Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 29 september 2002, 06:09   #1
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Viviscal: kwakzalverij?

http://www.efarma.nl/pages/ItemInfo.asp?ItemID=13879170

Of toch maar aan je finasteride kuur toevoegen?
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2002, 11:51   #2
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Post Viviscal

Dit is de tekst die je vind bij de bovenstaande link:

-------------
Informatie van de fabrikant

VIVISCAL

Haaruitval? Dunner wordend haar? Kaalheid? Plaatselijk of helemaal? Jong en oud, mannen, vrouwen en kinderen ... allemaal kunnen we ermee te maken krijgen. Om wat voor erfelijke of medische redenen dan ook Haaruitval? Dunner wordend haar? Kaalheid? De een zit er helemaal niet mee, de ander in meer of mindere mate juist wel Waar de een fluitend over zijn of haar kaalheid heen stapt, voelt de ander zich er onprettig, ja zelfs onzeker door.

De oplossing
Middelen tegen (beginnende) kaalheid te over. Maar een echt goede oplossing? Tot een aantal jaren geleden niet. Totdat de Finse professor Lassus en zijn team aan het Centrum voor Dermatologisch Onderzoek ARS Medicina in Helsinki, Viviscal ontdekten.

De samenstelling
Viviscal is samengesteld uit een combinatie van een zeldzame diepzeevis met een siliciumbestanddeel. Het bevat polysaccharides en proteïnen, acerola kers-extract, siliciumzuur, microcristal cellulose, magnesiumstearaat (anti-klontermiddel), zwarte aalbes (aroma). Viviscal is daarmee door en door natuurlijk en kent dan ook geen bijwerkingen. Gebruik door mensen met een visallergie wordt echter afgeraden.

De werking
Het wetenschappelijk onderzoek van professor Lassus heeft aan het licht gebracht dat bij erfelijke kaalhoofdigheid (met name bij mannen) de hormonen, verantwoordelijk voor de haargroei, beetje bij beetje worden opgeruimd. Of dat gebeurt en in welke mate, zit besloten in het DNA, de voor ieder mens strikt individuele keten van erfelijke eigenschappen. Bij kaalheid ontbreekt er een schakel uit die keten. En wat doet Viviscal dus? Inderdaad: die keten herstellen.

De resultaten
Na de theorie komt ... juist, de praktijk. Met andere woorden: doet Viviscal wat het belooft? Een volmondig ja is het enig juiste antwoord op die vraag. Een antwoord dat stoelt op klinkende resultaten. Natuurlijk om te beginnen geboekt op het Centrum voor Dermatologisch Onderzoek ARS Medicina. En vervolgens openbaar gemaakt in gerenommeerde medisch wetenschappelijke tijdschriften als 'The Journal of International Medical Research' en 'Les Nouvelles Dermatologiques'.

Wat de onderzoeken zoal opleverden?
Om te beginnen bij jonge mannen (gemiddelde leeftijd 25 / gemiddeld 3 jaar kaal) bij maar liefst 95% een duidelijke verbetering. Bij oudere mannen (gemiddelde leeftijd 40 jaar / al langer kaal) een verbeteringspercentage van 80.

Met de opmerking daarbij dat, nadat de onderzoektermijn van zes maanden was verstreken, de mannen Viviscal bleven doorgebruiken en het succespercentage nog verder omhoog ging.

Viviscal is inmiddels ook grondig getest door leden van de Zweedse Alopecia Vereniging (Alopecia = kaalheid). Hun bevindingen mogen er zeker ook zijn/ bij Alopecia Areata (pleksgewijze kaalhoofdigheid) en Alopecia Totalis (totale kaalhoofdigheid) is het effect van Viviscal zonder meer positief. Bij Alopecia Universalis (complete lichaamskaalheid) is het resultaat iets minder.
Uit dit onderzoek blijkt tevens dat Viviscal ook voor vrouwen en kinderen een probaat middel is. Viviscal is dus niet zomaar het zoveelste anti-kaalheidsmiddeltje, maar een wetenschappelijk ontwikkelde, puur natuur en door en door effectieve remedie tegen nagenoeg alle vormen van kaalheid.

Het gebruik
Voor een zo optimaal mogelijk effect, is het zaak Viviscal tenminste zes maanden achter elkaar te gebruiken. Na zo'n drie k vier maanden zijn de eerste resultaten zichtbaar: de haaruitval stopt, de groei van nieuw haar wordt gestimuleerd.

De doorzetters
Zes maanden volhouden, pas na drie à vier maanden iets van zichtbaar effect ... het zal duidelijk zijn dat niemand zo maar even een Viviscal-kuur doet.
Het is echt doorzetten geblazen. Zeker voor rokers. Gebleken is immers dat roken de werking van Viviscal afremt. En dus doen kalende rokers er goed aan van de sigaretten af te blijven. En dat kan, op zijn zachtst gezegd, behoorlijk lastig zijn. Bovendien is Viviscal geen goedkoop produkt.
Maar ... wie de eindstreep haalt ... de echte doorzetters dus, krijgt waar het om begonnen was: natuurlijk haar.
-------------
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2002, 14:53   #3
Robster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2002
Berichten: 30
Question

Is toch grappig, kijk ik even op dezelfde site bij zelfmedicatie en dan informaitie over haaruitval, krijg ik het volgende stuk te lezen, let vooral even op het laatste zinnetje!

Algemeen
Haaruitval is een normaal verschijnsel. De mate van haaruitval kan per persoon verschillen. Er is sprake van haarverlies indien meer haren uitvallen dan dat er nieuwe haren bijgroeien. Haaruitval van ongeveer 100 haren per dag komt veel voor. Veel haarverlies leidt tot kaalheid en wordt door veel mensen moeilijk geaccepteerd. Haaruitval kan verschillende oorzaken hebben en kan tijdelijk of blijvend zijn.

De klassieke mannelijke kaalheid (alopecia androgenetica) komt bij sommige mannen reeds in de puberteit voor. Deze vorm is meestal blijvend. Erfelijke aanleg speelt hierbij een belangrijke rol. Bij vrouwen in de overgang kan haaruitval voorkomen door het verlaagde oestrogeengehalte in het bloed. Deze vorm bij vrouwen is ook blijvend.
Extra haaruitval die vaak tijdelijk van aard zijn kunnen veroorzaakt worden door bijvoorbeeld zwangerschap, een schildklierstoornis, gebruik van medicijnen en door stress. Haarbeschadiging door bijvoorbeeld zonnestraling of droge lucht, scherpe kammen, permanentbehandeling, kleuren van het haar kan haaruitval veroorzaken die niet blijvend hoeft te zijn.

Welke maatregelen kunt u nemen
Het vermijden van oorzaken die haarbeschadiging met als gevolg haaruitval hebben zoals bijvoorbeeld het permanenten van haar. Een goede conditie van het haar, gezonde voeding en een goede algemene lichamelijke welbevinden zouden kunnen helpen het haaruitval te vertragen.

Wanneer moet u de arts raadplegen
Bij plotseling uitvallen van hele plukken haar kunt u het beste naar uw arts gaan.

Geneesmiddelen
Bij de klassieke mannelijke kaalheid kan een minoxidil bevattende lotion gebruikt worden (Regaine®). Dit middel werkt alleen bij mannen met alopecia androgenetica en uitsluitend indien nog haarfollikels aanwezig zijn. Het is geen wondermiddel en werkt doorgaans niet bij iedereen. Bovendien is het dan noodzakelijk om het middel blijvend 2x daags aan te brengen.
N.B. Van de overige "haargroeimiddelen" is de werking onvoldoende of niet aangetoond.
Robster is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2002, 16:57   #4
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Hallo,
op de site www.medicity.nl/forum/21.html (wat ook een forum is) staat hier ook iets over. Volgens ene Expanium is dit middel samen met finasteride, aminexil en minoxidil het enige werkende middel tegen haaruitval. Ik had zelf overigens nog nooit van het product gehoord. Ik ben benieuwd of er mensen dit product ooit gebruikt hebben. Hoewel ik inmiddels bij elk product wel mijn twijfels heb, na meerdere producten gebruikt te hebben die niet werkten, lijkt het me wel een goed teken dat het verkocht wordt door een apotheker, ik neem aan dat die niet zo snel rotzooi verkopen.
Groetjes,
Johnny
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2002, 17:00   #5
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Ze hebben trouwens ook een website lees ik net: www.viviscal.nl
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2002, 21:05   #6
Robster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2002
Berichten: 30
Hey,

Ik heb even die site bezocht, maar wat me opvalt bij onder andere onderzoek, is dat die publicaties die ze tonen al zo oud zijn. Zo zie ik 1992 t/m 1997.. en verder wordt er ook nergens gesproken over fina, terwijl hiervan toch bewezen is dat het werkt. Ik vind dit soort advertenties van producten altijd moeilijk in te schatten. Zo ben ik bij folligro ook es overstag gegaan omdat het er allemaal zo goed uitzag, maar bij mijzelf werkte het niet en bij andere ook niet (zo heb ik gehoord). Verder vind ik het nog al een duur product, ik geloof iets van 63 € voor 60 tabletten.. 2 tabletten per dag (in mijn geval dan) dus dan betaal je ruim 2 € per dag en doe je net 1 maand met een pakje, terwijl je 6 maanden nodig hebt voor resultaat.. reken maar uit!!

Nouja.. misschien dat iemand het al gebruikt of gebruikt heeft, dan zou ik graag zijn (of haar) bevindingen horen!

groetjes
Robster
Robster is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2002, 21:31   #7
Robster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2002
Berichten: 30
Hey,

Ik heb even die site bezocht, maar wat me opvalt bij onder andere onderzoek, is dat die publicaties die ze tonen al zo oud zijn. Zo zie ik 1992 t/m 1997.. en verder wordt er ook nergens gesproken over fina, terwijl hiervan toch bewezen is dat het werkt. Ik vind dit soort advertenties van producten altijd moeilijk in te schatten. Zo ben ik bij folligro ook es overstag gegaan omdat het er allemaal zo goed uitzag, maar bij mijzelf werkte het niet en bij andere ook niet (zo heb ik gehoord). Verder vind ik het nog al een duur product, ik geloof iets van 63 € voor 60 tabletten.. 2 tabletten per dag (in mijn geval dan) dus dan betaal je ruim 2 € per dag en doe je net 1 maand met een pakje, terwijl je 6 maanden nodig hebt voor resultaat.. reken maar uit!!

Nouja.. misschien dat iemand het al gebruikt of gebruikt heeft, dan zou ik graag zijn (of haar) bevindingen horen!

groetjes
Robster
Robster is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2002, 21:33   #8
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Viviscal

Het middel is zo'n acht jaar geleden op de markt gebracht, toen nog met veel reclame eromheen. Haalde zelfs nog het journaal.
Ik zelf heb het middel zo'n jaar of vier vijf gebruikt. Het hielp volgens mij wel iets tegen haaruitval, het haar werd ook weer iets donkerder, maar meer haar? Nee, bij mij niet tenminste. Ik ben er na een tijdje dus mee gestopt om twee redenen. Eerst kreeg ik het grotendeels vergoed via het ziekenfonds, maar later werd dat veranderd omdat het gewoon bij de drogist te verkrijgen is. Kosten toen f139. Daar kon ik dan twee maanden mee doen. Toch nog prijzig, en echt veel haar bovenop mijn kop had ik toch niet meer(kostprijs per haar is dan wel behoorlijk hoog). Maar als je nog maar pas kalend bent is het misschien het proberen wel waard. Maar wat ik wel raar vindt is dat ze na de eerste paar jaren er helemaal geen reclame meer voor maken, en ik heb ook nog nooit gehoord dat er een ander viviscal gebruikte. (Misschien was ik wel de enigste in nederland)
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2002, 22:10   #9
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Henk,
Je zegt dat je inmiddels niet meer zoveel haar op je hoofd hebt. Is je hoeveelheid haar in die vier jaar dat je viviscal gebruikt hebt ook afgenomen? Als het namelijk gestabiliseerd is, dan zal het ongeveer dezelfde werking hebben als finas, aangezien dit product ook niet veel hergroei geeft in de meeste gevallen. Als het zorgt voor stabilisatie an is het het overwegen waard voor mij, zoveel duurder is het ook niet dan finas, terwijl je met finas bepaalde beperkingen hebt, zowel lichamelijk als het uit het buitenland bestellen met een credit card.
Alvast bedankt voor je reactie.
Johnny
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2002, 23:10   #10
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Niet eens gelezen dat viviscal van diepzeevis wordt gemaakt! Haha ... leuke site daarover:

- http://www.psy.uva.nl/About/Spiegelo...9/haarprobleem

Vooral de laatste alinea ...
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2002, 01:09   #11
autoresto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Berichten: 6
Zou Captain Iglo ook in het complot zitten??
autoresto is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2002, 21:12   #12
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Johnny,

Volgens mij stabiliseerde mijn haaruitval toen wel. Maar ik vindt het moeilijk om er wat over te zeggen. Je kent het wel denk ik, de ene dag kijk je in de spiegel en denk je; het valt nog wel mee.
En de volgende dag denk je; pfff, wat kaal.
Volgens mij zit ik nu op een punt dat ik het ergste gehad hebt, nadat ik met viviscal ben gestopt is het ook niet meer veel erger geworden. (veel kan er ook niet meer uitvallen) Maar ik las ook net een stukje van iemand die er wel veel baat bij gehad, dus proberen kun je het altijd. Kost wat, maar weinig bijwerkingen gelukkig. Succes.
Trouwens wel leuk stukje uitgeblust. Had het al een keer gelezen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2002, 14:29   #13
Ihateb@lding
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Den Haag
Berichten: 9
Nou moet ik zeggen dat ik nooit zo in die middeltjes met van die commerciele namen geloof, ik bedoel: VIVISCAL, Vivi=viva=leven Scal=scalp =hersanpan, begroeit deel vh hoofd.

Behoorlijk commerciele naam, en daar zet ik toch doorgaans mijn vraagtekens achter.
Ihateb@lding is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2004, 20:25   #14
Mika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 41
Gebruikt er iemand Viviscal?

Na een tijdje te hebben gesurfd kwam ik op Viviscal. Raar dat niemand het gebruikt. Of wel??

De volgende conclusie komt uit:

Nederlandse vertaling van een uittreksel van het "Journal of International Medical Research" november 1992
Zie de site van Viviscal

Tot besluit blijkt Viviscal efficiënt te zijn in de behandeling van androgene alopecia bij jonge mannen. Deze studie laat ook uitschijnen dat het kraakbeen-visextract, dat een effect heeft op de kwaliteit en de groei van het haar bij vrouwen, geen effect heeft op het androgene haarverlies bij jonge mannen.

Is het nu wel of niet effectief?
Mika is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2004, 22:03   #15
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
het berich spreekt zichzelf aardig tegen, ik gok dat t middel niet echt werkt (ik hoor er eigenlijk nooit wat over)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Viviscal Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 0 15 november 2003 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.