Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 september 2015, 14:34   #1
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
'Finasteride werkt beter voor harige mannen' (studie)

Via hairlosstalk.com kwam ik bij het volgende artike terecht:

Indian J Dermatol. 2014 Mar;59(2):163-5. doi: 10.4103/0019-5154.127677.
Efficacy of Finasteride for Treating Patients with Androgenetic Alopecia who are Pileous in other Areas: A Pilot Study in Japan.

Inadomi T.
Author information


Abstract

BACKGROUND:

Androgenetic alopecia (AGA) involves androgen-dependent hair loss and finasteride is an established treatment for the disease. However, reports of the influence of finasteride on hair growth in other areas of the body are lacking.

AIMS:

To investigate the effects of finasteride on hair, including the head and other areas of the body.

MATERIALS AND METHODS:

Based on whether AGA patients felt they were pileous in areas other than the head, they were divided into Group A (pileous) or Group B (not pileous). Finasteride (1 mg/day) was prescribed for both groups for at least 6 months, after which patients were asked to estimate the medicine's effects and any changes of their hair growth.

RESULTS AND CONCLUSIONS:

A total of 18 out of 37 patients were placed in Group A and 19 of them were in Group B, suggesting that about half of AGA patients in Japan are pileous in other parts of the body. Oral finasteride was effective (excellent or good) in 22 out of 37 (59.5%) patients overall, in 16 out of 18 (88.9%) patients in Group A, and in 6 out of 19 (31.6%) patients in Group B. None of the patients reported that oral finasteride had any effect on their hair growth other than on their head. Finasteride is more effective for treating AGA patients who are pileous in other areas of the body.


Opvallend dat hier zo een verschil tussen zit maar ergens wel verklaarbaar natuurlijk. Wat vinden jullie ervan en komt het overeen met jullie eigen ervaringen met finasterie?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2015, 20:37   #2
totalo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Zou voor mij een goed teken zijn! Als ik iedere haar op mijn benen, armen, borst en andere plekken eens kon ruilen voor haren op mijn hoofd....
totalo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2015, 20:42   #3
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door totalo Bekijk bericht
Zou voor mij een goed teken zijn! Als ik iedere haar op mijn benen, armen, borst en andere plekken eens kon ruilen voor haren op mijn hoofd....
Hahah! Ben ik ook wel bij
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2015, 16:34   #4
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Ik vindt het een raar onderzoek eigenlijk, welliswaar enkel summary gelezen, zou graag de methods eens nader willen onderzoeken.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2015, 00:29   #5
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Lijkt mij best logisch. Harige mannen is veel dht. Mensen die kaal worden hebben haarzakjes die gevoelig zijn voor veel dht. Nemen ze fina dan vermindert dht en gaat het kaalheidsproces minder snel.

Minder harige mannen hebben dan ws. minder baat bij fina. Omdat de kaalheid langzamer verloopt of het ook andere oorzaken heeft (stress, levensstyl, voeding)
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2015, 17:00   #6
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Excuseer als ik mijn Engels niet goed versta.

Maar er zijn zoveel dingen die verschillen in mensen. Je moet ook kijken om welke ras mens het gaat, dat bepaald vooral de verschillende dingen. Er is een groot verschil tussen een Aziaat en blanke ariër of een neger. Zo worden de mensen die tot de Aziaten behoren minder snel tot niet kaal dan de blanke Arische mensen. Heb jij wel eens een grijze Aziaat gezien? Goed die zijn er wel, maar geheel een stuk minder.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2015, 19:19   #7
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Heb jij wel eens een grijze Aziaat gezien?
uh ja. 2 zelfs
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2015, 20:37   #8
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Lijkt mij best logisch. Harige mannen is veel dht. Mensen die kaal worden hebben haarzakjes die gevoelig zijn voor veel dht. Nemen ze fina dan vermindert dht en gaat het kaalheidsproces minder snel.

Minder harige mannen hebben dan ws. minder baat bij fina. Omdat de kaalheid langzamer verloopt of het ook andere oorzaken heeft (stress, levensstyl, voeding)
Niet alle harige mannen hebben per definitie last van haaruitval, er moet genetisch aanleg ervoor zijn. Dan pas veroorzaakt dht hormoon haaruitval bij een persoon, mits er vanuit erfelijkheid genetisch meegegeven is dus. Onze (voor)ouders zijn de grote schuldige! aanklagen die hap ;-)
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2015, 23:57   #9
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Niet alle harige mannen hebben per definitie last van haaruitval, er moet genetisch aanleg ervoor zijn.
Zeg ik dat dan? Ik zei: Mensen die kaal worden hebben haarzakjes die gevoelig zijn voor veel dht. (Harige mannen hebben meer dht, maar worden niet kaal als de haarzakjes er niet gevoelig voor zijn).
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2015, 00:39   #10
Taggie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 46
ik ben nu midden 30, en altijd wel harig geweest van onder tot boven, maar sinds begin 30 krijg ik overal meer haar, maar op mn hoofd alleen maar minder gaat finasteride dan beter werken? haha
Taggie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2015, 06:34   #11
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Kijk naar hoe het in je familie zit bij vooral de mannelijke familieleden als je een man bent. Belangrijkst is ook je vader, als voorloper van jou DNA.

Gebruik je dus finasteride? Zo, nee. Dan zou ik dat snel overwegen om dit te gebruiken. Als je finasteride wel gebruikt, hoe lang gebruik je dit? Uiteindelijk zou dit middel je haarverlies kunnen stabiliseren en zelfs je kapsel kunnen verbeteren. Dit is bewezen want ik ervaar dit zelf:

Haren kunnen dikker terug groeien, meer haren bij de kruin. Dus meer haren (dikkere bos) op je hoofd. Uiteraard verschillen de ervaringen hierover.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.