Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 januari 2014, 22:30   #91
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Oud nieuws, maar wel weer interessant om te lezen:
http://medischcontact.artsennet.nl/a...us-genomen.htm
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2014, 22:32   #92
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
En niet te vergeten; je hebt zulke mooie haarwerken !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 17:29   #93
IlsiePilsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 61
Geslacht:
Aan GHG en Doemdenkertje,

Ik besloot om finasteride te nemen omdat ik zo niet meer verder kon. De afgelopen 4 jaar ben ik in een depressie geraakt door die eeuwigdurende enorme haaruitval en ben er nog steeds niet uit, ik ben een heel erg fragiele persoon. Ook ben ik bij een psychologe in behandeling.
Ik kan maar niet vatten en accepteren hoe een geneesmiddel voor behandeling van acne, me uiteindelijk in deze nachtmerrie deed belanden; een geneesmiddel dat nota bene ervoor moest zorgen dat ik er beter uitzag. Ik heb er gewoon geen woorden voor.
En dat geneesmiddel (Diane-35 dus), daar zijn ook risico's aan verbonden zoals oa borstkanker, net zoals bij anticonceptiepillen.
Toch nemen talloze vrouwen de pil.. wie kan dat verklaren?
Het nemen van een pil louter om anticonceptie is nu eens iets wat ík niet begrijp van al die vrouwen, zie je. Omdat er andere/gezondere middelen bestaan om aan anticonceptie te doen, vind ik.

De strijd niet opgeven en de haren nog proberen te redden met medicatie is een persoonlijke beslissing die niemand anders voor je kan maken.
Het enige wat ik kan doen wat betreft al de gezondheidsrisico's van finasteride is een regelmatige check-up doen bij de dokters (borstonderzoek, bloedonderzoek, etc), en waakzaam blijven, en dat raad ik ook alle andere vrouwen die AGA-medicatie nemen aan.
En laat dit duidelijk zijn aub: Androcur, spironolactone en dutasteride zijn heus niet gezonder dan finasteride.

Groetjes
__________________
V, Leeftijd 35j

Aug 2009 Diane-35 behandeling voor acne onderbroken
Sep 2009 Haaruitval begonnen
Nov 2009 Diane-35 terug opgestart wegens terugkerende acne
Feb 2010 Haaruitval was bijna stabiel - Maar toch Diane-35 weer even gestopt
Maart 2010 Haaruitval terug slechter - Terug gestart met de Diane-35 (deze keer enkel om de haaruitval proberen te stabiliseren)
Aug 2010 Zeer zware haaruitval - Diagnose TE (door zware stress) + AGA
Sep 2010 Start Minoxidil (2% en later 4%)
Dec 2010-Feb 2011 Haaruitval volledig gestopt
Maart 2011 Haaruitval terug herbegonnen - AGA is duidelijk te herkennen
Aug 2013 Gestopt met Minoxidil
Jan 2014 Start Finasteride (1 mg)

Supplementen:
- MSM; Fe; Se, N-acetylcysteine, TriBVit
- Saw Palmetto (1 x 160 mg)
IlsiePilsie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 18:53   #94
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Hoi IlsiePilsie,
Ik vind het heel naar om te lezen dat je door je haaruitval in een depressie terecht bent gekomen die al bijna 4 jaar duurt. Dat lijkt me een hele zware strijd. Precies een jaar geleden zat ik op mijn donkerste plek. Een plek waarin het voor mij ook allemaal niet meer hoefde. Als dit het leven was, dan vond ik er geen hol meer aan. Als ik terug denk aan die periode kan ik daar nog steeds erg verdrietig van worden. Dus ik weet echt wat je doormaakt. Ik kwam er ook alleen niet meer uit en heb uiteindelijk hulp gezocht bij een psycholoog, ben sinds juli in behandeling en het gaat een heel stuk beter. Gelukkig!!

Toch denk ik (en dat is geheel persoonlijk en natuurlijk is iedereen vrij om zijn eigen pad en eigen proces te kiezen) dat jij de verkeerde strijd aan gaat. Voor mij persoonlijk bestond en bestaat de strijd uit een tweetal zaken: enerzijds de acceptatie dat ik AGA heb en het steeds erger wordt, en anderzijds dat mijn uiterlijk verandert op een manier dat ik niet meer naar mezelf in de spiegel kan kijken en mezelf mooi kan vinden.
Het tweede punt is absoluut aan te pakken: ik draag nu een haarwerk en hoef me niet meer te schamen voor mijn zielige bosje haar, niemand ziet het, echt een hele zorg minder. Zo kan ik het tenminste op mijn eigen tempo zonder dat iedereen er van kan “meegenieten” een plekje geven en werken aan mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen.
Het eerste punt is m.i. iets waar je niet mee moet strijden. Zolang je strijdt, kom je namelijk geen stap verder. Ook al slaat de finasteride misschien aan, je haar zal echt niet meer worden wat het was. Hoe hard dat misschien ook klinkt, dus tevreden zul je waarschijnlijk nooit meer zijn. Je raakt zo in een viceuze cirkel, sterker nog daar zit je al een hele tijd in: Don't let your struggle become your identity!! Jij bent niet je haar…..het is slechts een onderdeel van je uiterlijk, maar niet wie je bent en waarom anderen van je houden en je lief hebben!!!

Eigenlijk zou je de berichten die de laatste maanden in de sectie haarwerken zijn geschreven eens moeten lezen. Allemaal vrouwen die in het afgelopen half jaar (en sommigen al langer geleden) de keuze voor een haarwerk hebben gemaakt. Geen een van deze vrouwen heeft daar spijt van: sterker nog ik denk dat iedereen denkt: “was ik hier maar veel eerder mee begonnen”. Het haarwerk/pruik geeft weer toekomstperspectief en zorgt ervoor dat het allemaal een heel stuk draaglijker wordt.

Veel sterkte!!
__________________
Liefs,

Heleen

Don't let your struggle become your identity!!


December 2011: haar-ellende begonnen
Oktober 2013: diagnose AGA.

Na anderhalf jaar leven in onzekerheid, stress en angst, geen zin in nog meer onzekerheid t.a.v. het wel of niet aanslaan van medicatie:
Augustus 2013: HH gedeeltelijk haarwerk afgeleverd: wat een verademing!!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 20:43   #95
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@ Doemdenkertje: ik had het niet beter kunnen verwoorden. Het is wel de waarheid.
@ IlsiePilsie: Je kan blijven hopen en hopen, maar je krijgt er geen volle haardos van. Het is en blijft een armieterig bosje haar. Zo zonde van je tijd en energie om te blijven hopen op de medicatie die wel of niet aanslaat, met alle gevolgen van dien.
Nu zie je misschien nog niet dat je haar dun is. Als je langer wacht is het wel te zien en dan is de overstap naar een haarwerk GROOT en merken ze het verschil van niets naar iets (een haarwerk) wel op. Succes en sterkte !

Laatst gewijzigd door Astrid26; 28 januari 2014 om 21:43 Reden: tikfoutje
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 22:08   #96
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Fijne woorden Doemdenkertje.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 17:32   #97
IlsiePilsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 61
Geslacht:
Ik snap niet waarom ik zoveel kritiek over me heen krijg terwijl anderen op dit forum zelf al veel langer aan de medicatie zitten. Ik neem het nog geen maand, terwijl anderen het al jaren blijken nemen.

Medicatie proberen is voor iedereen een persoonlijk beslissing, en ik dacht op dit forum steun te vinden.
__________________
V, Leeftijd 35j

Aug 2009 Diane-35 behandeling voor acne onderbroken
Sep 2009 Haaruitval begonnen
Nov 2009 Diane-35 terug opgestart wegens terugkerende acne
Feb 2010 Haaruitval was bijna stabiel - Maar toch Diane-35 weer even gestopt
Maart 2010 Haaruitval terug slechter - Terug gestart met de Diane-35 (deze keer enkel om de haaruitval proberen te stabiliseren)
Aug 2010 Zeer zware haaruitval - Diagnose TE (door zware stress) + AGA
Sep 2010 Start Minoxidil (2% en later 4%)
Dec 2010-Feb 2011 Haaruitval volledig gestopt
Maart 2011 Haaruitval terug herbegonnen - AGA is duidelijk te herkennen
Aug 2013 Gestopt met Minoxidil
Jan 2014 Start Finasteride (1 mg)

Supplementen:
- MSM; Fe; Se, N-acetylcysteine, TriBVit
- Saw Palmetto (1 x 160 mg)
IlsiePilsie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 17:45   #98
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Hoi IlsiePilsie,

Het is echt absoluut maar dan echt absoluut niet mijn bedoeling kritiek te leveren. Dus als dat zo bij jou is binnen gekomen mijn excuses. Ik probeer je juist alleen te helpen. Al 4 jaar in een depressie zitten vanwege je haren lijkt me namelijk echt vreselijk en het zo ontzettend niet waard. Ik vond anderhalf jaar al echt een hel.

Natuurlijk ben jij baas over je eigen lichaam en je eigen keuzes. Het was als hulp bedoeld om aan te geven dat er andere wegen zijn die je kunt bewandelen in plaats van deze in mijn ogen lijdensweg.....
__________________
Liefs,

Heleen

Don't let your struggle become your identity!!


December 2011: haar-ellende begonnen
Oktober 2013: diagnose AGA.

Na anderhalf jaar leven in onzekerheid, stress en angst, geen zin in nog meer onzekerheid t.a.v. het wel of niet aanslaan van medicatie:
Augustus 2013: HH gedeeltelijk haarwerk afgeleverd: wat een verademing!!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 17:50   #99
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Ilsiepilsie, het is zeker niet als kritiek bedoelt, maar wij uiten onze bezorgdheid en willen je waarschuwen. Dat is het; niet meer en niet minder.

En volgens mij zijn er weinig tot geen vrouwen op het forum die fina slikken en waarmee je je ervaringen kan delen. Er zijn wel mannen die het gebruiken, maar daar is het middel wel getest etc. En een man heeft toch een andere hormoonhuishouding dan een vrouw.

Iedereen mag/moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet, wij denken alleen maar met je mee. Succes & sterkte.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 18:49   #100
IlsiePilsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 61
Geslacht:
Dankje, als het bezorgdheid is, dan apprecieer ik deze heel erg.
Ik houd m'n gezondheid nauwlettend in het oog, en dat zal ik blijven doen.
Graag houd ik jullie op de hoogte.

Lieve groetjes
__________________
V, Leeftijd 35j

Aug 2009 Diane-35 behandeling voor acne onderbroken
Sep 2009 Haaruitval begonnen
Nov 2009 Diane-35 terug opgestart wegens terugkerende acne
Feb 2010 Haaruitval was bijna stabiel - Maar toch Diane-35 weer even gestopt
Maart 2010 Haaruitval terug slechter - Terug gestart met de Diane-35 (deze keer enkel om de haaruitval proberen te stabiliseren)
Aug 2010 Zeer zware haaruitval - Diagnose TE (door zware stress) + AGA
Sep 2010 Start Minoxidil (2% en later 4%)
Dec 2010-Feb 2011 Haaruitval volledig gestopt
Maart 2011 Haaruitval terug herbegonnen - AGA is duidelijk te herkennen
Aug 2013 Gestopt met Minoxidil
Jan 2014 Start Finasteride (1 mg)

Supplementen:
- MSM; Fe; Se, N-acetylcysteine, TriBVit
- Saw Palmetto (1 x 160 mg)
IlsiePilsie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 19:09   #101
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Ilsiepilsie,
Ik begrijp hééééél goed wat je doormaakt. Al sinds mijn 17de (nu ben ik 44 jaar) heb ik te lijden onder AGA. Veel medicatie en zelfs een haartransplantatie op mijn 29ste was mijn laatste hoop. Ik heb veel voor de spiegel gestaan en gedacht : voor mij hoeft het niet meer, ik kan het niet meer aan. Dagelijks was het een mentale marteling. Veel verdriet heb ik gehad en depressieve gevoelens.

Uiteindelijk heb ik eind vorig jaar de stap naar een haarwerk gezet. Dit is een grote opluchting geweest. Zo'n zware last die van mijn schouders viel. Zo blij was ik om de medicatie uit mijn leven te bannen.
Dit is echt de beste oplossing voor kaalheid bij vrouwen !!!

Ik heb nu veel zelfvertrouwen en krijg enorm veel positieve reactie. Mensen zeggen dat ik straal.

Ik wens je allezins veel sterkte en goede moed.
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 19:27   #102
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ilsiepilsie, ik wil hier nog iets toevoegen.
Ik heb ook jaren lopen tobben, hoor. Ik heb niet lopen tobben met medicatie, maar wel met camoufleren, uren voor de spiegel, elke haar goed leggen zodat het nog wat leek en bussen haarlak erop, etc.

Totdat ik dat zo beu was en door dermatoloog AGA werd geconstateerd. Toen heb ik uitvoerig gesproken met mijn huisarts, twee dermatologen, en onafhankelijk van elkaar gaven ze mij het advies; begin niet aan fina.
Zolang er geen wetenschappelijke onderzoeken zijn gedaan bij vrouwen en zolang er geen gegevens over lange termijn bekend zijn. Resultaten haargroei zijn minimaal, weinig tot niets en wij willen niet de schuld krijgen dat je over een aantal jaren ziek bent, kanker o.i.d. hebt. Wij schrijven het niet uit ! Ga maar naar Ids Boersma, die schrijft het zo voor je uit ! Maar die mag het ondertussen ook niet meer voorschrijven. Dat zegt mij genoeg.

Het enige middel wat is getest bij vrouwen en stabilisatie 'kan' geven is minoxidil. Langdurig proces en - als het aanslaat - zit je er levenslang aanvast. Verwacht geen wonderen, zei mijn huisarts, zoek een goede andere oplossing en oriënteer je eens voor een haarstuk of haarwerk. Er zijn vele vrouwen - zoals jij en zelfs nog jonger - die kampen met AGA en een oplossing hebben gevonden in een haarwerk. Eigenlijk hebben wij - vrouwen - geen keus en zullen het moeten accepteren en het beste er van maken met hulpmiddelen

Ik heb toen contact gezocht met lotgenoten (op een ander forum) en de voor- en nadelen van haarwerk en haarstukje op een rijtje gezet. Zij hebben mij toen over de drempel geholpen naar een mooi haarwerk. Wij hebben elkaar juist nodig, je moet lotgenoten omarmen en niet afstoten !

Veel sterkte en wijsheid.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 20:05   #103
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik lees ook bezorgdheid uit de berichten en geen aanval. Ik ben aan de minox, hoef ook nog geen haarstuk, maar dat kan volgend jaar ineens anders zijn.
Ik heb wel eens gezegd er anders in te staan. Moet ik een pruik, dan moet ik een pruik. Mijn moeder was ook een stuk met pruik en ik word dat ook hahaha
Fina vind ik eng en ik ben nog wel medisch geschoold ook. Ik gebruik niks, waar geen duidelijk wetenschappelijke resultaten van zijn. Noch zaken waar ik niets weet van het effect op langere termijn. Laat mij maar topisch werken. Maar ieder zijn ding, als jij er vertrouwen in hebt moet je het proberen.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 22:05   #104
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik denk dat de keuze voor een haarwerk of medicatie erg persoonlijk is. Mijn moeder die ook aga heeft heeft nooit enige medicatie of middeltjes gebruikt en draagt nu een haarwerk. Voor haar werkt dat prima en ze is er gelukkig mee.

Ik ben daar helemaal anders in. Wat mij erg geholpen heeft is net het zelf op zoek gaan naar oplossingen op het vlak van medicatie, en het accepteren dat mijn haar nooit perfect zal zijn, maar blij zijn dat het er wel stukken beter uitziet dan voor de medicatie. Dat heb ik zelf verwezenlijkt, en dat heeft me wat "controle" teruggegeven.
En ik heb zelfs veel plezier beleefd aan mijn zoektocht, en aan de contacten met lotgenoten en de verhalen en experimenten van de mannen op de Amerikaanse fora.. Mijn strijd heeft me dus niet gedeprimeerd, bij momenten is het zelfs een hobby geweest.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 22:14   #105
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
1. Ik denk dat de keuze voor een haarwerk of medicatie erg persoonlijk is.

2. Mijn strijd heeft me dus niet gedeprimeerd, bij momenten is het zelfs een hobby geweest.
1. Absoluut !
Iedereen in zijn eigen waarde laten, maar bezorgdheid uiten moet kunnen.

2. Mee eens, maar dan andersom.
Mijn haarwerk is mijn hobby geworden. Een inloopkast vol mooie haarwerken is mijn droom (zie ook mijn profiel
Elke dag, bij elke gelegenheid, bij elk kledingstuk een mooi haarwerk. Zo ver ben ik nog lang niet, maar blijven dromen, Astrid.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.