Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juni 2006, 00:34   #16
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Moet je niet te snel zeggen, Kas. Echte ondervoeding vind je hier vrijwel niet, maar wel vaak een mineralentekort e.d., zeker nu de kwaliteit van groente, fruit en andere voedingsstoffen de afgelopen decennia aantoonbaar veel slechter is geworden.
Veel mensen voeding zich verkeerd, en drinken daarbij ook nog eens veel te veel water, wat tegenwoordig als zeer gezond wordt gezien, maar het niet is.

Ik heb zelf een mineralentekort gehad (met name magnesium en ijzer) terwijl ik toch zeer gezond eet, veel sport e.d.
Het kwam door een combinatie van factoren: veel sporten (en dan heb ik niet over topspor, maar een paar keer in de week krachttraining en aerobic-activiteiten), veel water drinken, vermoeidheid e.d.

Uiteindelijk kreeg ik last van slechter zien, tintelingen, spierproblemen e.d. Mijn huisarts wilde me al naar een neuroloog sturen, maar een bevriend sportarts concludeerde na een uitgebreide vragenronde dat het heel goed een tekort aan voedingsstoffen kon zijn. Ik ben preparaten gaan slikken, en na 4 weken was ik van mijn klachten verlost.
Mineralen zijn ook belangrijk voor haar en nagels.
Georgie, je doet hier een paar serieuze stellingen. Omdat ik een van de mensen ben die denken dat veel water gezond is, ben ik vooral benieuwd waar je je uitspraak over water op baseert? Wat is veel te veel water? En in welk verband staat dit met een mineralentekort?

Ik wil je niet bekritiseren, maar meer leren over wat gezonde voeding is.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 00:37   #17
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
om nog te reageren op dat melkverhaal. Ik heb dit jaar examens gedaan, en kwam bij het oefenen van een oud examen, een stukje tekst tegen, daarin stond dat de mens het tot zich nemen van lactaat heeft aangeleerd, om door barre tijden (weinig water/mineralen) te komen. In principe is het dus niet slecht (als het nadelig zou zijn, zouden niet zoveel mensen het gen voor lactaatacceptatie hebben)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 11:21   #18
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Georgie, je doet hier een paar serieuze stellingen. Omdat ik een van de mensen ben die denken dat veel water gezond is, ben ik vooral benieuwd waar je je uitspraak over water op baseert? Wat is veel te veel water? En in welk verband staat dit met een mineralentekort?

Ik wil je niet bekritiseren, maar meer leren over wat gezonde voeding is.
Ik zie dat niet als bekritiseren, Kretos. Het 'waterprobleem' is dat de mens 2 liter vocht per dag nodig heeft. Dit wordt helaas tegenwoordig verkeerd geïnterpreteerd als 2 liter water per dag. Maar veel van het vocht dat je nodig hebt zit ook al in voedsel, en in veel drankjes (thee, koffie e.d.) die je dagelijks gebruikt. 2 liter vocht EXTRA is dus helemaal niet nodig. Met teveel water drinken verstoor je je elektrolytenbalans en spoel je mineralen uit. Een andere misvatting is dat koffie en thee zorgen voor meer uitscheiding van water. Dit is recent onderzocht, en blijkt niet te kloppen. Ze zorgen voor een versnelde wateruitscheiding, niet voor een hogere.

Een interessant artikel hierover (met verwijzingen naar onderzoeken) vind je hier: http://www.yogajournal.com/health/1736_1.cfm#


Veel mensen, vooral vrouwen, denken dat veel water gezond is. Ze drinken vaak 3-4 liter extra water per dag. Totaal overbodig, en in het geheel niet gezond. Mineralen als magnesium worden uitgescheiden via de nieren, en als de nieren een voortdurende verhoogde activiteiten moeten vertonen, zal ook de mineraaluitscheiding verhoogd zijn.
Ook het gebruik van veel suiker bevordert de uitscheiding van calcium en magnesium.

Wat betreft het lagere gehalte mineralen in voedsel weet ik zo gauw geen links, ik zal er weer eens naar zoeken.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 11:30   #19
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Overigens vind ik dit wel een interessante link op 'mineralengebied':


http://www.natuurdietisten.nl/detail...&id=236&page=9
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval na stoppen met Diane35 lidija74 Haarproblemen bij vrouwen 46 9 januari 2018 17:57
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 12:12
is het mogelijk om haaruitval te stoppen enkel door gebruik van bepaalde shampoos? marc50 Medicijnen/haargroeimiddelen 12 30 augustus 2005 11:07
Haaruitval stoppen marcel_mtr Medicijnen/haargroeimiddelen 1 9 mei 2005 14:06
Haaruitval begint weer na het stoppen van voedingssuplement? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 13 september 2003 15:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.