Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2009, 11:39   #1
TinneV
HaarWeb lid
 
TinneV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 52
Opeens vind ik het weer moeilijk...

Hey iedereen,

Het is weeral een hele tijd geleden dat ik hier nog iets geschreven heb. Voor de nieuwe leden zal ik eventjes in het kort mijn situatie schetsen. Op achtjarige leeftijd kreeg ik m'n eerste kale plekjes, dit bleef zo duren en toen ik een jaar of 14 was ben ik in een tweetal weken tijd volledig kaal geworden. Ik heb drie jaar en een half met een haarwerk (ik hoor het woord pruik niet zo graag ) rondgelopen, maar stilaan begon het bij te groeien en in februari is het twee jaar geleden dat ik voor het eerst zonder haarwerk weer buiten kon. Toen bleef alles stabiel tot een half jaar later ik het eerste kale plekje vond, ik vond het heel erg, maar heb me er vrij snel over kunnen zetten, wat het was er maar eentje hé! Ondertussen heb ik achteraan weer een grote plek en enkele kleine plekjes. Ik ben er gisteren ook achter gekomen dat ik al enkele weken twee kleine plekjes achteraan (pal op het 'kroontje' van m'n hoofd) die soms zichtbaar zijn.

Opeens heb ik het er ontzettend moeilijk mee. Toen ik vroeger een haarwerk droeg heb ik er nooit echt problemen mee gehad, maar nu zou ik het precies veel erger vinden mocht ik opnieuw kaal worden... Ik heb er echt bang voor, zeker nu er weer plekjes zijn op zichtbare plaatsen...

Herkent iemand zich in mijn verhaal?

Groetjes,
xxx
Tinne
TinneV is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2009, 19:39   #2
Jolande
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2005
Berichten: 47
vind het ook opeens weer moeilijk

Beste Tinne,

Ik leef met je mee meid. Blijkbaar begint het bij jou ook vaak op je achterhoofd met kleine plekjes. Ik kan ervan meespreken. Vorig jaar werd ik op drie maanden helemaal kaal terwijl ik dat nog nooit eerder had meegemaakt in die achttal jaren dat ik alopecia had. In de zomer had ik dan drie weken mijn haar volledig terug en toen begon het al terug met één klein kaal plekje op mijn achterhoofd zoals jij.
Ik kon me er ook over zetten zoals jij en denk dan ook: als ik er niet constant mezelf druk in maak wordt het vast niet erger...maar het werd wel groter maar het ging niet zo snel als daarvoor dus ik dacht: het zal wel snel stoppen, het is bijna uitgedoofd en droeg dus sindsdien een haarband over mijn kale plek.

Ik had het er dus ook niet echt moeilijk mee tot ik nu gemerkt heb dat ik veel jeuk heb en de plaatsen waar het haar nog moet uitvallen verschrikkelijk pijn doen, mijn hoofdkussen vol ligt,...dus ging ik eens kijken in de spiegel en toen merkte ik dat mijn kale achterhoofd nog kaler gaat worden dan ik dacht en ondertussen had ik ook al het begin van een band rond mijn hoofd die kaal wordt.

Echt, dit is niet fijn. Het rottigste vind ik altijd dat je zo blij bent wanneer je haar terugkomt en dat je nadien weer eens zo hard tegen de muur word geduwd als het weer uitvalt. Ik heb dus echt schrik om ooit een haarwerk te moeten dragen. ( had vroeger haar tot halfweg mijn rug )
Jolande is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2009, 12:08   #3
tineke44
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 5
alopecia en kiwi's

Ben nu 44 jaar en 19 jaar geleden voor het eerst AA gekregen. begon boven op mijn hoofd en daarna achter op de kruin. Kreeg een ongeluk, 20 dagen in het ziekenhuis gelegen en het haaruitval werd nog erger. Op een gegeven ogenblik was ik bijna helemaal kaal, en toen besloten om mijn hoofd kaal te scheren in de hoop dat dat de haargroei zou stimuleren. Plots ook nog zwanger en mijn gedachten was, door de hormonen gaat misschien mijn haar weer groeien. En ja hoor...het begon weer te groeien, kreeg zelfs krullen. Alleen die ene plek achter op de kruin is nog enige tijd kaal gebleven.Maar gelukkig ook daar is later weer haar gegroeid. Later heb ik nog 4 keer AA gehad. De tweede keer vond ik het moeilijk dan de eerste keer. Om het feit dat je misschien weer helemaal kaal zou worden.
Mijn broer heeft ook AA, en komen de kale plekken weer tevoorschijn, dan eet hij kiwi's. Ook dat heb ik gedaan, met het resultaat dat mijn haar sneller terug kwam. De laatste keer, anderhalf jaar geleden, kreeg ik weer AA. Heb de huisarts gebeld en hem ingelicht. Hij heeft het gezien, en een maand later zat er weer haar op.
Ook mijn vriendin kreeg een kale plek, haar huisarts constateerde AA, Heb haar gezegt dat ze elke dag 2 kiwi's moest eten, en 3 maanden later had ze weer haar.
Ik heb vernomen, dat ik niet tegen stress kan, daardoor meer haaruitval, Een ander krijgt misschien jeuk door de stress, of een opgezet gezicht. De stress reageert zich af op de haarzakjes, vandaar de AA.
Ook heb ik vernomen, dat als ik te licht van gewicht ben, ik ook meer haaruitval heb, dan te weinig weerstand.
In kiwi's zit de stof antioxydant. Door stress blijft deze stof waarschijnlijk niet in ons lichaam.
Ik adviseer dan ook iedereen, zodra je weer AA krijgt, ga direct aan de kiwi's. Het kan enige tijd duren voordat je haar terug komt. Probeer stress te vermijden. Ik fixeerde mij alleen op die kiwi's...klinkt misschien raar, maar ja...het heeft geholpen bij mij, mijn vriendin en mijn broer. Ik heb wel het idee, dat als je eenmaal AA hebt gehad, je het risico loopt het toch vaker te krijgen. Daarom zorg ik er ook voor dat ik op een gezond gewicht blijf. Roken is ook funest. In sinaasappels en paprika zit ook de antioxydant. Dus als je dat eet heb je genoeg van die stof binnen, maar het roken verwijderd de antioxydant weer uit ons lichaam.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan, het is altid de moeite waard het te proberen. Ik kan niet garanderen dat het bij iedereen werkt, de ene heeft een hardnekkige AA en de ander weer niet.
Ook mijn zoontje heeft AA gehad, toen hij een jaar of 4 was. Ndien heeft hij er geen last meer van gehad.
tineke44 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 11:15   #4
promske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 3
Hey,

Ik lees hier al een tijdje op het forum, maar heb tot nu nog niets geschreven!
Ik heb AA sinds m'n 15 - 16 jaar. De eerste keer had ik 3 grote plekken. Sindsdien gaat er steeds wat tijd over, maar nee, ervan verlost ben ik niet.
M'n laatste kale plekken dateren van november 2008. Ondertss is alles weer "bedekt" met haar, maar ... panische angst met elk haar dat uitvalt. Als ik 's morgens wat gel in m'n haar doe en ik bekijk m'n handen en er plakt wat haar op, help! Paniek.
Een haar of 3 - 4 op de kraag van m'n jas, m'n kussen ... --> idd, paniek!

Ik weet dat het niet echt kan, maar ik wil me wat beter "wapenen" tegen haaruitval. Heeft er iemand een soort van vitamine die helpt (geen wondermiddel want als je daarmee stopt, dan sta je terug bij af)?

Alvast bedankt!
Promske
promske is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Terug van vakantie - moeilijk nu! Zonnestraaltje TTM - Algemeen 1 22 mei 2007 12:38
weer aan de medicijnen? *Liejvurd* AA - Behandelingen 10 9 februari 2007 13:26
boek bolleke Boeken en artikelen 40 15 januari 2003 22:20
hoi allemaal weer een nieuw lid vaantje TTM - Algemeen 3 28 augustus 2002 20:20
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.