Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 maart 2010, 00:21   #166
mariav
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 5
finasteride bij vrouwen

1)wanneer ben je gestart?
2002 2) eerst 1 mg finasteride later 1,25 mg
3)tijdens het eerste jaar was er een periode dat de haaruitval verergerde.
4)Daarna vermindering en normale haaruitval.Met de normale periodes in een jaar dat er soms wat meer haaruitval is.
5) Hergroei en weer dikkere haren .....ben erg tevreden
2007 minoxidil 5% voor de inhammen ....werkt....maar ik mag het niet v
ergeten want dan heb je snel negatief effect.
6)bijwerkingen darmklachten,vermoeidheid en vraag mij af of ik geen last heb van brain fog.Verder lees ik op een amerikaanse site dat er misschien verhoogde kans is op kanker en vraag mij af of een mooie haardos dat waard is.
Zijn er meer mensen hier die al zo lang finasteride gebruiken.
Voordien heb ik jaren de diane-35 gebruikt.Eerst een paar jaar diane,aantal jaren gestopt wegens kinderwens.Vervolgens weer 11 jaar diane.Gestopt op doktersadvies wegens bijwerkingen.Na het stoppen van de diane(1999) begon de haaruitval en dunnere haren.Voordien prima haar.
mariav is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2010, 19:45   #167
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Hey!

naar aanleiding van een berichtje dat ik had geplaatst in het forum "succesverhaaltje" plaats ik nu ook dit bericht.

1+2) Wanneer ben je gestart?
Ik ben eind april 2007 begonnen met het slikken van 1,25 mg finasteride ( ik was toen 16 jaar.)
3+4) Heb je een periode gehad met extra haaruitval door de fina?
Zoals vaak beschreven op fora, maar in medische onderzoeken nooit voorkomt?;-). Zoja, hoe 'erg' was die en hoe lang duurde die?
Ik heb nooit gemerkt dat er een periode was dat mijn haaruitval verergerde tijdens het slikken van de finasteride. Maar ik heb nooit echt veel haaruitval gehad, ik lette er eigenlijk ook niet op. Wel vertelde mijn vader mij onlangs dat hij merkte dat hij het doucheputje eigenlijk nooit meer hoefde te ontstoppen, daar haalde hij altijd flinke bossen haar uit zei hij. (Ik heb nooit geweten dat dat zo was en mijn vader heeft mij dit expres nooit verteld.) Dus dat betekent dat de haaruitval die ik had weldegelijk een heel stuk verminderd is. Ik weet niet precies na hoeveel tijd.
5) Heb je stabilisatie gekregen of zelfs hergroei? Of doet het echt niks voor je haar (dus aga gaat gewoon door)?
Ik heb zowel stabilisatie als hergroei gekregen. Mijn schedel is gewoon dichtbevolkt zeg maar haha. Je kan nergens doorheen kijken, er zijn geen kale plekken of iets dergelijks. Dat had ik voordat ik met de finasteride begon eigenlijk ook niet, maar het is nog dichter geworden. Ook wordt mijn haar weer langer, glanzender en dikker.
6) Heb je bijwerkingen gehad en zo ja welke? En zijn die weer verdwenen?
Ik heb geen last van bijwerkingen gelukkig.

Groetjes L.
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2011, 09:01   #168
sem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: Limburg, Belgium
Berichten: 145
Geslacht:
Als ik deze thread gelezen heb, ben ik verbaasd dat er toch vrij veel vrouwen finasteride gebruiken. De reden waarom ik zo huiverig ben voor finasteride, is omdat mijn dermatoloog uitdrukkelijk gezegd heeft dat vruchtbare vrouwen dit niet mogen gebruiken omdat het blijvende letsels kan veroorzaken... wat ze daarmee bedoelde weet ik eigenlijk nog altijd niet..
sem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2011, 11:02   #169
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
@sem

Finasteride kan kwaad voor het ongeboren kind en dan met name als het een jongentje is. Dit is mij verteld toen ik hiermee wilde beginnen. Onze kinderwens was al vervuld dus ik hoefde deze moeilijke beslissing niet te nemen. Overigens weet ik wel dat ik er niet aan begonnen zou zijn als die wens er nog wel was, in dat geval had mijn haar op een tweede plaats gestaan.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2011, 11:11   #170
sem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: Limburg, Belgium
Berichten: 145
Geslacht:
@Deetje

Ik neem aan dat finasteride goed doet voor je haar?? K ben blij voor je, bij mij valt het nog altijd in plukken uit. K heb vanalles geprobeerd. Ik neem nog altijd de Diane 35 en ben onlangs begonnen met topical finasteride 0.25%, ik durf de pil nog niet te nemen. Ik hoop dat wat mijn dermatoloog zei zever is en als ik ruim op tijd stop met finasteride, voordat ik zwanger word, een gezond baby krijg...
groetjes
sem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2011, 11:50   #171
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
@sem

Ik ben stabiel, mijn haar is niet meer wat het was maar ik heb nog steeds haar op mijn hoofd. Ik kreeg van de Diana en androcur knobbels in mijn borsten en dat vond ik het toen niet meer waard. Elke keer weer die angst bij het voelen van een knobbel en de gang naar de mammopoli was mijn haar niet waard. Voor mij volstaat nu hetgeen ik slik en zolang ik op deze manier het kan volhouden blijf ik in dit regime zitten.

Vertrouw op je arts en je gevoel, succes en sterkte.

Groet,
Deetje
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2011, 19:45   #172
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
@Sem

Mijn dermatoloog heeft mij verteld dat ik 6 maanden voordag ik zwanger wil worden, moet stoppen met het slikken van finasteride. Dan zou ik een gezonde baby krijgen. Ik ben zelf nog erg jong (onlangs 21 geworden) en ik denk wel dat ik kinderen wil. Als ik niet zeker had geweten dat finasteride geen schade toebrengt aan mijn vruchtbaarheid en mogelijkheid om kinderen te krijgen, was ik er denk ik ook niet aan begonnen. Aan de andere kant is haar wel heel belangrijk voor me. Ik was echt dood en dood ongelukkig voordat ik finasteride gebruikte.
Ik vind het wel vreemd dat er zoveel verschillende verhalen de ronde doen over vrouwen die finasteride gebruiken en nog zwanger willen worden. Mij is echt verzekerd dat finasteride en bijverschijnselen na een half jaar uit je lichaam verdwenen is.

Groetjes L.

Laatst gewijzigd door Leah90; 14 augustus 2011 om 19:48
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2011, 21:05   #173
Birgit Jansen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Bij mij heeft finasteride ook altijd goed gewerkt denk ik.
Nu krijg ik mijn haaruitval niet onder controle sinds april.
Ik krijg van de apotheek wel steeds een ander merk van de finateride, ik vraag me inmiddels af zou het kunnen dat net als bij de diane pil dat ook hier een ander merk minder goed werkt?
Volgens mijn dermatoloog zou ik drie maanden voor het zwanger worden moeten stoppen met de finasteride, volgens mij is het dan uit je lichaam.

groetjes Birgit
__________________
Finasteride 5 mg (halve tablet per dag dus 2,5), minoxidil 5% sinds augustus 2004, lasercom sinds september 2005 en de diane pil sinds 1998.
Birgit Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2012, 12:59   #174
Ragna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 1
Finasteride en vrouwen

Hoi hoi,

Eigenlijk was ik dus ook op zoek naar ervaringen over Finasteride maar was verbaasd te zien dat jullie het allemaal gebruiken tegen haar uitval!!!!!!!! Ik krijg het juist tegen overbeharing, de arts heeft me wel verteld dat het bij mannen juist tegen haaruitval op het hoofd gebuikt wordt maar dat het bij vrouwen juist lichaamsbeharing tegen zou gaan.
Nou moet ik zeggen dat ik er niet erg veel van merk, en juist last heb van vervelende bijwerkingen dus vandaar mijn zoektocht naar andere ervaringen en zo ben ik hier terecht gekomen.
Ik gebruik FInasteride 5 mg nu reeds bijna een jaar en moet zeggen dat ik er buikkrampen van krijg zoals die van menstruatiepijn.
Zijn er andere vrouwen die hier ook last van hebben? En zijn er meer vrouwen die het ook tegen hirsutisme gebruiken?

Groetjes Ragna
Ragna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2012, 21:43   #175
Moonjan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 2
Finasteride

Ik gebruik nu 3 maanden finasteride 1 mg. Mijn haar is duidelijk beter geworden, geen verdere uitval en dikker haar, mooier haar. Echter ik heb het gevoel dat ik een lastige bijwerkingen heb. Ik heb sinds 2 maanden een bittere nasmaak in mijn mond, ik lust geen koffie en kaas meer. Het eten smaakt anders. Nu ben ik ook 10 maanden geleden gestopt met roken maar het lijkt me stug dat ik nu ineens een smaakverandering ga krijgen. Ik ben 51 jaar en ik heb de overgang al achter de rug. Ik koop de finasteride via internet.
Zijn er meer vrouwen met deze mogelijke bijwerking?
Moonjan is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2012, 18:33   #176
colonquixote
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 44
Hi Moonjan,

Ik vind jouw ervaringen erg interessant. Hormonaal werkende stoffen die je smaakervaring beïnvloeden? Brengt bij mij meteen de associatie met verhalen die ik regelmatig gehoord heb over vrouwen die, als ze zwanger waren opeens een onweerstaanbare trek kregen in haring, zure bommen of steenkool. Serieus! Er worden steeds meer receptoren voor steroïde (geslachts-)hormonen ontdekt in bepaalde gebieden van de hersenen. Je afgeronde overgang plus verhoging van oestrogeen door de finasteride kunnen oestrogeendominantie geven, waar een slechte smaak in de mond een symptoom van kan zijn.

Houd verder de ontwikkelingen van de bijverschijnselen graag goed in de gaten. Wat je via internet koopt kan overal vandaan komen, ook als het om vertrouwde merken lijkt te gaan. Uiterlijk kunnen ze alles perfect namaken, de inhoudsstoffen zijn een ander verhaal. Als onderbouwing kan ik alleen aangeven dat bij de massaprocessen (class actions in de USA) nav het Post Finasteride Syndroom, klagers die importen o.a. uit China hebben gebruikt, nadrukkelijk van de rechtzaak zijn uitgesloten en zij hebben vaak de ernstigste bijwerkingen.
Het kan daarbij gaan om chemische analogen, die ofwel een zwakkere ofwel een sterkere werking hebben, of een sterkere binding aan de receptor met daardoor een langere werking (en dus ook sterker bij gelijke inname intervallen). Lees de waarschuwing van El Señor er even op na. Mijn eigen bronnen onderschrijven dit.
De Inspectie bereikt met een verbod zoals gewoonlijk het tegengestelde: minder veiligheid voor de gebruiker. Triest.

Groetjes

Ron
colonquixote is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 16:21   #177
Moonjan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 2
Hoi Ron,
Bedankt voor je reactie, ook ik bracht mijn klachten in verband met de overgang en andere hormoonveranderingen.Toch wil ik het nog even aankijken. Het brengt mij ook veel, mijn dunner wordende haar is aan het herstellen, ik werd echt kaal boven op mijn hoofd. Zo'n kaalheid die je bij oudere vrouwen ziet.
Ik ga het wel in de gaten houden en ga binnenkort naar mijn huisarts om het voor te leggen, misschien wil ze mij wel finasteride voorschrijven.
Ook misschien handig om mijn hormoonwaarde te laten prikken.
Moonjan is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2012, 02:43   #178
colonquixote
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 44
Hi Moonjan,

Nog even een aanvulling. Ik schreef al dat ongecertificeerde medicatie (uit China of India meestal) een bedenkelijke reputatie heeft.

Bijwerkingen daarvan zijn vaak onvoorspelbaar en wat jij meldt aan smaakveranderingen, ken ik eigenlijk alleen bij mineraalvergiftigingen zoals bijvoorbeeld bij selenium, of smaakverandering door zinktekort. Als een chemisch onzuiver product een juiste mineraalhuishouding verhindert, kan dat ook op die manier problemen geven. Dat is minder onwaarschijnlijk dan je denkt. Sommige hormonale middelen die hier worden gebruikt, hebben ook een mineralocorticoïde werking, d.w.z. dat het de vochthuishouding via het beïnvloeden van de mineralen bijstuurt. Alsdosteron, een vochtregulerend bijnierhormoon, wordt geproduceerd via de tussenstap progesteron en zeker de combinatie van sommige hormonale haarpreparaten met bepaalde anticonceptiemiddelen kunnen onvoorspelbare individuele reacties geven.
Je zou je mineraalhuishouding kunnen laten checken, of je klachten eens langs de symptomenlijst van mineraal tekorten of overbelastingen kunnen leggen.

Als je per sé finasteride wilt gebruiken, probeer het dan liever via de huisarts van een mannelijke relatie te verkrijgen.

Zo helpt het verbieden van een geneesmiddel door de overheid dus niet beschermend, maar eerder risicoverhogend. Wie beschermt ons tegen onze beschermers?

Ron

Laatst gewijzigd door colonquixote; 15 december 2012 om 02:55
colonquixote is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2012, 12:19   #179
Maxim14
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2010
Berichten: 14
finasteride

Ik wil ook finasteride bestellen.. Voor degenen die het met succes gebruiken waar doe ik dit, welk merk en hoeveel mg. en wat kost het?

Alvast heel erg bedankt..
Maxim14 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2012, 12:35   #180
Charlotje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: België, regio Antwerpen
Berichten: 2
Hoi, ik heb net een verhaal over finasteride, diane en androcur gepost, maar denk per ongeluk bij een mannelijke doelgroep, dus hier komt die nog eens:-)

Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw, maar volg al wel een jaar de discussies over finasteride. Op men 15 à 16e begon bij mij de miserie. Mijn uiterst dikke haarbos begon ineens zomaar uit te vallen. Ik begrijp dan ook ten zeerste dat velen hiervan depressief worden en dat je vaak het gevoel hebt door geen enkele dokter te worden begrepen. Ik heb alles geprobeerd in de alternatieve sector, telkens beloofden ze me hemel op aarde en telkens belande ik weer in een depressie en was ik (mijn moeder toen) pakken geld kwijt. Mijn moeder heeft toen naar de huisarts gebeld en gezegd dat het zo echt niet verder kon, en toen heeft die pas ingegrepen. Hij stuurde me verder naar endocrynoloog in Antwerpen. Die heeft me dan diane voorgeschreven+ijzerspuiten, want bleek toen ook nog eens dat ik bloedarmoede had. Oké, probleem zo'n 2 jaar min of meer opgelost. Daarna begon de miserie opnieuw, dus androcur erbij genomen. Oké, probleem weer even opgelost. In maart 2012 kon ik er kop nog staart aankrijgen, dat haar van mij blijf maar uitvallen en het bizarre was dat het niet echte opviel (behalve aan de "inhammen" dan). Vanaf april ben ik gestart met finasteride en gestopt met androcur omdat de dermatoloog het anders wel een beetje té vond. Dus ja, eerste maanden weer pakken haar uitgevallen maar nu ben ik best wel tevreden. Er zijn nog dagen dat er belachelijk veel haar afkomt, maar ik heb veel nieuw haar bijgekregen, voornamelijk aan de "inhammen" dan. Mijn moeder (53jaar) neemt ook sinds mei finasteride in, en ook zei heeft ineens veel nieuw haar vooraan gekregen. Dus ja, wij zijn zeker voorstander.
Ik vroeg me nu hetvolgende af:
1. Heb pas gelezen dat het in Nederland niet meer aan vrouwen voorgeschreven wordt, klopt niet en zo ja, gaat dit ook in België dan gebeuren?
2. Ik ben pas 26jaar en heb een kinderwen(voor tegen men 30e), dan zal ik met de finasteride moeten stoppen. Wat kan ik dan id plaats gebruiken? Want 1 ding weet ik zeker, als ik al dat nieuwe haar verlies en geen alternatief kan gebruiken, ga ik terug zwaar depressief worden vrees ik.

Als iemand mij kan antwoorden, graag en als iemand een vraag heeft, vuur maar af! :-)
Charlotje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, finasteride vrouw, vrouw


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.