Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 5 juli 2013, 18:06   #31
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
update 2 weken.

nog geen haaruitval, wel een paar haartjes gezien na het stevig wrijven in het haar. het transplantatiegebied groeit goed maar er is duidelijk verschil te zien met het originele haar.het transplantatie gebied is een stuk doorschijnender en lichter en heeft een lagere haardichtheid.
ik ga er vanuit dat dit verschil vooral nu aan het begin zo groot is.
ik ben vanaf vandaag lipogaine gaan gebruiken icm de shampoo.
ik gebruik het alleen op de kruin, of zal ik het ook op het transplantatie gebied inbrengen?
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2013, 18:55   #32
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je getranslanteerde haren gaan de komende weken zeer waarschijnlijk uitvallen, dus het contrast gaat eerst nog wat groter worden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2013, 20:30   #33
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3000grafts Bekijk bericht
update 2 weken.

nog geen haaruitval, wel een paar haartjes gezien na het stevig wrijven in het haar. het transplantatiegebied groeit goed maar er is duidelijk verschil te zien met het originele haar.het transplantatie gebied is een stuk doorschijnender en lichter en heeft een lagere haardichtheid.
ik ga er vanuit dat dit verschil vooral nu aan het begin zo groot is.
ik ben vanaf vandaag lipogaine gaan gebruiken icm de shampoo.
ik gebruik het alleen op de kruin, of zal ik het ook op het transplantatie gebied inbrengen?
Ik zou het houden bij de kruin, want daar werkt minox/lipogaine het beste. Daarnaast heb je voornamelijk je voorkant laten doen en minox/lipogaine bevat wel beetje alcohol wat de roodheid wat kan verergeren.
succes met de vervelende maanden lekker een mooie pet halen als ik jou was.
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2013, 01:47   #34
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
dank voor de reacties, dan houd ik het bij de kruin.
ja ik heb nu een muts op een pet vind ik niet mooi staan.
wel beetje warm in de zomer maar goed.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2013, 12:20   #35
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Ik heb zelf een HT (1500 grafts) ondergaan toen ik 19 jaar oud was, nu 8 jaar geleden. En geen moment spijt gehad van die beslissing. De grafts zijn mooi uitgekomen en het heeft me de afgelopen jaren een stuk zelfverzekerder gemaakt. Echter ben ik nu 27 en overweeg een nieuwe HT om de overige uitgevallen haren te vervangen. Maar naar mijn weten ben je nooit te jong, aangezien je jaren later opnieuw kunt kiezen voor een HT maar je op dat moment baat hebt bij een HT/vollere haardos.
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 20:23   #36
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Bedankt voor je woorden Jeroen, geeft me weer wat extra bevestiging dat het een goede keus was.

UPDATE RUIM 3 WEKEN.

alweer ruim 3 weken geleden van de ingreep, de tijd vliegt.

twee belangrijke dingen.

er is iets geks gebeurd met mijn shockloss, de geïmplanteerde haren op mijn inhammen zijn vrijwel helemaal uitgevallen en er zijn inmiddels alweer hele dunne kleine haartjes voor teruggekomen. niet goed te zien, wel goed voelbaar.
maar het geïmplanteerde gebied in het midden doorlopend tot de grens met de originele haren heeft helemaal geen shockloss gehad. deze haren zijn dus niet uitgevallen en hebben vrijwel dezelfde lengte en kwaliteit als de originele haren elders op mijn hoofd. ik heb ze maar wat proberen af te knippen, want anders krijg je een soort hanenkam achtig iets wat er gek uitziet, maar denken jullie dat dit te maken heeft met het feit dat ik hier voor de implantatie nog originele haren had zitten?

het tweede punt is dat ik helaas behoorlijke bijwerkingen van de Lipogain minox heb ervaren en er voorlopig even mee gestopt ben.
sinds ik ben gestopt is het vrijwel direct beter gegaan vanaf zo'n 24 uur nadat ik ben gestopt.
ik had last van slapheid en ik voelde dat mijn bloeddruk aan het schommelen was. het gaf me een onrustig gevoel en dermate serieus dat ik dus even helaas ben gestopt wat ik erg jammer vind.
ik heb een behoorlijk kale kruin en de kruin was nog wat rood en er zaten nog wat korstjes van de ingreep en ik heb het misschien wat te enthousiast op een vochtige huid er op gewreven wat het allemaal misschien wat erger maakte achteraf, maar ik wilde zeker weten dat het wel echt effect had en er niet wat langs en af druppelde.
enfin, ik hoop er over een aantal weken weer rustig mee te beginnen wanneer de kruin wat meer haartjes heeft en niet meer gevoellig is.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2013, 03:06   #37
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
update, alweer ruim een maand na de ingreep.
nog geen enkele verdere groei zichtbaar dan de zeer dunne wat voelbare haartjes die er kwamen na de ingreep en shockloss.
het echte wachten begint nu pas nu je merkt dat er helemaal geen echte groei is, en het is ook vervelend om het haar waar niks mee gedaan is constant bij te knippen.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2013, 16:48   #38
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3000grafts Bekijk bericht
update, alweer ruim een maand na de ingreep.
nog geen enkele verdere groei zichtbaar dan de zeer dunne wat voelbare haartjes die er kwamen na de ingreep en shockloss.
het echte wachten begint nu pas nu je merkt dat er helemaal geen echte groei is, en het is ook vervelend om het haar waar niks mee gedaan is constant bij te knippen.
Hey 3000grafts,

Jou haarlijn leek wel een beetje op de mijne. Goed dat je het heb gedaan!
Ik was dezelfde leeftijd als jij toen ik mijn HT onderging en ben er nog steeds erg blij mee! Leuk dat je zoveel informatie deelt.

Veel groei toegewenst
__________________
Finasteride 1 mg ( November 2008)
FUE 1814 AC Dr Feriduni 10-06-2009
Nog 6000-7000 grafts beschikbaar
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2013, 19:50   #39
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Bedankt Wollie, het is nu echt wachten wachten wachten, ik wou dat het al 3 maanden was.
Leuk dat je ook zo jong een HT hebt ondergaan en er tevreden mee bent, want vooraf waren er veel mensen hier die het niet verstandig vonden, nu ik het ondergaan heb merk ik dat er veel lotgenoten zijn.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 20:05   #40
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
het is inmiddels alweer 2 maand geleden.
het ziet er nog hetzelfde uit als twee weken na de HT.
het lange wachten, maar vooral steeds met dit millimeter haar temoeten blijven rondlopen is wel vervelend. in de instructiebrief van de kliniek staat dat het over een aantal weken moet gaan beginnen met groeien, ik ben erg benieuwd.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 22:41   #41
Waterbewoner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3000grafts Bekijk bericht
maar vooral steeds met dit millimeter haar temoeten blijven rondlopen is wel vervelend.
Hi 3000grafts, ik volg met interesse, zelf ook redelijk jong en aan het overwegen of ik een HT wil.

Wat bedoel je precies met de opmerking dat je met milimeter haar moet blijven rondlopen?
Waterbewoner is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2013, 23:15   #42
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
hoi waterbewoner, dit moet wel omdat het getransplanteerde gebied niet groeit.
dus dan kun je het overige haar wel laten groeien, als het gebied waar nieuwe haren zitten niet meegroeit gaat dat er heel gek uit zien. dus vandaar dat je het overige haar ook moet blijven millimeteren totdat de nieuwe haren na ongeveer 3 maand gaan groeien.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2013, 10:13   #43
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik begrijp ook niet waarom het er dan 'heel gek' uit zou moeten gaan zien. Het ziet er gewoon uit zoals het er uit zou zien wanneer je geen transplantatie zou hebben gehad.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2013, 18:10   #44
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Hoe kun je dat zeggen? Je weet toch ook dat er nieuwe haren in het nieuwe gebied groeien maar niet doorgroeien? Bovendien vallen nooit alle nieuw getransplanteerde haren uit, dus je zult altijd duidelijk verschil zien met voor de HT. Volgens jou zou je geen verschil kunnen zien tussen iemand zonder HT en iemand die juist een HT heeft ondergaan. Dat is echt onzin.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2013, 18:23   #45
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat bij mij alles na 3 weken zo was als voorheen. Vrijwel geen getransplanteerde haren die doorgroeiden en hooguit nog een tikje kaler door shockloss. De gedachte om het kort te houden om de reden die jij noemt was nooit bij me opgekomen.

Ik ben benieuwd hoe anderen er over denken en wat hun ervaring was.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.