Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 september 2005, 10:43   #31
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjaantje350
Beste Rizla,

Ik heb een behandeling bij de gho clinic ondergaan op 30 maart jl.. Ik was er vanuit gegaan dat ik zeker een week niet toonbaar was. Dat viel heel erg mee, mensen die me de volgende dag zagen vroegen of ik mijn haar geverfd had. Het enige dat je zag waren rode puntjes. Natuurlijk wel 675 puntjes maar het viel mij heel erg mee. Gho heeft aangegeven dat na een jaar het uiteindelijke resultaat te zien zou zijn. Ik ben nu 5 maanden verder en heb nadat alle geimplanteerde stoppels zijn uitgevallen weer een heel dek met stoppeltjes tussen mijn lange haren.
Het donorgebied was binnen een week geheel genezen. Dat ging erg snel, mede omdat je een creme meekrijgt die de genezen flink bespoedigt.
Onlangs ben ik voor het eerst op controle geweest. Alles zag er goed uit en was prima genezen (ik had niet anders verwacht). Volgend jaar maart ga ik er weer heen en vergelijken we de foto's met het uiteindelijke resultaat.
Het uiteindelijke resultaat zal ik zeker aan de hand van foto's laten zien.

Sjaantje350
wel een hele geruststelling...ik zit er steeds meer aan te denken om zsm bij gho een ht te laten doen.het lijkt me momenteel de most easy way out of mn haarprobleem. ik heb er ook nog geen scheef woord over gehoord qua ontevreden mensen. ben benieuwd of die er ook zijn?anyway bedankt voor de info.
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2005, 12:29   #32
rash
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Dena Haag
Berichten: 3
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post op deze site.

Als ik het goed begrijp gaat de procedure als volgt:

Het haarzakje wordt gedeeltelijk uit het donorgebied genomen, hierna direct geimplanteerd in het ontvangst gebied.
Donor gebied bevat nog een deel van het haarzakje waardoor het (over het algemeen) terug groeit. Het getransplanteerde haartje gaat direct groeien of binnen 3-6 maanden

Zou het minimalisren van het trauma aan het follicle door
1. Kleinere gedeeltes follicle (door kleinere naalden)
2. Kortere tijd dat het uit het lichaam is.

de genezingstijd van donor gebied/getransplanteerde weefsel aanzienlijk tengoede komen.

Ik doel hiermee hoe het ontvangst gebied er uitziet na 2/3/4 weken.


groeten,

Rashie
rash is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2005, 21:16   #33
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Wat is nu het grote voordeel van deze techniek? Krijg je hiermee een grote dekking die met de normale transplantaties niet te bereiken is? En is het ook mogelijk om diffuus haarverlies op te "vullen" hiermee?
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2005, 21:51   #34
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.255
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rash
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post op deze site.

Als ik het goed begrijp gaat de procedure als volgt:

Het haarzakje wordt gedeeltelijk uit het donorgebied genomen, hierna direct geimplanteerd in het ontvangst gebied.
Donor gebied bevat nog een deel van het haarzakje waardoor het (over het algemeen) terug groeit. Het getransplanteerde haartje gaat direct groeien of binnen 3-6 maanden

Zou het minimalisren van het trauma aan het follicle door
1. Kleinere gedeeltes follicle (door kleinere naalden)
2. Kortere tijd dat het uit het lichaam is.

de genezingstijd van donor gebied/getransplanteerde weefsel aanzienlijk tengoede komen.

Ik doel hiermee hoe het ontvangst gebied er uitziet na 2/3/4 weken.


groeten,

Rashie
Welkom hier Rashie,
Ik denk dat het gebruik van kleinere naalden inderdaad het genezingsproces ten goede zal komen. Maar of het invloed heeft op het trauma van follicle weet ik het niet.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2005, 21:59   #35
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.255
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ralluf
Wat is nu het grote voordeel van deze techniek? Krijg je hiermee een grote dekking die met de normale transplantaties niet te bereiken is? En is het ook mogelijk om diffuus haarverlies op te "vullen" hiermee?
Als het inderdaad zo werkt zoals het in de theorie hoort te werken, dan is het grote voordeel natuurlijk dat je meer donorhaar tot je beschikking hebt.
Als de hoeveelheid donorhaar een beperking van je dekking zou geven, bijvoorbeeld bij grote kale oppervlakten (nw5/6), dan zou het van invloed kunnen zijn. Het feit dat er met kleinere naalden gewerkt wordt kan wel van invloed zijn op de dekking, maar kleinere naalden zijn denk ik ook wel mogelijk met "traditionele" FUE.
Maar realiseer je natuurlijk wel dat je (tot nu toe) nog niet de dekking kunt krijgen met een haartransplantatie zoals die oorspronkelijk op je hoofdhuid was.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 22:51   #36
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
Gho

Ik moet het allemaal nog zien. Klinkt leuk, maar vind het raar dat GHO nu ineens afgeeft op de GHO-techniek in Maastricht.
Ik ben wel benieuwd, daar het leuk klinkt. Maar of het in de praktijk ook zo werkt.....We hebben trouwens op de open dag iemand van de GHO over de vloer gehad. :-)

Jorn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 16:55   #37
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.255
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jornkielman
Ik moet het allemaal nog zien. Klinkt leuk, maar vind het raar dat GHO nu ineens afgeeft op de GHO-techniek in Maastricht.
Ik ben wel benieuwd, daar het leuk klinkt. Maar of het in de praktijk ook zo werkt.....We hebben trouwens op de open dag iemand van de GHO over de vloer gehad. :-)

Jorn
Hij geeft niet af op de GHO-techniek in Maastricht. Hij zegt daar alleen maar over dat hij die techniek nu verbeterd heeft.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 20:09   #38
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
Ik vind dat hij afgeeft. Maar ik zou graag postitief willen zijn hoor, maar dan wil ik wel eens goede resultaten zien. Lijkt me niet moeilijk, toch?

Jorn

PS: is er binnenkort weer eens een bijeenkomst van de leden van haarweb?
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 20:27   #39
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jornkielman
Ik vind dat hij afgeeft.
Waar dan, Jorn? Citaten graag?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 22:12   #40
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jornkielman
PS: is er binnenkort weer eens een bijeenkomst van de leden van haarweb?
Wellicht. Wilde je er graag bij zijn?
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2005, 10:07   #41
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
haarweb

Ik wil daar best wel bij zijn ja.

Jorn

Wat betreft 'afgeven':
Bij FUE wordt de gehele follikel weggenomen met een naald van 0.75 tot 1.0 mm doorsnede, waardoor de kans op littekens aanzienlijk is, en de teruggroei van de weggenomen haren minimaal.

Bij FM (Follicular Multiplication) wordt getracht alleen het bovenste gedeelte van de follikel weg te halen met een naald van 0.7 mm doorsnede (0,4 mm²). Hierdoor is de kans op littekens gering, en de teruggroei beperkt.

Bij HST (Haar Stamcel Transplantatie) wordt in de lengterichting een deel van de follikel weggehaald met een naald van 0.5 of 0.6 mm doorsnede (0.2 – 0.3 mm²). De kans op littekens is hierdoor nihil, en de teruggroei in het donorgebied is hoger dan bij bovengenoemde methoden.
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2005, 13:21   #42
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ok bedankt Jorn. Ik zie nu dat jij een andere definitie van "afgeven" hanteert dan ik.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2005, 20:24   #43
neike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2004
Berichten: 10
wat ik een beetje raar vind in het hele verhaal is het volgende : Gho is weggegaan bij Ghoclinic begin dit jaar. Amper 8-9 maanden later daagt hij op met een nieuwe verbeterde techniek en een heleboel nieuwigheden (nieuwe verdoving, nieuwe naalden, nieuwe vloeistof,...) waarvan hij beweert dat alles wetenschappelijk getest is. Mij lijkt 8 maanden een vrij korte periode om dit alles wetenschappelijk te testen.
hoe zit het met lange termijn resultaten van zijn nieuwe kleine naalden???
neike is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2005, 00:41   #44
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
wie zegt dat hij maar 8 maanden heeft uitgetrokken voor dit alles? hij is bij de gho clinic weg omdat hij nog meer van het budget in onderzoek wou steken zegt ie. zou ook kunnen dat ie dat(en de zwarte cijfers) dus allang aan heeft zien komen en de nieuwe techniek als appeltje voor de dorst heeft bewaard.
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2005, 11:12   #45
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.255
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neike
wat ik een beetje raar vind in het hele verhaal is het volgende : Gho is weggegaan bij Ghoclinic begin dit jaar. Amper 8-9 maanden later daagt hij op met een nieuwe verbeterde techniek en een heleboel nieuwigheden (nieuwe verdoving, nieuwe naalden, nieuwe vloeistof,...) waarvan hij beweert dat alles wetenschappelijk getest is. Mij lijkt 8 maanden een vrij korte periode om dit alles wetenschappelijk te testen.
hoe zit het met lange termijn resultaten van zijn nieuwe kleine naalden???

Wat ik een beetje raar vind aan jouw verhaal is, is dat terwijl je verbonden bent met de Gho-clinic in Maastricht hier allerlei postings doet van "Ik heb van mijn kapper gehoord dat er iemand bij de Gho-clinic is geweest en die is heel tevreden", en dat je dan ook nog eens postings doet waarin je je vorige werkgever een beetje zit aan te vallen is al helemaal niet netjes.
Je bent van harte welkom hier op dit forum, maar maak dan wel even vooraf melding wat je relatie met de Gho-clinic is.
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
htc


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 21:41
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 14:44
GOED NIEUWS!!!! 6-bap is verkrijgbaar!!!!!!! melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 20 14 oktober 2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.