Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2015, 23:02   #31
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanneshannes Bekijk bericht
Hallo, even een update.

Acne is minimaal af en toe een kleintje. Kun je haast niet zien. Geen cystes. Huid voelt goed. Inhammen zijn ietwat teruggelopen (ik heb foto's), heb een jeukende hoofdhuid met ontstekingingsbultjes. Daarbij moet ik zeggen dat ik meer sport, krachttraining. Ik wil graag mijn inhammen verminderen, maar ik snap dat ik nog te vroeg in de behandeling zit om echt iets te concluderen. Ideeën?
Kan allergische reactie op fina zijn, komt zeer zelden voor. Moet wel snel stoppen binnen paar weken als het goed is.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2015, 23:12   #32
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
3 weken update. Acne is tot op heden weg. Als ik toch een puntje krijg dan is het de volgende dag weg, acne is dan niet zo diep geloof ik. Op plekken waar t dunner werd is het nog iets dunner geworden.
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2015, 01:10   #33
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Het kan zijn dat haren dat verzwakt zijn door dht hormoon uitvallen om vervolgens versterkt terug te komen, geduld is een schone zaak...
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2015, 18:00   #34
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Oke thanks.
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 13:03   #35
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Maand update

Sinds week 2 last van gewrichtspijnen, nu wel behoorlijk afgenomen maar het is er nog. Herkenbaar?
Voor mijn gezichtshuid werkt het echt goed! Geen cyste acne meer gehad!! Mijn erecties 50/50% wel af en toe beter dan voorheen.
Ook had ik 1 of 2 weken last van meer haaruitval.. dat merkte ik nadat ik een hoop haren naast en op mijn kussen zag liggen. Nu heb ik er bijna geen last meer van denk ik, althans ik merk t minder op.

Alleen mijn haarlijn, dit is ongeveer wat er nu weggevallen is. (zie zwarte lijnen).

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 6 september 2015 om 15:11
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 15:07   #36
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Gisteren:

Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2015, 22:12   #37
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
2 maanden update:

Bultjes op mijn hoofd zijn minder geworden. Bijwerkingen worden tot heden langzaam iets minder. Wel is mijn hoofdhuid op veel plaatsen rood.
Ik merkte na +-5 weken dat duidelijk veel meer haren uitvielen.. veel dunne haren maar ook dikke haren. Nu merk ik dat de dikte van mijn dos flink is afgenomen, ook in het niet mpb gebied. Hoofdhuid is meer zichtbaar. Alsof een hormonale verandering een telogeen effluvium veroorzaakt, lijkt mij aannemelijk. Geen idee. Ik heb het idee dat de uitval nu aan het afnemen is maar ik weet het niet zeker.

Als finasteride telogeen effluvium veroorzaakt moet ik er dan mee stoppen?
Hebben jullie een idee waarom mijn hoofdhuid rood word? Het jeukt als ik een dag wassen oversla.

Ik hoop hier op deze forum steun en misschien wat antwoorden te krijgen.. het blijft toch een beetje tasten in het donker met dit medicijn.
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2015, 13:39   #38
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Hoeveel tijd zit er tussen de foto's ?

Ik zie een behoorlijke achteruitgang, of het is optisch bedrog.

De foto die je bij het tweede bericht plaatste was er nauwelijks spraken van een aangetaste haarlijn, bij de laatste duidelijk wel.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 14:18   #39
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Nu al bijna 3 maanden aan de finasteride 0,25mg. Haast geen acne meer meer op hoofdhuid, gezicht, borst en rug. Sinds +5 weken gebruik ik ketoconazol 2 procent. Libido is tot op heden prima. Duizeligheid en moeheid is weer wat weggezakt. Shedding is afgenomen.. nu merk ik dat er meer dunne dan dikke haren uitvallen. Haarlijn doet gelukkig tot op heden niet echt iets meer denk ik. Nog geen hergroei.

Wanneer zal ik minoxidil eens proberen voor mijn haarlijn?

Mvg
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 14:27   #40
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 21:50   #41
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ziet er prima uit. Zou niet eens fina gebruiken
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2015, 08:13   #42
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
hey..

Mij is verteld om lgutamine 5/10g pd te gebruiken voor mijn verteringsgestel. Ik heb er namelijk last van. Kennen jullie dit middel en is t slecht voor mijn haren of slecht icm finasteride?
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2016, 15:48   #43
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
hey! 5 maanden Propecia 0,25mg. Ik denk een lichte achteruitgang met nog geen verdikking bovenop. Libido is opzich prima, geen wazig gevoel, moeheid of wat dan ook. Voel me fit.

Ik zit wel in mijn 2e shedding. Bovenop is het wat dunner.. en de haarlijn is wat doorzichtiger(vooral aan de rechterkant).

Zal ik verder gaan met een (merkloze) finasteride 0,5mg? (propecia is echt te duur 20e 40 dagen 0,25mg). Of met 0,25mg doorzetten naar een jaar?

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 13 januari 2016 om 15:50
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2016, 16:25   #44
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Hoi Johannes,

Persoonlijk (maar dat is mijn mening) zou ik dan de 0,5 verkiezen boven de 0,25 finasteride. En als de merkloze ook nog eens goedkoper is, waarom dan meer geld uitgeven, want de werking is hetzelfde. En zou de kracht van 0,25 wel sterk genoeg zijn om je haardos te behouden? want ik nam altijd 1mg op zijn minst.

Ikzelf heb ook wel eens een soort van schommelwisseling ervaren met sheddings; dat het de ene moment afneemt en later weer opeens toeneemt.
Ik weet niet of een shedding ook kan afhangen van het veranderen van de medicatieverbruik?

Persoonlijk zou ik de medicatie gelijkmatig houden en dan liever een stapje omhoog gaan dan omlaag. Zodat deze op zijn minst goed inwerkt op het anti-DHT proces, en je lichaam daaraan gewend is. Misschien na verloop van tijd, als je met de medicatie goed vertrouwd bent, kun je daarna altijd overwegen om bij de inhammen een HT te doen.

Ik vind de foto er trouwens niet verkeerd uitzien.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 13 januari 2016 om 16:32
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2016, 21:43   #45
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
ik slik 0,25mg bijna 6 maanden.. met een lichte achteruitgang.. door shedding misschien. Ik ben erover na aan t denken om het te verhogen naar 0,5mg met een merkloze finasteride ipv Propcecia. Krijg ik dan opnieuw een shedding? Opnieuw een jaar wachten voor enig resultaat?

Ik vroeg me ook af of probiotica goed of slecht is voor het haar..

gr
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.