Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 december 2014, 14:37   #1
scotty1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2014
Berichten: 25
Geslacht:
Effect na stoppen finasteride

Hi medeleden,

Zelf slik ik al zo'n acht jaar fincar (dit is generieke finas) , deze doet haar werk erg goed want heb nagenoeg geen uitval meer gehad in al die jaren.

Nu wil ik over een tijd aan kinderen beginnen. Ten eerste, als ik het spul goed achter slot en grendel leg voor mijn vriendin, maar toch mijn dosis blijf slikken, zou ik dan door kunnen gaan met gebruik? Of kan het kind dan alsnog beschadigt worden omdat het in mijn zaad zou zitten?

Mijn tweede vraag is als ik stop met fina , ben ik dan qua haaruitval haren weer op het punt waarop ik ben begonnen met fina slikken of maak ik - extreem gezegd - een vrije val van 8 jaar. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik stel jullie feedback zeer op prijs
scotty1 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 20:23   #2
matchboxblue
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Ben ik ook erg benieuwd naar!
matchboxblue is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 20:23   #3
Nollie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Scotty1,

Ik heb het ongeveer 11/12 jaar geslikt. Ik ben gestopt en het eerste halfjaar heeft het nog nagewerkt maar daarna is de haaruitval verder gegaan. Na iets meer dan jaar was ik denk weer rond de oude status.

Fina heeft ook effect op jouw zaad omdat de hormoonbalans effectueert en het wordt opgenomen door het lichaam. Er bestaat een kans dat dit effect heeft op de feutus. Hoe groot die kans is niet echt bekend. In de diverse bijsluiters van fina of aanverwanten wordt altijd vermeldt dat het niet geschikt is voor vrouwen en wordt afgeraden om dit te gebruiken terwijl je aan kinderen begint.

Dit zijn keuzes waarvan je zelf zult moeten overwegen wat je belangrijk vindt en welke risico's je bereidt bent te nemen in afweging met je probleem.

Succes met alles.
Nollie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2014, 10:40   #4
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Het is een keuze man, of kaal worden accepteren of geen kinderen nemen. Het duurt wel even voordat het middel zeg maar uit je lichaam is, dus meteen na het stoppen direct aan kinderen maken denken is niet verstandig.

Over de risico's van gebruik i.c.m. kinderwens is er volgens mij niet veel wetenschappelijk onderzoek over beschikbaar, het is wel bekend dat gebruiken van fina i.c.m. kinderwens niet wordt aangeraden in de bijsluiters.(niet allemaal trouwens)

Ik persoonlijk heb op seksuele gebied geen last ervaren.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2014, 11:26   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Het is een keuze man, of kaal worden accepteren of geen kinderen nemen. Het duurt wel even voordat het middel zeg maar uit je lichaam is, dus meteen na het stoppen direct aan kinderen maken denken is niet verstandig.

Over de risico's van gebruik i.c.m. kinderwens is er volgens mij niet veel wetenschappelijk onderzoek over beschikbaar, het is wel bekend dat gebruiken van fina i.c.m. kinderwens niet wordt aangeraden in de bijsluiters.(niet allemaal trouwens)

Ik persoonlijk heb op seksuele gebied geen last ervaren.
Dat is wel heel zwart wit: OF kaal OF kinderen. Het nergens wetenschappelijk bewezen dat het risico geeft. even paar maanden van te voren stoppen is nu het advies. Er zijn genoeg mannen met fina en gezonde kinderen. hier op het forum zelfs.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2014, 12:42   #6
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Dat is wel heel zwart wit: OF kaal OF kinderen. Het nergens wetenschappelijk bewezen dat het risico geeft. even paar maanden van te voren stoppen is nu het advies. Er zijn genoeg mannen met fina en gezonde kinderen. hier op het forum zelfs.
Ik zeg datgene wat verstandig is, lees mijn bericht goed. Ik zeg niet dat fina per definitie tot schade aanricht bij een kind, dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg: het wordt afgeraden bij sommige bijsluiters van 5 mg. Goed lezen makker!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2014, 22:17   #7
Hanc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2012
Berichten: 8
Mijn ervaring is dat de finas toch wat langer dan een half jaar zijn effect heeft gehad. Mijn haaruitval begon pas na ruim een jaar weer merkbaar voor mij te worden. Mijn kapper maakte er onlangs een opmerking over en dat is na ruim 1,5 jaar gestopt te zijn met finas. Kleine 12 jaar spul gebruikt. In de begintijd zelfs nog vergoed door de verzekering. :-)

Laatst gewijzigd door Hanc; 17 december 2014 om 22:20
Hanc is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2014, 00:37   #8
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Ik gebruik, Finasteride ook al een jaar of 4 niet meer (Moet dit nog wel in mijn ''signature'' aanpassen Totaal geen achteruitgang bemerkt! Heb Finasteride toch zo'n acht jaar dagelijks gebruikt. Moet zeggen dat de keuze van stoppen niet echt bewust is gegaan. Ik had het op een gegeven moment niet vroegtijdig besteld etc. Toen het op was ff gewacht.. sins dien niet meer aangeschaft! Moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat als het wel achteruit gaat ik weer wel Finasteride zal gaan gebruiken. Btw. niet dat ik tijdens die jaren van Finasteride gebruik opmerkelijke bijwerkingen had of zo. (Ze zullen er echt wel geweest zijn, maar dan meer ''onder de radar''') Maar wat ik wel weet in mijn geval, is dat dat mijn zaad.. In de tijd van ''Fina's'' ''waterige magere/melk'' was.. En nu.. ''creme fraiche''/witte tandpasta on @ daily! Dus ja.. zal mogelijk met elkaar te maken kunnen hebben..
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2014, 09:19   #9
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Ik ben nu ook een week gestopt, nog niets aan haaruitval gemerkt. Waarschijnlijk circuleert het nog een tijdje in je bloed.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.