Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2011, 01:30   #1
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Wat te doen?

Mijn haar valt heel erg hard uit sinds zo'n vier maanden. Voor deze 4 maanden had ik ontzettend dik en lang haar (altijd al lang haar gehad).

Ik heb een maand propecia geprobeerd en toen mee gestopt omdat ik deze maand een kuur wilde beginnen. Ik heb een hele tijd aan bodybuilding gedaan voordat ik mijn leven kapot heb gemaakt met drugs. Nu ben ik weer van de drugs af al een hele poos en ben alweer een tijdje naturel bezig.

Zoals ik al zei heb ik voorheen gekuurd met totaal twee kuurtjes over de jaren. Nooit last van haaruitval gehad.
Wat raar is is dat ik helemaal geen haren zie die uitvallen .. lees: kusses/douchen maar misschien komt dit omdat ik aardig kort haar heb nu.

Ik heb minoxidill 2% gebruikt voor een paar weken maar het leek alsof het alleen maar slechter werd. Dus ook daarmee gestopt. Ik heb nu op hoop toch weer minoxidill besteld .. dit keer de 5% variant. Ik heb al een keer gemillimeterd/kaal geschoren maar dit staat mij echt niet. Maar goed denk dat ik geen andere optie heb .. tenzij jullie een beter voorstel hebben?

Ik heb even foto's toegevoegd. Zou dit ooit nog goed komen of denken jullie gewoon kaal scheren ookal staat het niet?
Ik heb overigens ook aardig last van roos.

Foto 1, 2 en een foto van 4 maanden terug.




Zucht .. Als er een ding waar ik echt trots van mijn eigen qua fysiek dan was het wel al dat haar wat ik nog niet zo lang geleden had. Nu begin ik zoals mijn vader te worden. Het is nu al om niet aan te zien vind ik dan.

Edit: Dat hele grote gat wat je bij foto 1 ziet is een litteken.

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken.
Ik ben trouwens 20 jaar.
Met vriendelijke groet,
Memeber

Laatst gewijzigd door Memeber; 3 maart 2011 om 01:34
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 02:16   #2
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Ik weet niet of het nog goedkomt, maar een ding weet ik wel zeker. Mocht het toch niet goedkomen, dan denk ik dat gemillimeterde haar je heel leuk zal staan. Wel een mooie bos had je inderdaad, zonde is dat he. Toch zou ik me niet druk maken hoor want het zal je echt wel staan, kaalgeschoren kop
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 10:52   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Memeber,
Laat je hoofdhuid eens bestuderen door een arts, want 'roos' is een lichte vorm van seborroïsch eczeem (met haaruitval tot gevolg).
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 11:31   #4
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ja ik weet het niet. Ik ga volgend week even naar de huisarts voor een doorverwijs brief naar de dermatoloog. Ik denk namelijk dat dit wel AG is. Maar hoe kan het dat dit in een keer in een zeer korte periode gebeurt? Ik denk dat ik inderdaad ga millimeteren.

@ Mutsuz

Ja dat mooie bos haar wat je ziet was van nog geen 5 maanden terug (4).
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 21:12   #5
desperado26
SE-lijder
 
desperado26's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 48
Ja je hoort wel es van die verhalen waar iemand kaal wordt op een heel korte periode (soms alle haar kwijt op 1 nacht:p). Denk eerder gezegd aan Seborroisch eczeem als oorzaak van je haaruitval.
Kun je beschrijven hoe je hoofdhuid aanvoelt/eruit ziet? (rood, trekkerig, enz...)
desperado26 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2011, 03:50   #6
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Nee geen roodheid of wat dan ook. Misschien een heel klein beetje gevoelig alleen. En uiteraard last van roos. Ik moet wel zeggen nu mijn haar wat langer is dat je helemaal niks ziet, maar dan ook echt niks. Totdat ik gel in me haar doe. Dan zie je duidelijk hoe dun mijn haar is geworden. Kan het door minoxidil komen? Sinds ik minoxidill had gebruikt was het alleen maar erger geworden. Daarom was ik ermee gestopt.. maar nu is het in ieder geval een stuk beter geworden. Alleen ben ik de laatste twee dagen weer met minoxidill 2% begonnen (wat er nog over is van mijn vorige kuur) en het wordt weer erger. Misschien ben ik alergisch voor een bepaald stof wat in minoxidill zit? De reden dat ik weer begonnen ben is omdat ik uit nieuwe hoop weer minoxidill heb besteld alleen dit keer de 5% variant. Heb het alleen nog steeds niet binnen terwijl ik deze op 3 maart al heb besteld. Maar goed volgens minoxidill-bestellen.com ofzo duurt het maximaal twee weken. Ik lees nu pas dat het helemaal uit amerika komt... zucht.

Wat meer duidelijkheid over mijn haar.

Mijn haren zijn veel dunner geworden vergelijken met de zijkanten en achterkant. Op het eerste oog zie je het verschil niet (op dit moment) maar wel als je er gel in doet (heel erg) of als je eraan zit.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2011, 21:24   #7
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
als het aga is ben je niet in 3 maanden heel hard achteruit gegaan, ik denk dat je ook te maken hebt met optisch bedrog, de nieuwere fotos zijn pal bovenop je schedel genomen met korter haar, dan lijkt het idd veel erger :S
of je moet met je kuur bedoelen dat je ook anabolen hebt gebruikt?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2011, 21:11   #8
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Even een vraag aan alle kenners. Ik heb een stuk langer haar maar nog geen verbeteringen.. integendeel, dat komt ook omdat ik ook te veel heb lopen kloten met minoxidil en propecia...
Als ik geen gel in heb is er weinig aan de hand al beginnen de inhammen aan de voorkant nogal erg te worden. Ik maak volgende week een foto en zal blijven updaten. Misschien handig om een log te openen?

Nu de vraag

Ik heb veel zitten searchen op het net maar de verhalen lopen uiteen...
Als de einde van de uitgevallen haren wit is.. is dit dan een goed of slecht teken? AGA of... ?

Edit:

Vanaf morgen ga ik weer een poging wagen om te stoppen met roken. Ook moet ik serieus wat aan mijn biologische klok doen aangezien ik bijna elke dag (vooral de laatste tijd) rond 4 uur pas in me bed lig. En last but not least ... gezond eten.. groenten, vis, vitaminen/mineralen, veel water en fitnessen.

Hopelijk heeft dat ook een kleine effect op de groei van de haren.

Laatst gewijzigd door Memeber; 14 juni 2011 om 21:18
Memeber is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.