Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 oktober 2004, 10:37   #1
christame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2004
Berichten: 14
Haarwerken en zwemmen.

Onze dochter heeft 2 nu verschillende pruiken, maar ga zwemmen met een badmuts. Haar pruiken zijn synthetisch, binnenkort krijg ze een pruik met echt haar, hebben jullie ervaring met zweemmen met een pruik, wat is beter syntetisch, of echt haar, en hoe te bevestigen in het zwembad.

graag een suggestie wat het beste is.
christame is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2004, 12:03   #2
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Hoi Christame,

Sorry, geen ervaring. Ik heb een synthetische pruik en twee wildebrassen van zoontjes, dus ga altijd zwemmen met een piratendoekje en haarband (omdat ik geen oude badmuts op mijn koppie wil hebben..). Dan blijft het lekker strak zitten. Hopelijk hebben andere nog een goede suggestie voor je.

Groetjes,

Anjo
Anjo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2004, 13:37   #3
jackie
HaarWeb lid
 
jackie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Locatie: noord brabant
Berichten: 47
hallo,

Ik heb altijd al een gruwelijke hekel gehad aan zwemmen, dus ik heb het nu gedelegeerd aan mijn man. Dus papa gaat mee zwemmen met mijn dochtertje Kaylee
Zo heeft elk nadeel zijn voordeel!!!!!

groetje Jackie
jackie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2004, 13:45   #4
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hey hey,


Ik ging wel zwemmen met pruik, (echt haar)
Maar dan zette ik hem wel vast met heeeeel veel tape. (helemaal rondom)
Volgens mij bestaat er ook waterbestendige lijm, maar ik was allergiesch voor de lijm.
Kan je dus niet vertellen welke lijm het beste is.
Als je hebt gezwommen met je pruik van echt haar moet je hem wel meteen bij thuis komtst wassen. want al dat chloor is echt funest voor je pruik. (vooral als je veel zwemt). Je haarwerk kan er erg dof en droog van worden.
Maar dat wil niet zeggen dat je niet kan zwemmen met een pruik van echt haar. Als je hem maar goed verzorgd!

Ik moet wel zeggen dat ik het zwemmen met pruik niet echt een top idee vond.
Had steeds het gevoel dat hij af zou gaan als ik van de duikplank ging ofzo.
Daarom ging ik in later stadium gewoon zonder pruik zwemmen.

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!

Laatst gewijzigd door Lies86; 16 oktober 2004 om 13:48
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2004, 11:34   #5
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
hoj!

Ik ga redelijk dikwijls zwemmen...als ik ga zwemmen zet ik m'n pruik in m'n kleedkamertje af en zet m'n badmuts op...zwemmen met pruik lijkt me niet zo leuk, en ik denk dat het ook niet zo goed is voor je pruik dus ga ik liever zwemmen met een badmuts...

Als ik naar zee ga met m'n ouders, dan laat ik ze gewoon opstaan, en als ik in 't water ga, dan zorg ik dat ze niet nat word (of toch niet TE nat, een spatje zal wel geen kwaad kunnen he)

hopelijk ben je hier iets mee...

Hoe oud is je dochter? Ik ben 15 jaar en ik heb al sinds m'n 8ste alopecia an nu draag ik een jaar een pruik...

liefs...

Tinne -xxx-
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2004, 20:57   #6
christame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2004
Berichten: 14
zwemmen

Hoi,


Onze dochter is 8 jaar, zij zwemt normaal met een badmuts op, maar de laatste keer is deze afgegaan, en zij is toen gepest door enige jongens die daar ook aan het zwemmen waren en ook enige jaren ouder 12 tot 14 jaar.
Het was de eerste keer dat zij gepest werd maar het kwam wel hard aan bij haar.
Daarom onze vraag omdat ze de volgende keer hoogstwaarschijnlijk wil gaan zwemmen met een pruik op, goed vast geplakt uiteraard. maar hoe het met de pruik zou gaan hebben wij geen enig idee.
En omdat ze eind november/begin december haar nieuwe pruik krijg, deze is van 100% echt haar. hebben wij deze vraag neer gezet op het web.

In iedergeval alvast bedank voor de reactie's, maar meer meningen en ervaringen zijn van harte welkom.

Groetjes Christa.
christame is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2004, 22:26   #7
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
Ik heb afgelopen zomer gezwommen met mijn pruik van echt haar. Ik durfde alleen niet koppie onder. Ben dus maar braaf baantjes gaan trekken . Alleen de onderkant was dus nat. Volgens de winkel waar ik deze heb gekocht mag ik ermee zwemmen en ook de sauna bezoeken mits je hem erna goed wast.
Ik zou het met je dochter gewoon een keer uitproberen in bad of onder de douche, dan zie je zelf hoe het er uit gaat zien.
Succes gr. Assie.

p.s. wat een leuk koppie heeft je dochter, ben even op haar site geweest.
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2004, 16:58   #8
marianneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: brabant
Berichten: 116
Hallo,

Ik zwem regelmatig (met mijn pruik op). Zowiezo houd ik mijn pruik een hele week op (dus ik slaap, sport en douche er gewoon mee...) Ik gebruik de blauwe tape. Deze is ontzettend sterk dus laat echt niet los als hij nat wordt.
Na het zwemmen spring ik gewoon onder de douche en was mijn haren, want inderdaad chloor is niet goed voor je haren net als bij mensen die wel hun eigen haren hebben.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust hoor...
Groetjes Marianneke
marianneke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 14:00   #9
erica
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 17
Unhappy

Hoi,

Ik lees hier op het forum dat verscheidene mensen gewoon gaan zwemmen mèt pruik. Maar ik vraag me af of de pruik niet helemaal uit model gaat als ie nat wordt. En vooral dat je heel erg het 'rasterwerk' gaat zien en je kale hoofdhuid. Ik ben nog nooit met mijn (synthetische) pruik kopje onder geweest, maar als ik hem gewassen heb dan is het al heel zichtbaar. Wordt de het elastiek ook losser als het nat is, het lijkt me niet leuk als je in het zwembad ineens je pruik ziet drijven ...
Heeft iemand ervaring met snorkelen met pruik? Als je een beetje oppast hoeft je pruik niet nat te worden met snorkelen, alleen de randen wat, toch? Ik ben niet zo'n held dat ik mijn pruik afzet en een doekje omdoe, tenminste niet met mensen die ik nog maar een week ken (in een groepsvakantie).

groetjes,
Erica
erica is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 19:05   #10
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
ik ben gaan zwemmen zonder pruik. Ik heb altijd een doekje op gedaan, maar het irriteerde alelen maar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet helemaal kaal ben. Ik heb wel lang haar, kort haar en kale plekken. Het intereseert me niet meer zoveel wat mensen denken
Succes in ieder geval
xx
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2004, 13:56   #11
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hallo allemaal,

Ik had een pruik van echt haar, en het tule netje was in de zelfde kleur als mijn hoofdhuid, no problemo dus als het nat werd.
en uit model, tja dat gaat hij wel een beetje. MAar een pruik van echt haar kan je zelf heel makkelijk re-stylen, dus dat was geen probleem
Wel eerst goed wassen, maar dat had ik al eerder verteld geloof ik.

enne erica, ik ben afgelopen jaar ook voor het eerst mee geweest met een groepsvakantie (met de ymca heb gekanoet in zweden 14 dagen)
Had nog haar, maar wel heel weinig, met veel kale plekken.
Heb op de kenningsmakingsdag verteld dat ik AA had, in het kort wat dat was, en dat het dus kon zijn dat ik als we eenmaal in zweden zaten (3 maanden later) helemaal kaal zou kunnen zijn, maar dat dat niet hoefde.
En als ik niet kaal zou zijn dat ik dan wel plekken zou hebben.
Maar dat ik van mening was dat dat geen probleem zou moeten zijn, omdat we allemaal wel wat hebben!
Dit werdt meteen goed geaccepteerd. ik had inderdaad nog haar, en ben dus met erg dun haar en veel plekken heerlijk op vakantie geweest.
We hebben het er nog 1 keer over gehad. verder niet.
IEdereen wist wat ik had en dan was het ook okey

Misschien voor jou ook een tip?
Want het lijkt mij voor jezelf prettiger dat je lekker kan snorkelen zonder da tje in je achterhoofd steeds aan je pruik moet denken
Maar dat kan ook persoonlijk zijn.

Succes ermee!
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2004, 22:43   #12
elaine is happy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 1
Hallo,

Ik ben zojuist lid geworden van dit forum.
Ik heb ongeveer 8 jaar aa. Ik ben vrouw van 38 jaar. Ben over hele lijf kaal.
Het heeft een tijdje geduurd, maar nu zwem ik zonder pruik, gewoon met kaal hoofd. Ook doe ik dat zo als ik naar de sauna ga. Heb ik wel 6 jaar over gedaan om zover te komen. Ik heb een fantastische partner, die me altijd heeft bijgestaan en gemotiveerd.

De reacties van mensen als ik kaal zwem/sauna: ze kijken soms verbaasd, maar vaak ook zie je ze denken: chemokuur of zoiets. Ik vind dat jammer, maar ik kan het wel begrijpen. Kinderen kijken soms een beetje angstig naar me, daar kan ik ook niets aan doen.
Maar nu praat ik voor mezelf, ik ben zover gekomen om kaal te zwemmen etc.
Voor de rest ga ik door het dagelijkse leven met een synthetische pruik.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een moeder het vreselijk vindt dat haar kind wordt gepest als het kaal is. Je wilt voor je kind toch het beste, toch?
Nou, heel veel succes ermee. Misschien dat jouw kind ooit ook zover komt dat ze kaal kan zwemmen en niet zo moeilijk hoeft te doen met pruiken. En niet gepest wordt natuurlijk, want dat is hard en vreselijk.
Groetjes,
Elaine
elaine is happy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2005, 12:27   #13
stefanie s
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2005
Locatie: omgeving turnhout
Berichten: 19
ik heb nu al drie synthetische pruiken gehad en ben er zeer tevreden over. Als je het haar wast, en het op de kapstok zet, droogt het automatisch in zijn oorspronkelijke vorm..Mijn tweede pruik was er één die naar buiten uit krulde. eens gewassen kreeg het automatisch terug zijn oorspronkelijke vorm, zonder er rollekes in te draaien....
ben zeer tevreden over synthetische pruiken. Mijn ouders zijn kapper en zij raadden iedereen ook aan om deze pruiken te kopen... Het echte probleem met echt haar is dat je het moet bijkleuren, want in de zomer zijn pruiken met echt haar net zoals gewoon echt haar vatbaar voor kleurverlichtingen e.d. en dan moet er bijgekleurd worden wat absoluut niet goed is voor 'dood' haar dat niet meer groeit (pruikhaar dus) en de vorm is ook volledig weg als je het haar wast... maar dat is mijn ervaring hè..

en wat betreft dat zwemmen. Ik heb in het begin een badmuts gekocht , een schoneke zenne, maar heb het gene ene keer opgezet. Ben gewoon kaal gaan zwemmen. In het begin doet dit écht raar, en zie je de mensen kijken. Maar trek me dat niet aan, WIJ KUNNEN ER TOCH NIETS AAN DOEN DAT WE ZOO ZIJN? een ander staat vol met puisten, wees blij dat wij dat niet hebben, maar dat we juist schoon 'glad' zijn ... als je dit allemaal zo erg gaat aantrekken ga je er zelf onderdoor .... vreesk... xxx stefanie
stefanie s is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 23:07   #14
Marit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Locatie: brabant
Berichten: 117
Vroeger had ik ook eerst synthetische pruiken, maar die stralen echt van een kilometer afstand af dat 't een pruik is en zo voelde het ook. Je kunt er ook niet zo natuurlijk mee omgaan (douchen/zwemmen) als met echt haar.
Nu, al jaren met 'n pruik van echt haar, kan ik wel zwemmen, maar ik blijf wel zoveel mogelijk met m'n hoofd boven water. Heb ook wel eens gesnorkeld en dat gaat ook nog best, maar 't moet allemaal niet te wild. Ben ook allergisch voor krachtigere plakmiddelen, dus dan zou 't wel eens los kunnen gaan.
Idd wel gelijk je haar wassen na zwemmen in chloor- of zeewater.
Marit is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 18:54   #15
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Hoi allemaal,

Ook ik heb een haarwerk van ech haar. Ben er nog niet mee aan zwemmen, maar ik douche er welgewoon mee. Mijn haarwerk is geen pruik maar zit rondom mijn hoofd vast door middel van ringetjes aan mijn eigen haar. Dus als het goed is kan ik er gewoon mee zwemmen, alleen moet je er niet te wild mee gaan doen. Er een vlecht of staart in doen is het beste, en eerst uitkammen voordat je het weer goed wast.


Oh trouwens een vraagje aan Marianneke: wat voor tape is dat precies die blauwe tape? Ik gebruik namelijk ook een klein stukje tape voor mijn haarwerk. Maar die gaat meteen los in aanraking met water. Is die blauwe tape van jou ook dubbelzijdige tape die je zelf in vorm moet knippen?

Liefs,
Hayat
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
de prijzen van haarwerken Justice Haarwerken 10 22 september 2005 09:48
Profile haarwerken Haarzoeker Haarwerken 28 8 juli 2004 12:16
Vergoedingen ziektenkostenverzekering m.b.t. haarwerken in 2004 Webmaster Haarwerken 7 15 april 2004 03:28
De verdwenen haarwerken van Zantman Priya Haarwerken 2 1 juli 2003 15:32
De aanschafkosten van verschillende soorten haarwerken. Do Haarwerken 6 5 april 2002 14:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.