Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 oktober 2005, 16:57   #211
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Ik vind de dames bij dat soort programma's en miss verkiezingen helemaal niet zo mooi. meisje van mijn studie zijn vaak knapper en hebben dan ook nog een veel mooiere uitstraling.

ach kijk maar eens op straat/discotheek/werk, lopen veel mooiere dames rond dan die make-up poppen!
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2005, 17:20   #212
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Heeft iemand laatst ook het programma "Perfect" gezien op veronica? Waar ze op zoek zijn naar de perfecte vrouw. Ik keek wel anders naar het programma sinds we deze discussie hadden gehad. Maar hebben mensen het nog gekeken en zich flink geergerd? Ik moest wel een beetje huilen toen bekend werd gemaakt dat "Nederland" Jessica Simpson de mooiste blondine vindt. Beetje jammer was dat.
Ja, ik heb het gezien... het laatste stuk in ieder geval en inderdaad ook de bekendmaking van Jessica Simpson als de nummer 1. Maar heb je ook meegekregen waarom de nummer 2 niet de nummer 1 is geworden ? Vanwege het feit dat ze getrouwd is met de zanger van Seal die volgens 'de jury' een lelijkerd is . Wat een achterlijkheid. Ik zelf erger me ook vaak aan dit soort programma's, maar het probleem is: je doet er niets aan. Nu probeer ik die ergenis om te zetten in humor en kan ik er alleen nog maar dom om lachen .

Maar goed, het blijft wel triest natuurlijk, want velen worden wel door dit soort zaken beïnvloed, zoals jonge pubermeisjes bijvoorbeeld.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2005, 17:51   #213
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Nou haha, ik moet zeggen dat ik me niet echt heb geergerd. Ik keek er gewoon anders naar. Ik vond het wel vermakelijk eigenlijk! Dat blonde meisje wat graag perfect wilde zijn vond ik nog wel knap ook eigenlijk haha! Maar het was wel een beetje jammer dat ze helemaal "perfect" wilde worden. Dus haar tanden liet witten, neus verkleinen, vet wegzuigen en een tiet-job. Hoe meer ze perfect werd hoe suffer ik het begon te vinden. En ja Jessica Simpson blondine nummer 1? Ik vind haar echt de meest walgelijke zak stront met een vagina die de laatste tijd op tv is. En dan op nummer 1? AAAAAAAH!!!! Zo'n meisje als Bracha van Doesburg! Zij is nou een ECHT leuke blondine vind ik! maar het is makkelijke tv en het vervuild onze geestjes ook wel, dus eigenlijk zou ik het voortaan maar af moeten zetten.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08

Laatst gewijzigd door Guoy; 28 oktober 2005 om 18:00
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2005, 18:04   #214
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Aaaah ja dat ene meisje. Bij dat verkleinen van haar neus viel ik in het programma. Ik weet dus niet wat het verhaal van dat meisje was, maar ook ik vond haar wel knap inderdaad. Maar hoe zat het dan precies met dat ze perfect wilde worden? En was die man die haar aan het einde kwam ophalen haar vader? Is hij ook nog daarvoor aan het woord geweest met zijn mening over de wensen van zijn dochter?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2005, 19:47   #215
langejan
langejan
 
Geregistreerd: 21 oktober 2004
Berichten: 19
ik denk dat schoonheid deels biologisch deels cultureel word bepaald...laatst was er een documantaire dat mensen bijvoorbeeld meer mensen vielen op een gezicht dat niet symetrisch was...verder kwam uit het onderzoek waar 20 vrouwen 20 fotos van mannen zagen en hun opwinding daarbij gemeten werd door een computer! bij die fotos zaten ook mannen met aanzienlijk haarverlies...ze lieten die fotos rond gaan en bepaalde vrouwen kozen voor bepaalde mannen allemaal verschillend vreemd genoeg! en ze lieten via een computer staat zien dat de vrouwen en de mannen die elkaar kozen bepaalde overeenkomsten in het gezicht hadden ... cultuurbepaald is het zeker ook! als iedereen in heel de wereld zegt dat kaalheid hip/koel/sexy is dan haddden wij os nu niet onzeker gevoeld maar de mensen met een bos haar wel mode bepaalt jammer genoeg of we aantrekkelijk zijn of niet was in de jaren 80/90 een bos borsthaar super sexy! is het nu allemaal glad bij mannen op het lichaam was rond het jaar 95 een gladgeschoren hoofd sexy is het nu een lange bos haard op je kop in... dus schoonheid word zeker cultureel bepaald als je afwijkt van de rest en dat begint inderdaad zoals aangehaald al bij jeugd, dan word je ook anders behandeld
langejan is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2005, 19:49   #216
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Langejan, alsof je afwijkt van de rest wanneer je kalend bent.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 00:03   #217
chriz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2005
Berichten: 102
Geslacht:
Ik heb dat programma niet gezien, en wil het ook eigenlijk helemaal niet zien. Wel heb ik de voor aan kondigingen langs zien komen, het enige wat ik er bij kan denken: ach laat ze maar, wat een onzin, dat daar mesen naar kijen, dat mesen zich daarvoor lenen.
chriz is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 00:13   #218
chriz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2005
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door langejan
ik denk dat schoonheid deels biologisch deels cultureel word bepaald...laatst was er een documantaire dat mensen bijvoorbeeld meer mensen vielen op een gezicht dat niet symetrisch was...verder kwam uit het onderzoek waar 20 vrouwen 20 fotos van mannen zagen en hun opwinding daarbij gemeten .....
Kun je weinig mee met zo'n documentaire/onderzoek Als ze nu een onderzoek hadden gedaan onder zeg 2000 mensen met zeg 100 foto's waarbij de foto's in verschillende sets beoordeeld worden warbij de volgorde van de foto's wilekeurig is, en een bepaald percentage van de foto's in meerdere sets zit kun je er meer mee.

Ik heb net een hele leuke date gehad met een hele mooie, lieve en aardige kale man. Zowel ik als hij voelen ons niet onzeker bij elkaar, en hij ook totaal niet in het openbaar. En waarom niet? Hij is toch anders, afwijkend? Maakt dus niets uit, mits je het van je zelf accepteerd. Hij zal zeker niet gekozen worden in een programma als Veronica's Lekkerste wellicht geen eens worden toegelaten. Helukkig werkt het in de maatschappij net effe anders.
chriz is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 09:21   #219
langejan
langejan
 
Geregistreerd: 21 oktober 2004
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Langejan, alsof je afwijkt van de rest wanneer je kalend bent.
nou ik vind niet dat je afwijkt...maar de tendens van deze tijd is wel om je dat idee te geven dat je afwijkt als je niet bent zoals de cosmetische wereld vind dat je eruit moet zien.
langejan is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 10:01   #220
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door langejan
nou ik vind niet dat je afwijkt...maar de tendens van deze tijd is wel om je dat idee te geven dat je afwijkt als je niet bent zoals de cosmetische wereld vind dat je eruit moet zien.
Dat mag dan misschien inderdaad zo zijn, maar de cosmetische wereld is een neppe wereld. Een wereld waarin de mens niet meer mens is. Zij die erin leven en erin willen leven zijn als slaven van een illusie. Ik moet zeggen dat ik best wel medelijden met de slachtoffers heb. Afwijkingen bestaan enkel in ons beperkt denkvermogen. In werkelijkheid is alles afwijkend en is niets afwijkend.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 11:02   #221
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat mag dan misschien inderdaad zo zijn, maar de cosmetische wereld is een neppe wereld. Een wereld waarin de mens niet meer mens is. Zij die erin leven en erin willen leven zijn als slaven van een illusie. Ik moet zeggen dat ik best wel medelijden met de slachtoffers heb. Afwijkingen bestaan enkel in ons beperkt denkvermogen. In werkelijkheid is alles afwijkend en is niets afwijkend.
Het klinkt een beetje alsof je neerkijkt op mensen die aandacht aan hun uiterlijk besteden.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 11:03   #222
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat mag dan misschien inderdaad zo zijn, maar de cosmetische wereld is een neppe wereld. Een wereld waarin de mens niet meer mens is. Zij die erin leven en erin willen leven zijn als slaven van een illusie. Ik moet zeggen dat ik best wel medelijden met de slachtoffers heb. Afwijkingen bestaan enkel in ons beperkt denkvermogen. In werkelijkheid is alles afwijkend en is niets afwijkend.
Haarmannetje, je spreekt hier over slachtoffers. Je schildert hier keer op keer de "grote, boze buitenwereld" af, die "ons" voortdurend maar opdringt hoe we over het uiterlijk (zouden) moeten denken. Iedere mens heeft een keuze. Iedere mens maakt een keuze. Die keuzes hangen grotendeels af van wat er geboden wordt: de kwelling van het kiezen wordt veroorzaakt omdat er überhaupt een keuze IS. In deze tijd, waarin plastische chirurgie binnen vrijwel ieders bereik is, kan er dus ook daar uit gekozen worden. Als iemand daar voor kiest, is dat zijn of haar zaak. Nodig? Nee. Gewenst? Nee. Maar nog altijd een VRIJE keuze, al of niet ingegeven door (onjuiste) informatie of ideeën.
Iedereen heeft daarin zijn eigen weg te gaan, net als in alle andere aspecten van het leven. En ik denk dat iedereen er uiteindelijk achter komt, dat het streven naar uiterlijke perfectie nergens toe leidt.

Maar deze mensen afschilderen als slachtoffer ontkent hun eigen vrije keuze. Slachtoffers hebben geen keuze.

Wat je ook ontkent is dat alles wat we meemaken bijdraagt aan onze eigen, persoonlijke groei. Dat geldt voor iedereen, dus ook voor de mensen in die programma's. Wat is beter? Wat is slechter? Daar kun je voor iemand anders dus nooit over oordelen.

Keuzes kunt je ook nooit ontlopen: komen ze niet op het ene vlak, dan komen ze wel op het andere vlak.
Het enige wat je kunt doen is weloverwogen je EIGEN keuzes maken. Maar ook die van anderen respecteren. Of ze je nu wel of niet bevallen, of je het er nu wel of niet mee eens bent.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 11:51   #223
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Het klinkt een beetje alsof je neerkijkt op mensen die aandacht aan hun uiterlijk besteden.
Neerkijken is niet het juiste woord. Medelijden komt meer in de buurt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 12:01   #224
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Haarmannetje, je spreekt hier over slachtoffers. Je schildert hier keer op keer de "grote, boze buitenwereld" af, die "ons" voortdurend maar opdringt hoe we over het uiterlijk (zouden) moeten denken. Iedere mens heeft een keuze. Iedere mens maakt een keuze. Die keuzes hangen grotendeels af van wat er geboden wordt: de kwelling van het kiezen wordt veroorzaakt omdat er überhaupt een keuze IS. In deze tijd, waarin plastische chirurgie binnen vrijwel ieders bereik is, kan er dus ook daar uit gekozen worden. Als iemand daar voor kiest, is dat zijn of haar zaak. Nodig? Nee. Gewenst? Nee. Maar nog altijd een VRIJE keuze, al of niet ingegeven door (onjuiste) informatie of ideeën.
Iedereen heeft daarin zijn eigen weg te gaan, net als in alle andere aspecten van het leven. En ik denk dat iedereen er uiteindelijk achter komt, dat het streven naar uiterlijke perfectie nergens toe leidt.

Maar deze mensen afschilderen als slachtoffer ontkent hun eigen vrije keuze. Slachtoffers hebben geen keuze.

Wat je ook ontkent is dat alles wat we meemaken bijdraagt aan onze eigen, persoonlijke groei. Dat geldt voor iedereen, dus ook voor de mensen in die programma's. Wat is beter? Wat is slechter? Daar kun je voor iemand anders dus nooit over oordelen.

Keuzes kunt je ook nooit ontlopen: komen ze niet op het ene vlak, dan komen ze wel op het andere vlak.
Het enige wat je kunt doen is weloverwogen je EIGEN keuzes maken. Maar ook die van anderen respecteren. Of ze je nu wel of niet bevallen, of je het er nu wel of niet mee eens bent.
Georgie, hoezo heb ik het over de "grote boze buitenwereld?" Ik reageer op langejan en HIJ presenteert dat beeld. Ik reageer daar enkel op.

Uiteraard hebben we allemaal een keuze (wat deze kwestie betreft). Maar ik zelf ben er van overtuigd dat de ene beslissing beter is dan de andere beslissing. Het is tegenwoordig echt een tendens om te relativeren, maar daar ben ik het zelf niet mee eens. In bijvoorbeeld het geval van dit onderwerp denk ik dat deze ontwikkeling slecht is. Dan kun je wel zeggen: "maar jij hoeft er toch niet aan mee te doen?" Maar ik neem aan dat je zelf ook wel iets verder kunt kijken dan het moment. Ik leef namelijk wel in een samenleving en de kwaliteit van mijn leven hangt voor een groot deel af van de samenleving. Als nu die samenleving zich ontwikkelt in een richting waarin ik niet mee wil gaan, zal dat op den duur een probleem gaan vormen voor de kwaliteit van mijn leven. Ik zal niet meer worden geaccepteerd omdat ik bijvoorbeeld zal weigeren om mijn rimpels weg te laten halen (ik schets even een mogelijk toekomstbeeld).

Ik geloof zeker op dit vlak niet in een absolute vrije keuze. Die is alleen beschikbaar voor de mensen die het mechanisme inzien en die mensen kunnen we inderdaad geen slachtoffers noemen. Ik heb het in dat geval dus bijvoorbeeld over de mensen hier die aan deze topic deelnemen. Maar niet over mensen zoals een vrouw die in zo'n plastische chirurgie televisieprogramma zei "ik wil zo graag meedoen met de maatschappij." Die vrouw snapt er niets van. Die ziet enkel wat ze wil zien en heeft kennelijk niet de intellectuele capaciteiten om even een stapje terug te doen, in een denkbeeldige luchtballon te stappen en van bovenaf op de mensheid te kijken om te zien dat de maatschappij (gelukkig) niet één of ander collectief monster is, maar een verzameling van ontelbare deelmaatschappijtjes. Die mensen, beste Georgie, zijn wel degelijk slachtoffers. En dat bedoel ik niet neerbuigend, maar ik vind wel dat die mensen beschermd moeten worden en dat doe je niet met relativisme!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 12:18   #225
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Georgie, hoezo heb ik het over de "grote boze buitenwereld?" Ik reageer op langejan en HIJ presenteert dat beeld. Ik reageer daar enkel op.

Daar heb je het erg vaak over, Haarmannetje. Dan beroep ik me meer op oudere postings van jouw hand.

Uiteraard hebben we allemaal een keuze (wat deze kwestie betreft). Maar ik zelf ben er van overtuigd dat de ene beslissing beter is dan de andere beslissing. Het is tegenwoordig echt een tendens om te relativeren, maar daar ben ik het zelf niet mee eens. In bijvoorbeeld het geval van dit onderwerp denk ik dat deze ontwikkeling slecht is. Dan kun je wel zeggen: "maar jij hoeft er toch niet aan mee te doen?" Maar ik neem aan dat je zelf ook wel iets verder kunt kijken dan het moment. Ik leef namelijk wel in een samenleving en de kwaliteit van mijn leven hangt voor een groot deel af van de samenleving. Als nu die samenleving zich ontwikkelt in een richting waarin ik niet mee wil gaan, zal dat op den duur een probleem gaan vormen voor de kwaliteit van mijn leven. Ik zal niet meer worden geaccepteerd omdat ik bijvoorbeeld zal weigeren om mijn rimpels weg te laten halen (ik schets even een mogelijk toekomstbeeld).

Denk je nou echt dat je de enige bent met deze instelling? Er zijn echt hopen mensen die er zo over denken als jij en ik. Ik denk dat dat wel meevalt. Als het allemaal echt zo erg was, dan struikelde je nu al op straat over de strakgetrokken koppies. En je ziet ze echt maar heel, heel zelden.

Maar niet over mensen zoals een vrouw die in zo'n plastische chirurgie televisieprogramma zei "ik wil zo graag meedoen met de maatschappij." Die vrouw snapt er niets van. Die ziet enkel wat ze wil zien en heeft kennelijk niet de intellectuele capaciteiten om even een stapje terug te doen, in een denkbeeldige luchtballon te stappen en van bovenaf op de mensheid te kijken om te zien dat de maatschappij (gelukkig) niet één of ander collectief monster is, maar een verzameling van ontelbare deelmaatschappijtjes. Die mensen, beste Georgie, zijn wel degelijk slachtoffers. En dat bedoel ik niet neerbuigend, maar ik vind wel dat die mensen beschermd moeten worden en dat doe je niet met relativisme!
Nee, dat zijn geen slachtoffers. Die mensen zijn net zo erg slachtoffer als iemand die bij Wehkamp en andere postorderbedrijven een grote schuld hebben. ("Ze maken het zó makkelijk, meneer!"). Het betreft hier mensen met een "normaal" denkvermogen. Het is niet gezegd dat je ze niet anders KUNNEN denken, ze WILLEN dat ook niet. Spirituele, intellectuele ontwikkeling ligt binnen ieders handbereik, er worden boeken, kranten en tijdschriften vol over geschreven. Ook daaraan wordt door de media aandacht besteed. Je wordt er bijna mee doodgegooid. Mijn eigen zusje heeft lang geleden haar neus laten veranderen. Ze was er heilig van overtuigd dat een andere neus haar levensgeluk geweldig zou vergroten. Natuurlijk zag ze er volgens iedereen in haar omgeving al schitterend uit (en dat was ook zo). Hoe we haar dat ook vertelden, ze geloofde het niet. Uiteindelijk is de neus dus geopereerd. Wat we al verwachtten werd helaas bewaarheid: ze werd er maar heel eventjes gelukkiger van, en stortte daar in. NU zou ze het niet meer doen, maar op dat moment was ze er van overtuigd dat het voor haar goed was. Pas jaren later kwam ze erachter dat het niet zo was. Ze WILDE het toen ook niet zien. Het was voor haar op dat moment makkelijker de neus "de schuld te geven", dan de werkelijke problemen onder ogen te zien. En uiteindelijk moet je dat altijd toch. Je kunt als "ander" lullen als Brugman, maar het heeft geen zin.

En ik relativeer niet. Ik laat iedereen zijn eigen keuze, dat is heel iets anders. Ik zie dat niet iedereen dezelfde weg gaat.
Eeuwen geleden werd er al geklaagd op de manier waarop dat nu gebeurt. De maatschappij, de maatschappij....
Deze wereld verandert, blijft veranderen, zal daar nooit mee ophouden.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 29 oktober 2005 om 12:28
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.