Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 mei 2005, 22:14   #16
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Wat ik nog wil toevoegen aan deze thread is een extra prioriteit die de toekomstige HT kandidaat zou moeten toevoegen aan zijn / (haar) lijstje: De (artistieke) kunde / ervaring van het plaatsen van de FU's voor een optisch mooi resultaat! Ik heb het idee dat de discussies hier meer gaan over het donorgebied (wel of geen strip / FUE) dan het uiteindelijke doel van de HT: een optisch mooi resultaat dat aansluit bij je eigen verwachtingen.

Ik kan nl. goed begrijpen dat mensen (vooral die opzij en van achteren hun haar milimeteren) de FUE optie interessant vinden. De voors en tegens van FUE / FUT ontlaait hier nogal snel in een verhit heen en weer gesla van damestasjes, dus even niet doen hier aub, want ik bedoel het volgende: Een gemiddeld donorgebied heeft maximaal +/- 6000 FU's ter beschikking bij (meerdere) strip behandeling(en). Hoeveel dit is bij FUE weet ik niet, want bij FUE wordt er natuurlijk geen huid weggehaald dus de blijvende donor huid moet ook met een minimale FU bezetting bedekt blijven, maar laten we dit ook op +/- 6000 houden voor het gemak... 6000 is natuurlijk ten alle tijden veel en veel minder dan het oorspronkelijke aantal dat op onze hoofden ooit groeiden. Dat de FU's strategisch geplaatst moeten worden en met welke techniek is van doorslaggevend belang voor het resultaat!

De keuze van de chirurg met zijn/haar ervaring in het plaatsen van de FU's moet dus prio 1 zijn lijkt mij. Dan pas strip of FUE!

Zorg ervoor dat je behandelde patienten kunt ontmoeten van de chirurg die je in overweging neemt. Er zijn een hoop haar-chirurgen, maar slechts enkele goede!

Grt Rogier

Laatst gewijzigd door Rogier; 10 mei 2005 om 22:28
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2005, 18:49   #17
hair81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Berichten: 243
Daar ben ik mijn thraet ook mee gestart met het feit hoe het met mijn donorhaar enz was. Ik vroeg ook aan jullie hoe jullie zouden handelen in mijn situatie. Ik weet wel ieder mens denkt anders, maar toch het is niet een beslissing die je zomaar neemt. Ik heb me goed georienteerd over de voor en nadelen. Zoals ik al eerder heb gezegt in mijn eerste post heb ik de belangrijkste voordelen mee!!! (godzijdank).
Ik slik propecia dat is goed aangeslaan, maar de kritisie onder ons zegt dat het hoe dan ook minder word. Ik ben hier nog niet van overtuigd maar goed.

groeten Rene.
hair81 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2005, 19:51   #18
robertdulmers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 2
honderd procent tevreden, naar ik denk

ziet er wel naar uit: 100 % tevreden. Ik las je vraag tien dagen geleden, daags voor vertrek naar Istanbul. Waarschijnlijk hebben mensen die net van hun haarprobleem af zijn minder te zoeken op Haarweb, inderdaad...
Met 2525 single grafts is mijn kruin daar op vier mei door Transmed dichtgezet (a 4875 Euro). Inmiddels een week verder zijn: de korstjes verdwenen en welgeteld 2 haren afgestoten. De rest zit stevig en dicht op elkaar: de witte plek tussen mijn zwarte haar is althans bedekt met dichte stekeltjes. Nu wachten tot na 3, 4 maanden de haartjes (na uitgevallen te zijn) weer opkomen. Ik had, negen jaar geleden, wat ervaring met mini- en micrografts (die er deze keer deels door Dr. Er vakkundig uitgesneden zijn), maar de single graft techniek (FUT) is van een heel andere orde: het ziet er absoluut natuurlijker uit.
De ontvangst door Transmed in Turkije was boven verwachting hartlijk, er lag bij aankomst een fax in het hotel, de chaufeurs die je van en naar de kliniek brengt was steeds op tijd et cetera. De (jonge) Turkse chirurg had een droge, onderkoelde humor, en zes verpleegkundigen sneden tegelijkertijd de grafts. De dag erna al weer fit genoeg om Istanbul te ontdekken (en ja: Constantinopel is een grote stad) Morgen naar de huisarts om de hechtingen te laten verwijderen. Ben natuurlijk razend benieuwd hoe dicht de haardos uiteindelijk zal tonen, maar zou het vijf jaar eerder gedaan hebben, als ik geweten had hoe positief de ervaring zou zijn. Nu ja: 4875 euro blijft een smak geld. groet! robert dulmers
robertdulmers is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2005, 19:59   #19
BomB
California Soul Dreamer
 
BomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2004
Locatie: omgeving Arnhem
Berichten: 249

Ik heb vorige week een consult gehad bij Transmed te Hilversum.
Ik heb dit als positief ervaren. Mijn haar werd gemeten door middel van een apparaat, ik kon..........

.

interessant dat apparaat.
Hoe heet dat ding?
Kunnen ze ook zien hoeveel grafts er opgekomen zijn.
Want hoeveel je er krijgt da's 1.
Hoeveel er daadwerkelijk ook opkomen is 2.

Bij de 2e keer alleen 1maand een stijve achterhoofd/nek gehad.
Rechts zeer licht napijn. Te hard gesneden.

Apple/MAC of MS Dos? <----> FUT of FUE
Vele kozen voor dos omdat het goedkoper was.
Maar aan de andere kant zit je natuurlijk niet je hele
leven met een dos machine want Windows is er al.

Verder:

Aftersales


Een goede nazorg voor tevreden klanten

Bij ieder bedrijf gaat er wel eens iets mis. Zelfs bij ons komt dat een enkele keer voor. Maar dat is ook het moment om je als bedrijf te onderscheiden en de klant alsnog tevreden te stellen. Ook bij een klacht moet je als bedrijf niet kinderachtig zijn, vinden wij. Een klacht, schademelding of onregelmatigheid wordt bij ons altijd geregistreerd, waarna we bij de betrokken medewerkers persoonlijk de toedracht nagaan. Iedere klant krijgt automatisch een 'tevredenheidskaart' toegestuurd, om voorzien van op- en aanmerkingen te retourneren. Onze registratie van klachten en opmerkingen zijn voor alle klanten ter inzage. U krijgt hiermee volledig inzicht in de behandeling en afhandeling van uw klacht, schade of onregelmatigheid, waardoor u altijd ons hier op kan aanspreken.

Laatst gewijzigd door BomB; 11 mei 2005 om 20:03
BomB is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2005, 12:30   #20
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.264
Geslacht:
Vervolg

Ik had Robert een pm gestuurd en hem gevraagd hoe het verder was verlopen.
Ik kreeg een pm terug, en die mocht ik van hem hier plaatsen.
Ik vind het wel interessant omdat we niet veel ervaringen van buitenlandse klinieken hier hebben.
Hier is zijn verhaal:

Re: Ervaring ht. transmed

--------------------------------------------------------------------------------

Welzeker. In relatieve haast:
Had op 5 mei 2005 (nu dus vier maanden geleden) een haartransplantatie in Istanbul bij transmed.
Er zijn, via de fut techniek, in een strip 2550 haarfolikels verwijderd en op kale kruin (2000) en in de wat dunnere inhammen teruggeplaatst. De prijs, inclusief intake/ diagnose in Hilversum, transfers in istanbul en check up in Hilversum was 5000 Euro. De service en behandeling, zowel in NL en Istanbul was werkelijk formidabel; fax in je hotel om je welkom te wensen, (gratis) auto met chaufeur op vliegveld en naar kliniek etc. Kliniek zeer modern uitgerust (is Duits/Turkse joint venture). Zeer grappige, jonge, arts, dr. Er, die goed Duits en Engels spreekt en daaromheen een medisch team van vier verpleegsters om de folikels te snijden en te plaatsen.
Behandeling geheel volgens prognose; alleen deed het injecteren van de verdoving soms iets meer pijn dan het 'vervelende' gevoel waarvan de folder rept. Was evenwel dragelijk. Dag na de operatie zo fit dat ik de koepel van de Hagia Sophia beklommen heb en zo meer (Sultanspaleis, harem, veerboot over de Bosporus). Terug in NL een week later opeens een kleine zwelling van het voorhoofd, waarvoor de folder al gewaarschuwd had; was niet pijnlijk en verdween na drie dagen. Na drie weken zouden de geimplanteerde haartjes tijdelijk moeten uitvallen, wat sommigen niet deden; die zijn tot op heden gewoon blijven doorgroeien. Na drie maanden, begin augstus dus, moesten volgens het boekje de getransplanteerde folikels beginnen met het produceren van nieuw, nog wat dun, haar. Dat deden ze en doen ze. Psychisch of gevoelsmatig waren die drie maanden tussen transplantatie en begin haargroei nét iets te lang; de informatiesheet van transmed had al aangegeven dat 'bijna iedereen zich afvraagt: wat als het bij mij nou eens niet lukt?', dus na tweeenhalve maand heb ik Transmedvertegenwoordiger Marian Ellens in Hilversum gebeld en kon ik, zonder verdere kosten, komen voor een check-up. Via de computervergroting waren millimeter grote beginnende haartjes zichtbaar en werd duidelijk dat de van tevoren overeengekomen haardichtheid van 40 haren per vierkante centimeter gehaald zou worden. Op dit moment, vier maanden en vijf dagen na de operatie is de kale plek op de kruin visueel niet meer op het eerste gezicht zichtbaar, de geimplanteerde haren twee tot vier centimeter en langzaamaan iets dikker. Het schijnt dat (statistisch) pas de vijfde maand de haargroei volledig op gang is en pas na de tiende maand een uiteindelijk oordeel mogelijk is, maar tot op dit moment gaat alles volgens het boekje. Heb er, met andere woorden, allerminst spijt van. groet! robert
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2005, 17:10   #21
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Van dat er sommige geimplanteerde haartjes niet uitvallen dat klopt.

Sommige die bij mij geimplanteerd zijn, zijn ook zonder uit te vallen, blijven
doorgroeien!!
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 16:27   #22
hair81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Berichten: 243
Transmed

Ik ben op consult geweest in Hilversum bij Transmed.
Ik vond het echt een fijn gesprek en ik durf voor 100% zeker te zeggen, dat ze daar eerlijk en realistisch zijn. Dus geen mooie verkooppraatjes etc. Ik zelf heb niet die stap ondernomen om nu een ht te ondergaan. Ik heb nog regelmatig contact met Marian(consulente bij Transmed). Ze neemt alle tijd voor je enzo beviel me prima. Dit wou ik effe kwijt.

Groeten, Rene.
hair81 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 17:36   #23
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Hey Rene. Over welke methode hebben we het hier?
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 16:39   #24
hair81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Berichten: 243
Welke methode

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smorlez
Hey Rene. Over welke methode hebben we het hier?
Hoi, ze doen bij Transmed, zowel fue als fut.
Ik neem aan dat je dit bedoelde!!

Groeten, Rene.
hair81 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2005, 11:46   #25
hair81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Berichten: 243
Realistische fotos!!

Als je goede, grote en realistische ht fotos wil bekijken ga dan naar www.transmed-haar.nl ga dan naar links en klik transmed internatinal medical cenrte aan. Klik op de fotos en je kunt echt goede fotos zien in mijn optiek.

Groeten Rene.
hair81 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2005, 16:04   #26
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rene vd laan
Hoi, ze doen bij Transmed, zowel fue als fut.
Ik neem aan dat je dit bedoelde!!

Groeten, Rene.
En met betrekking tot welke methode heb je hij het consult gehad?
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 18:50   #27
jan van de berg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Berichten: 6
Mijn ervaringen bij Transmed

Beste mensen,
iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!! Ik begon mijn jaar goed; heb net voor oude en nieuw een FUT haartransplantatie gehad bij Transmed in Istanbul. Dr Melike heeft mij behandeld; NH 4 en 2650 Folicular Units in 1 behandeling.
Had dit niet verwacht; in Nederland had Marian Ellens van Transmed Benelux al bekeken met microscoop en geschat dat ik meer dan 2.500 kon krijgen. Zij was erg eerlijk over alles; daarom heb ik het gedaan! Het was een toffe ervaring; alle grafts die je meer krijgt dan 2500 zijn op kosten van Transmed; dat was helemaal mooi.
Geen zwelling, geen pijn, wel jeuk en heel veel kleine haartjes overal. Een week na de behandeling belde de gastvrouw van Transmed uit Istanbul me om te vragen hoe het met me ging!! Aanrader dit; zijn er meer zulke positieve mensen bij Transmed zijn behandeld??
Jan
jan van de berg is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 21:14   #28
jan van de berg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Berichten: 6
FUE bij Transmed

Hallo!
Transmed doet veel FUE behandelingen. De gemiddelde haardichtheid is 55 tot 70 units per vierkante centimeter. Die 90 is mogelijk maar alleen als je zelf ook hele goede haardichtheid van nature hebt. Afhankelijk van je haarkleur en je haardikte.
Ik geloof dat er een paar nederlanders zijn die ook model zijn voor Transmed en die een FUE behandeling gehad hebben. Bij Transmed is het echt stukken goedkoper; voor FUT betaal je 1,95 per graft en bij FUE 4,95.
FUE was voor mij te duur; ik ben kort geleden bij Transmed geweest en behandeld door Dr. Melike!! Ik vond het top; de kwaliteit de service en de prijs!!
Jan

Laatst gewijzigd door jan van de berg; 19 januari 2006 om 22:48 Reden: Typ-fout, FUT kost 1,95 per graft!!
jan van de berg is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 22:00   #29
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan van de berg
voor FUT betaal je 3,95 per graft en bij FUE 4,95.
FUE was voor mij te duur
Hoi Jan. Succes met je behandeling. Maar één ding begrijp ik niet.
Je hebt 2500 grafts betaald. Als je FUE had gedaan had je 2500 Euro duurder uitgeweest. Maar dan had ik nog liever eventjes doorgespaard, en dan had je nu geen litteken op je achterhoofd gehad. Als je een litteken geen probleem vind, dan is dat natuurlijk jouw keuze. Maar voor mezelf had ik het wel geweten. Overigens, dit is geen kritiek op je hoor. Ik vind het mooi dat je je ervaringen met ons deelt.
Groet, Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 20:44   #30
meerval
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1
transmed

Hallo Jeremy,

Ik heb zelf een haartransplantatie bij transmed gedaan, de Fut techniek ben nu 2 maanden geleden geweest en het begint al echt goed te groeien heb 2600 grafts in een behandeling gehad. De behandeling is echt goed daar alles is gewoon goed geregeld van het cinsult tot en met pick up van vliegveld tot behandeling. Ik kan je alleen maar zeggen ga een keer naar het gratis consult in Hilversum bij Marian Ellens die kan je alles perfect vertellen.

Groet, L
meerval is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.