Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 december 2016, 14:01   #1
Pam94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
0,25mg fina om de dag (eod)

Beste lezer,

Ik zit nu sinds juli (dus nu zo'n 5 maanden) op 0,25mg eod, en ervaar hiermee nog niet een heel krachtig effect, wat wellicht niet gek is gezien de lage dosering. Wel heb ik de laatste weken aanzienlijk minder haaruitval dan een maand geleden, waar ik toen in mijn handdoek na het douchen zo'n ~50 haren verloor, verlies ik er nu nog ~5. Dus je zou kunnen zeggen dat finasteride tot op een bepaalde hoogte "zn werk" aan het doen is. Nu twijfel ik erg wat ik moet doen, of dat ik misschien de dosering moet verhogen naar bvb 0,5mg eod of 0,25 iedere dag? Of wellicht gewoon geduld hebben, aangezien de haaruitval al wel verminderd is? Eerder gebruikte ik finasteride 0,5mg iedere dag. Dit werkte als een trein, mn haar werd stugger, dikker, meer. Helaas had ik toen toch wat last van verminderd libido/erecties. Hierna ben ik toen ongeveer een half jaar gestopt en nu alweer 5 maanden 0,25mg eod dus.

Ik ben benieuwd naar de mening van andere ervaringsdeskundigen.
Pam94 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2016, 14:01   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dit is een dubbele post, pam
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2016, 14:04   #3
Pam94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Dit is een dubbele post, pam
klopt, benieuwd naar de meningen van iedereen!
Pam94 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2016, 14:22   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.410
Geslacht:
Niet de zelfde vraag tig keer stellen. Een keer is wel voldoende.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2016, 19:48   #5
Sam Steward
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Ik heb een uitstekend resultaat met 0,15 mg Dutasteride per dag.
Sam Steward is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2016, 16:50   #6
Jwz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 34
Ik zeg: don't change a winning team. Als dit werkt, laat het zo. Veranderingen in je hormonale balans is nooit goed. Ervaar je bijwerkingen? Ik wil namelijk hetzelfde doen als jij.
Jwz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2016, 18:23   #7
Pam94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jwz Bekijk bericht
Ik zeg: don't change a winning team. Als dit werkt, laat het zo. Veranderingen in je hormonale balans is nooit goed. Ervaar je bijwerkingen? Ik wil namelijk hetzelfde doen als jij.
In het begin (dus zon 5 maanden geleden) ervaarde ik wat balpijn en wat verminderde erecties. Dit verdween echter naar ongeveer een maand, en de aanvolgende 4 maanden vrijwel nergens last van gehad. Heel soms wat balpijn.

Ja dat ben ik met je eens, het zou geweldig zijn als dit voldoende zou helpen. Helaas kan ik er na 5 maanden niet echt heel tevreden over zijn, afgelopen 5 maanden is er erg veel haar uitgevallen. Ik blijf hopen dat dit een shedding was door de fina. Nu is de haaruitval dan ook wel echt veel minder, hopelijk een voorbode voor verbetering en terugkeer van mijn uitgevallen haar. Daar is nu alleen nog geen enkel teken van. Daardoor twijfel ik toch om de dosis een beetje op te krikken.

Voor jou, en voor iedereen lijkt me 0,25mg eod zeker een goed protocol om mee te starten om je lichaam aan de hormonale wisseling te laten wennen. Ik ben benieuwd hoe het voor jou werkt!
Pam94 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2016, 08:28   #8
Jwz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pam94 Bekijk bericht
In het begin (dus zon 5 maanden geleden) ervaarde ik wat balpijn en wat verminderde erecties. Dit verdween echter naar ongeveer een maand, en de aanvolgende 4 maanden vrijwel nergens last van gehad. Heel soms wat balpijn.

Ja dat ben ik met je eens, het zou geweldig zijn als dit voldoende zou helpen. Helaas kan ik er na 5 maanden niet echt heel tevreden over zijn, afgelopen 5 maanden is er erg veel haar uitgevallen. Ik blijf hopen dat dit een shedding was door de fina. Nu is de haaruitval dan ook wel echt veel minder, hopelijk een voorbode voor verbetering en terugkeer van mijn uitgevallen haar. Daar is nu alleen nog geen enkel teken van. Daardoor twijfel ik toch om de dosis een beetje op te krikken.

Voor jou, en voor iedereen lijkt me 0,25mg eod zeker een goed protocol om mee te starten om je lichaam aan de hormonale wisseling te laten wennen. Ik ben benieuwd hoe het voor jou werkt!
Ik was zelf begonnen met 1 Mg per dag. Dat ging goed lange tijd. Maar bijwerkingen slopen erin na een lange tijd. Het verschil tussen 0,5 en 1 Mg is qua werkzaamheid nihil. Ik schrok behoorlijk van de bijwerkingen omdat ze wel echt zijn. Jk merkte het. Ik ben nu 8 maanden gestopt en ervaar geen bijwerkingen. Ze waren na 6-8 weken weg.

Ik denk dat 0,25 oed het beste is omdat het beter dan niets is. Bij mij is 0,5 Mg nog steeds vragen om bijwerkingen. Misschien kan je 0,5 Mg op de woensdag en zaterdag proberen (2x per week). Dat blijkt ook werkzaam omdat het effect na 8 uur verdwenen is maar de heropbouw van enzymen 2-3 dagen duurt. Zoiets las ik ergens.
Jwz is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2016, 10:46   #9
Pam94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jwz Bekijk bericht
Ik was zelf begonnen met 1 Mg per dag. Dat ging goed lange tijd. Maar bijwerkingen slopen erin na een lange tijd. Het verschil tussen 0,5 en 1 Mg is qua werkzaamheid nihil. Ik schrok behoorlijk van de bijwerkingen omdat ze wel echt zijn. Jk merkte het. Ik ben nu 8 maanden gestopt en ervaar geen bijwerkingen. Ze waren na 6-8 weken weg.

Ik denk dat 0,25 oed het beste is omdat het beter dan niets is. Bij mij is 0,5 Mg nog steeds vragen om bijwerkingen. Misschien kan je 0,5 Mg op de woensdag en zaterdag proberen (2x per week). Dat blijkt ook werkzaam omdat het effect na 8 uur verdwenen is maar de heropbouw van enzymen 2-3 dagen duurt. Zoiets las ik ergens.
Mmoke ja die 0,25mg eod is inderdaad een goede manier om je lichaam te laten wennen aan het spul, tenminste dat is wat ik nu na 5 maanden ervaar. Wellicht ga ik proberen 0,5mg eod, en dan dat een tijdje aankijken. Wanneer de bijwerkingen dan toch weer komen en ook blijven, besluit ik wellicht weer terug te gaan naar 0,25mg eod aangezien ik wel het idee heb dat het iets aan het doen is.
Pam94 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.