Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 juli 2017, 18:14   #1
Niesje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2017
Berichten: 28
Geslacht:
Haaruitval

Ik ben bang dat ik AGA heb? Ik heb haaruitval over me hele hoofdhuid. Bij me kruin voor begin je hoofdhuid te zien. Ik verlies voornamelijk ook kleine haartjes. Ik ben nu geopereerd 2 keer en hevige infectie opgelopen en 3 weken aan antibiotica waardoor het erger lijkt te worden. Ik had hiervoor ook al last ervan maar uit mijn bloedonderzoek kwam dat ik ferritine te kort had. Me ijzer was goed alleen sinds een korte tijd erg laag.. nu wel 6.8 dus prima. Ook hele lage vitamine d. Kan het hier door komen? Ben ook in mei door een gebeurtenis erg geschrokken en had even paar dagen stress. Ijzertabletten wil ik niet slikken ik krijg namelijk zo een erge aanslag op mijn tanden. Iemand tips?
Niesje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2017, 11:33   #2
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Hoi Niesje, wat een toestanden voor jou de laatste tijd! Bij ijzertekort zou je ook een goede multivitamine voor vrouwen kunnen nemen, zoals Essential Organics Femplex, en die dan innemen met bijvoorbeeld sinaasappelsap (vitamine C is goed voor de opname, geen melkproduct, dit bindt het ijzer waardoor je er niets meer aan hebt). Mij hebben deze bij zwangerschap en bevalling goed geholpen en ik hoefde toen geen staalpillen te slikken.

Vitamine D kan je zelf aanvullen of een kuurtje vragen aan de huisarts.

Verder zou ik zeggen dat je de komende tijd vooral goed moet rusten en aansterken. AGA ligt niet meteen voor de hand, ook omdat de haaruitval over je hele hoofd optreedt. Eerst weer eens even gezond en fit worden en dan kijken of je haar zich herstelt.

Sterkte, groetjes, Carla
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2017, 12:25   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hoi Niesje,

- Vitamine D kun je halen bij iedere drogist
- In plaats van ijzer tabletten kun je bij de huisarts intramusculaire injecties krijgen (ferinject) om je ijzer op peil te krijgen

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2017, 22:38   #4
Niesje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2017
Berichten: 28
Geslacht:
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Wat voor reden moet je bij de huisarts geven om een injectie te kunnen krijgen ipv ijzertabletten?
Niesje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2017, 14:42   #5
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
De reden die jij aangeeft mbt je gebit is prima. De kosten van injecties liggen alleen hoger.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 18:38   #6
Niesje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2017
Berichten: 28
Geslacht:
Nou goed nieuws mijn hb was oké! Dat betekend dus dat ik maar een maandje aan de pil hoef, voordat ook nog meer haaruitval veroorzaakt. Mijn ferritine moet ik afwachten. Kan hebt zo zijn als je haar herstelt dat t ineens juist gaat uitvallen waardoor er plaats komt voor nieuwe gezonde haren?
Niesje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.