Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 augustus 2004, 20:31   #16
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axel
Hey Pindakaas,

In je eerste post van je thread zei je dat je in de zomermaanden Zyrtec gebruikte, Is dit al lang geleden of pas onlangs (jaartje ofzo)?
Mja, ene jaar wel, andere jaar niet. 'T was maar net hoe erg ik er last van had. Normaal gesproken gebruikte ik de 'snuiver' als ik een beetje irritatie kreeg. Maar wanneer het hardnekkiger werd, kwamen de pillen tevoorschijn.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 20:36   #17
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Mja, ene jaar wel, andere jaar niet. 'T was maar net hoe erg ik er last van had. Normaal gesproken gebruikte ik de 'snuiver' als ik een beetje irritatie kreeg. Maar wanneer het hardnekkiger werd, kwamen de pillen tevoorschijn.
Die kerel van Allergieplein die neemt het nu een jaartje en hij zit ook op 10mg daags, alleen gaat de hergroei tergend traag en had ie het zelf niet opgemerkt maar z'n vrouw wel. Z'in inhammen beginnen wat voller te worden.
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 20:39   #18
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axel
Die kerel van Allergieplein die neemt het nu een jaartje en hij zit ook op 10mg daags, alleen gaat de hergroei tergend traag en had ie het zelf niet opgemerkt maar z'n vrouw wel. Z'in inhammen beginnen wat voller te worden.
Gebruikt hij daarnaast nog andere medicijnen?? 'T zou wel bizar zijn dat dit door Zyrtec alleen zou komen...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 14:15   #19
Mille
HaarWeb lid
 
Mille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2003
Locatie: master bedroom
Berichten: 220
het klote aan Zyrtec en andere anti-allergie pillen zijn dat ze je versuffen.

ik gebruik het af en toe de afgelopen jaren meestal in de lente.
__________________
28 jr, NW 2, sinds zomer 2003 uitval , ----->
-----------------------------------------------

Topicals:
-Fluridil sinds 4-10-'04
-Dr. Lee's Minoxidil 5% zonder PG , sinds mei '04
-Ketoconazol 2% sinds eind 2003, 1 x per kwartaal.
Mille is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 21:00   #20
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Antihistamine komt ook voor in 'grote klit' Deze zag ik hier ook ooit eens rondzwerven op dit forum. Zijn er hier nog gebruikers van...??

http://www.plantaardigheden.nl/plant...grote_klit.htm


Klein stukje tekst..

Huid en Haar
Een zeer goed middel voor huidinfecties (steenpuisten), ontstoken wonden, brandwonden, acne, slechthelende wonden. Gaat jeuk tegen, bij eczeem, psoriasis, huidschilfers (heeft een antihistamine-achtige werking), bevorderd de haargroei, bij haarproblemen en een gevoelige hoofdhuid met jeuk. Bij mensen met een tijdelijke haaruitval (natuurlijk niet bij erfelijke kaalheid bij mannen). Ook bij huidschimmel en insectenbeten en steken.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 16:13   #21
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Exclamation

How Do Antihistamines work?

Antihistamines are the antidote to exposure to histamine. As their name implies, antihistamines are able to block the effects of histamine in your body. [ You should think of antihistamines as being the bouncer at a club ].

When histamine molecules get onto the surface of the cell, they cause inflammation and irritation.

Antihistamines displace the histamine molecules from the cell and form a protective shield around the cells so that histamine can not interact with the cell to cause an allergic reaction.

Example

Let's say that you are allergic to the perfume in a lotion, but you get some on your skin by accident. You break out in an itchy rash where the lotion touched your skin.

What is happening is that the perfume in the lotion caused the cells in your body to release histamine. The histamine gets onto the surface of your skin cells and causes an itchy rash. What do you do?

You take a dose of antihistamine such as Benadryl (diphenhydramine) or Allegra (fexofenidine). The antihistamine acts like a bouncer.
It kicks the histamine off of the skin cells and prevents the histamine from reacting to cause inflammation, redness and itch.

Within minutes the rash should subside and the itching go away.

What is histamine and why is it bad?

When you get an allergic reaction, a cascade of events takes place in your body that results in the release of a substance know as " histamine" . You can think of histamine as being the " bad guy" in an allergic reaction.

Histamine causes inflammation. Histamine is very irritating to the body. If you injected a tiny bit of pure histamine into your skin, the result is that you would likely see a welt or a rash.

When you are exposed to something that you are allergic to, the resulting release of histamine can cause in an itchy rash, a welt, itchy eyes, watery eyes, a runny nose, etc.

There is a severe, life threatening form of allergic reaction known as anaphylactic shock.

For instance, if you are highly allergic to something like peanuts or penicillin, and you are exposed to this thing that you are allergic to, your body can react severely.

Your tongue and throat may swell up, you may experience a severe rash all over your body and you may go into shock.


Bron: CoreyNahman
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 19:26   #22
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
goeie info, bedankt pindakaas!
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 23:59   #23
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Pindakaas...dat zyrtec, kun je dat zonder recept verkrijgen, of via internet anders?
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2004, 18:26   #24
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Pindakaas...dat zyrtec, kun je dat zonder recept verkrijgen, of via internet anders?
Ik krijg Zyrtec via m`n dokter, omdat ik last van hooikoorts heb. Ik denk dat je ook gewoon andere 'antihistamine-pillen' kunt kopen, die gewoon bij de apotheek te verkrijgen zijn, zonder recept...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2004, 18:51   #25
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Ik ben vanochtend ook Zyrtec gaan halen, niet zo zeer voor te zien of het iets zou doen, maar meer voor m'n allergie, ik heb al jarenlang last van hooikoorts, stof en jeuk. Ik hou jullie wel op de hoogte moest er iets spectaculair gebeuren.
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2004, 19:34   #26
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
je kan het niet gewoon bij de drogist kopen ofso? NAar welke product naam moet je precies kijken
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2004, 19:47   #27
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Je moet het denkik halen bij de apotheek (in belgië althans) je kan het krijgen zonder voorschrift (het kost dan iets van een 18euro voor 40tab)
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2004, 10:36   #28
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Antihistamine komt ook voor in 'grote klit' Deze zag ik hier ook ooit eens rondzwerven op dit forum. Zijn er hier nog gebruikers van...??
Ik heb het eens besteld, staat nog steeds in de badkamer . Vandaar dat men claimt dat Grote Klis kan werken tegen kaalheid (er staat wel dat het niet werkt voor de erfelijke variant, maar bij andere bronnen wordt dat wel degelijk beweerd). Maar goed, dan zou ik toch liever iets nemen zoals jij, pindakaas, iets als Zyrtec. In iets als Grote Klis zal wel weer een hele lage dosering in zitten.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2004, 20:33   #29
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Question

Ben nu toch een beetje verrast over het feit dat een antihistamine-tabletje tegen haaruitval kan helpen. Zou dit dan betekenen dat alopecia andr. een allergische reactie is, of misschien een auto-immuuunziekte wat ik al een tijdje vermoed? Het is natuurlijk wel een overgevoeligheid voor het dht hormoon maar zou je elke overgevoeligheid dan kunnen bestrijden met anti-histamine? Alleen de vraag blijft natuurlijk of je er ook weer mee op kunt houden en dat de haaruitval dan voorbij is...
Sorry jongens, er kwamen ineens wat vraagjes bij me op. Heeft niemand wat aan natuurlijk. Maar toch, is alopecia andr. nou een auto-immuunziekte of niet?

Jennifer
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2004, 23:37   #30
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Volgens een recente ontdekking zou het dus inderdaad over een auto-imuumziekte gaan. Het lichaam zou de haarzakjes gaan aanvallen wanneer deze zich gaan binden aan dht omdat de haarzakjes dan niet meer worden herkent als lichaams-eigen. Door deze aanvallen worden de haarzakjes dus ziek (inflamation) en gaan ze dus ook minder haren produceren.

Dit is dus de theorie in welke mate hiervoor een bewijs is geleverd is voor mij
onbekend. Ik heb het gevoel dat de wetenschap nog altijd wat raak slaat in het donker als het over de echte oorzaak gaat van haaruitval. Misschien komen ze binnen x aantal maanden/jaren weer met nieuwe theorie en kunnen we het auto-imuum verhaaltje weer vergeten.
__________________

fina (20/11/2003)
minox 5% 1x/d (terug begonnen op 01/10/2004)
msm 1000mg/d
omega3 1xdag
p5p NOW 2xweek (1/10/2004)
zink 2xweek
Nizoral schampoo 3xweek
Rozemarijn schampoo 4xweek
mjoy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RK19 (Deel 2) ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 265 1 april 2008 15:06
Samenvoegen Antihistamine discussie + Allergiepoll jennifer Archief: afgehandelde Suggesties 5 15 september 2004 15:06
Rk 19 pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 1486 19 augustus 2004 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.