Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 oktober 2009, 22:49   #166
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
Norwood haal je nu ook niet wat door elkaar ?.EEn haarlijn zetten is nog geen 10 % van de gaatjes .Daarna ga je nog naar achteren richting kruin toch ?.Ook dit gedeelte moet voorzien worden met gaatjes
Dat zal in jouw geval zo zijn geweest sneu, maar niet bij mij. Ik was bovenop niet kaal. Gemakshalve noemen we het even de haarlijn, dan weet iedereen wel wat er bedoelt wordt.

De dag erop kreeg ik direct telefoon van de consulent hoe het was gegaan. Toen heb ik wel gezegd dat ik verrast was dat Feriduni eigenlijk niks deed op het gebied van de grafts zelf.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2009, 23:38   #167
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Even voor de duidelijkheid: zei Feriduni (of iemand anders???) dat het normaal was dat bij grote behandelingen de assistentes ook gaatjes prikken?
Even voor de duidelijkheid,hier is verder niet over gesproken .gewoon over de algehele behandeling op zich .
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2009, 23:41   #168
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Dat zal in jouw geval zo zijn geweest sneu, maar niet bij mij. Ik was bovenop niet kaal. Gemakshalve noemen we het even de haarlijn, dan weet iedereen wel wat er bedoelt wordt.

De dag erop kreeg ik direct telefoon van de consulent hoe het was gegaan. Toen heb ik wel gezegd dat ik verrast was dat Feriduni eigenlijk niks deed op het gebied van de grafts zelf.
Wat was hierop zijn reactie?
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2009, 23:51   #169
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
Wat was hierop zijn reactie?
Dat 't gaatjes prikken (haarlijn) toch wel de handtekening van een HT was. Feriduni over het algemeen de regisseur van het geheel was en de instructies doet.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2009, 23:53   #170
Charlie3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 94
Zo! Dit is een aardige discussie geworden. De dingen even op een rijtje zoals ze op dit moment (in mijn geval) zijn (gegaan). Let wel; mijn operatie is vrij recent dus ik denk dat dit een helder beeld schept.

Nog even een korte reaktie.
Voor alle duidelijkheid; dr. Feriduni is aanwezig bij iedere behandeling, van 9u 's morgens tot 9u 's avonds aanwezig in de praktijk. Hij vangt aan bij de behandeling en evalueert de haarsituatie, als deze gunstig is dan nemen ook de medical assistants deel aan de behandeling.
Het maken van de gaatjes is één van de belangrijkste onderdelen van een HT, dit gebeurt altijd door dr. Feriduni, die tevens ook op voorhand de haarlijn bespreekt met de pt. Hiervoor zijn wij, medical assistants, NIET opgeleid. Het terug plaatsen van de transplantaten is dan weer wel ons werk.
Zo heeft ieder zijn werk en dit is van groot belang! een haartransplantatie is een 'teamwork' (zoals ik eerder al vermelde) en niet iets wat één persoon alleen kan uitvoeren.


Dit bericht van Greet klopt helemaal.

De extraktie kan als 'one person extraction' of als two person extraction' uitgevoerd worden. Aangezien het belangrijk is om het aantal follikels dat afgesproken is eruit te halen en deze dan ook zo snel mogelijk terug te plaatsen werken wij meestal volgens de two person extraktion, dwz met twee personen, de dokter en een medical assistant.

Dit (oudere) bericht van Greet klopte in mijn geval in ieder geval niet helemaal. De extraktie werd niet door de dokter gedaan.

Wie doet wat?
- Evalueren haarsituatie + bespreken haarlijn: Dr. F
- Extraktie + verdovingen: Medical Assistants
- Het versnijden van de haren: Medical Assistants
- Verdovingen in het donorgebied: Dr. F.
- Ponsen van gaatjes in het donorgebied: Dr. F.
- Terugplaatsen van de haren: Medical Assistants

In mijn geval moesten er extra haren uitgehaald worden omdat er meer gaatjes waren geponst dan er grafts waren. Dat werd dan ook netjes en kosteloos gedaan. Maar dat deed ondertussen weer verdomd veel pijn dus hier is ter plekke nog extra verdoving in mijn achterhoofd gezet (door een assistent). Het zetten van die verdoving was ook behoorlijk pijnlijk (!) maar dat is denk ik logisch als het gebied al helemaal beurs is. Op dat moment zijn er een aantal haren uitgehaald door een assistent aan de ene kant terwijl ze aan de andere kant door een assistent er meteen ingezet werden. (ik lag op mijn zij)

Ik post dit bericht omdat mijn keuze voor AC ook is bepaald op basis van dit forum en ik graag wil dat mensen die in de toekomst een HT willen goed op de hoogte zijn. Ik post dit NIET omdat ik de behandeling bij AC slecht vond of de medical assistants niet capabel vond. Als ik ooit nog een HT zou doen zou ik zeker weer op consult gaan bij AC en ja dat komt ook door dr. F. want naast het feit dat de man aardig is heeft hij ook veel verstand van zaken. Wel zou ik uit gaan zoeken wie nou eigenlijk wat hoort te doen en duidelijk met hem afspreken dat het ook op die manier gebeurt. Voor zover ik nu weet is dit echter een normale gang van zaken... Voordat ik aan de HT begon wist ik dat niet en ik stond er inderdaad ook even van te kijken: was ik vooraf ingelicht (door bijvoorbeeld dit forum te lezen) dan had ik er niet van staan te kijken.

Groeten!

P.s. Oh ja, ik heb geen last van rode plekken in het implantaatgebied en ook geen last van zichtbare littekens in het donorgebied. Wel heb ik regelmatig witte schilfers in het implantaatgebied en heb ik het gevoel dat er stiekem toch aardig wat haren zijn uitgevallen (wat schijnbaar ook normaal is). Al met al vond ik de operatie toch vrij ingrijpend en waren de 2 weken erna echt geen pretje. Dus als je voor de eerste keer een HT wil denk er dan goed over na.
Charlie3 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2009, 00:05   #171
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie3 Bekijk bericht
- Het versnijden van de haren: Medical Assistants
Ik dacht dat er bij een FUE niet versneden hoefde te worden?

Hoe zit dat dan?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2009, 00:37   #172
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.275
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Ik dacht dat er bij een FUE niet versneden hoefde te worden?

Hoe zit dat dan?
Waarschijnlijk van grafts met meer dan 1 haar, single grafts maken voor de haarlijn.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2009, 12:09   #173
Charlie3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 94
Goede vraag. Ik denk ook dat dat het geval is. Ze haalden in ieder geval alle grafts eruit en daarna had ik pauze en werden die dingen allemaal netjes in bakjes gelegd en misschien inderdaad in kleinere stukken versneden of verder schoongemaakt? Hier zijn ze in ieder geval even mee bezig geweest. Wat ze er precies mee doen....
Charlie3 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2009, 23:50   #174
Jens75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 17
Ik lees in dit topic verschillende berichten over korstjes in het implantatie gebied na de operatie.

Vandaag 11 dagen geleden heb ik ook een FUE operatie gehad. Tot nu toe allemaal goed verlopen en het resultaat ziet er (tot nu toe) veelbelovend uit.

Er zitten nog wel redelijk veel korstjes in het geimplanteerde gebied. Is het verstandig om ze zelf weg te halen of is het beter om gewoon nog een paar dagen te wachten tot ze vanzelf weg gaan? Als zelf weghalen beter is, hoe kan ik dat dan het beste doen?

Ik hoop dat jullie wat tips hebben.
Jens75 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2009, 00:08   #175
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Na 11 dagen zitten de grafts muurvast; de grafts zouden zelfs vanaf dag 5-6 reeds verankerd zijn, maar dag 10 wordt algemeen aangenomen als de periode na de ingreep waarbij men de grafts niet meer losmaken; zelfs wanneer je sterk aan de haartjes zou trekken.
Men zou dus kunnen zeggen dat je de korstjes er zelf zou kunnen afhalen maar dit raadt men niet aan; er kunnen altijd uitzonderingen zijn waardoor je toch nog een paar grafts zou kunnen beschadigen door de korstjes manueel te gaan verwijderen.
De beste methodes zijn gewoon douchen of nat washandje op de korstjes te leggen waardoor deze zachter worden en losweken waarna ze gewoon zelf afvallen en het gebruik van een waterspray of saline-spray die je over het gebied verstuift. Vaak wordt dit zelfs na de ingreep meegegeven om zo vaak mogelijk te doen na de ingreep waardoor er zich amper of helemaal geen vaste korstjes vormen.
Dus water of nog beter saline is volgens mij de beste methode.
__________________
2004: haartransplantatie laser aesthetics 1200 grafts
2009: haartransplantatie aesthetic clinic 2800 grafts

minoxidil 5%: 2maal daags
Nizoral shampoo: dagelijks
sporten
multivitaminen:3 pillen per dag
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2009, 00:11   #176
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Bij mijn laatste HT is mij verteld dat het toch wel gewenst is dat alle korstjes na zo'n twee weken zijn verdwenen.

De kliniek vertelde mij dat ik dat het beste kon vergelijken met een steen die een paar weken op het gras heeft gelegen. Haal je die na een maand pas weg, dan heb je grote kans dat het gras gestikt is.

Ik lees hier elders dat je met amandelolie korsten en schilfers goed weg kan weken bij mensen met eczeem. Weet alleen niet of dat geldt voor deze korsten?

Ik heb het zelf na ongeveer een week dagelijks meerdere malen met baby lotion ingesmeerd en ook dagelijks een aantal malen gedoucht.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2009, 02:03   #177
Jens75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 17
Maar eigenlijk ben ik bang dat er nog haartjes mee uitkomen als ik de korstjes er moedwillig af ga weken.

Er komen soms wel korstjes los en dan zie ik een haartje erin zitten. Blijft het haarzakje dan zitten, of is het normaal dat er ook nog haren inclusief haarzakjes mee uitkomen?
Jens75 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2009, 10:25   #178
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jens75 Bekijk bericht
Maar eigenlijk ben ik bang dat er nog haartjes mee uitkomen als ik de korstjes er moedwillig af ga weken.

Er komen soms wel korstjes los en dan zie ik een haartje erin zitten. Blijft het haarzakje dan zitten, of is het normaal dat er ook nog haren inclusief haarzakjes mee uitkomen?
Wat mij is verteld door TH is dat na al minder dan een week de haarwortels muurvast zitten en dat ze er dus met geen mogelijkheid meer uit zijn te krijgen!

Ik heb ook niet te hard zitten wrijven op mijn korstjes, maar wel heel frequent ingesmeerd en gedoucht en was toen na zo'n 14 dagen helemaal korstvrij.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2009, 12:03   #179
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Je moet niet gaan trekken aan die korstjes. Alleen goed inmasseren, dan komen ze vanzelf wel los!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2009, 17:28   #180
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Je moet niet gaan trekken aan die korstjes. Alleen goed inmasseren, dan komen ze vanzelf wel los!
Psies, want als het gaat bloeden komt er wéér een korstje op...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Epilar System Honey84 Hirsutisme - Behandelingen 144 9 december 2010 09:54
mijn fue behandeling bij Laser Aesthetic Dusseldorf vin79 Chirurgische behandelingen 110 20 juni 2009 17:07
Rene furterer behandeling elstak Overige behandelingen 32 25 juni 2008 00:53
behandeling met de Aurora-elos techniek!! Tannie Hirsutisme - Behandelingen 2 6 december 2004 22:10
Oproep: voor TTM-ers van KUN Nijmegen (Onderzoek/behandeling trichotillomanie) Webmaster TTM - Algemeen 1 6 november 2003 11:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.