Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 november 2016, 13:33   #46
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
@LW88, graag gedaan hoor, hopelijk heb je er wat aan! Veel succes met het maken van je keuze.
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2016, 13:43   #47
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Update dag 10

UPDATE DAG 10

Daar ben ik weer.

De korstjes zijn voor 95% weg!! Het voelt heerlijk aan haar te hebben nu haha, zelfs de inhammen zijn lekker gevuld, voelt goed zacht aan.
Op de meest linkse foto heb ik het gebied omsingeld waarin je goed het haar kan zien dat is getransplanteerd en het niet aangetaste haar.

Ik heb ook weinig pijn meer in het donorgebied, af en toe een steekje of irritatie, maar het is al veel en veel beter.

Ik mag vandaag weer beginnen met minoxidil en ga mijn eigen shampoo weer gebruiken, revita!

Voor mij gaat de spannende periode aanbreken, althans er gaan eerst 3 klotemaanden aankomen, ik heb voor mezelf een soort schema gemaakt om het mentaal wat draaglijker te maken de komende periode.

Fase 1: HT + 10 DAGEN recovery ACCOMPLISHED.
Fase 2: 3 ellendige maanden met een vleespet door het leven.
Fase 3: maanden 4 en 5, mijn haar voor de HT terug met 15% hergroei +/-
Fase 4: Maand 5 tot 9, het feest kan beginnen, gaat nu hard groeien!
Fase 5: Maand 9 tot 12: Grootste groei is geweest, haar word dikker/beter
Fase 5: Maand 12 tot 14: Eindresultaat.

Ik ga nu dus fase 2 in, ik ga me volledig focussen op fitnessen om er zo min mogelijk mee bezig te zijn, lekker petje op, aan de gewichten hangen en zo weinig mogelijk met mijn haar bezig zijn, aangezien ik daar in deze fase redelijk depressief van kan gaan worden. Ik zie wel wat op tegen de feestdagen, kerst, oud en nieuw, nieuwjaar. Zijn veel sociale gebeurtenissen waar ik doorheen moet, ik ben dan goed kaal. Voordeel is wel dat ik in de koude maanden decemeber, januai en februari lekker een muts op kan doen, het is koud en het word toch vroeg donker. Elk nadeel heb ze voordeel haha.

Ik zal rond 14 december een update doen, wanneer het een maand na de HT is.

Wish me luck!

Groetjes en tot binnenkort.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg p1.jpg‎ (13,5 KB, 612x gelezen)
Bestandstype: jpg p2.jpg‎ (12,1 KB, 578x gelezen)
Bestandstype: jpg p3.jpg‎ (11,0 KB, 460x gelezen)

Laatst gewijzigd door chelie; 24 november 2016 om 13:47
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2016, 19:14   #48
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Succes! Ik zit nu ook in die fase. Na bijna 4 weken kaler dan ooit. Kan met werk ook geen pet dragen helaas. Hopelijk over een kleine 2 maandjes weer iets meer toonbaar. Moet zeggen dat ik deze fase wel iets heb onderschat. Komt natuurlijk ook dat je meer met je haar bezig bent dan ooit tevoren.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2016, 00:10   #49
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Ey Shazam....Bedankt he! Haha tsja iedereen die een HT doet moet er helaas doorheen haha, heb je ook last van depri klachten nu of gaat het je nog aardig goed af, je gaf aan dat je het onderschat hebt?
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2016, 22:17   #50
james200
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Berichten: 126
Ik vond de eerste 2/3 maanden ook mentaal heel erg zwaar. Ik heb het ook onderschat. Heb ook vrijwel ook geen sociale activiteiten ondernomen die periode omdat ik mij gewoon niet op mijn gemak voelde. Nu alles begint te groeien kan ik eindelijk vooruit kijken.

Succes deze periode.
james200 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2016, 16:33   #51
maxeh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2016
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Geslacht:
Hey chelie!

Mooi om te horen dat alles goed is gegaan. Ik had gezegd je te gaan volgen, dus dat ga ik ook doen
Natuurlijk heel fijn dat je donorgebied zo goed is, alhoewel dit geen verrassing mag zijn (kreeg dit idee een beetje uit je verhaal). Je kunt met een microscoop van tevoren al zien hoeveel 1-tjes, 2-tjes etc. je ongeveer in je donorgebied hebt.
Zo te zien ben je al flink hersteld en kun je op een goed resultaat wachten. Belangrijker welllicht, dat je in de toekomst er eventueel nog eentje kunt doen zonder dat je donor volledig uitput.

Speaking of which... ik zit met een dilemma. Ik ben laatst op consult geweest en heb volgens Eberson een 'redelijk' donorgebied, goed genoeg in ieder geval. Het schijnt nogal veel uit te maken dat je blond bent, want dan heb je in de meeste gevallen een wat minder donorgebied. Om een topresultaat te krijgen heb ik ~2500-3000 grafts nodig, maar ik dacht... tja dan is m'n donor al significant uitgedund en gaat die achterkant wellicht bij een 2e HT opvallen. Aangezien ik bijna 30 ben en het toch allemaal al wat achteruitgaat is de kans groot dat ik later (over 10 jaar?) een 2e nodig heb. Dus bij de 1e HT ~2000 doen zodat ik nog wat over heb of all the way gaan en we zien later wel?
maxeh is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2016, 13:51   #52
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james200 Bekijk bericht
Ik vond de eerste 2/3 maanden ook mentaal heel erg zwaar. Ik heb het ook onderschat. Heb ook vrijwel ook geen sociale activiteiten ondernomen die periode omdat ik mij gewoon niet op mijn gemak voelde. Nu alles begint te groeien kan ik eindelijk vooruit kijken.

Succes deze periode.
Heej James200, dat is zeer zeker zo, hoe is de situatie nu bij jou? Begin je al licht aan het einde van de tunnel te zien haha?
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2016, 14:02   #53
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxeh Bekijk bericht
Hey chelie!

Mooi om te horen dat alles goed is gegaan. Ik had gezegd je te gaan volgen, dus dat ga ik ook doen
Natuurlijk heel fijn dat je donorgebied zo goed is, alhoewel dit geen verrassing mag zijn (kreeg dit idee een beetje uit je verhaal). Je kunt met een microscoop van tevoren al zien hoeveel 1-tjes, 2-tjes etc. je ongeveer in je donorgebied hebt.
Zo te zien ben je al flink hersteld en kun je op een goed resultaat wachten. Belangrijker welllicht, dat je in de toekomst er eventueel nog eentje kunt doen zonder dat je donor volledig uitput.

Speaking of which... ik zit met een dilemma. Ik ben laatst op consult geweest en heb volgens Eberson een 'redelijk' donorgebied, goed genoeg in ieder geval. Het schijnt nogal veel uit te maken dat je blond bent, want dan heb je in de meeste gevallen een wat minder donorgebied. Om een topresultaat te krijgen heb ik ~2500-3000 grafts nodig, maar ik dacht... tja dan is m'n donor al significant uitgedund en gaat die achterkant wellicht bij een 2e HT opvallen. Aangezien ik bijna 30 ben en het toch allemaal al wat achteruitgaat is de kans groot dat ik later (over 10 jaar?) een 2e nodig heb. Dus bij de 1e HT ~2000 doen zodat ik nog wat over heb of all the way gaan en we zien later wel?
Heej Maxeh!

Leuk dat je mijn traject gaat volgen, misschien heb je er nog wat aan
Ik ben zeker blij dat mijn donor van goede kwaliteit is, ze gaven aan er nog zeker wel 2500 uit te kunnen halen, al heb ik daar de komende jaren sowieso geen zin an. Hoop dat met fina en minox toch lang uit te kunnen stellen, we zullen zien. Ik wist dat niet dat ze dat met een microsoop konden zien, hebben ze dat bij eberson bij jou gedaan?

Ik snap je situatie ja, lastig. Ik zou zelf "all the way" gaan, want stel je ligt daar in die stoel, dan wil je toch dat ze er ALLES aan doen om het zo perfect mogelijk te maken.
Dan lig je daar in de stoel met de wetenschap dat ze het wel wat gaan opvullen, maar bij lange na niet zoveel als mogelijk is, dan heb je op dat moment geen optimaal resultaat. Al kost het je wel wat meer knaken natuurlijk op dat moment.

Misschien als je dan 40 bent ofzo, hecht je er veel minder waarde aan of je kunt alsnog een HT doen en dan je achterhoofd laten milimeteren/opscheren en de bovenkant lang laten Dat hebben heel veel mannen, dan heb je wel een uitgedunde donor, iets wat niet ideaal is, maar niemand ziet als je het kort/opgeschoren houdt.

En natuurlijk fina/minox gebruiken, maar daar staat niet iedereen voor open.

Het is sowieso een persoonlijke keuze natuurlijk, maar wil je het bij eberson laten doen of?

Veel succes ermee en laat het met me weten als je de knoop hebt doorgehakt

Groetjes.
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2016, 15:02   #54
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Tussentijdse update

Bijna 3 weken na de HT.

Haarlijn is nog steeds goed zichtbaar. Ik gok dat er 25% is uitgevallen, donorhaar groeit ook nog mee.
Stiekem hoop ik natuurlijk dat er niks meer uitvalt, maar dat zal wel niet gebeuren haha.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg pst1.jpg‎ (11,7 KB, 528x gelezen)
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2016, 16:42   #55
karel1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Locatie: Nederland
Berichten: 64
Geslacht:
Ziet er al goed uit, hoop voor je dat het doorgroeit.
De roodheid lijkt al aardig weg te zijn?
__________________
_____________________
Regime:
-Finasteride 1 mg ED 01/2015
-Minoxidil 1 ml ED 01/2017
-Regenpure DR ED 01/2017
_____________________
Behandelingen:
MHP bij BCN 06/2016
FUE 2900 grafts Esteworld 01/12/2016
___________________________________________
karel1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2016, 22:35   #56
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Eeey Karel,

Bedankt, dat hoop ik ook ja, dat zou het proces wat versnellen natuurlijk, maar ga er maar niet vanuit. Klopt, sowieso weinig last van roodheid gehad, na dag 11/12 was dat al helemaal weg... groetjesss
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2016, 00:49   #57
homesweethome
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Valt mij op dat deze kliniek toch veelal (in de ht's die ik voorbij zag komen op dit forum) voor een erg natuurlijke haarlijn kiest.
Je moet geen haarlijn van een 18jarige gaan nastreven bij een 30er. En dat zie ik wel bij andere klinieken.
__________________
2016-08-31: Minoxidil 5% avond en 2% ochtend
2016-08-31: Nizoral shampoo 2/week
2016-06-01: 4000mg MSM en 4 µg biotine
2016-07-01: Biergist , zink en vitamine D3
homesweethome is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2016, 18:26   #58
maxeh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2016
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chelie Bekijk bericht
Heej Maxeh!

Leuk dat je mijn traject gaat volgen, misschien heb je er nog wat aan
Ik ben zeker blij dat mijn donor van goede kwaliteit is, ze gaven aan er nog zeker wel 2500 uit te kunnen halen, al heb ik daar de komende jaren sowieso geen zin an. Hoop dat met fina en minox toch lang uit te kunnen stellen, we zullen zien. Ik wist dat niet dat ze dat met een microsoop konden zien, hebben ze dat bij eberson bij jou gedaan?

Ik snap je situatie ja, lastig. Ik zou zelf "all the way" gaan, want stel je ligt daar in die stoel, dan wil je toch dat ze er ALLES aan doen om het zo perfect mogelijk te maken.
Dan lig je daar in de stoel met de wetenschap dat ze het wel wat gaan opvullen, maar bij lange na niet zoveel als mogelijk is, dan heb je op dat moment geen optimaal resultaat. Al kost het je wel wat meer knaken natuurlijk op dat moment.

Misschien als je dan 40 bent ofzo, hecht je er veel minder waarde aan of je kunt alsnog een HT doen en dan je achterhoofd laten milimeteren/opscheren en de bovenkant lang laten Dat hebben heel veel mannen, dan heb je wel een uitgedunde donor, iets wat niet ideaal is, maar niemand ziet als je het kort/opgeschoren houdt.

En natuurlijk fina/minox gebruiken, maar daar staat niet iedereen voor open.

Het is sowieso een persoonlijke keuze natuurlijk, maar wil je het bij eberson laten doen of?

Veel succes ermee en laat het met me weten als je de knoop hebt doorgehakt

Groetjes.
Met fina en minox zul je het zeer waarschijnlijk de komende jaren goed gaan volhouden!

Eberson heeft inderdaad met een (soort) microscoopje gekeken. Grappig, je ziet dan op een scherm (waar dat ding aan gekoppeld is) inderdaad uit sommige grafts 1/2/3/etc. haartjes groeien. Ook natuurlijk zeer nuttig om van tevoren de dichtheid te bepalen. Je kunt als kliniek wel heel veel plannen maken, maar als de donor er niet voor geschikt is, heb je er niet veel aan.

Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft 'all the way gaan'. Hoe kijken we allemaal later in ons leven tegen deze situatie aan? Dat kun je maar moeizaam voorspellen, laat staan erop anticiperen.
Ik dacht eerst nog dat ik bijv. voor 2000 zou gaan, want dan was ik in 1 dag klaar, maar hij gaf al aan dat hij daar waarschijnlijk ook 2 dagen voor zou nemen. Dus als dat al een argument was, gaat dat ook niet op.

Nogmaals veel succes de komende paar maanden en keep us updated
maxeh is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2016, 20:28   #59
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door homesweethome Bekijk bericht
Valt mij op dat deze kliniek toch veelal (in de ht's die ik voorbij zag komen op dit forum) voor een erg natuurlijke haarlijn kiest.
Je moet geen haarlijn van een 18jarige gaan nastreven bij een 30er. En dat zie ik wel bij andere klinieken.
Dat klopt wel ja, ten eerste is het niet mooi een kaarsrechte haarlijn, ten tweede de extra grafts die ze daarvoor nodig zou hebben kunnen ze nu veel beter opvullen op andere plekken. Het lijkt nu met die haarlijn dat ik nu nog steeds inhammen heb, maar ik denk als daar mijn haar straks lang is, er geen of nauwelijks inhammen te zien aangezien ik krullen heb, maar dat is even afwachten.
chelie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2016, 20:31   #60
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxeh Bekijk bericht
Met fina en minox zul je het zeer waarschijnlijk de komende jaren goed gaan volhouden!

Eberson heeft inderdaad met een (soort) microscoopje gekeken. Grappig, je ziet dan op een scherm (waar dat ding aan gekoppeld is) inderdaad uit sommige grafts 1/2/3/etc. haartjes groeien. Ook natuurlijk zeer nuttig om van tevoren de dichtheid te bepalen. Je kunt als kliniek wel heel veel plannen maken, maar als de donor er niet voor geschikt is, heb je er niet veel aan.

Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft 'all the way gaan'. Hoe kijken we allemaal later in ons leven tegen deze situatie aan? Dat kun je maar moeizaam voorspellen, laat staan erop anticiperen.
Ik dacht eerst nog dat ik bijv. voor 2000 zou gaan, want dan was ik in 1 dag klaar, maar hij gaf al aan dat hij daar waarschijnlijk ook 2 dagen voor zou nemen. Dus als dat al een argument was, gaat dat ook niet op.

Nogmaals veel succes de komende paar maanden en keep us updated
Ja dat is wel te hopen ja dat ik dan voorlopig vooruit kan.

Maar dat is dan wel superhandig. Helemaal voor de twijfelaars. Als mensen dan zien dat ze megaveel drietjes hebben, kan dat net het extra stapje zijn om de HT te doen. En andersom ook natuurlijk, bij weinig tweetjes en drietjes, toch maar van afzien misschien.

Ja daarom, dus doe eens gek haha en doe alles in 1 keer goed, ik zal je volgen haha.

Dankjewel, dat zal ik zeker doen...
chelie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3400 grafts, 3400grafts, haartransplantatie, veldhoven

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.