Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2009, 18:24   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er bestaan miljoenen mannen waarbij de inhammen later niet groter werden.

Janklaas, als je je toch zorgen blijft maken, is het 't beste om de huisarts een doorverwijzing naar een dermatoloog te vragen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 15:54   #17
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Pas wel op, dermatologen weten er vaak weinig van af!

Als het een derma is die goed op de hoogte is van erfelijke kaalheid, dan is dat inderdaad een goede optie, maar laat je niet uit het veld slaan als hij of zij zegt dat er weinig tot niks aan te doen is.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2009, 16:16   #18
Mind Your HAIR
Arts
 
Mind Your HAIR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
houden wat je hebt

Beste Janklaas,

Minoxidil 5% is verantwoord om mee te starten. Finasteride ben je idd nog iets te jong voor. Nadeel van Minoxidil is dat je MOET blijven smeren - iedere dag - omdat het effect direct verdwenen is wanneer je stopt. De haren die dan uitgevallen zouden zijn, vallen als nog uit.

Kijk voor meer informatie anders op mijn website. Ik heb uitgebreid aandacht besteed aan wat je wel niet kan doen. Daarnaast moet je weten dat je nog veel te jong bent voor een haartransplantatie. Pas wanneer je een jaartje of 25 bent, kan je een inschatting kan maken tot waar de kaalheid eindigt. Nu is dat proces nog te actief en raad ik je aan het te remmen. Houden wat je hebt is het motto.

Familiar voorkomen is inderdaad veel voorkomend. Een goede inschatting voor het eindstadium is opa van moeders kant.

Met hartelijke groet,

(edit: bedrijfsgegevens verwijderd. ~ Webmaster)

Beste Cindy, we waarderen de bijdrages van klinieken aan HaarWeb zeer, maar het is niet toegestaan onze leden door te verwijzen naar je eigen bedrijf. Alleen via betaalde advertenties op HaarWeb is dit mogelijk.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janklaas Bekijk bericht
Ik heb jullie hulp hard nodig! op de fotos lijkt het misschien een stuk minder erg.. maar in praktijk is het op deze leeftijd extreem. Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest en vertelde dat het in mijn familie zit en wist er weinig raad mee. Nu wil ik toch het een en ander gaan proberen maar ik zit met mijn leeftijd? Ik ga er serieus echt kapot aan en begin er slecht van te slapen.. ondanks dat slaap juist nu wel goed is.

wat raden jullie mij aan?zoals je ziet zijn mijn inhammen steeds groter aan het worden + is mijn haargrens al naar achter aan het gaan. Hoe kan ik dit op de snelste manier oplossen?zodat de inhammen weer netjes volgroeien of dergelijke..
Graag tips want anders gaat het denk niet echt goed.
__________________
Cindy den Herder
haartransplantatie arts

Laatst gewijzigd door Webmaster; 2 april 2009 om 16:19
Mind Your HAIR is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2009, 19:49   #19
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
Beste mensen.
Ik wil jullie alvast hartelijk bedanken voor de antwoorden, ik ben nu al een stukje verder gekomen. Ik ben afgelopen week 18jaar geworden en heb binnenkort een afspraak met een dermatoloog die de dokter mij toe verwezen heeft. Nu is de kans groot dat ze zegen dat het allemaal wel mee valt en nog even moet wachten, maar dat ben ik dus niet van plan. Mijn vader is al heel erg vroeg kaal geworden en had dit op zijn leeftijd blijkbaar al erger. Ik wil er dus graag op tijd bij zijn.

Nu zat ik te denken om een rooscure shampoo te gaan halen bij de kruidvat?Hoe vaak moet ik dit toepassen en zijn er hier al mensen die hierop zeker vooruit zijn gegaan?
verder wil ik dus beginnen aan de Minoxidil, maar waar kan ik deze nu bestellen? Ik heb al vele site's bekeken maar zijn het wel allemaal echten? Waar halen jullie zowel de producten?en is het geen idee om hiermee een soort samenkoop actie op te starten zodat we korting kunnen behalen?

Het liefsten zou ik bijna gezegt hebben om het te laten inplanteren zodat ik dus die haarlijn terug krijg. Met minoxidill duurt het waarschijnlijk vrij lang? Ik heb enkel even gezocht op foto's van gebruikers maar nu niet echt gangbaren gezien..heeft iemand deze?of ervaring met de duur van terug groei van de haren.. (maanden/jaren?)
bedankt.
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2009, 20:22   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Rooscure kun je krijgen bij Etos en Kruidvat. Je krijgt daardoor echter geen nieuwe haren; het zorgt er alleen voor dat de situatie niet erger wordt. Was eerst met normale shampoo, uitspoelen, dan 1 theelepeltje Rooscure inwrijven en 3-5 minuten laten inwerken voordat je het uitspoelt; maximaal 2-3 keer per week en dan later afbouwen; staat ook in de gebruiksaanwijzing
Door Rogaine Foam (=minoxidil 5% zonder ppg) te smeren op de inhammen, kun je nieuwe haartjes verwachten na circa 3-4 maanden braaf 's morgens en 's avonds een beetje te gebruiken. Voor 3 flessen foam betaal je via ebay ca. €45 inclusief verzendkosten en als je meedoet aan een veiling, kun je het goedkoper bemachtigen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2009, 10:38   #21
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
Smile

Even een kleine tussenstand:
vandaag mag ik gelukkig naar een dermatoloog! heb er lang naar uitgekeken dus hoop dat hij/zij het zeer serieus neemt. Verder ben ik nog steeds niet aan de minoxidil begonnen omdat ik het via internet niet helemaal vertrouw. Kan iemand anders mij een betrouwbare ebayer of dergelijke doorgeven?alvast bedankt!
ik post straks even hier de uitslag voor jullie..
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2009, 11:28   #22
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Good luck!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2009, 21:40   #23
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Good luck!
hartelijk dank!

ik ben bij de dermateloog geweest, en met een telleurgesteld gezicht naar huis gegaan. Het vrouwtje in het ziekenhuis nam het niet geheel serieus, en zei dat het allemaal nog wel ging. Naja als het goeg ging; lag ik er niet nachten wakker van, durfde ik nog wel in de spiegel naar mijn haarlijn te kijken.. en had ik hierin wel meer zelfvertrouwen gehad.
Ze heeft informatie blaadje gegeven wat het inhoud kaalworden?en wat je er aan kan gaan doen.. Nu had ik dus al enkele dingen op papier gezet wat ik er graag aan zou willen gaan doen,maaar volgens haar moest ik eerst dat blaadje maar lezen en over 3maanden terug komen? WTF.dit deed me dus wel een beetje pijn.
Nu zei ze wel.. jaa dat haar krijg je niet meer terug, je kan alleen het proces verslomen.. maar ze laat me wel 3maanden naar een informatie blaadje tuuren?

Nu zou ik toch op mijn eigen initiatief aan de minox willen beginnen en vraag daarom om me hieraan te helpen.

> Waar heb jij het gekocht? (graag site of dergelijke vermelden)
> Kosten?
> Zie je al verschil?
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2009, 21:48   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zoek hier maar een leverancier die bijna 100% betrouwbaar is en ook verzendt naar Nederland; verder letten op de houdbaarheidsdatum;
je hebt nog niet eens 1ml per dag nodig in jouw geval, dus met een fles van 60ml kun je 2 maanden doen:

http://health-beauty.shop.ebay.com/i...86Q2ec0Q2em283
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2009, 22:01   #25
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zoek hier maar een leverancier die bijna 100% betrouwbaar is en ook verzendt naar Nederland; verder letten op de houdbaarheidsdatum;
je hebt nog niet eens 1ml per dag nodig in jouw geval, dus met een fles van 60ml kun je 2 maanden doen:

http://health-beauty.shop.ebay.com/i...86Q2ec0Q2em283
okee dank u wel!
nu zag ik deze link:
wat zegen jullie ervan?
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15224
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2009, 22:46   #26
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee Janklaas,

Ik moet zeggen dat je nog veel en dik haar hebt. Wat dat betreft lijkt het probleem alleen de inhammen te zijn. AGA is niet leuk en vaak emotioneel ook niet makkelijk. Gelukkig ben je hier gekomen! En ook gelukkig voor jou zijn er de laatste tijd veel nieuwe en veelbelovende producten (spectral dnc, A&G haircomplex en de haarweb topical (samengesteld door Haarweb's eigen Kevin)) op de markt gekomen.

Zijn die zwarte lijnen echt waar je haarlijn vroeger liep? Want dat is echt onnatuurlijk laag. De haarlijn die je nu hebt, ziet er vanaf de foto's beter uit. Behalve dan dat het niet leuk is dat het verder naar achteren gaat.

Ik zou het, als ik jou was, nog even een half jaartje laten rusten om met finasteride aan de slag te gaan. Probeer het nu lokaal en topisch (van buiten) aan te pakken. Rooscure (shampoo), minoxidil, spectral DNC-L zijn allemaal goeie denk ik. Als er een bestelling van de haarweb topical komt, kan je die misschien dan ook proberen. Je kunt Kevin vragen of hij je op de hoogte brengt wanneer er een bestelling gaat komen. Kijk ook voor de grap eens bij A&G haircomplex. Die is net uit en een aantal haarwebbers hebben het gekocht. Ik heb geen idee of het een nieuwe revolutie gaat worden of dat het totale bullshit is.

Tegen de tijd dat je aan de fina wilt moet je naar je huisarts gaan en het er met hem/haar over hebben. In mijn ogen heeft het geen nut om naar een dermatoloog te gaan. Het is gewoon mannelijke kaalheid waar jij waarschijnlijk inmiddels meer van weet dan je dermatoloog. Wees niet teleurgesteld dat je dermatoloog niet meewerkt. Je hebt die dermatoloog niet nodig. Laat je niet gek maken, blijf rustig en pak alles stap voor stap aan.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2009, 22:54   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janklaas Bekijk bericht
okee dank u wel!
nu zag ik deze link:
wat zegen jullie ervan?
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15224
Dat zou je kunnen doen, maar dat is minoxidil met propyleenglycol en die ppg kan gaan irriteren (jeuk, bultjes)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2009, 20:34   #28
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat zou je kunnen doen, maar dat is minoxidil met propyleenglycol en die ppg kan gaan irriteren (jeuk, bultjes)
oke bedankt voor de reactie!

> Moet er iemand nog meer nieuwe minox bestellen? Invm. ik geen ebay account heb + geen 18jaar ben. Misschien kunnen we samen bestellen, zodat ik het naar die gene overmaak? zou iemand mij hier mee kunnen helpen..
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 18:19   #29
janklaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janklaas Bekijk bericht
oke bedankt voor de reactie!

> Moet er iemand nog meer nieuwe minox bestellen? Invm. ik geen ebay account heb + geen 18jaar ben. Misschien kunnen we samen bestellen, zodat ik het naar die gene overmaak? zou iemand mij hier mee kunnen helpen..
niemand?..
janklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 18:32   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je een giro- of bankrekening hebt, waar voldoende geld op staat, kun je een PayPal-account aanmaken en dan heb je geen creditcard nodig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's inhammen, graag feedback Pinoo AGA - Algemeen 101 6 februari 2017 11:32
[AC] FUE 2000 + foto's MGREEN Chirurgische behandelingen 94 10 februari 2013 16:07
Flinke inhammen! Will I be bald? ( foto's ) Ohneetoch AGA - Algemeen 24 19 december 2008 23:09
inhammen ? of haargrens EEC AGA - Algemeen 15 11 oktober 2005 16:43
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 12 maart 2002 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.