Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 juli 2013, 21:05   #1
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Haaruitval volgens het vrouwelijke patroon?

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik in het kort mijn verhaal kan uitleggen.
Ik heb altijd dik lang haar gehad wat ik ook vaak geverfd heb en ik kon er eigenlijk alles mee. Vorig jaar juni heb ik het vrij kort laten knippen in een lange bob. Er was toen nog helemaal niets aan de hand. In augustus 2012 heb ik (beetje gênant) luizen gekregen van mijn zoontje en heb ik drie keer luizenshampoo moeten gebruiken om er helemaal vanaf te komen. In september 2012 stond ik voor de spiegel en zag ik bij de middenscheiding vooraan mijn hoofdhuid. Dit was mij nooit eerder opgevallen. Daarna droeg ik het in een zijscheiding en viel het niet echt op, maar ook daar begon het dunner te worden en zag je een grote plek waar het dunner was geworden. Toen heb ik een rechte pony laten knippen zodat het minder op zou vallen, maar helaas stond dat mij echt verschrikkelijk. Vanaf toen ben ik een haarband gaan dragen om het te verbergen. Er is steeds meer uitdunning ontstaan en als ik het in een middenscheiding draag zie je echt sterke uitdunning.

Het gekke is dat ik nooit merkbare haaruitval heb gehad.
We zijn nu bijna een jaar verder en er is helaas totaal geen verbetering.
Ik ben drie keer bij een dermatoloog geweest en die zegt of TE of AGA. Ze weet het gewoon niet.

Ik ben inmiddels overal op geprikt en mijn schildklier is goed, geen zinktekort, geen vitamine tekort (alleen vitamine D, maar daar krijg ik nu iets voor).
Wel heb ik al jaren een vrij laag HB en mijn Ferritine is 26, maar dit heb ik echt al jaren, dus ik kan mij niet voorstellen dat het daar van komt.

Ik heb twee kinderen en na de zwangerschappen heb ik wel wat haaruitval gehad, maar dat is weer goed gekomen. Ik gebruik geen anticonceptie en ik ben nu bijna 27.

Ik ben echt radeloos en er constant mee bezig.

Weet iemand misschien een goede dermatoloog?

Liefs Tumtummetje
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 21:12   #2
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Zo was het Voor..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P1060263.jpg‎ (39,7 KB, 260x gelezen)
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 21:23   #3
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
En zo is het nu
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Haarnu.jpg‎ (58,5 KB, 301x gelezen)
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2013, 19:54   #4
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Niemand?
Het lijkt op de foto misschien niet zo erg, maar in het echt is het veel erger. Vooral als er licht op schijnt
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2013, 20:11   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik herken je scheiding wel, hoor. Zo is het ook begonnen bij mij.
Bespreek het gebruik van de pil & minoxidil eens met je dermatoloog.
Dit 'kan' helpen bij AGA, maar moet je minstens 6 maanden volhouden voordat er resultaat optreedt. Bij de een werkt het wel, bij de ander werkt het niet.
Verwacht er geen wonderen van; het stabiliseert je haar en als je er vroegtijdig mee begint blijft verdere haaruitval beperkt (mits het aanslaat).
Ik was zelf al verder met mijn kaalheid en ben snel overgegaan op een synthetisch haarwerk. Dit bevalt uitstekend, zelfs bij dit warme weer. Ik heb in ieder geval nooit meer een bad hairday
Evt zou je een haarstukje kunnen overwegen om de zware scheiding te verbergen. Of gebruik maken van toppiks (heb ik zelf nooit geprobeerd; lijkt mij teveel gedoe).
Succes meid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2013, 20:30   #6
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Dus je denkt dus dat het AGA is?
Ik wil liever niet met de pil beginnen, want ik reageer niet zo goed op die hormonen (word ik echt een draak!).

Ik vind he zo gek dat ik een jaar geleden nog prachtig haar had! Het s echt gekomn in een paar weken tijd terwijl ik overal lees dat het jaren duurt
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 00:01   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik denk niets; ik ben geen huisarts of dermatoloog
Bij mij begon het alleen op dezelfde wijze; een brede midden scheiding en mijn haaruitval breidde zich steeds verder uit. Nu is het bij mij overal dun en zie je mijn hoofdhuid.
Laat je goed adviseren over medicatie door huisarts of dermatoloog.
Sterkte !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 09:58   #8
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Hoi Dames, ik lees al even mee op het forum maar heb me vandaag pas geregistreerd. @ tummtummetje

Ik ben ook naar de huisarts geweest en heb bloedonderzoek gehad. Had ook een laag HB en ferritine van 22. Referentiewaarden van 20-200.
Ik heb nu ijzertabletten, de huisarts zei dat je minimaal een waarde van 40 moet hebben om je haar vast te houden en ongeveer 80 voor hergroei.
Dus misschien iets om te onderzoeken.

@Astrid vanaf welke leeftijd merkte jij dat je haar dunner werd?
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 10:05   #9
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Rond mijn 30e werd het dunner & dunner. Tijdens mijn zwangerschappen een opleving; mooi & dikker haar. Daarna bergafwaarts, helaas!
Ik heb geen zin in gedoe met medicatie; ik zet nu in de ochtend mijn haarwerk op en heb er geen omkijken meer naar. Zelfs met dit warme weer valt het dragen van mijn haarwerk me reuze mee. Nooit meer gedoe met camoufleren of bad hair days
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 10:42   #10
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Momenteel zit ik nog steeds in de "hoop" fase, al weet ik eigenlijk diep van binnen dat het AGA is. Ik vind het psychisch zeer belastend, ben er elke dag mee bezig en kan soms uren met een spiegeltje naar mijn haar kijken
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 10:46   #11
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Oké Astrid dat klinkt positief. Ik zal er uiteindelijk ook niet aan ontkomen. Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor een los haarwerk ipv een permanent.

Laatst gewijzigd door Jennaa; 2 augustus 2013 om 11:01
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 10:58   #12
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tumtummetje Bekijk bericht
Momenteel zit ik nog steeds in de "hoop" fase, al weet ik eigenlijk diep van binnen dat het AGA is. Ik vind het psychisch zeer belastend, ben er elke dag mee bezig en kan soms uren met een spiegeltje naar mijn haar kijken
Ja ik ken het. Iedere keer weer dikke tranen als ik mijn haar moet wassen. Het komt er gewoon met bossen uit. Het verpest gewoon je dag.
Ik betrap me erop dat ik vaak alleen daar mee bezig ben en op straat iedere vrouw haar haar bekijk.
Ik heb al dunner wordend haar vanaf 2005 ik weet ook gewoon dat ik AGA heb.
Alleen heb ik nu ook al vanaf 2009 een TE door het stoppen met de pil. Mijn jongste dochter is nu 10 maanden en het komt er nog met bakken uit.
Ik wil eigenlijk geen medicijnen. Er zitten behoorlijke risico's aan het slikken van anti-androgenen er sterven zelfs mensen aan.
Dus misschien direct door naar een haarwerk. Ik wil ook nog wel camouflage spray gaan gebruiken dat heb ik ook nog niet gedaan.
Hoe sta jij tegenover het gebruik van medicijnen en mag ik vragen hoe oud je bent?
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 11:06   #13
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Ik ben bijna 27 en ik wil ook geen medicatie. Was bijna begonnen met de pil, maar zag het toch niet zitten. Misschien dat ik binnenkort met minoxidil start.

Het gekke is dat ik helemaal geen haaruitval heb. Bijna niets, nooit gehad. Het leek echt of mijn haar zelf gewoon dunner was geworden van de een op de andere dag, maar dat kan natuurlijk niet. Ik snap er nog steeds niets van..
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 11:30   #14
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tumtummetje Bekijk bericht
Ik ben bijna 27 en ik wil ook geen medicatie. Was bijna begonnen met de pil, maar zag het toch niet zitten. Misschien dat ik binnenkort met minoxidil start.

Het gekke is dat ik helemaal geen haaruitval heb. Bijna niets, nooit gehad. Het leek echt of mijn haar zelf gewoon dunner was geworden van de een op de andere dag, maar dat kan natuurlijk niet. Ik snap er nog steeds niets van..
Ja als je geen TE hebt en gewoon AGA dan merk je daar volgens mij niet zoveel van. Je ziet het pas als je heel wat haren kwijt bent. Dat kan dan ineens gaan opvallen.
Ik wil ook nog wel minoxidil gaan proberen. Maar ik moet eerst mijn ijzer omhoog krikken om te kijken of de uitval minder wordt. Als het niet aanslaat krijg ik een verwijzing naar de dermatoloog.
Doffe ellende allemaal hier wil ik helemaal niet mee bezig zijn eigenlijk
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 11:46   #15
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Ik heb idd gelezen dat je bij aga niet echt haaruitval hebt, alleen bij mij is het van een volle bos met haar naar hoofdhuid zichtbaar in een paar weken tijd. Daar had ik toch wel ies van moeten merken lijkt mij. Daarom snap ik het ook niet.

Hoe oud ben jij?
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.