Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 september 2009, 23:00   #31
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, apotheken/drogisterijen verkopen minoxidil 2% met ppg. Kijk maar wat de prijzen zijn:
http://www.drogisterij.net/EP200/P/EP200/direct
En als je 5% minox zonder ppg wilt hebben, moet je allereerst een recept kunnen overleggen en daarna heeft de apotheker de tijd nodig om de 5% zonder ppg te bereiden, en vervolgens betaal je veel te veel in NL.
In België betaal je ca. 17 euro voor 100ml minox 5% zonder ppg en zonder recept.


.

Laatst gewijzigd door Hanna; 12 september 2009 om 23:03
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 23:40   #32
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool allemaal naar belgie

viva belgie
de minox-heaven

ik heb toch ver alle soorten al getest , met uitzondering van die foam , liquid version was schijnbaar beter, of toch zover ik al gelezen heb in posts...

mijn top 2 beste minoxen :

- nanominox
- dr lee

als je het enkel snachts toepast kan je spectral overwegen , er zit inderdaad wel ppg in , al heb ik geen klachten gehoord van mensen met gevoelige huid, waren er niet paar mensen mee bezig dat moesten oppassen met ppg ? ryan r of iemand anders ? (kan mis zijn... ) er zit wel een stof bij de spectral dat de huid kalmeert...

kirkland zou ik je zeker niet aanraden, zit echt veel ppg in , ik tolereer het spul erg goed, eveneens alle andere topicals , maar bij de kirkland heb ik soms wel wat schilfers bovenop... maar het werkt wel heel goed , mogelijk door de hoge ppg erin , het is en blijft wel een transportstof, in mijn ogen toch wat beter dan glycerine , anders had alle minoxen enkel op glycerine geweest, om een bepaalde reden zweren ze bij ppg ...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 13:43   #33
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
ok ik zie wel even wat ik nu ga doen, ik wil aan de ene kant wel minox gaan proberen maar heeft dat nut om het een maand te proberen, en als het wel aanslaat ben ik dan me hele leven verbonden aan de minox?
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 13:51   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja en nee. Ieder haargroeimiddel of anti-haaruitvalmiddel moet je levenslang blijven gebruiken. Maar als die minox niet bevalt, kun je een ander middel nemen zoals Spectral of Nanominoxidil. Voel je daar niets voor, dan is het tijd voor haartransplantaties of een haarwerkje of acceptatie van verder kaalworden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 13:54   #35
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robh Bekijk bericht
op welk tijstip nemen jullie je fina in?

Ik hoorde dat je het op dezelfde tijd per dag moet innemen of is dat onzin?
En werkt h et sneller rbv smorgens of smiddags?
Elke avond na het eten. Verder geloof ik niet dat het wat uitmaakt wanneer je het inneemt. Je hoort wel eens wat van halfwaardetijden enzo, maar dat boeit me niet zo.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 16:29   #36
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
ja ik doe het ook rond 6 uur iedere avond
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 20:46   #37
route-66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 62
Hoi,

Lees al een tijdje mee op dit forum maar nog niet eerder gepost.

Als je jaren Fina hebt gebruikt zonder Minox en je haar verder achteruit is gegaan zoals in mijn geval, is het dan verstandiger als ik nu Minox wil gaan gebruiken om dan maar meteen over te schakelen van Fina naar Duta in combinatie met Minox voor een sneller/beter resultaat?

Ik las dat de Minox van Kirkland 2/4 uur nodig heeft om te drogen? ook zou hij vettig zijn? wat moet ik mij daar precies bij voorstellen?

Kirkland schijnt zo'n beetje de enige Minox te zijn die ze leveren via Nederlandse websites of zijn er nog andere soorten Minox te krigen die niet vettig zijn en sneller opdrogen?

Is die Minox (standaard en zonder ppg) van Dr. Lee beter wat dat betreft?


Groet,

J.D
route-66 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 21:30   #38
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool tijdsduur intrekken...

nano trekt als enige minox volledig na 10min in....
je mag zelfs erna je haar wassen...

kirkland zit veel ppg in , als je er geen last van hebt is er natuurlijk geen probleem... goedkoop en prima spul ,enige nadeel : duurt uren voor het ingetrokken is en je haar is er plakkerig/vettig van...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 21:38   #39
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
route 66, hoe oud ben jij en hoe lang heb jij fina gebruikt dan? Wat gebruik je nu?

Laatst gewijzigd door robh; 13 september 2009 om 21:41
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 21:50   #40
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Nou hannah dat vind k wel heel drastich gezegd, dat als je niet aan de minox wil je dan maar aan acceptatie of haartransplantatie! K denk dat je met finas toch heel lang van je haar kan genieten (is toch bewezen) verder kan je altijd nog over gaan op de duta!!
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 22:37   #41
route-66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robh Bekijk bericht
route 66, hoe oud ben jij en hoe lang heb jij fina gebruikt dan? Wat gebruik je nu?
Hoi,

Ben 42. Gebruik het zo'n beetje 11/12 jaar als ik mij niet vergis. Gebruik het dus nog steeds in combinatie met wat vitaminen/voedingssupplementen maar dat is duidelijk niet voldoende.

Vandaar ook mijn vraag aan mede forum leden of het beter zou zijn om direct over te stappen van Fina naar Duta in combinatie met Minox. Heb het idee dat er misschien toch nog wat te redden/verbeteren valt.

Ik had waarschijnlijk veel eerder met Minox erbij moeten starten. Heb wel jaren Velform hair grow lotion erbij gebruikt tot zo'n drie jaar geleden maar over dat middel is men hier niet zo enthousiast. Het ging met Velform ook wel achteruit maar sneller na ermee te zijn gestopt. Het lijkt mij dan ook niet zinnig om daar nu weer mee te starten maar beter iets sterkers te nemen zoals Minox. De vraag is alleen welke, heb geen zin in vettig gesmeer wat uren moet drogen.


Groet,

J.D

Laatst gewijzigd door route-66; 13 september 2009 om 22:42
route-66 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 23:53   #42
starfighter
HaarWeb lid
 
starfighter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 50
Je zou de conditie van je hoofdhuid kunnen verbeteren dmv een dagelijkse scalp-massage. Aangezien medicijnen tegen androgenetische haaruitval daar niets aan doen, wordt het tijd om de verouderde scalphuid van een 40 plusser wat fitter te maken.
starfighter is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 00:11   #43
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
hoe doe je dat dat masseren?
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 00:13   #44
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door route-66 Bekijk bericht
Hoi,

Lees al een tijdje mee op dit forum maar nog niet eerder gepost.

Als je jaren Fina hebt gebruikt zonder Minox en je haar verder achteruit is gegaan zoals in mijn geval, is het dan verstandiger als ik nu Minox wil gaan gebruiken om dan maar meteen over te schakelen van Fina naar Duta in combinatie met Minox voor een sneller/beter resultaat?

Ik las dat de Minox van Kirkland 2/4 uur nodig heeft om te drogen? ook zou hij vettig zijn? wat moet ik mij daar precies bij voorstellen?

Kirkland schijnt zo'n beetje de enige Minox te zijn die ze leveren via Nederlandse websites of zijn er nog andere soorten Minox te krigen die niet vettig zijn en sneller opdrogen?

Is die Minox (standaard en zonder ppg) van Dr. Lee beter wat dat betreft?


Groet,

J.D
hoi,

hoe merk je dat je haar achteruit is gegaan? Heb je veel haaruitval. merk je het na het douchen/haarwassen, kammen of zo..
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 00:16   #45
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door route-66 Bekijk bericht
Hoi,

Ben 42. Gebruik het zo'n beetje 11/12 jaar als ik mij niet vergis. Gebruik het dus nog steeds in combinatie met wat vitaminen/voedingssupplementen maar dat is duidelijk niet voldoende.

Vandaar ook mijn vraag aan mede forum leden of het beter zou zijn om direct over te stappen van Fina naar Duta in combinatie met Minox. Heb het idee dat er misschien toch nog wat te redden/verbeteren valt.

Ik had waarschijnlijk veel eerder met Minox erbij moeten starten. Heb wel jaren Velform hair grow lotion erbij gebruikt tot zo'n drie jaar geleden maar over dat middel is men hier niet zo enthousiast. Het ging met Velform ook wel achteruit maar sneller na ermee te zijn gestopt. Het lijkt mij dan ook niet zinnig om daar nu weer mee te starten maar beter iets sterkers te nemen zoals Minox. De vraag is alleen welke, heb geen zin in vettig gesmeer wat uren moet drogen.


Groet,

J.D
Welke vitamine en suplementen heb jij dan?
robh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
werking fina op kruin dennis72 Medicijnen/haargroeimiddelen 11 15 september 2008 13:40
Zijn er mensen die nog al jaren (> 5 jaar) Fina gebruiken? Pat Medicijnen/haargroeimiddelen 10 6 augustus 2007 21:01
onduidelijkheden m.b.t werking fina. Boris Medicijnen/haargroeimiddelen 0 26 maart 2004 20:44
werking fina? Alessandro Medicijnen/haargroeimiddelen 2 11 april 2002 15:40
fina werking cees Medicijnen/haargroeimiddelen 6 18 maart 2002 20:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.