Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2016, 10:35   #1
NewHair4Life
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2016
Berichten: 13
Geslacht:
verkapte reclame

Hallo allemaal,

In mijn zoektocht naar een goede kliniek hier op het forum valt mij toch wat op wat ik kwijt wil. er is geen objectiviteit waardoor ik niet meer weet wat ik moet geloven. prohairclinic post iets over een behandeling van een klant. bij de eberson discussies zie ik een patroon waarbij bepaalde gebruikers de discussie levend houden en zo kan ik nog wel even doorgaan.

ik dacht op dit forum goede informatie te kunnen krijgen, maar helaas wordt er genadeloos misbruik van gemaakt.
NewHair4Life is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 11:24   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NewHair4Life Bekijk bericht
Hallo allemaal,

In mijn zoektocht naar een goede kliniek hier op het forum valt mij toch wat op wat ik kwijt wil. er is geen objectiviteit waardoor ik niet meer weet wat ik moet geloven. prohairclinic post iets over een behandeling van een klant. bij de eberson discussies zie ik een patroon waarbij bepaalde gebruikers de discussie levend houden en zo kan ik nog wel even doorgaan.

ik dacht op dit forum goede informatie te kunnen krijgen, maar helaas wordt er genadeloos misbruik van gemaakt.
Goed dat je dit aankaart. Ik hoop dat klinieken en hun vertegenwoordigers beseffen dat hun manier van posten ook averechts kan werken. Mijn advies voor klinieken en hun vertegenwoordigers, wees transparant en laat je cliënten hun verhaal doen. Als de kliniek goed is, dan komen de positieve verhalen vanzelf wel.
Oriënteer jij je op een haartransplantatie? Wees kritisch, ga niet op 1 succesverhaal af, ga bij meerdere klinieken op consult, laat je niet intimideren door gladde verkopers (de kliniek die je probeert te pushen om zo snel mogelijk te beslissen, laat die links liggen). Neem de tijd om te beslissen en gebruik daarbij je gevoel en je verstand.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 11:52   #3
james200
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Berichten: 126
Ik wil even het beeld nuanceren. Ben behandeld bij Eberson, maar al lid van dit forum 2004. Omdat ik recentelijk behandeld ben, ben ik er nu meer dan ooit mee bezig en daarom post ik ook meer.

Klik maar met de rechter muisknop op mijn gebruikersnaam en zoek dan mijn eerdere berichten, dat zijn vooral van nu. Ik heb een topic gestart vooral om lotgenoten te informeren.

En natuurlijk hou ik de andere mensen die door Eberson zijn behandeld nauwgezet in de gaten en reageer ik daarop. Daarom staan 'Eberson topics' nu geregeld bovenaan, zo werkt een forum technisch nu eenmaal, maar das geen reclame. Er zijn nu volgens mij drie mensen die recentelijk een behandeling bij Eberson hebben gedaan dus die zullen nu wat meer op de voorgrond treden. Misschien is het ook een ontwikkeling dat meer mensen naar Eberson gaan. Misschien dat er zometeen weer drie Kliniek Veldhoven topics ontstaan. Dat Bart van Prohair zo'n topic plaatst benadrukt het commerciele en overschaduwd de resultaten die Prohair behaald.

En natuurlijk zijn er klinieken die vragen om hier positieve referenties te plaatsen. Dat zou je als indirecte reclame kunnen beschouwen. Aan de andere kant: al die webshops in Google met die sterren beoordelingen. Is dat dan ook verkeerde reclame? Die scheidslijn is dun, denk ik. Overigens, ik ben niet gevraagd om een topic te beginnen. Ik doe dit puur voor lotgenoten want ik weer hoe kut het is. En nog steeds vind ik het kut, want ik heb geen idee hoe het straks uitziet. Onzekere tijden.

Ik ben al meer dan 10 jaar bezig met haarverlies en heb heel veel onderzoek gedaan en mijn indruk is dat Prohair, Eberson en Esteworld goeie resultaten halen. Maar dat is dus geheel subjectief.

Mijn advies is om bij meerdere klinieken op gesprek te gaan zodat jezelf een beeld kan vormen. Gebruik dit forum puur om voor- en na foto's te bekijken want die zijn in de regel echt en niet geshopped, nabewerkt of in een bepaalde gunstige lichtval gemaakt. Ik zou minder afgaan op foto's van klinieken zelf. Daarom post ik foto's van mijn behandeling alleen in zonlicht.

Vorm vooral je eigen mening. Ik heb dat gedaan op basis van voor- en na foto's. Dat lijkt mij uiteindelijk waar het om draait. In sommige topics lees ik dat de assistente lief naar je lacht, en dat de behandeling meeviel, tja, daar gaat het niet om.

Laatst gewijzigd door james200; 20 augustus 2016 om 12:59
james200 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 14:35   #4
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Ik vind dat een kliniek of vertegenwoordiger ervan zich moet onthouden op een forum zoals deze en zich beperken tot het meelezen. Laat de klant hun verhaal en discussie voeren, als die tevreden is dan komt de goede reclame vanzelf. Door het meelezen gaan hun tekortkomingen of beperkingen ook aan het licht komen en kunnen ze hun bedrijf bijsturen. Mond aan mond reclame door klanten is van goudwaarde. Helaas zie je hier bepaalde klinieken discussies naar hun hand te zetten door zelf te reageren of posts te beginnen. Bij mij werkt dit averechts en bij mij niet alleen.
Prohair komt er nog openlijk voor uit maar sommige zitten hier "undercover" reclame te maken. Het is heel moeilijk om die laatste groep eruit te filteren. Het gebeurt dat een klant zo enthousiast is over zijn resultaat en daardoor de naam van de kliniek te pas en te onpas laat vallen waardoor dit overkomt als een steekmannetje van de kliniek.
Bekijk de resultaten van de leden hier en ga op die basis een top drie lijstje maken waar je een consult bij vastgesteld. Ga dan voor de kliniek waar je het beste gevoel bij hebt.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 15:28   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Jammer dat the thread van Bart zo snel op slot is gegaan. Hij heeft toch recht op een weerwoord? Daarnaast had hij kunnen vragen de thread te verwijderen!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 15:45   #6
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
@ Limbo. Misschien wel, maar dat kan hij hier ook doen, of via pb. Ik heb Bverotti op de hoogte gebracht, mocht hij willen dat ik de discussie verwijder, dan doe ik dat.

@M.Hayden Ik sluit me helemaal bij je woorden aan. Mocht het onomstreden vast staan dat iemand sluikreclame zit te maken, dan passen wij de postings aan en brengen wij hier de betreffende persoon van op de hoogte.

@James200. Het is niet persoonlijk, meer in het algemeen. Aan jouw neutraliteit en objectiviteit twijfel ik niet aan.

Laatst gewijzigd door Henk; 20 augustus 2016 om 15:48
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 16:05   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
You're the boss. Op dit forum tenminste!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 17:02   #8
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
You're the boss. Op dit forum tenminste!
In my Dreams...
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 18:27   #9
james200
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Berichten: 126
Is prima Henk. Mijn antwoord is meer voor de poster en lezers bedoeld. Dit forum moet je verder helpen, niet onzekerder maken.
james200 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 19:49   #10
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
@James200; Uit jouw berichten blijkt dat je positief bent n.a.v. een behandeling. Daar is natuurlijk niks mis mee, maar in een ander topic was ik IETS te positief over Veldhoven omdat ik blij was dat deze kliniek de enige was die mij wilde helpen, terwijl de anderen er te weinig aan konden verdienen en mij de deur wezen.

Ik ben het inderdaad eens met de TS dat er tussen de regels door veel reclame is. Iedereen heeft zo zijn voorkeur.
Deze voorkeur moet wel komen door ervaringen en niet door onderliggende belangen.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 20:02   #11
NewHair4Life
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2016
Berichten: 13
Geslacht:
ik had een lijstje met klinieken nav mijn vraag elders, maar die lijst is aardig uitgedund.
NewHair4Life is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 20:33   #12
james200
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Berichten: 126
Maar dan ga je af op iemand anders zijn ervaringen. Ik zou mijn mening baseren op mijn eigen bevindingen.

Stel dat je prohair nu schrapt omdat hij dat topic heeft geplaatst en jij nu denkt dat die gasten retecommercieel zijn. Misschien als je op gesprek gaat denk je dat het consult heel goed was en dat je overtuigd ben van hun kwaliteiten en dat na het gesprek ze eigenlijk helemaal niet zo commercieel zijn. Maar nu schrap je dat dus nav een domme post.

Stel dat iemand een negatieve ervaring heeft bij een bepaalde kliniek, betekent dit dan dat al hun behandelingen slecht zijn?

Mijn gevoel is dat je heel zwart/wit kijkt naar klinieken en vooral het laat afhangen van hoe een klant begeleid wordt. Misschien is de sales rep van een bepaalde kliniek een enorme gladjanus maar zijn de doctoren supergoed. Wat is dan de afweging?

Misschien stelt een dokter tijdens de behandeling een domme vraag, bijvoorbeeld '1.300 grafts toch?' en het moeten er eigenlijk 1.500 zijn. Is dan gelijk de hele behandeling slecht? Misschien doet zo'n dokter wel 300 behandelingen per jaar en is het voor hem routine geworden en stelt ie een routinematige vraag. Ik zeg niet dat ik ook niet over de zeik zou zijn, maar ik bedoel aan te geven dat je naar meerdere aspecten moet kijken.

Wat vind je belangrijk? Het eindresultaat? Afterservice bij eventuele klachten? Hoe er met je omgegaan wordt? Reputatie? Prijs?
james200 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 20:36   #13
james200
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Berichten: 126
Trouwens @haircoach. Ik heb nog niet gezegd dat ik positief over de behandeling ben. Nergens gezegd. Heb alleen gezegd dat ik Eberson niet commercieel vind en een normale gozer. Geen poespas. Dat is heel wat anders. Zie mijn topic over mijn behandeling.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=36034

Geeft alleen feiten weer, geen mening over hoe ik de behandeling vind.

Ik baseer of ik positief ben op het eindresultaat. De rest vind ik van secundair belang.

Laatst gewijzigd door james200; 20 augustus 2016 om 20:43
james200 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2016, 16:06   #14
Agingbald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2016
Berichten: 1
Geslacht:
Haarweb sluikreclame

Beste lotgenoten, tot op heden was ik een anonieme lezer van haarweb die jarenlang vooral het forum van chirurgische behandelingen volg (heb zelf al een tweetal kleine FUE behandelingen gehad). Echter mijn ergenis is tot een kookpunt gestegen vanwege de niet aflatende stroom van negatieve verdachtmakingen en roddels over en weer tussen de verschillende stromannen van NL en Turkse klinieken die zich voordoen als echte klanten.

Wat mij verbaasd is echter dat niet meer de verhalen van echte klanten toedoen, maar vooral het geblaat van mensen die wel 1000 posts hebben over een aanstaande consult/ behandeling bij kliniek X zonder dat het ooit zal gebeuren. Ik weet niet of deze stromannen denken dat zij anoniem hun geblaat en verkooppraat kunnen houden, maar mij begint het onderhand echt als een belediging voor mijn intelligentie over te komen anno 2016.

Misschien kon je zo HT's verkopen in de jaren 80, maar deze tijdgeest vraagt toch iets maar transparantie in de vorm van duidelijke hoge resolutie foto's van werkelijke eindresultaten i.p.v. geblaat of postzegel formaat 1 megapixel foto's gehuld in duisternis.

En wat mij continue opvalt is dat Eberson Hairclinic moet ontgelden als een no name kliniek, terwijl daartegenover mensen (of stromannen?) als themen, haircoach, newhairforlife, continue met dezelfde verhalen en zelfs met vaak dezelfde taal/ termen/ sluikreclame wegkomen met hun geblaat over kliniek Veldhoven. Ik vind dit vooral verdacht omdat de mensen (of stromannen?) continue elkaar lijken af te lossen in tijd met de posts.

Als anonieme lezer begon het mij echt op te vallen. Al lezende door de posts begon ik echt een patroon te herkennen. En dit viel me ook op bij andere mensen of stromannen van klinieken (?) die geen betrouwbare fotoalbums of voortgangsdiscussie hadden van hun behandeling.

En dan vinden ze het gek dat veel mensen Haarweb wel lezen maar niet willen registreren als lid. Je ziet de bomen door het bos niet met al deze verkoop stromannen en de discussies zijn vaak zo vergald door misgunning en zure commentaar dat veel mensen Haarweb alleen lezen en niet aan deelnemen als geregistreerde leden.

Ik wilde dit graag kwijt omdat ik het Haarweb qua forum vroeger sociaal en informatief vond, maar nu merk ik dat het niet meer een supporters forum is maar een turkse bazaar vol met stromannen van NL en Turkse klinieken die alleen willen verkopen. Jammer.
Agingbald is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2016, 18:12   #15
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Beste ,

Ik zie mijn naam staan en begrijp niet waar jij het lef vandaan haalt om een haarweb gebruiker (of zelfs meerderen) die jaren geregistreerd staan te beschuldigen.
Ik neem deze beschuldiging dat ook uiterst !!!! serieus en ben zelf nu op een kookpunt beland.

Wat een trieste manier om acties van jezelf goed te praten...
jarenlang actief meelezen, onlangs geregistreerd en 1 post. en dan juist over Eberson....

Ik heb zelf behandelingen gehad bij onder andere Laser Aesthetic en Prohair. En mijn geblaat !!!! over kliniek Veldhoven komt door uit het feit dat ik zij de enige kliniek zijn die mij serieus namen. Bij anderen was het financieel niet aantrekkelijk genoeg.
Ik word binnenkort behandelt en kan gewoon foto's posten...Uiterlijke kenmerken zijn gewoon te vergelijken met eerdere behandelingen dus je kunt zien dat ik 1 en dezelfde persoon ben....kun jij dat ook ?

Dus ja....ik twijfel enorm aan je intelligentie en al zeker aan je onafhankelijkheid. Zeker gezien het feit dat je nu namen durft te noemen zonder verder te kijken.

Ik kan niet spreken voor Themen en newhair4life want deze mensen ken ik niet. Vraag het de moderator....wellicht kan hij achterhalen welke personen er posten vanaf dezelfde naam.
Edit: ik lees zelfs dat newhairforlife een zelfde soort post heeft geplaatst. Bedoel je niet hairforlife ?.....

Ik hoef mijn identiteit niet te bewijzen, maar dat wil ik gerust doen in een 1 op 1 meeting bij jullie kliniek in Amsterdam. Ik ken de weg...ben er al eens geweest

Kleine tip:
Open morgen gewoon de deuren van je kliniek en laat mensen hier oprecht positief zijn over hun ervaringen.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1

Laatst gewijzigd door Henk; 23 augustus 2016 om 15:54 Reden: Beschuldiging verwijderd.
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.