Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 juni 2007, 13:23   #121
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
gebruik kalo bij harsen

hallo,
ik ben nieuw op dit forum en lijd net als alle anderen hier aan overbeharing (sinds mijn 15e ongeveer), door veelvuldig epileren, harsen e.d. is op sommige plekken aanzienlijk minder, maar op een aantal plekken is het nog steeds heel erg, zoals mijn bikinilijn (die zeer ver doorloopt op mijn bovenbenen..), ik hars dat vaak met veet harsstrips (wel met veel ingegroeide haren tot gevolg...) en heb nu ook kalo aangeschaft in de hoop dat dit de haargroei zal verminderen. Nu vroeg ik me iets af m.b.t. het gebruik: normaal moet ik na het harsen die olie-achtige doekjes gebruiken om de harsresten te verwijderen, maar moet je dit nu ook doen als je kalo gebruikt, of komt kalo dan ipv die doekjes? ik heb nl gehoord dat olie de huid afsluit en dat kalo dan niet kan doordringen. maar ja als ik die olie-doekjes niet gebruik blijven er misschien klevende harsstukken zitten op mijn huid.... hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, alvast bedankt!
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2007, 18:44   #122
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag juutje, ten eerste, neen je mag dan inderdaad geen olie gebruiken, ten tweede, besteed er nu niet te veel geld aan, aan kalo, want de resultaten zijn erg gemengd. (bij mij geen enkel resultaat na 2 jaar om de week smeren) ik denk dat je beter het geld dan besteed aan een degelijke behandeling. Hoewel, als bij jou al een gedeelte verdwijnt door epileren (is bij mij ook neit het geval) dan werkt dit mss bij jou ook??? Is weliswaar een behandeling met lange adem, en mss op den duur duurder dan wanneer je je via laser, smartpuls, epillight, ..., laat behandelen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2007, 20:42   #123
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
hoi martje,
bedankt voor je snelle reactie! hmm, heb kalo al aangeschaft dus sowieso al 30 euro lichter, dus dacht dan moet ik het nu ook maar gaan proberen... Las inderdaad dat er gemengde ervaringen zijn, maar bij een aantal mensen werkte het dus wel..? laseren heb ik ook over zitten denken, maar vind het sowieso een beetje eng om zo bij een onbekende je intieme zones te moeten laten zien, en aangezien mijn 'bikinilijn' ook niet standaard is maar veel groter dan bij de meeste andere schaam ik mij daar ook wel voor (en denk dat het dus ook duur gaat worden want ik denk dat de standaardtarieven voor bikinilijn niet op mij van toepassing zijn...). Verder zie ik er tegenop om te gaan scheren (dat moet geloof ik als je gaat laseren), want hars nu en ben bang dat die haren dan helemaal stug gaan worden... Wel fijn dat er hier zoveel ervaringsdeskundigen zitten! Ook ik schaam mij zo voor mijn overbeharing dat niemand in mijn omgeving dit weet. Inmiddels ben ik al 33 dus kun je nagaan hoe lang ik het al voor me houd en hoe vaak ik smoezen moet verzinnen dat ik niet mee kan gaan zwemmen, sauna e.d., want bij mij betekent dat eerst ook hele ontharingssessie toepassen, en dan zit een spontane actie er niet altijd in...
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2007, 19:20   #124
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag juutje, ik weet niet of je van nederland of belgie bent, maar mijn zus heeft, juist omdat het over de schaamstreek ging, en vanwege schaamte en positieve ervaringen, naar den haag, korpos gegaan aangezien ze daar erg vriendelijk, allemaal mensen die zelf die ervaring hebben (gehad hebben). Dus mss is dat iets???

De kalo werkte vooralsnog enkel bij mensen die geen overbeharing hadden maar gewoon normale beharing.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2007, 20:45   #125
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
Bedankt voor je tip weer Martje. Ik had inderdaad op het forum al meer over Korpos gelezen en heb ook op hun site gekeken, maar zag dat ze nu in ieder geval een wachttijd hebben van een aantal maanden. Misschien dat ik na de zomermaanden daar maar eens heen moet... Ik woon in Nederland (Amsterdam), zij zitten in Voorburg meende ik dus dat is niet om de hoek maar ook niet onmogelijk...
Ga bij mijn eerstvolgende harsbeurt Kalo toch maar proberen, en dan zien we wel of het wat doet...
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2007, 23:17   #126
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juutje Bekijk bericht
hoi martje,
bedankt voor je snelle reactie! hmm, heb kalo al aangeschaft dus sowieso al 30 euro lichter, dus dacht dan moet ik het nu ook maar gaan proberen... Las inderdaad dat er gemengde ervaringen zijn, maar bij een aantal mensen werkte het dus wel..? laseren heb ik ook over zitten denken, maar vind het sowieso een beetje eng om zo bij een onbekende je intieme zones te moeten laten zien, en aangezien mijn 'bikinilijn' ook niet standaard is maar veel groter dan bij de meeste andere schaam ik mij daar ook wel voor (en denk dat het dus ook duur gaat worden want ik denk dat de standaardtarieven voor bikinilijn niet op mij van toepassing zijn...). Verder zie ik er tegenop om te gaan scheren (dat moet geloof ik als je gaat laseren), want hars nu en ben bang dat die haren dan helemaal stug gaan worden... Wel fijn dat er hier zoveel ervaringsdeskundigen zitten! Ook ik schaam mij zo voor mijn overbeharing dat niemand in mijn omgeving dit weet. Inmiddels ben ik al 33 dus kun je nagaan hoe lang ik het al voor me houd en hoe vaak ik smoezen moet verzinnen dat ik niet mee kan gaan zwemmen, sauna e.d., want bij mij betekent dat eerst ook hele ontharingssessie toepassen, en dan zit een spontane actie er niet altijd in...

zeg juutje..

wat voor smoesjes verzin jij altijd als je ze je vroegen/vragen om te zwemmen..ik weet nooit wat ik dan moet zeggen. je kunt moeilijk elke keer zeggen dat je ongesteld bent..(ik ben het ook nog eens eens in de zoveel tijd-->waarschijnlijk door de hirsutisme). zon ontharingsessie (leuk hoe je het noemt ) kan niet zomaar..ik ben er altijd heel lang mee bezig. en dan nog; als alles weg is voel ik me nog niet prettig, misschien zien ze wel stoppels of ben ik iets vergeten want ja, het zit overal he ! ingegroeide haren heb ik ook heel erg last van..

succes met je definitieve ontharingssessies !
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2007, 11:15   #127
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
ik kan niet tegen chloor, allergisch voor chloor, ben behandeld tegen wratten(mag je ook een tijd neit gaan zwemmen), heb blaasontsteking, ...
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2007, 12:39   #128
katie449
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 27
hallo, ik heb dit weekend alles hier doorlezen, en toch Kalo besteld , nu is dit juist geleverd en zal ik ook mijn ervaringen hier noteren.
Ik onthaar mij al meer dan 30 jaren. Ik heb alles geprobeerd gaande van scheren, cremes, koude was, verscheidene epilieerapparaten, trimmer, lady shave en electronisch ontharingsapparaat.
Dit laatste kocht ik begin jaren 80 , een duur apparaat (toen 45.000 frank !) het werkt met een pincetje , je moet ieder haartje vastnemen met het pincetje, gedurende seconden (tussen 5 en 50 seconden) de stroom laten inwerken en dan komt het haartje los (in de groeifase behandelen) tot in de wortel. Het werkt wel , maar voor bij mezelf te gebruiken is het heel vermoeiend . De behandelde haartjes komen NIET terug.
De laatste jaren onthaar ik mezelf thuis met een apparaatje met warme was cartouches en stroken om te verwijderen. Nu wil ik dus vooral de bikinilijn en het donshaar op mijn onderrug behandelen met Kalo. Indien het zou werken , later ook de oksels.
De definitieve methodes zoals IPL en VPL spreken mij natuurlijk aan, maar de prijs schrikt mij af.
katie449 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2007, 23:22   #129
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
Hoi Katie,
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met Kalo! Ikzelf heb het dus ook net aangeschaft maar nog niet kunnen gebruiken omdat kalo pas arriveerde nadat ik net weer een harsbehandeling op mezelf had toegepast. Aangezien jij je hook harst/waxt ben ik benieuwd hoe jij de wasresten weghaalt: ook met olie? want dan schijnt kalo niet te werken en moet je na de olie eerst je huid weer schoonmaken met water en wasemulsie/zeep, een heel gedoe lijkt me en ik vrees voor een zeer geirriteerde huid...
Ben heel benieuwd naar je ervaringen!
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2007, 09:51   #130
katie449
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 27
Juutje,
leuk dat er iemand is die gelijk met mij begint.
Normaal gezien verwijder ik wasresten met babyolie en een washandje.
Morgen ga ik mijn onderrug met was ontharen (met hulp , want daar kan ik natuurlijk niet aan) de wasresten verwijderen met een strip , blijven deppen tot alle sporen weg zijn. Dan direct Kalo aanbrengen , 3 x met 10 minuten tussentijd en goed inmasseren. De Volgende dag nog eens 3 x , gespreid over de dag.
Zo heb ik begrepen dat je het moet doen.
Het is wel donshaar daar , omdat ik dat heel weinig onthaar ( alleen voor de vakantie). Dus misschien is dat met meer reslutaat dat op regelmatig onthaarde plaatsen.
Ik houd je op de hoogte !
katie449 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2007, 19:11   #131
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
Haal jij donshaartjes ook weg, Katie? Ik zou allang blij zijn als het alleen dons was . maar ja het verschilt natuurlijk per persoon wat je nog acceptabel vindt... Van de distribiteur van Kalo begreep ik dat ik toch eerst de wasresten met de oliedoekjes moest weghalen en dan schoonmaken met water en evt. douchegel en dan pas kalo aanbrengen, maar dat doe jij dus niet..?
leuk inderdaad dat we ongeveer tegelijk gaan beginnen, ben benieuwd naar de ervaringen..! ik begrijp dat je dus op vakantie gaat, veel plezier in ieder geval!
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2007, 19:50   #132
katie449
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 27
Gewoonlijk maar 1 x per jaar op mijn rug. Maar ik ga dat als test doen , vooralleer ik aan bvb mijn bikinilijn begin. Helpt het helemaal niet bij donshaar , dan zal het zeker niet helpen bij stugger haar. Dan weet ik dat ik niet onnodig veel tubes moet kopen.
Gewoonlijk verwijder ik harsresten met olie dus, nu zal ik het alleen met heet water en zeep afwassen , goed afdrogen en onmiddellijk met de crème beginnen.
__________________
De eerste stap is het begin van de langste reis...
katie449 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2007, 22:17   #133
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
He katie,
Ik zou de wasresten niet met water en zeep weghalen, wasresten gaan daardoor niet weg, daarvoor gebruik je de olie. zeep en water is dan nodig om de olie weer af te spoelen omdat die de huid afsluit en kalo dan niet kan doordringen. Als je dus sowieso de olie niet gebruikt maar alleen de strips om de wasresten weg te halen, kun je daarna volgens mij meteen met kalo beginnen. ikzelf vraag me alleen af of je door alleen met de strips te kloppen de wasresten wel helemaal weg krijgt...
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 00:43   #134
nordman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 47
Heb alles eens doorgelezen en kan er niet echt een conclusie uittrekken..bij de één lijkt het wel te werken bij een ander niet, en die zijn dan zelfs jaren bezig! Ook las ik een reactie van iemand die gewoon bultjes kreeg en er plekken aan over heeft gehouden, dan schrik ik toch echt wel! Maarja dan lees ik weer dat het bij sommige echt niet meer terug komt en dan wil ik het zo graag geloven...maar ik durf het niet. Volgens martje, als ik je ff mag quoten hehe, ' De kalo werkte vooralsnog enkel bij mensen die geen overbeharing hadden maar gewoon normale beharing.' ... daar heb ik dan bijv al helemaal niets aan, aangezien ik het haar op mn rug zo graaaaag weg wil hebben. Ik zal het allemaal eens in de gaten houden en wie weet begin ik er ooit aan
nordman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 09:07   #135
katie449
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 27
Juutje,
een manier om te testen of alle restjes weg zijn , is een donker kledingstuk aan te trekken , waarin veel vezeltjes zitten. Is er was blijven zitten , dan kleven die er direct in. Maar ook met een jeans kan je dit zien of zelfs met een stukje keukenrol.
Nordman,
Ik ben niet van plan om er jaren mee door te gaan ; na een 5 tal keer behandelen , zou ik toch al iets moeten kunnen zeggen , denk ik.
Van vlekken die overblijven , heb ik dan weer wel schrik. Misschien als je te vlug in de zon, of op de zonnebank gaat ??
Ik heb wel degelijk overbeharing , ik heb dus haar op mijn rug en vingers en tenen : als vrouw he...
Afwachten dus...
__________________
De eerste stap is het begin van de langste reis...
katie449 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.