Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 april 2008, 13:24   #226
Jens75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 17
Overstap van Finasteride naar Dutasteride

Hallo,

Ongeveer 3 maanden geleden ben ik op aanraden van een arts overgestapt van Finasteride (1 jaar gebruikt) naar Dutasteride. Dit zou volgens hem een beter effect hebben, ook al constateerden we samen dat door het gebruik van Finansteride de haaruitval gestopt was en dat de hoeveelheid haar redelijk stabiel bleef.

Echter nu gebruik ik ruim 3 maanden Dutasteride en heb ik het idee dat mijn haar achteruit gaat. Ik merk weer dat er weer haren uitvallen en mijn haar wordt zichtbaar dunner.

Heeft iemand deze zelfde ervaring?
Als ik de arts en berichten op internet moet geloven zou Dutasteride beter moeten werken alleen ik heb die ervaring nog helemaal niet. Het wordt dus eerder slechter nu

Graag hoor ik jullie reacties.
bedankt,
Jens
Jens75 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2008, 17:06   #227
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Gewoon bij fina blijven, ik had precies hetzelfde.. Duta werkt voor lang niet iedereen goed!
__________________
Regimen:


Spectral DNC-L + Remox
Dagelijks Propecia
Hairmax Lasercomb SE om de dag ongeveer 25 a 30 minuten
echoes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2008, 17:13   #228
Jens75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 17
Dank voor je reactie.
Ik heb zojuist overigens ook iets gelezen over Shedding:
http://www.hairlosstalk.com/newslett...rticle&sid=220

Het lijkt er op dat er zoiets aan de hand is. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het gewoon helemaal niet aanslaat zoals jij zegt.

Ik weet alleen niet hoe lang ik er nu nog mee door moet gaan (gebruik Duta nu ruim 3 maanden). Kan nog even wachten met overstap naar Finasteride maar het moet natuurlijk niet veel slechter worden.
Jens75 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2008, 10:36   #229
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller Bekijk bericht
Ik denk dat de onderdrukking van zowel DHT in de bloedbaan als in de hoofdhuid even belangrijk is.

Het schijnt wel zo te zijn dat als je fina/duta slikt, je AR-receptoren zich gaan aanpassen/vermeerderen in de haarwortels. Dit doet het om die androgeen-vragende haarwortels te voeden (uiteindelijk is het ook zo geprogrammeerd). Maar het kan het toch niet meer krijgen als wat het in het begin kreeg, vandaar dat bij de meeste 5ar gebruikers het haar weer de goede kant op gaat (teveel schade wordt nooit meer voor de volle 100% hersteld, niet vergeten).

Bij de eerdere Propecia-studies, kregen sommige testpersonen het eerste jaar fina toegediend, het tweede jaar kregen zij placebo. Hieruit is naar voren gekomen dat de ex-finagebruikers meer en sneller hun haren verloren dan de groep die nooit fina had gehad. Dit heeft te maken dat de AR-receptoren zich hadden aangepast/vermeerderd + daarna ook nog eens de aanval van nieuwe, vermeerderde formatie van DHT na het staken van fina.
Is dit wetenschappelijk bewezen inmiddels ?

Wat ik teruglees is dit:

Wat als je stopt met het gebruik?
Bij degenen bij wie finasteride aanslaat, vallen de haren weer uit na het stoppen van de therapie. Dit gebeurt ongeveer 6 maanden nadat men het gebruik heeft gestaakt. De kaalheid gaat weer verder zoals voorheen. Men moet het dus blijven gebruiken.


Dus nergens de melding dat het slechter wordt als wanneer je het niet gebruikt zou hebben.
Dat is wel wat hier wordt gezegd.

Laatst gewijzigd door HairCoach; 20 april 2008 om 12:08
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2008, 12:48   #230
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
en toen was het stil....

Niemand die een eerder uitspraak kan onderbouwen ?
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2008, 12:49   #231
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jens75 Bekijk bericht
Hallo,

Ongeveer 3 maanden geleden ben ik op aanraden van een arts overgestapt van Finasteride (1 jaar gebruikt) naar Dutasteride. Dit zou volgens hem een beter effect hebben, ook al constateerden we samen dat door het gebruik van Finansteride de haaruitval gestopt was en dat de hoeveelheid haar redelijk stabiel bleef.

Echter nu gebruik ik ruim 3 maanden Dutasteride en heb ik het idee dat mijn haar achteruit gaat. Ik merk weer dat er weer haren uitvallen en mijn haar wordt zichtbaar dunner.

Heeft iemand deze zelfde ervaring?
Als ik de arts en berichten op internet moet geloven zou Dutasteride beter moeten werken alleen ik heb die ervaring nog helemaal niet. Het wordt dus eerder slechter nu

Graag hoor ik jullie reacties.
bedankt,
Jens
Na 3 maanden is Fina nog steeds aanwezig.
Kan dus niet aan het stoppen met fina liggen, zou ik zo zeggen.
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2008, 23:21   #232
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Het is nu zo'n 50 dagen geleden dat ik overgestapt ben van 1,25 finasteride per dag naar 0,5 dutasteride om de dag. Ook gebruik ik sinds 4 maanden liquid minoxidil in plaats van de foam.

Ik weet niet of ik in een shedding moet geloven, maar heb haast het idee dat er wel zoiets is. Verlies de laatste tijd met douchen meer haren dan voorheen, dus hopelijk is dit het positieve effect van deze combinatie.

Wel is mijn haarsituatie met 2 jaar geleden erg verbeterd, wat wil zeggen dat mijn kruin m.i. helemaal dicht gegroeid is en mijn haar veel voller is. Het valt mensen om me heen niet op dat ik kaal aan het worden ben, net als dat het mezelf niet eens zozeer meer opvalt. Moet echt heel goed kijken. Wanneer ik het vergelijk met foto's van twee jaar geleden, moet ik ook zeggen dat mijn haar er zeer op vooruit is gegaan. Ben nu 23.

Hopelijk zorgen dutasteride en de liquide minoxidil voor enigszins behoud van wat ik nu heb, dan zou ik al een tevreden man zijn ! Zal het melden of de iets verergerde haaruitval aan blijft houden of een deze weken weer naar een normaal niveau daalt.

Heb voor mezelf foto's die laten zien dat het aanzicht van mn haar nu hetzelfde is als dat het was toen ik zo'n jaar of 18 was en vervolgens wat foto's van een jaar of twee geleden, waar het een stuk slechter was. Ivm pivacy plaats ik deze echter liever niet, hopelijk zeggen mijn woorden genoeg.

Ben ik ieder geval blij dat ik hier ooit terecht gekomen ben en zeker dat de middelen enigszins aanslaan, en dat zonder bijwerking!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 02:40   #233
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Je kan ook alleen je haarlijn posten en de rest blurren cq zwart maken. Dat zegt ons al genoeg.
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 08:47   #234
Jens75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 17
Ik lees vaak dat mensen 0,5mg duta gebruiken, om de dag. Ik heb capsules van 0,15mg die ik iedere dag inneem.

Wat is nu het verstandigst? 0,5 om de dag is nog steeds een redelijk hogere dosering dan 0,15mg per dag. Wat is verstandig om te doen?
Jens75 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2008, 01:45   #235
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jens75 Bekijk bericht
Ik lees vaak dat mensen 0,5mg duta gebruiken, om de dag. Ik heb capsules van 0,15mg die ik iedere dag inneem.

Wat is nu het verstandigst? 0,5 om de dag is nog steeds een redelijk hogere dosering dan 0,15mg per dag. Wat is verstandig om te doen?
0,5 mg om de dag is exact hetzelfde als 0,25 mg per dag en is dus meer dan jou 0,15 mg per dag. 0,5 mg om de dag komt overeen met 3,5 normale (0,5mg) avodart capsules per week. 0,15 mg per dag komt overeen met 1,05 mg per week wat iets meer is dan twee avodart capsules per week.

Hoe meer duta je per week slikt hoe sterker het werkt. Je moet voor jezelf uitmaken wat je verstandiger vindt. Hangt er natuurlijk vanaf op welke manier je verstandig wilt zijn.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2012, 18:30   #236
Manara
HaarWeb lid
 
Manara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 13
Ik slik nu ong. 9 maanden fina (eind juli 2011 begonnen, redelijk trage AGA bij inhammen over een periode van 20jr, ben nu 38).

Ik heb geen bijwerkingen en heb eerder het idee dat de inhammen ietsje verder zijn teruggetrokken de laatste maanden, anders gezegd: de gewone (bi temporale )recessie zet voort. Heb eigenlijk niet meer naar haarverlies omgekeken na start met fina. Zag ook geen bovenmatige haaruitval.

De afgelopen maanden heb ik veel stress/angst gehad (angst voor terugval in een depressie na afbouwen anti-deps, zou dan de 4e dep. worden). Ook veel roken en weinig eten. Normaal rook ik niet en eet gezond.

Mijn haar voelde in de tussentijd wel dikker en oogde gezonder. Niettemin bespeur ik wat recessie bij de inhammen.

Ik heb een recept voor duta, maar schrok van de prijs en de neagtieve ervaringen van sommigen (uiteraard worden de negatieve ervaringen sneller gepost, dan de successen). Ik liet mij leiden door de samenvatting van duta uit het haarwoordenboekje. Maar zit nu met twijfels over beginnen met duta.
Manara is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2016, 01:24   #237
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Bij het overstappen van finasteride naar dutasteride kan je een tweede lichte shedding verwachten.

(Ik vind het overigens moeilijk om dit zo strak te kunnen waarnemen)

De medicatie moet zo'n 110 dagen inwerken om de "steady state" te bereiken.
Ik heb deze status nu bereikt en zie af wat de komende resultaten zijn.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe overtuig ik mijn huisarts? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 23 16 augustus 2007 13:09
Van duta naar fina pupuh Medicijnen/haargroeimiddelen 4 9 december 2003 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.