Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 januari 2013, 17:24   #1
klm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 30
19-1-13 op consult bij prohair(inhammen)

Beste lotgenoten,

Al een aantal jaren zijn mijn inhammen dieper aan het worden, ik ben van plan om een ht te doen en heb komende week een consult bij prohair. Of de inhammen nog dieper worden weet ik uiteraard niet maar als ik naar de haar situatie van mijn vader kijk heb ik hetzelfde patroon. Bij hem is de situatie nu ongeveer hetzelfde als bij mij.

Hoeveel grafts denken jullie dat ik nodig heb op basis van onderstaande foto's voor een mooi resultaat; laten opvullen van de inhammen en een mooie haarlijn.

Groetjes klm
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0979.JPG‎ (118,4 KB, 202x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0988.JPG‎ (130,4 KB, 175x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0985.JPG‎ (114,6 KB, 161x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0991.JPG‎ (113,4 KB, 165x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0990.JPG‎ (120,6 KB, 130x gelezen)
klm is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2013, 18:12   #2
joey1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2011
Berichten: 11
Is moeilijk te zeggen aan de hand van de foto's lijkt mij. Ik schat toch zeker zo'n 2500 als je een behoorlijk dicht resultaat wilt hebben (een 2 daagse sessie). Maar ze zullen je het precies vertellen bij Prohair.
joey1 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2013, 12:17   #3
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
Wow 2500 grafts is aardig veel ben benieuwd wat ze zeggen...


groet
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2013, 14:24   #4
klm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 30
VSLOP, vind je 2500 grafts veel aan de hand van de foto's? Ik zal het vrijdag posten, hopelijk blijft er nog wat spaargeld over!

Groetjes klm
klm is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2013, 19:32   #5
Harbour
HaarWeb lid
 
Harbour's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klm Bekijk bericht
VSLOP, vind je 2500 grafts veel aan de hand van de foto's? Ik zal het vrijdag posten, hopelijk blijft er nog wat spaargeld over!

Groetjes klm
Ik denk zelfs dat het er wel 3000 worden als ik het met mijn situatie vergelijk.
Afijn.. Bij PH gaan ze je het in geuren en kleuren vertellen
Succes met je gesprek.
__________________
My regimen:

01-2013: Fue 2500 Grafts Prohair Clinic Zone 1+2 (Oppervlakte 49cm2/50 grafts cm2)
01-2013: 2 capsules Keratene Alpha active Retard per dag GESTOPT: Geen resultaat
01-2013: 1 capsule Biotine (5000 mcg) per dag
Neem ik nog af en toe
Harbour is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2013, 19:52   #6
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
3000 grafts het wordt met de dag meer

Waarom heeft prohair altijd zoveel grafts nodig?

Voor een paar inhammen, ok ze zijn behoorlijk, maar toch forse hoeveelheden telkens. Ik zou me toch orienteren bij meerdere klinieken om een objectief beeld te krijgen.

Nou we horen het wel van je binnenkort.

groet
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2013, 20:08   #7
Harbour
HaarWeb lid
 
Harbour's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vslop Bekijk bericht
3000 grafts het wordt met de dag meer

Waarom heeft prohair altijd zoveel grafts nodig?

Voor een paar inhammen, ok ze zijn behoorlijk, maar toch forse hoeveelheden telkens. Ik zou me toch orienteren bij meerdere klinieken om een objectief beeld te krijgen.

Nou we horen het wel van je binnenkort.

groet
Zijn vraag is: wat denken jullie.. waarop wij een schatting doen
Ik vergelijk het met mijn situatie en ik zit al op 2500 grafts.
Het hangt natuurlijk helemaal af van de gewenste dichtheid en haarlijn.
__________________
My regimen:

01-2013: Fue 2500 Grafts Prohair Clinic Zone 1+2 (Oppervlakte 49cm2/50 grafts cm2)
01-2013: 2 capsules Keratene Alpha active Retard per dag GESTOPT: Geen resultaat
01-2013: 1 capsule Biotine (5000 mcg) per dag
Neem ik nog af en toe
Harbour is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2013, 21:39   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vslop Bekijk bericht
3000 grafts het wordt met de dag meer

Waarom heeft prohair altijd zoveel grafts nodig?

Voor een paar inhammen, ok ze zijn behoorlijk, maar toch forse hoeveelheden telkens. Ik zou me toch orienteren bij meerdere klinieken om een objectief beeld te krijgen.

Nou we horen het wel van je binnenkort.
Hij moet Prohair nog spreken, de aantallen grafts die genoemd worden zijn schattingen van anderen. Maar het is inderdaad altijd goed om wat meer rond te kijken

De hoeveelheid grafts zal afhankelijk zijn van zijn verwachtingen. Stevige haarlijn en flink verondiepte inhammen? Of consolidatie en een beetje optische verbetering? Komende 10 jaar veilig zitten of een mogelijke verdichtende ingreep over 5 jaar voor lief nemen?

Afhankelijk van die wensen zal het wel ergens rond de 2500 graftst steken, schat ik zo. Minder als ie op safe speelt, meer als ie voor maximaal effect gaat.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2013, 12:18   #9
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
@ Harbour ja je hebt gelijk we doen allen maar een inschatting.

@Anthonieh. Mooi antwoord goed geformuleerd.
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2013, 14:10   #10
klm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 30
Vanmorgen gesprek gehad bij Prohair van dik een uur, waar alles goed en duidelijk werd verteld wat ik eigenlijk ook al wist. Er werd gekeken naar mijn haarsituatie en daaruit bleek dat het goed mogelijk was een ht te doen. Mijn haren bovenop zijn nog goed bedekt, ook de kruin.

Echter constateerde zij duidelijk dat die haren dunner en lichter waren als de haren aan de zijkant, dus als ik een ht doe dan zou ik finasteride of keratene retard moeten gaan gebruiken om de haren bovenop weer sterker(dikker, vertagen/stoppen haaruitval) te maken. Ik ben bekend met de bijwerkingen van finasteride en gebruik dit liever niet, de desbtreffende dame zegt dat keratene retard eenzelfde werking heeft. Mijn haren bovenop worden erdoor behouden en ze worden steviger werd mij verteld. Op het forum lees ik dat de meningen verdeeld zijn over het product, het is natuurlijk ook nog niet lang op de markt..

Dus is is een ht doen en keratene retard gaan nemen met het risico dat het middel niet voldoende werkt of niet het gewenste effect heeft zoals wordt verteld. Of het nemen van finasteride waar ik nogal terughoudend in ben i.v.m. met de eventuele bijwerkingen.

Er werd geschat dat ik 2200 grafts nodig had voor het opvullen van de inhammen en het verstevigen van de haarlijn. 2400 grafts voor een wat strakkere haarlijn.

p.s. mijn donorgebied was prima in orde.

Binnenkort maar eens beslissen wat ik nu ga doen!?
klm is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2013, 20:52   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Als je die keratene retard gaat gebruiken, dan ben ik heel benieuwd naar je ervaringen ermee, KLM.

Je zult zelf verder je beslissingen moeten nemen, maar zo te horen valt er dus nog echt iets moois van te maken bij je
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2013, 23:58   #12
Harbour
HaarWeb lid
 
Harbour's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klm Bekijk bericht
Vanmorgen gesprek gehad bij Prohair van dik een uur, waar alles goed en duidelijk werd verteld wat ik eigenlijk ook al wist. Er werd gekeken naar mijn haarsituatie en daaruit bleek dat het goed mogelijk was een ht te doen. Mijn haren bovenop zijn nog goed bedekt, ook de kruin.

Echter constateerde zij duidelijk dat die haren dunner en lichter waren als de haren aan de zijkant, dus als ik een ht doe dan zou ik finasteride of keratene retard moeten gaan gebruiken om de haren bovenop weer sterker(dikker, vertagen/stoppen haaruitval) te maken. Ik ben bekend met de bijwerkingen van finasteride en gebruik dit liever niet, de desbtreffende dame zegt dat keratene retard eenzelfde werking heeft. Mijn haren bovenop worden erdoor behouden en ze worden steviger werd mij verteld. Op het forum lees ik dat de meningen verdeeld zijn over het product, het is natuurlijk ook nog niet lang op de markt..

Dus is is een ht doen en keratene retard gaan nemen met het risico dat het middel niet voldoende werkt of niet het gewenste effect heeft zoals wordt verteld. Of het nemen van finasteride waar ik nogal terughoudend in ben i.v.m. met de eventuele bijwerkingen.

Er werd geschat dat ik 2200 grafts nodig had voor het opvullen van de inhammen en het verstevigen van de haarlijn. 2400 grafts voor een wat strakkere haarlijn.

p.s. mijn donorgebied was prima in orde.

Binnenkort maar eens beslissen wat ik nu ga doen!?

Succes met de beslissing. Het heeft mij zeker een paar jaar gekost voordat ik de knoop kon doorhakken. Volgende week ben ik aan de beurt bij PH.
Ik heb gekozen voor Keratene Retard omdat ik ook niet aan de finasteride wil. Hier ben ik 3 weken geleden mee begonnen.
__________________
My regimen:

01-2013: Fue 2500 Grafts Prohair Clinic Zone 1+2 (Oppervlakte 49cm2/50 grafts cm2)
01-2013: 2 capsules Keratene Alpha active Retard per dag GESTOPT: Geen resultaat
01-2013: 1 capsule Biotine (5000 mcg) per dag
Neem ik nog af en toe
Harbour is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2013, 00:13   #13
shdrs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2013
Berichten: 41
Maak zeker een nieuw topic met je ervaring, vind het altijd heel boeiend om die te lezen!
shdrs is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2013, 13:55   #14
klm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 30
Ik ga jullie op de hoogte houden! Waarschijnlijk nog komt dat nog van pas in de toekomst, lotgenoten.

Vandaag besloten om bij Prohair een ht te laten doen van waarschijnlijk 2400 grafts, ga ook starten met het nieuwe middel Keratene retard (is het een aanrader met de shampoo te starten die een toegevoegde waarde schijnt te hebben op het middel) of kun je dan beter Saw palmetto of iets dergelijks gebruiken.

Het nu al starten met het middel lijkt met verstandig omdat het mijn haar op voorbereiding van sterker maakt (indien het werkt). ht vindt waarschijnlijk over 5 maanden plaats, hoor ik maandag. Dus genoeg tijd om te kijken of het middel (op de korte termijn) effect heeft.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Groeten klm
klm is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.