Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2005, 16:44   #1
pils75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2004
Berichten: 7
Kaalheid en hormoonwaarden

Ligt de oorzaak van alopecia androgenetica in te veel DHT in het lichaam of is het DHT niveau hetzelfde bij kalende en niet-kalende mensen en ligt de oorzaak van deze vorm van kaalheid bij het slecht reageren van het haar op DHT? Als het eerste geval waar is dan lijkt mij het nemen van DHT remmers geen probleem, omdat je toch genoeg DHT hebt. Is het tweede waar, dan zou het nemen van DHT remmers veel risico met zich meenemen, omdat er een tekort aan DHT ontstaat.

Weet iemand hoe het zit?
pils75 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2005, 11:29   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
De hormoonwaarden zijn bij mensen met AGA wel iets anders dan bij mensen die het niet hebben.

Maar het innemen van finasteride en dutasteride zorgt in ieder geval voor een daling van de DHT tot een veel lager niveau dan gebruikelijk is bij mensen die geen AGA hebben. Het is dus niet zo dat fina/duta de "natuurlijk situatie" weer in stand brengen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2005, 11:09   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Nieuw onderzoek over dit onderwerp gedaan:

Elevated androgens present in the urine of hair loss sufferers

en

Study confirms high levels of androgens in men with premature male-pattern baldness
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 14 september 2005 om 12:04
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2006, 13:54   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=14758568

Citaat:
Hormonal profile of men with premature balding.

Starka L, Cermakova I, Duskova M, Hill M, Dolezal M, Polacek V.

Institute of Endocrinology, Prague, Czech Republic. lstarka@endo.cz

OBJECTIVE: Premature androgenic alopecia has been suggested as a feature of the male equivalent of the syndrome of polycystic ovary. However, the hormonal pattern of men with premature balding has been investigated in only a few studies with inconsistent results. MATERIAL AND METHODS: We examined 37 men with premature balding (defined as frontoparietal and vertex hair loss before the age of 30 years with alopecia defined as grade 3 vertex or more on the alopecia classification scale of Hamilton with Norwood modification). The plasma concentrations of total testosterone, dihydrotestosterone, epitestosterone, androstenedione, cortisol, 17-OH-progesterone (17OHP), estradiol, LH, FSH, prolactin, SHBG and TSH and free thyroxine were measured. RESULTS: The frequency of subnormal values in SHBG, FSH, testosterone and epitestosterone (but not in free androgen index) was significant in the balding men. A borderline significant trend was recorded with respect to increased levels in 17OH-P and prolactin. CONCLUSIONS: The hormonal pattern of a substantial number of men with premature balding resembles in some respects the hormonal pattern of women with polycystic ovary syndrome.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2006, 12:51   #5
Sims
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2006
Berichten: 1
Question kaalheid en hormoonwaarden

Hallo,

Er worden in diverse topics,punten aangehaald over haaruitval,met als conclusie een verhoogd adrenaline en/of testosteron gehalte.
Wil dit dus simpelweg zeggen dat als ik dit op diverse manieren probeer te verminderen,dat ook haaruitval minder word??

Met vriendelijke groet,

Sims
Sims is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2007, 11:30   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Weer een nieuw onderzoek hierover gepubliceerd:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=17377380
Citaat:
Expression of sex-determining genes in the scalp of men with androgenetic alopecia.
Chen W, Yang CC, Tsai RY, Liao CY, Yen YT, Hung CL, Chen KF, Tsai SJ, Zouboulis CC.
Department of Dermatology, Chang Gung Memorial Hospital, Kaohsiung Medical Center, Chang Gung University College of Medicine, Kaohsiung, Taiwan, ROC.


Background: The regulation of the cutaneous steroidogenesis in patients with androgenetic alopecia remains largely unclear. Objective: The purpose of this study was to quantify the expression of the sex-determining genes in different scalp areas. Methods: Paired scalp specimens from frontal and occipital scalp areas of 10 patients were examined by real-time RT-PCR for mRNA expression and of 40 patients (mean age 34.9 years, range 22-58) by Western blotting for protein analysis. Results: The SOX-9 mRNA was most abundant in the skin, while SF-1 mRNA was sparsely detected. The protein levels of DAX-1, SRY and WT-1 were significantly higher in the bald scalp (p = 0.003, 0.004 and 0.03, respectively). Only the SRY expression showed a positive correlation with the baldness severity in Norwood-Hamilton classification (p = 0.024). There was no association between patient's age and the protein levels. Immunostaining of SOX-9 was detected in the outer root sheath keratinocytes of hair follicles but not in the dermal papillae. Conclusion: Further study on a larger population, including normal subjects and female patients, is needed to confirm the pathogenic role of sex-determining genes in androgenetic alopecia. Copyright (c) 2007 S. Karger AG, Basel.
Ik word er zelf alleen niet echt veel wijzer van.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2007, 14:24   #7
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Hier zouden die wetenschappers zich meer bezig moeten houden!
De echte oorzaak! Niet hoe je haar terug kan krijgen (HM en HT)maar hoe je het niet eens zover hoeft te laten komen! Een DHT onderdrukker! Je hebt toch ook middelen waar je groeihormomen mee kunt onderdrukken voor mensen die te groot worden? Waarom zou dit dan niet kunnen bij mensen die te kaal en te behaard worden!? Voor wetenschappers is dit mischien irritant te horen uit een mond van een 17 jarige met een EM-profiel maar dit kan toch nooit zo moeilijk zijn!? Stop met HM en investeer hier eens in!

PS: ik weet heus wel dat fina al bestaat...
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 11:11   #8
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
groeihormoon wordt niet onderdrukt bij mensen die te groot worden. ze geven die mensen die te groot gaan worden steroiden zodat hun groeischijven dichtgaan. hetgeen normaal gebeurt op een bepaalde leeftijd wanneer het lichaam veel testosteron gaat aanmaken. dht zullen ze wel kunnen onderdrukken maar liever kaal dan geen zin in sex.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 11:44   #9
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skydirk Bekijk bericht
groeihormoon wordt niet onderdrukt bij mensen die te groot worden. ze geven die mensen die te groot gaan worden steroiden zodat hun groeischijven dichtgaan. hetgeen normaal gebeurt op een bepaalde leeftijd wanneer het lichaam veel testosteron gaat aanmaken. dht zullen ze wel kunnen onderdrukken maar liever kaal dan geen zin in sex.
Nou ik heb liever geen zin in sex dan dat ik kaal ben, als je geen zin in sex hebt weet je ooit niet wat je mist.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 19:22   #10
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Nou ik heb liever geen zin in sex dan dat ik kaal ben, als je geen zin in sex hebt weet je ooit niet wat je mist.
Als je bovenstaande serieus als overtuiging hebt, zou je er niet verkeerd aan doen om eens een gesprek met een psycholoog in te plannen.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 19:32   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basss Bekijk bericht
Als je bovenstaande serieus als overtuiging hebt, zou je er niet verkeerd aan doen om eens een gesprek met een psycholoog in te plannen.
Welnee, seks is geen verplicht onderdeel hoor
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 20:41   #12
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basss Bekijk bericht
Als je bovenstaande serieus als overtuiging hebt, zou je er niet verkeerd aan doen om eens een gesprek met een psycholoog in te plannen.
Laat ik het dan anders stellen, ik heb liever minder zin in sex en dat ik mijn haar behoud.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 20:55   #13
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Laat ik het dan anders stellen, ik heb liever minder zin in sex en dat ik mijn haar behoud.
Het zal toch niet zo zijn dat je dan totaaaaaaaal geen zin in sex meer hebt, ik zou eigenlijk wel blij zijn als mijn libido wat naar beneden ging...
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 22:26   #14
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Het zal toch niet zo zijn dat je dan totaaaaaaaal geen zin in sex meer hebt, ik zou eigenlijk wel blij zijn als mijn libido wat naar beneden ging...
Juist, ik vind het juist relax als mijn libido niet steeds zit te hikken, en er alleen maar is wanneer ik het ook nodig heb
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2007, 11:51   #15
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Eigenlijk zou een soort van DHT filter rond het hoofd de echte oplossing moeten zijn... Zou dit kunnen? Nogmaals waarom houden wetenschappers zich zo weinig bezig met de echte onderliggende oorzaak van AGA!? Het is alsof ze eigenlijk zelf niet echt weten wat AGA is en waardoor het veroorzaakt wordt...
INT is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 00:41
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
Haaruitval en kaalheid portaalpagina Haarmannetje AGA - Algemeen 6 25 juli 2005 23:37
Wat voor soort kaalheid heb ik?? Flupke Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 februari 2005 18:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.