Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juli 2008, 23:01   #406
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik wil niet zeuren hoor, maar het is toch echt bagataliseren. Volgens mij ben ik de enige die het consequent juist spelt
Nee. Je hebt een fantastische schrijfstijl, maar hier zit je echt goed fout.

Citaat:
Overigens moet je de reactie van Transplantaatje niet zien als bevestiging van je gelijk in je discussie met Lucky, Spiderman.

Transplantaatje wijst expliciet op de misstanden bij andere klinieken die er toe hebben geleid dat Aesthetic Clinics is opgericht: verzwijgen, verdoezelen en bagataliseren.

In zijn kliniek is verzwijgen geen noodzaak. Beide technieken worden met evenveel vertrouwen aangeboden. Maar er zijn nog steeds klinieken waar bagataliseren wel een pure noodzaak is, omdat ze een client met FUE in zijn kop die niet kan worden overgehaald om 'ja' te zeggen tegen FUT kwijt zullen raken. Dat is een ervaring uit de eerste hand die Lucky en ik delen.
Nee, zo zie ik dat niet. Er staat duidelijk te lezen dat het beeld van een FUT hier niet klopt. De vermeende risico's worden hier gigantisch opgeblazen!

Bovendien gaat mijn gelijk in de discussie met Lucky om het punt dat artsen risico's helemaal niet mogen bagatelliseren. Artsen zijn aan strikte medische regels gebonden! Indien je een arts van risico's bagatelliseren beschuldigd, dan moet je wel heel erg zeker zijn van je gelijk, want dat is een hele forse beschuldiging!!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 17 juli 2008 om 00:03 Reden: toevoeging.
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 00:03   #407
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Nee. Je hebt een fantastische schrijfstijl, maar hier zit je echt goed fout.
Ik schrok er ook van ... overigens is bagetelliseren zoals je schreef (en zoals in mijn quote is geconserveerd) net zo fout als mijn bagataliseren, alleen zie ik dat je die tikfout snel verbeterd hebt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Nee, zo zie ik dat niet. Er staat duidelijk te lezen dat het beeld van een FUT hier niet klopt. De vermeende risico's worden hier gigantisch opgeblazen!
Je discussie met Lucky ging over het bagatelliseren, niet over het opblazen van risico's.

Transplantaatje bevestigt de indruk die Lucky al had en die jij bestreed. Klinieken blonken al jaren uit in verdoezelen en bagatelliseren, wat dus kennelijk een reden voor het oprichten van Aesthetic Clinics was.

Je uitdrukking 'vermeende risico's' is overigens incorrect. Vermeende risico's kun je niet opblazen. 1000x niks is niks. De risico's zijn er, zelfs al zijn ze klein, en in jouw ogen worden die te veel opgeblazen. Dat kan. Ik blijf erbij dat jij overcompenseert door die risico's te willen wegpraten. De realiteit zal als gebruikelijk wel ergens in het midden liggen.

Transplantaatje valt je daarin ook niet heel duidelijk bij. Hij spreekt alleen over een kleine FUT die heel weinig voorstelt. Hoewel hij zich er niet over uitlaat (ik hoop niet bewust), kan ook hij niet ontkennen dat het wegnemen van een strip voor een ingreep voor meer dan 3000 grafts (een strip van zeker 30 cm2) toch wel ingrijpend is. Dat hij meldt dat 'men voor eenzelfde aantal grafts de FUE methode zeker niet mag voorstellen als een eenvoudige behandeling die niets voorstelt' is ook zeker terecht. Maar hoe die twee zich tot elkaar verhouden wordt dus niet duidelijk.

Transplantaatje geeft aan dat zij 'vinden dat de keuze altijd vrij moet zijn en dat er van beide technieken de voor en nadelen verteld moeten worden'. Dat de verhouding FUT / FUE ongeveer 50/50 is lijkt er voor mij op te wijzen dat ze er wel eerlijk in zullen zijn. Anders lag de verhouding meer richting 100/0. Misschien kan Transplantaatje ook iets zeggen over de ontwikkeling van die verhouding sinds de oprichting ... misschien kan ik er een trend uit destilleren

Ik ben wel erg benieuwd wat er precies verteld wordt over risico's en nadelen, maar als ik dat hier niet hoor, dan ga ik dat misschien undercover nog eens zelf aanhoren. Ik denk stiekem toch nog steeds over het nog iets rechter trekken van mijn haarlijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 00:16   #408
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik schrok er ook van ... overigens is bagetelliseren zoals je schreef (en zoals in mijn quote is geconserveerd) net zo fout als mijn bagataliseren, alleen zie ik dat je die tikfout snel verbeterd hebt
Je discussie met Lucky ging over het bagatelliseren, niet over het opblazen van risico's.
Haha, ik zag die typefout idd pas in die quote.
Citaat:


Transplantaatje geeft aan dat zij 'vinden dat de keuze altijd vrij moet zijn en dat er van beide technieken de voor en nadelen verteld moeten worden'. Dat de verhouding FUT / FUE ongeveer 50/50 is lijkt er voor mij op te wijzen dat ze er wel eerlijk in zullen zijn. Anders lag de verhouding meer richting 100/0. Misschien kan Transplantaatje ook iets zeggen over de ontwikkeling van die verhouding sinds de oprichting ... misschien kan ik er een trend uit destilleren
Ik vind het een teken aan de wand dat zeker 50% gewoon voor een FUT blijft kiezen na goede voorlichting.
Citaat:
Ik ben wel erg benieuwd wat er precies verteld wordt over risico's en nadelen, maar als ik dat hier niet hoor, dan ga ik dat misschien undercover nog eens zelf aanhoren. Ik denk stiekem toch nog steeds over het nog iets rechter trekken van mijn haarlijn
Ben benieuwd.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 00:37   #409
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Ik vind het een teken aan de wand dat zeker 50% gewoon voor een FUT blijft kiezen na goede voorlichting.
Uitgaande van goede voorlichting, inderdaad. Zeker gezien de grote ingrepen die AC kennelijk voornamelijk uitvoert vind ik het wel een aannemelijk percentage. Ik vind zelf ook de keuze voor een FUT bij 3000 grafts begrijpelijker dan bij 1000 grafts.

Maaruh, van 0% een paar jaar geleden naar 50% nu ... als ik die lijn doortrek naar de toekomst, dan waren mijn speculaties eerder misschien toch niet van realiteitszin gespeend ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 01:16   #410
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Maaruh, van 0% een paar jaar geleden naar 50% nu ... als ik die lijn doortrek naar de toekomst, dan waren mijn speculaties eerder misschien toch niet van realiteitszin gespeend ...
Mmm, weet ik niet. Ik zie niet in waarom daar een grote kentering in zal komen als iedereen goed voorgelicht naar binnen loopt....
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 01:45   #411
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Bovendien gaat mijn gelijk in de discussie met Lucky om het punt dat artsen risico's helemaal niet mogen bagatelliseren. Artsen zijn aan strikte medische regels gebonden! Indien je een arts van risico's bagatelliseren beschuldigd, dan moet je wel heel erg zeker zijn van je gelijk, want dat is een hele forse beschuldiging!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je discussie met Lucky ging over het bagatelliseren, niet over het opblazen van risico's.
Hier nog even mijn toevoeging over de discussie met lucky. Ik heb niet altijd de tijd om uitgebreid te reageren, vandaar dat ik nog wel eens wat toe wil voegen.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 07:39   #412
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Hier nog even mijn toevoeging over de discussie met lucky. Ik heb niet altijd de tijd om uitgebreid te reageren, vandaar dat ik nog wel eens wat toe wil voegen.
Het is heel flauw van me om te reageren, maar geef alsjeblieft ook eens toe als iemand anders gelijk heeft.

Je discussie met Lucky ging heus over het bagatelliseren door klinieken, niet over het opblazen van risico's door mensen hier op Haarweb.

Ik heb het even nagelezen; jouw bericht 84, reactie van Lucky in 91, jouw reactie met toevoeging in 92, reactie en weigering van Lucky om van het oorspronkelijke onderwerp af te wijken in 93.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 11:14   #413
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Anthonieh,

Hier nog een aanvullende reactie,

Transplantaatje valt je daarin ook niet heel duidelijk bij. Hij spreekt alleen over een kleine FUT die heel weinig voorstelt. Hoewel hij zich er niet over uitlaat (ik hoop niet bewust), kan ook hij niet ontkennen dat het wegnemen van een strip voor een ingreep voor meer dan 3000 grafts (een strip van zeker 30 cm2) toch wel ingrijpend is. Dat hij meldt dat 'men voor eenzelfde aantal grafts de FUE methode zeker niet mag voorstellen als een eenvoudige behandeling die niets voorstelt' is ook zeker terecht. Maar hoe die twee zich tot elkaar verhouden wordt dus niet duidelijk.

Antwoord,

Een grote haartransplantatie is altijd een ingrijpende behandeling. Indien je er goed op bent voorbereid en beseft goed dat je een operatie zal ondergaan dan zul je de “bijwerkingen” voor lief nemen. Indien je denkt dat het hetzelde is als naar de kapper gaan dan zul je erg bedrogen uitkomen.

Transplantaatje geeft aan dat zij 'vinden dat de keuze altijd vrij moet zijn en dat er van beide technieken de voor en nadelen verteld moeten worden'. Dat de verhouding FUT / FUE ongeveer 50/50 is lijkt er voor mij op te wijzen dat ze er wel eerlijk in zullen zijn. Anders lag de verhouding meer richting 100/0. Misschien kan Transplantaatje ook iets zeggen over de ontwikkeling van die verhouding sinds de oprichting ... misschien kan ik er een trend uit destilleren

Antwoord,

Er is de afgelopen jaren een grote verschuiving gekomen in de vraag naar FUE behandelingen. Vorig jaar zijn er zelfs 2 maanden geweest waarbij we 75% aan FUE behandelingen hebben uitgevoerd. Ga je het over een periode van de laatste 2 jaar bekijken dan zal dit ongeveer 50-50 zijn. De grootste verandering bij FUE`s is vooral dat er in 2005 alleen maar kleine behandeling 800+ werden uitgevoerd voor bv Hoekjes of klein kruintje. Nu zien we clienten die in 2 werkdagen de maximale uitnamen van ons verwachten. Als richtlijn is dit 2500 a 3000 omdat de meeste haarkranzen niet meer toelaten in 2 werkdagen. Volgende maand staat er een buitenlandse meneer met een extreem volle haarkrans waar we gaan proberen 4000+ uit te nemen in 2 werkdagen. Dit is voor FUE zeer extreem!

Ik ben wel erg benieuwd wat er precies verteld wordt over risico's en nadelen, maar als ik dat hier niet hoor, dan ga ik dat misschien undercover nog eens zelf aanhoren. Ik denk stiekem toch nog steeds over het nog iets rechter trekken van mijn haarlijn


Iedereen is welkom. Indien je met een uitgesproken FUE wens bij ons binnenkomt en je bent totaal niet geintereceerd in een FUT behandeling, dan zullen wij dit ook niet volledig gaan uitleggen met alle voor en nadelen. Ook krijgen alle mensen die op consult zijn geweest de uitleg van bij methodes samengevat op schrift mee. Ook hier staan weer de belangrijkste voor en nadelen in . Op deze manier proberen wij te voorkomen dat er niets aan je ontgaat. Je hebt het recht op de juiste informatie voordat je deze belangrijke stap in je leven neemt!
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 11:35   #414
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is heel flauw van me om te reageren, maar geef alsjeblieft ook eens toe als iemand anders gelijk heeft.

Je discussie met Lucky ging heus over het bagatelliseren door klinieken, niet over het opblazen van risico's door mensen hier op Haarweb.

Ik heb het even nagelezen; jouw bericht 84, reactie van Lucky in 91, jouw reactie met toevoeging in 92, reactie en weigering van Lucky om van het oorspronkelijke onderwerp af te wijken in 93.

Nee, AnthonieH Lucky heeft hier geen gelijk! Ik sprak over commerciele klinieken en hun artsen, die op dit punt aan regels gebonden zijn. Ik besef dat consultanten niet aan deze regels gebonden zijn, maar daar heb ik het dan ook nooit over gehad. Daar ging deze discussie over! Jammer dat je een beetje selectief leest!

En trouwens, ondanks dat consultanten wat meer mogen verkopen, valt het met dat bagatelliseren van risico's enorm mee. Het betrof eerder minder tranplantaten verplaatsen dan op voorhand aangekondigd en als gevolg daarvan weer een teleurstellend resultaat bovenop het hoofd! Jullie doen net alsof men mensen voor het leven verminkt heeft. Bespottelijk!

De discussie begint trouwens bij bericht 57 in paragraaf 2. Vervolgens heb ik nog bericht 62 èn 67 geschreven!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 17 juli 2008 om 12:50 Reden: toevoeging!
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 13:45   #415
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Nee, AnthonieH Lucky heeft hier geen gelijk! Ik sprak over commerciele klinieken en hun artsen, die op dit punt aan regels gebonden zijn. Ik besef dat consultanten niet aan deze regels gebonden zijn, maar daar heb ik het dan ook nooit over gehad. Daar ging deze discussie over! Jammer dat je een beetje selectief leest!

En trouwens, ondanks dat consultanten wat meer mogen verkopen, valt het met dat bagatelliseren van risico's enorm mee. Het betrof eerder minder tranplantaten verplaatsen dan op voorhand aangekondigd en als gevolg daarvan weer een teleurstellend resultaat bovenop het hoofd! Jullie doen net alsof men mensen voor het leven verminkt heeft. Bespottelijk!

De discussie begint trouwens bij bericht 57 in paragraaf 2. Vervolgens heb ik nog bericht 62 èn 67 geschreven!
Nou ja, in mijn beleving sleepte jij er dus de opgeblazen risico's bij terwijl het Lucky ging om het bagatelliseren door klinieken (en of het nu om artsen of consulenten doet er daarbij niet toe).

Jij las in het bericht van Transplantaatje enige bijval als het ging om de opgeblazen risico's terwijl Lucky en ik dus juist een bevestiging lazen dat het bagatelliseren van risico's inderdaad een gangbare praktijk was (en in zekere mate nog steeds is).

Overigens laat ook Transplantaatje zich niet uit over risico's. Ik kan dat heel goed waarderen, maar ik kan dat dus niet zien als bevestiging dat er helemaal geen risico's zijn. Want als dat zo was, dan zou hij dat vast ook zo zeggen.

Wat ik trouwens wel opvallend vind is dat ik Lucky eerder zag als een medestander van je omdat hij positief staat tegenover FUT. Maar hij houdt zich niet blind en zoekt ook de nuance. Op het moment dat je mensen die welwillend zijn van je vervreemd zou toch wel duidelijk moeten worden dat je erg ver naar 1 richting bent gedreven

Dat 'men' mensen voor het leven verminkt heeft lijkt mij buiten kijf. Ik heb foto's gezien waar niemand blij van zou worden. Hoeveel mensen zoiets treft? Geen idee, genoeg om flink aandacht te trekken in ieder geval. Hoeveel daarvan geaccepteerd risico is dat ook bij een goede kliniek kan gebeuren en hoeveel gewoon slecht werk is? Ook geen idee. En in hoeverre dat zaken van het verleden betreft die tegenwoordig absoluut niet meer kunnen voorkomen ... ik weet het niet.

Maar als je meent dat er op de wereld alleen vrolijke FUTters rondlopen en dat degenen die mopperen alleen mopperen omdat ze op een beter resultaat in het implantatiegebied hadden gehoopt dan hun verteld was, dan denk ik dat je jezelf voor de gek houdt.

O ja, medemoderator Henk, voor het geval je meeleest en je ergert aan het off-toppic karakter van het overgrote deel van deze discussie ... ik zal vanavond proberen de boel op een nette manier af te splitsen naar FUT vs. FUE
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 14:14   #416
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Nou ja, in mijn beleving sleepte jij er dus de opgeblazen risico's bij terwijl het Lucky ging om het bagatelliseren door klinieken (en of het nu om artsen of consulenten doet er daarbij niet toe).
In mijn beleving ging het om het bagatelliseren van die risico's! Risico's die hier enorm opgeblazen worden.

het verschil tussen een arts en een consulent is er wel degelijk. Artsen, werkzaam voor een commerciele kliniek of niet, zijn aan geheel andere regels gebonden dan een consulent. Waar een consulent wel eens een extra verkooppraatje kan en mag houden over het te bereiken eindresultaat oid, mag een arts nooit liegen tegen een patient over mogelijke complicaties of risico's! Doet een arts dit wel, dan riskeert hij direct zijn witte jas. Dat is mijn punt!
Citaat:
Jij las in het bericht van Transplantaatje enige bijval als het ging om de opgeblazen risico's terwijl Lucky en ik dus juist een bevestiging lazen dat het bagatelliseren van risico's inderdaad een gangbare praktijk was (en in zekere mate nog steeds is).

Overigens laat ook Transplantaatje zich niet uit over risico's. Ik kan dat heel goed waarderen, maar ik kan dat dus niet zien als bevestiging dat er helemaal geen risico's zijn. Want als dat zo was, dan zou hij dat vast ook zo zeggen.
Juist. Hij heeft zichzelf inderdaad niet uitgelaten over risico's en het bagatelliseren daarvan. Het enige wat hij daarover - weliswaar indirect - vertelde, is dat men hier een FUT veel te ernstig maakt. Dat kan ik niet anders zien dan een bevestiging van mijn gelijk.

De aangehaalde punten commercialiteit, te kleine behandelingen en dus een matig resultaat zijn natuurlijk ook niet goed te praten, maar dat zijn toch echt andere punten dan risico's en mogelijke complicaties in het donorgebied bagatelliseren! Dat is een punt wat mij kristalhelder lijkt!!


Citaat:
Wat ik trouwens wel opvallend vind is dat ik Lucky eerder zag als een medestander van je omdat hij positief staat tegenover FUT. Maar hij houdt zich niet blind en zoekt ook de nuance. Op het moment dat je mensen die welwillend zijn van je vervreemd zou toch wel duidelijk moeten worden dat je erg ver naar 1 richting bent gedreven
Die nuance kan ik niet bij hem ontdekken. In de gehele discussie FUT vs FUE is er trouwens maar bar weinig nuance te ontdekken.
Citaat:
Dat 'men' mensen voor het leven verminkt heeft lijkt mij buiten kijf. Ik heb foto's gezien waar niemand blij van zou worden. Hoeveel mensen zoiets treft? Geen idee, genoeg om flink aandacht te trekken in ieder geval. Hoeveel daarvan geaccepteerd risico is dat ook bij een goede kliniek kan gebeuren en hoeveel gewoon slecht werk is? Ook geen idee. En in hoeverre dat zaken van het verleden betreft die tegenwoordig absoluut niet meer kunnen voorkomen ... ik weet het niet.
Die verhalen ken ik, maar deze zijn niet van toepassing bij moderne haartransplantaties.
Citaat:
Maar als je meent dat er op de wereld alleen vrolijke FUTters rondlopen en dat degenen die mopperen alleen mopperen omdat ze op een beter resultaat in het implantatiegebied hadden gehoopt dan hun verteld was, dan denk ik dat je jezelf voor de gek houdt.
Behoudens oude transplantaties denk ik dat 99% van de klachten over dit punt gaan inderdaad.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 17 juli 2008 om 17:10 Reden: toevoeging.
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 18:30   #417
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Nou ja, in mijn beleving sleepte jij er dus de opgeblazen risico's bij terwijl het Lucky ging om het bagatelliseren door klinieken (en of het nu om artsen of consulenten doet er daarbij niet toe).
Precies Anton, je verwoord het hier precies, maar je kan het hem toch niet aan het verstand brengen.

En als je al een poging waagt wordt je geconfronteerd met hele andere zaken, die helemaal niet gezegd werden of zit je samen met hem over spelllingsfouten te kissebissen. Moedeloos...

Laatst gewijzigd door Lucky; 17 juli 2008 om 18:34
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 18:48   #418
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Precies Anton, je verwoord het hier precies, maar je kan het hem toch niet aan het verstand brengen.

En als je al een poging waagt wordt je geconfronteerd met hele andere zaken, die helemaal niet gezegd werden of zit je samen met hem over spelllingsfouten te kissebissen. Moedeloos...
Oh nee? Dus ik verbeeld het mezelf alleen maar dat een simpele FUT behandeling juist om dit punt zwaar onder vuur ligt?

Oh ja; als je niet kunt incasseren, dan moet je ook niet uitdelen!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 17 juli 2008 om 18:55
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 20:43   #419
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Oh nee? Dus ik verbeeld het mezelf alleen maar dat een simpele FUT behandeling juist om dit punt zwaar onder vuur ligt?

Oh ja; als je niet kunt incasseren, dan moet je ook niet uitdelen!
Misschien moet je je Nintendo gamecube even een paar dagen opzij zetten. Volgens mij zit je nog teveel in het spel element. Ik weet niet wie jouw ooit wat heeft aangedaan dat je dit vreemde gedrag vertoond ?

Laatst gewijzigd door Lucky; 17 juli 2008 om 20:45
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 20:47   #420
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Misschien moet je je Nintendo gamecube even een paar dagen opzij zetten. Volgens mij zit je nog teveel in het spel element. Ik weet niet wie jouw ooit wat heeft aangedaan dat je dit vreemde gedrag vertoond ?
Ach man, je kunt ook je ongelijk wel een keertje toegeven. En die amateur psychologie kun je beter voor je houden, want erg intelligent komt het niet over!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 17 juli 2008 om 20:51
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.