziet hoeft niet eens door je gestoei met medicatie te komen. Het kan best wel eens een proces zijn wat toch al op gang aan het komen was.

Je besloot immers niet voor niets om toch maar te beginnen die eerste keer, toen was het al rap sneller aan het worden waarschijnlijk. En je hebt de medicatie misschien gewoon niet genoeg tijd gegeven om er effect van te zien.

Maar ik denk dat niemand je zinnig advies kan geven, Petro, daarvoor weten we gewoon te weinig van wat er bij het kaal worden komt kijken. De reactie op medicatie verschilt ook ze enorm van mens tot mens. En beginnen aan medicatie is toch een sprong in het duister.

Als je werkelijk AGA hebt, dan heb je op de lange termijn een paar keuzes. Nu niks doen en je neerleggen bij verder haarverlies (hopend op een wondermiddel), op hoop van zegen je regime weer oppakken met een kans op stabilisatie, een haartransplantatie overwegen of nadenken over een haarstukje.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 23:06   #13
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Petro, ik denk dat je je vraag aan een medicus moet stellen. Er zullen hier vast mensen een mening hebben maar dat blijft toch speculatief. Ik hoop voor je dat je snel een uitkomst vindt.

Maar je snijdt hier wel even iets aan...
Als het AGA-mechanisme echt zo werkt als men nu beweert (Tostestoron + 5AR type 1/2 = DHT -> DHT + Androgeenreceptor = uitval, al dan niet door inflammation) slaat het eigelijk nergens op dat haar dat door fina gered/herwonnen is weer versnelt uitvalt als je ermee stopt. Aantasting van de haarwortel/ androgeenreceptor zou theoretisch gesproken voorkomen moeten zijn omdat zich minder DHT heeft gevormd... rarara wat gebeurt er nu dat de haarwortel fina-afhankelijk maakt?

Van minox kan ik het me nog wel voorstellen. Minox zorgt voor een alternatieve toevoer van proteïnen wanneer de haarzak door DHT te ver aangetast is om dit nog voldoende uit de bloedbaan te halen... als je dan stopt krijgt je haar geen voeding meer... voor fina gaat dit echter niet op.
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 23:10   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
Maar je snijdt hier wel even iets aan...
Als het AGA-mechanisme echt zo werkt als men nu beweert (Tostestoron + 5AR type 1/2 = DHT -> DHT + Androgeenreceptor = uitval, al dan niet door inflammation) slaat het eigelijk nergens op dat haar dat door fina gered/herwonnen is weer versnelt uitvalt als je ermee stopt. Aantasting van de haarwortel/ androgeenreceptor zou theoretisch gesproken voorkomen moeten zijn omdat zich minder DHT heeft gevormd... rarara wat gebeurt er nu dat de haarwortel fina-afhankelijk maakt?

Van minox kan ik het me nog wel voorstellen. Minox zorgt voor een alternatieve toevoer van proteïnen wanneer de haarzak door DHT te ver aangetast is om dit nog voldoende uit de bloedbaan te halen... als je dan stopt krijgt je haar geen voeding meer... voor fina gaat dit echter niet op.
Volgens mij maak je een denkfoutje, mijn waarde Q'modo!

Dat de haaruitval verder gaat na het stoppen met fina heeft niets te maken met gewenning. Fina remt het omzettingsenzym 5AR. Op het moment dat er gestopt wordt met fina wordt het omzettingsenzym weer op volle kracht geproduceerd en dus wordt er weer T in DHT omgezet. Op deze manier wordt het hele kaalwordingsproces opnieuw in gang gezet na het stoppen van fina/duta, snappie?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 23:17   #15
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Volgens mij maak je een denkfoutje, mijn waarde Q'modo!

Dat de haaruitval verder gaat na het stoppen met fina heeft niets te maken met gewenning. Fina remt het omzettingsenzym 5AR. Op het moment dat er gestopt wordt met fina wordt het omzettingsenzym weer op volle kracht geproduceerd en dus wordt er weer T in DHT omgezet. Op deze manier wordt het hele kaalwordingsproces opnieuw in gang gezet na het stoppen van fina/duta, snappie?
Check zover was ik... maar dat verklaart niet waarom haren die gespaard zijn gebleven nu ineens versnelt uitvallen. Binnen 6 maanden weer op het niveau waar je zou zijn als je nooit van de fina had gesnoept. Je zou verwachten dat je 6 maanden na beëindiging van fina zou zijn waar je anders (als je nooit aan de fina had gezeten) zou zijn geweest 6 maanden na het tijdstip waarop je nu begonnen was... ehr... bent... ofzo. Gespaard/gewonnen haar is blijkbaar toch fina-afhankelijk.

Laatst gewijzigd door Q'modo; 18 oktober 2005 om 23:20
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
Medicijnen vs Haarwerk Thedude Medicijnen/haargroeimiddelen 1 19 januari 2005 21:05
Gevaar medicijnen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 12 1 mei 2004 12:10
Waar haal ik al die medicijnen? Hypa Medicijnen/haargroeimiddelen 1 21 mei 2002 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.