Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 december 2009, 23:55   #46
Beauu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2007
Berichten: 5
Hee idd, kunnen je wimpers gewoon weer teruggroeien zoals het eerst was? Ik trek nu iets meer dan 3 jaar..eerst was het alleen friemelen, nu echt trekken..zouden je ogen dan ook kunnen gaan hangen enzo..en kan het weer helemaal terug groeien?

En helpt het om hiervoor naar een psych te gaan? Want stoppen lukt me niet alleen!
Beauu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2009, 15:20   #47
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2009
Berichten: 163
Wimpers groeien echt wel terug hoor, vooral wanneer je amandel olie gebruikt.
Een tijd heb ik amandelolie aangebracht aan het begin van ieder wimper.
Mijn wimpers zijn toen dikker en langer geworden en er zijn wimpers op plaatsen gekomen waar ik niet eerder een had.

Je kunt ook je ogen sluiten en je oogbollen masseren zodat er meer bloed richting je wimpers komt.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2009, 22:52   #48
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
Wimpers groeien echt wel terug hoor, vooral wanneer je amandel olie gebruikt.
Sorry X-Zeem, maar het teruggroeien van haren is bij TTM niet zo vanzelfsprekend.

Ik zou ook terughoudend zijn met smeerseltjes. Als je oog er per ongeluk geïrriteerd door raakt dan ben je weer de sjaak.

In principe groeien alle haren terug, maar na jaren plukken kan het wel heel lang duren. Soms heeft een haarzakje jaren nodig om zich te herstellen.
Sommige haarzakjes zijn zo beschadigd (vooral door het peuteren) dat er littekenweefsel is ontstaan, en dan kan het zijn dat er nooit meer een haar uit groeit.
Dat zijn gelukkig meestal maar heel kleine plekjes, maar bij wimpers valt dat natuurlijk wel eerder op.

Drie jaar plukken is niet zo heel lang dus hopelijk valt het mee.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2009, 23:02   #49
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauu Bekijk bericht
En helpt het om hiervoor naar een psych te gaan? Want stoppen lukt me niet alleen!
Over het algemeen zal een psych je niet echt kunnen helpen. Ze proberen het wel, maar weten meestal nauwelijk waar ze het over hebben. Vaak behandelen ze TTM als een OCD, maar dat is het helemaal niet.

Een psych kan naar mijn mening alleen helpen als je echt een psychologisch/psychiatrisch probleem hebt naast het plukken. Als dat opgelost wordt of als je daar beter mee kunt omgaan, dan kan het plukken ook minder worden.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2009, 01:07   #50
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2009
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila Bekijk bericht
Sorry X-Zeem, maar het teruggroeien van haren is bij TTM niet zo vanzelfsprekend.

Ik zou ook terughoudend zijn met smeerseltjes. Als je oog er per ongeluk geïrriteerd door raakt dan ben je weer de sjaak.

In principe groeien alle haren terug, maar na jaren plukken kan het wel heel lang duren. Soms heeft een haarzakje jaren nodig om zich te herstellen.
Sommige haarzakjes zijn zo beschadigd (vooral door het peuteren) dat er littekenweefsel is ontstaan, en dan kan het zijn dat er nooit meer een haar uit groeit.
Dat zijn gelukkig meestal maar heel kleine plekjes, maar bij wimpers valt dat natuurlijk wel eerder op.

Drie jaar plukken is niet zo heel lang dus hopelijk valt het mee.
Hmmm, ik had het niet op die manier bekeken, mijn excuses.

Ik denk dat je gelijkt hebt, want ik heb ooit structuur in mijn baardgroei gebracht door haartjes met de pincet regelmatig te verwijderen.
Die zijn eigenlijk nooit meer terug gekomen, misschien 4 of 5 van de 100+ en dat valt ook onder plukken.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2009, 03:06   #51
Kyra1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2009
Berichten: 2
Hallo allemaal, ik zie vandaag voor het eerst dit forum. Heb zelf al zo'n 8 jr. ttm. Trek haren op mn hoofd, wimpers en wenkbrauwen uit. Nu ging het de laatste 3 a 4 maanden goed, kon het laten bij het trekken van maar enkele haartjes en dan was het goed. Maar 1 maand geleden kreeg ik een paniekaanval en vanaf toen is het weer bergafwaarts gegaan... dus naast de ttm wat ik al zo n 8 jaar heb, heb ik ook bepaalde angststoornissen ernaast ontwikkeld.... Zijn hier meer mensen die dit herkennen? Heb nu ook een burn-out, dat was waarschijnlijk ook de aanleiding van die paniekaanval denk ik zelf en dat was weer de aanleiding dat ik weer ben gaan plukken..pffffffff
Heb ook al gelezen dat ttm vaak samengaat met ADD, hier ben ik ook al eens voor naar de huisarts geweest, maar hij was hier niet mee bekend dus dat schoot ook nie op..
Wel 'fijn' dat er zo n forums bestaan, want toen ik er pas achterkwam dat ik ttm had kon ik er nog maar weinig over vinden... nu hopen dat de oplossing ook snel komt
Kyra1 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 18:52   #52
kimmiieeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2010
Berichten: 1
wimpers



Ik heb dat dus ook die drang om te pulken waar dan ook en ja hoor vandaag waren me wimpers weer aan de beurt, ik blijf dan de hele tijd iets voelen en ga ik er aan lopen trekken

en nu....

Nu mis ik een groot stuk in het midden Ik schaam me kapot!!!!!! en toch doe je het.

Morgen heb ik school tot 4 uur, nou zoals het er nu uitziet ga ik echt niet de straat op het ziet er niet uit!

Me vriend is nou aan het kijken voor nepwimpers, geen idee op dat werkt heb die maffe dingen nog nooit gebruikt
kimmiieeee is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2010, 23:16   #53
Lyzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 1
Heey mensen!

ik ben nieuw. En ook ben zon idioot die regelmatig zn wimpers eruittrekt.
Vooral tijdens spannende momenten (denk aan films kijken) of uit verveling...

ik volg jullie berichten al een aantal dagen en heb mij ook een flesje wonderolie gekocht. Gebruik het nu 5 dagen elke avond. Nog geen resultaat, maar dat kan ook nog haast niet..
Als ik veranderingen merk, zal ik dit hier plaatsen !!

Tot snel.
Lyzz is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2010, 22:52   #54
dutchy1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2010
Berichten: 1
Trichotillomanie

ik was zo'n idioot die zn wimpers uittrok... het is een aandoening of psychische stoornis. zie link wikipedia voor tips en meer info.

ik weet nog wel, het begon zo ongeveer in de eerste klas, toen ik 12 of 13 jaar was. en ik plukte toen mn wimpers er echt allemaal uit, veel pincetten versleten. maar het gevoel van schaamte kwam zoals bij iedereen altijd veel te laat en ik ben een jongen dus kon het niet verbergen. en het uittrekken gaf inderdaad een gevoel van verlossing en ik deed het als ik me verveelde of bang was of nerveus. en kon daar tijden mee bezig zijn, maar toen ik 16 was en klaar met de middelbare school ging het opeens over. zomaar vanzelf. nu heb ik er helemaal geen last meer van.
maar nu honger ik mezelf een beetje uit, last van slecht zelfbeeld...
maar voor diegene die meer willen weten over haar uittrekken hier een linkje naar wikipedia.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trichotillomanie
Groetjes mij, ik ben nu trouwens 18
dutchy1 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2010, 17:44   #55
maud joey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2010
Berichten: 1
Unhappy wimpers trekken

ik snap het ik ben 10 en trek ook wimpers ik heb veel kale plekken en ik trek allen maar aan de boven kant voral trek ik op school onder aardrijkskunde en natuur uit verveling maar soms ook 's avonds en me moeder word er steeds boos om maar ik kan er gewoon niet van af blijven ze zegt ook dat ze niet meer terug groein omdat ik al sins groep 3 van de bassisschool al trek je kan er niets mee met dat trekken

ik weet het het is heel irrie

groetjes Maud

Laatst gewijzigd door maud joey; 6 oktober 2010 om 17:51
maud joey is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2011, 13:48   #56
ainakalina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2011
Berichten: 1
Hoi allemaal!

Ik heb ook mijn wimpers uitgetrokken. Het begon toen ik voor het eerst mascara gebruikte op de basisschool en ik dat los probeerde te krijgen van m'n ogen. Zo trok ik per ongeluk wat wimpers mee.
Elke keer weer begon het met mascara lostrekken en vervolgens had ik vaak geen wimpers meer over. In februari had ik werkelijk nergens meer wimpers en toen m'n moeder het zag besloot ik er mee te stoppen. Voila, nog geen 3 maanden later heb ik zelfs mijn eerste wimperkruller gekocht! Voor het eerst sinds 10 jaar heb ik wimpers!
Mijn gouden tip: vertel het aan mensen. Het is erg genant, maar het helpt wel. Als iedereen ziet dat jij het doet, schaam je je te pletter. Dan stop je vanzelf wel haha!
ainakalina is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2011, 23:33   #57
daniek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2011
Berichten: 1
Hallo,
Ik ben begonnen met wimpertrekken toen ik 8 jaar was. Nu ben ik 16. Ik trek meestal aan de zijkanten van mijn oog. Ik heb namelijk de hele tijd het gevoel dat er een wimper verkeerd zit en ik hem er uit moet trekken. Bij mij kan je niet echt goed zien dat ik aan mijn wimpers trek omdat ik een paar kleine kale
plekjes heb bij de boven rand van mijn oog en als ik mascara op doe vallen de kale plekjes niet meer op. Maar alsnog waren mijn wimpers vroeger veel voller. Ik wil er graag mee stoppen maar ik weer niet hoe. Ik heb het welleens aan een vriendin proberen te vertellen maar ze dacht dat ik gek was. Ik probeer al heel lang te stoppen maar als ik weer ga stressen of er gebeurt iets begin ik weer met trekken.
daniek is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 07:54   #58
anikadikk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1
Smile

hoi laura.

ik ben nu 12 jaar oud.
en ik heb het idee dat ik ook een beetje in deze verslaving terecht kom..
ik doe het al een beetje vanaf me 9e.
en dan af en toe een haartje.
maar soms trek ik ook hele bosjes eruit.
ik vind het zo zonde.
dus als we nou samen proberen te stoppen?

xanika.
anikadikk is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2011, 17:11   #59
Rickz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2011
Berichten: 3
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _rainbow_ Bekijk bericht
Voor de overige ttm'ers wat gebruiken jullie om te camoufleren of wie van jullie camoufleerd helemaal niet?
ik camoufleer niet


hoi, ik ben Rick
ik ben 14 jaar oud
en ik pluk het net een jaar... maar ik kom er maar niet vanaf...

ik heb alleen in het midden nog wat haren
(mensen kijken me vaak raar aan)

ik zou er graag mee willen stoppen WIE KAN ME HELPEN?????
Rickz is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2011, 17:13   #60
Rickz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2011
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daniek Bekijk bericht
Hallo,
Ik ben begonnen met wimpertrekken toen ik 8 jaar was. Nu ben ik 16. Ik trek meestal aan de zijkanten van mijn oog. Ik heb namelijk de hele tijd het gevoel dat er een wimper verkeerd zit en ik hem er uit moet trekken. Bij mij kan je niet echt goed zien dat ik aan mijn wimpers trek omdat ik een paar kleine kale
plekjes heb bij de boven rand van mijn oog en als ik mascara op doe vallen de kale plekjes niet meer op. Maar alsnog waren mijn wimpers vroeger veel voller. Ik wil er graag mee stoppen maar ik weer niet hoe. Ik heb het welleens aan een vriendin proberen te vertellen maar ze dacht dat ik gek was. Ik probeer al heel lang te stoppen maar als ik weer ga stressen of er gebeurt iets begin ik weer met trekken.
ik heb ook altijd het gevoel dat ze verkeerd zitten...
Rickz is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wimpers eruithalen LauUraa TTM - Algemeen 15 16 april 2016 22:52
Geen wenkbrauwen en geen wimpers hoe kan ik dit verbergen? tinny Camouflage 75 16 juli 2012 10:28
Op zoek naar nepwimpers Elsa Camouflage 31 23 januari 2008 15:27
Oprah over wimpers Jente Boeken en artikelen 6 6 mei 2005 14:56
uitval wimpers jongen25 Overige (haar)discussies - Algemeen 7 2 november 2004 02:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.